Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikkien 1,5-vuotiaat jo vieroitettu tutista ja/tai pullosta?

Vierailija
20.10.2009 |

Pulloiluksi lasken vielä vaikkapa unimaidon illalla, vaikka muuten jo joisikin mukista. Miksi? Tai miksi ei?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2-vuotias hoitolapsi saa kotonaan tuttia ja pulloa. Hoidossa ei ole tarvinnut enää yli puoleen vuoteen.

Vierailija
2/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun molemmat oli jo poissa (pullo kun oli vuoden ja tutti kun oli tuon 1,5v). Esikoisella jäi tutti vasta 2v. pois. Pullo tosin jo vuoden iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 2-vuotias.

Vierailija
4/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullosta sai iltavelliä n. 2-vuotiaaksi asti, muuten toki joi mukista.

Vierailija
5/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus yöllä jos herää niin vaatii pulloa.

Harmittaa kun lapsi on oppinut sanomaan velli ja pullo niin äiti ei voi esittää tyhmää ja olla tajuamatta. Yritetään tässä talvenaikana lopettaa toi yösyöminen (ei syö siis joka yö). Aamusin en jaksa tehdä aamupalaa joten annan laiskana äitinä velliä pullosta ja joskus välipalana jos ei ole päivän aikana syönyt. Meillä lapsi on todella vähän kiinnostunut syömisestä ja en jaksa tapella.

Tuttiakin annetaan joskus harvakseltaan, mutta se on vähän niinkuin jäänyt nyt pois.

Vierailija
6/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ottanut tuttipullon kun 1v tullut täyteen. Eivät ole koskaan saaneet sänkyyn pulloa muutenkaan (paitsi vettä). Esikoinen luopui tuteistaan 2v synttäreillä, nuorempi vähän nuorempana, kun kolmas lapsi oli tulossa. Molemmilla aloitettu vieroitus jo aikaisemmin. Eli tutin on saanut vaan nukkumaan mennessä tai jos on ihan hirveä kiukunpuuska iskenyt.

Vierailija
7/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista maitoa on tarjottu vain mukista joten se on mennyt ihan helposti, nukkumaan eivät ole koskaan pullon kanssa menneetkään. Tutti on kaikilla ollut vielä tuossa iässä, nukkuessa vain lähinnä.

Vierailija
8/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tutti oli lähemmäs 2v ikää asti kahdella. Yksi ei syönyt sitäkään ollenkaan.

Vierailija
9/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää tuttia nukkuessa päivä- ja yöunia. Päivällä muuten ei juuri koskaan. Pullon olen antanut ennen päivä- ja yöunia. Sänkyyn en koskaan... Aattelin että vois ny ilman muuta jättää eka ton päiväunimaidon pois. Mukista (pillistä) juo kuitenki tosi hyvin maitoo syödessään.

Vierailija
10/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jäi lopullisesti pois, kun lapsi oli 10-11 kk ja oppi juomaan tavallisesta mukista.

Tutti jätettiin pois lapsen ollessa hieman alle 2 v.

Vierailija
11/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti on käytössä lähinnä nukkuessa ja maitopullo samoin nukkumaanmennessä. Olen kyllä miettinyt että pitäisi jättää nuo pois, mutta ei raaski :) Tuntuu että ne on toiselle vielä niin tärkeitä...

Vierailija
12/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on uni tutti enkä raaski vierottaa =) Ei se kouluun mene sen kanssa.

Vierailija
13/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytössä. Olen vanhemmille sanonut, ettei tarvitse sitä hoidossa mutta tuovat silti.

Miksi eivät tajua (vaikka olen sanonut) haittoja joita tutti aiheuttaa?

Vierailija
14/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pulloillaan iltaisin tasan niin kauan, kuin lapseni on yhtä huono syömään kuin nyt. Iltapala ei mene alas, eikä hän kestä 14-tuntista ruokaväliä, vaan nukkuu sitten huonosti. Iltamaidon avulla kuitenkin jaksaa nukkua aamuun saakka hyvin.

Vierailija
15/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saa vielä iltavellin ja viikonloppuisin päiväunivellin pullosta. Tutti on päivä- ja yöunilla, ei muuten. Pitäisi kai vierottaa, mutta rankan alun vuoksi en raaski pullosta vielä pakottaa luopumaan.

Vierailija
16/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... on tutti päivä- ja yöunilla ja juo maitonsakin pullosta. Nokkamuki kelpaa joskus, useimmiten ei. En edes viitsi vieroittaa vielä, kun ovat pienelle niin kovin tärkeitä kapistuksia. Sitten kun ymmärtää "hiiret veivät" ajatuksen niin joutavat kertarysäyksellä roskiin, lähempänä siis kahta ikävuotta.

Vierailija
17/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai no, saa kyllä tutin silloin tällöin muutenkin jos on joku pelottava juttu kuten lääkäriin meno tms.

Pullosta ei enää juo lainkaan, lopetti sen itse joskus vuoden vanhana. Tykkää kyllä kovasti Ainun Ensimukista joka on ikään kuin tuttipullon ja nokkamukin risteytys. Tosin neiti osaa kyllä ihan hyvin juoda tavallisestakin mukista, lähinnä siisteyssyistä käytän tuota venttiilillistä mukia.

Vierailija
18/26 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilta otettu pullo pois 1- vuotiaana. Mun mielest sille ei ole sen jälkeen mitään tarvetta, kun juoneet samalla tavalla nokkiksesta ja sit pian mukista.

Tutti on kummaltakin otettu pois 1,5v. Ja kun katseli kaverin tappelua tutista oman 2v kanssa niin ainakin sen 1,5v oli tosi helppo ottaa pois.

Vierailija
19/26 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tutti yhä käytössä. Pulloa ei ikinä ole ollutkaan ja tutin käyttöä on rajoitettu niin että vain unille mennessä (sekä päivä- että yö). Joskus poikaa yrittää kitistä tutin perään myös muutoin, mutta emme ole antaneet, vaan yritämme viedä huomion muuhun touhamalla lapsen kanssa, ottamalla esille kirjan tms. Vain jos esim. kipeä, niin saa pitää tuttia muutoinkin kuin unilla. Ajatuksena yrittää luopua tuolla lähempänä 2 vuotta, kun tosiaankin alkaa ymmärtää tuollaista "hiiri vei" -meininkiä.

Vierailija
20/26 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia oon imettänyt 1v ikään ja sit lehmänmaitoa mukista. Kukaan ei oo koskaan tuttia edes huolinut. Väillä äiti olis sitä kyllä kaivannut avuksi :( mutta minkäs teet kun ei kelpaa...

Eli EI vastauksena kysymykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan