Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Missä asioissa sinä olet äitinä kohdannut arvostelua/kummastelua/ennakkoluuloja?

Vierailija
09.10.2009 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sain esikoiseni jo 20v

- esikoisen imetys ei onnistunut, joten sai äidinmaitoa tuttipullosta (tätä todella ihmeteltiin)

- pitkä ikäero seuraavaan lapseen (4v)

- esikoinen oli 4-6v kotihoidossa kun olin äitiyslomalla ja hoitovapaalla (osa tätä ihmetteli, osa taas piti hyvänä asiana)

- vaikka olin/olen niin nuori, niin en tykkää olla erossa lapsistani ja käydä (osan mielestä tarpeeksi) omissa jutuissani

- menin töihin kun kuopus oli 1v11kk (järkytysten järkytys, pitäishän sitä 3v:ksi kotona hoitaa...)

- muuta ei nyt tule mieleen, nämä varmaan "suurimmat rikkeet"

Vierailija
2/10 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsillemme. Sehän tekee minusta automaattisesti huonon äidin. Mies ollut hoitovapaallakin kolme kertaa, minä en kertaakaan, sitä ihmetellään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni kuullessa minua haukutaan vitun neekerihuoraksi.

Vierailija
4/10 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt luoda uraa, parantaa palkkatasoa, eikä alkaa saamaan lapsia huonoon elintasoon parikymppisenä. Kun lapset oli alle vuoden, mietittiin jo että kyllä pitäisi mennä töihin rahaa saamaan. Ja itse tahdon lapseni hoitaa 3-vuotiaiksi. Rahasta viis. Kyllä sitä toisaalta kehutaan että lasten on hyvä kasvaa äidin kanssa kotona, mutta kun rahaa vaan pitäisi tienata.

Vierailija
5/10 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini suunnalta monestakin asiasta:

(lapsi 7kk)

-en anna syödä ihan mitä tahansa (äidin tekemä maustettu jauhelihakeitto missä sellaisia aineita mitä lapsi ei ole vielä syönyt

-annan edelleen korviketta enkä ole antanut mitään maitotuotteita

-pidän kiinni siitä, että korviketta menee noin 7desiä päivässä, äitini mielestä tämä on huono asia, koska lapsi puklailee

-en anna syödä mitä tahansa leipää koska toisissa on paljon suolaa

-en anna syöttää margariinia

-en halua että vaunujen lähellä tupakoidaan, vaikka kuinka olisi vastatuuli jne..

-annan syödä tuttia (vaihtoehtona sormet)

-menen katsomaan kun lapsi "vähänkin inahtaa"

-pidän lasta sylissä (myös liinassa) paljon

-pidän kiinni (en minuutilleen) lapsen päivärytmistä, joka on "luotu" lapsen nälän ja väsymyksen mukaan

Vierailija
6/10 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin alle kolmivuotiaana, lapsi miehen kanssa vuoroviikoin (eli lapsen ympäristö vaihtuu viikoittain vaikkei ikää ole vielä kolmea vuotta)

Vierailija
7/10 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 17-vuotiaana ihmeteltiin kuinka minä voin pitää lapsen, joka oli vahinko.

- Sairaalasssa hoitaja kysyi (omasta mielestään oli kovinkin vitsikäs), että mitä minä synnyttäneiden osastolla olin, eikö minun kuuluisi olla lasten osastolla.

-Eihän tuo osaa edes synnyttää, sanoi lääkäri. Lapsi perätilassa.

- Miksemme ole lapsen isän kanssa yhdessä, vaikka ystäviä olemme.

- Ei minusta ole äidiksi, koska olin niin nuori.

- En osaa kasvattaa yhteiskuntakelpoista ihmistä, koska olin yksinhuoltaja teiniäiti.

- Miten voin ottaa uuden miehen itselleni, miksen ole lapsen isän kanssa yhdessä, enkö ajattele lasta ollenkaan.

- Enkö osaa/ymmärrä mikä on ehkäisy, kun odotin toista lasta 20 vuotiaana. ja hyvin toivottu ja yritetty lapsi kyseessä.

- Minun oli pakko olla jakorasia kun odotin toista lasta niin nuorena ja lapsilla tulee olemaan eri isät.

- Ammattini puolesta monet ihmettelevät miten äiti ihminen voi olla sellaisessa ammatissa.

- Kun kolmatta odotin (sama isä kuin toisella) ihmeteltiin kuinka noin nuorena (26v.) ja kolmas lapsi. Jopa terveydenhoitaja neuvolassa.

Lista jatkuisi vaikka kuinka pitkälle, mutta en jaksa niitä kaikkia kirjoittaa..

Vierailija
8/10 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/10 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli seitsemän, joista vanhin on 12 v. Ja kahdeksas tulossa.

Vierailija
10/10 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 19 vuotiaana. Enhän minä kuulemma osannut edes hoitaa lastani. Liian nuori kun olin. :) En pitänytkään oikein! (SukuOnPahin).

Olen kuullut että ei minusta voi olla äidiksi koska minun kuuluisi pitää hauskaa. No hmm. Tarvitseeko sitä koko ajan olla hauskaa pitämässä? Eikä riitä että vaikka pari kertaa vuodessa käy :)

Ja on ihmetelty kuinka ihmeessä minä sain noin hyvän isän lapsille. Juu, juotin rakkauslitkuja ja noiduin rakastamaan minua :) (Luulisin ainakin että rakastaa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän