Mä oon niin out äitipiireissä :(
Käydään lasten kanssa paljon puistossa ja yhdessä äiti-lapsi kerhossa, paljon on kivoja äitejä niissä seurana, mutta...
Mä oon niiden jutuista ihan out, en pääse osallistumaan keskusteluihin.
Milloin haukutaan miestä, kun ei jeesaa kotona ja vaimot ihan poikki
Seuraavaksi haukutaan anopit, apet ja miehen sisarukset.
Sitten valitetaan oman ajan puutteesta.
Meillä nyt sattuu olemaan niin, että mies tekee kotona lähes sen mikä minä, tietysti ehdin tekemään enemmän, kun koko päivän olen kotona lasten kanssa. Pääsen oman harrasukseni pariin iltaisin, jos tarvis. Ollaan myös tosi paljon yhdessä, koko perhe, siis tehdään asioita yhdessä.
Anoppini on aivan ihana ihminen, minulle nykyään lähes yhtä läheinen, kun oma äitini. Appeani en koskaan ole tavannut, hän kuoli jo ennen, kuin aloimme seurustella mieheni kanssa. Yksi sisko hänellä on, joka asuu melko kaukana, mutta aina kun tapamme kaikki sujuu hyvin, en häntä kovin hyvin tunne, emme ole siis paljoa tekemisissä.
Joten minusta tuntuu, ettei minulla ole mitään puhuttavaa näiden muiden äitien kanssa.. Kurjaa, koska paljon kuitenkin näen heitä.
Joskus olen yrittänyt vaihta puheenaihetta, mutta aina palataan näihin haukkumisiin.. :(
Kommentit (27)
keksit miehestäsi ja hänen perheestään jotain naristavaa. Ehkä he laittavat wc-paperirullan väärinpäin tai jotain.
tyhjää lätinää vaan, ei kannata ihan noin tosikkona siellä olla.
tää oli tas tällänen "minulla on täydellinen elämä" avautuminen/kehuskelu ns.negatiivisessa muodossa. ei ketään kiinnosta!
Olet hyvä nainen.
Olet naisellinen nainen.
Olet ihan eri tason nainen ja äiti kuin nämä av-mammat tai ne puiston mammat.
Olet harvinaisuus.
Olet helmi.
Olisin ylpeä, jos minun vaimoni olisi kirjoittanut tuon aloituksen, jonka sinä kirjoitit.
t. satunnainen palstaa lukeva mies
tajuta tän alotuksen tarkoitus perää ;) siis nää palstat on niin täynnä tälläsiä kirjotuksia että voi voi kun olen niin täydellinen
Jos parisuhde toimii, ei se tarkoita, että elämä on täydellistä.. Kaikilla meillä on omat taakkamme kannettavina, eikö.
Mutta en minä halua keksimällä keksiä pahoja asioita läheisistäni, ja siinä lapset pyörivät vielä jaloissa, olishan se hauskaa sitten, kun 4v. menis mummolleen sanomaan, että äitin ei tykkää susta, kun laitat aina sen tossut meillä jalkaan..
no joo ehkä mä keksin jtn.
kiitos yrittäneille..
muakin välillä todellaa väsyttää toi jatkuva valittaminen perhekerhoissa sun muissa. Kaikki on aina huonosti, väsyttää, mies ei tee mitään, lapset on kamalia jne. En koe että oma elämäni on täydellistä, kaukana siitä, mutta en jaksais myöskään koko ajan valittaa tai kuunnella valitusta. Mies oli esikoisemme kanssa vuoden koti-isänä, ja kävi kerran perhekerhossa. Sen jälkeen totesi, että ei todellakaan enää mene sinne. Syynä juuri nämä puheenaiheet.
Onpa täällä outoja vastauksia. Minullakin on hyvä mies enkä ymmärrä, miten se tekee minusta täydellisen. Täytyy olla todella tyhmä, jos elämästä valittaminen on ainoa tapa keskustella!
Tiedoksi naiset: Jos miehesi ei esim. tee kotitöitä, siitä kannattaa puhua miehelle. Ei jäkättää, vaan miettiä tarkkaan, mitä haluaa miehen tekevän ja sanoa se. Niin yksinkertaista se on.
Itse liikun Helsingin kantakaupungin alueella leikkipuistoissa, pihoilla jne., mutta aika harva äiti täällä valittaa miehestään saati anopistaan. Pääosin keskusteluja käydään hyvässä ja positiivisessa hengessä.
Ehkä sun kannattaisi vaihtaa puistoja tai kerhoja?
Just tota meinnaa, voitaisko vaikka puhua päivän lööpistä, maailman parantamisesta, tai edes mitä bb:ssä tapahtui :)
oletteko muuten huomanneet, että harva aloittaa keskustelun bb:stä, mutta jos keskustelu on avattu, tietää lähes kaikki mistä ja kenestä on kyse :)
ap
Täälläkään ei saa olla tyytyväinen elämäänsä. Jotkut ei kestä ollenkaan lukea viestejä, joissa jollain menee hyvin - kuten huomaat. Jos olet ollut onnekas ja tehnyt hyviä valintoja, et ansaitse sympatiaa missään asiassa.
Sä liikut väärissä puistossa. Ainakin täällä keskisessä Helsingissä kuumimmat puheenaiheet
1) raskaus: omat, naapureiden ja muiden ystävien
2) synnytys:omat, naapureiden ja muiden ystävien
3) lapset: omat, naapureiden ja muiden ystävien
4) mitä pukea päälle lapsille
5) mihin päiväkotiin/kouluun lapset
yksi tuttu sanoi että ei voi äitikerhossa kertoa kuinka hyvin heidän 4kk nukkuu yöt kun muut äidit ei ymmärrä.
kerhoissa mistä ap mainitsi. Ehkä lapsen valvottamisesta tms. mutta ei siellä muita ihmisiä haukuttu. Näin siis oli asiat kolme-neljä uotta sitten - ehkä ajat ovat muuttuneet huonommiksi...
Ap, jaan osittain saman ongelman sun kanssa. Hankala haukkua miestä, joka oikeasti osallistuu 100% arkeen eikä omaa sellasia äijämäisimpiä piirteitä, joista täällä(kin) yleensä valitetaan. Ja joo, minäkin tunnen välillä jäävän aika lailla ulkopuolelle tän tyyppisissä keskusteluissa.
Minä olen myös peruspositiivinen ihminen, enkä saa iloa muiden alentamisesta ja negatiivisesta arvostelusta.
Onneksi ystäväpiirini on myös rennon lupsakkaa porukkaa, joka päinvastoin kertoo niitä iloisia ja onnistuneita asioita ja osaa nauttia myös toisen onnistumisista ja onnesta.
Tottakai kaikilla on elämässään vastoinkäymisiä ja epäonnistumisia, mutta se miten niitä käsitellään saa monesti asiat ihan vääristymään, olen tullut siihen tulokseen, että silloin ei osata katsoa asioita kokonaisuuksina, eikä osata ottaa itse vastuuta omista sanomisistaan ja tekemisistään.
Pysy vaan edelleen irti noista haukkumakerhoista, ei ne ainakaan ketään ihmisenä kaunista.
Ei ne oikeasti ole niin onnettomia. Se on vaan sellainen tapa, että päästellään höyryjä. Samalla sitten saa nauraa kaikenmaailman sattumuksille ja hölmöilyille.