Mitä SINÄ et antaisi lapsesi harrastaa? Tai ainakin pohtisit hyvin tarkkaan?
Minulla tällaisia ovat mm. baletti, cheerleading, showtanssi, jääkiekko ja kaikki moottoriuhreilulajit.
Kommentit (103)
kehonrakennusta ja fitness-urheilua ;D Voi luoja teitä ihmiset kun olette yksinkertaisia...
metsästystä, eläinten täyttämistä...
metsästystä, eläinten täyttämistä...
on?
tupakanpolttoa, varastelua, kiroilua, mummojen potkimista
Sen sijaan kaikki urheilulajit, musiikki, taiteet jne. hyväksyisin ehdottomasti, jos lapsella olisi kiinnostusta sellaisiin.
CHEERLEADER-HARRASTUS ON PARASTA MITÄ TIEDÄN ! ET OLE KOSKAAN TAINNUT NÄHDÄ KYSEISEN HARRASTUKSEN HARJOITUKSIA ??? OLET VAIN NÄHNYT TELKKARISTA MINKÄLAISTA ON OLLU CHEERLEADER HIGH SCHOOLISSA,EIKÖ? ITSE OLEN HARRASTUNUT CHEERLEADERIA 10-VUOTIAASTA ASTI JA EN OLE KATONUT PÄIVÄÄKÄÄN (OLEN NYT 21). SE ON MONIPUOLISTA KUTEN TANSSIA,NOSTOJA (SIIS HEITELLÄÄN IHMISIÄ) LIHASKUNTOA JA ENNEN KAIKKEA HIKEÄ,JOS JOKU NÄKEE SIINÄ JOTAIN SEKSUAALISTA,NIIN ONNEA JA MENESTYSTÄ ! TOTTAKAI ESIINTYMISASUT ESIM. JALKAPALLON KISAKATSOMOSSA OVAT MINIHAME/SHORTSIT JA TOPPI,MUTTA VOIN LUVATA,ETTÄ JOS MENISIT KYSYMÄÄN VAIKKA JOKAISELTA CHEERLEADERILTA SUOMESTA,MIKSI HE TÄTÄ TEKEVÄT NIIN VASTAUS EI OLE "KOSKA SE ON VAIN PERSEEN KETKUTUSTA MIEHILLE" !!!!!
on ollut metsästyskortti 16v lähtien ja rakastan tarkkuusammuntaa; siinä jos missä vaaditaan keskittymistaitoa ja tarkkuutta ja hyviä hermoja. Vanhin poika meillä ei metsästä, mutta on käynyt ampuradalla muutaman kerran kokeilemassa. Ihan normaali, normaalien ihmisten harrastus tämäkin, kannattaisi kokeilla.
CHEERLEADER-HARRASTUS ON PARASTA MITÄ TIEDÄN ! ET OLE KOSKAAN TAINNUT NÄHDÄ KYSEISEN HARRASTUKSEN HARJOITUKSIA ??? OLET VAIN NÄHNYT TELKKARISTA MINKÄLAISTA ON OLLU CHEERLEADER HIGH SCHOOLISSA,EIKÖ? ITSE OLEN HARRASTUNUT CHEERLEADERIA 10-VUOTIAASTA ASTI JA EN OLE KATONUT PÄIVÄÄKÄÄN (OLEN NYT 21). SE ON MONIPUOLISTA KUTEN TANSSIA,NOSTOJA (SIIS HEITELLÄÄN IHMISIÄ) LIHASKUNTOA JA ENNEN KAIKKEA HIKEÄ,JOS JOKU NÄKEE SIINÄ JOTAIN SEKSUAALISTA,NIIN ONNEA JA MENESTYSTÄ ! TOTTAKAI ESIINTYMISASUT ESIM. JALKAPALLON KISAKATSOMOSSA OVAT MINIHAME/SHORTSIT JA TOPPI,MUTTA VOIN LUVATA,ETTÄ JOS MENISIT KYSYMÄÄN VAIKKA JOKAISELTA CHEERLEADERILTA SUOMESTA,MIKSI HE TÄTÄ TEKEVÄT NIIN VASTAUS EI OLE "KOSKA SE ON VAIN PERSEEN KETKUTUSTA MIEHILLE" !!!!!
Mutta yritän ohjata lapseni harrastamaan MONIPUOLISESTI. En halua, että rajoittuvat yhden harrastuksen pariin etenkään liian nuorena.
Urheilua haluan heidän harrastavan monipuolisesti. Joku joukkuelaji, uinti, joku itsepuolustuslaji sekä joku pallo- & mailalaji pitää kuulua ainakin kokeiltaviin lajeihin.
Lisäksi olisi kiva, jos (ainakin kokeilisivat harrastaa) joitakin soittimia.
Mitä EN antaisi harrastaa? No, ainakaan tietokonenörtteilyä suuressa määrin. Sekin menisi jos muita harrastuksia ja sosiaalista elämää olisi paljon.
Jääkiekkoa en myöskään lapsilleni ensisijaisesti tarjoa, mutta jos siitä innostuvat, niin sitten saa harrastaa sitäkin.
Jos innostuvat toispuoleisista mailapeleistä (sähly, tennis, golf, sulkis jne), niin vaatisin toiseksi harrastukseksi samanikäisenä jonkun kehoa tasapuolisesti rasittavan lajin.
Nyrkkeilijät ja potkynyrkkeilijät ovat kaikki lievästi aivovammaisia...
ja sekin juuri loukkaantumisriskin takia. Muutoin yritän kannustaa lasta mahdollisimman paljon urheilun ja taiteiden, musiikin pariin. Meillä ei vietetä aikaa tietokoneen ääreessä lapsen kanssa eikä meillä ole play stationeja yms.
(siksi, että se olisi järjettömän kallista, puhumattakaan vaarallista)
sitä paitsi, oletteko miettineet miten tehokasta liikuntaa se metässä rämpiminen on...? :) ja siellä metsän rauhassa on ihanan hilasa ja hermo lepää...
väkivaltainen , junttien laji, joka on jo lapsilla IHAN LIIAN vakavaa.
Baletti, voimistelu ja kaikki muut lajit, joissa pitää olla LAIHA.
Moottoriurheilu, vaarallista ja kallista
Mutta tuo jääkiekko on pahin
Voisko joku tanhun vastustaja vielä perustella mielipiteensä? Ne naurut vielä puuttuvat.
Tää on kyllä viihdyttävin ketju pitkään aikaan! :D
tosin valitettavaa on tämä nykyinen meininki, että monissa seuroissa ollaan niin kauhean kunnianhimoisia
itse pelailin lapsena paljon poikien kanssa lätkää, ja sain siinä huippukunnon ja väitänpä, että myös sosiaalisia taitoja
ja ihan akateeminen suht normaali äiti-ihminen minusta tuli, nuuskaakaan en ole koskaan käyttänyt :)
Baletti, voimistelu ja kaikki muut lajit, joissa pitää olla LAIHA. Moottoriurheilu
95 kiloa ja harrastan balettia ja montaa muutakin tanssilajia. Kukaan ei ole valittanut...
-moottoriurheilun
-lätkän
-ratsastuksen
-itsepuolustuslajit ja nyrkkeilyn
-cheerleander jutut
Nämä nyt ainakin alinta lukuunottamatta vaarallisuuden ja osa hinnan takia, alin sen naurettavuuden takia
Noh, tämähän olikin sitten se paras puolustuspuhe cheerleadereiden koulutus- ja sivistystason puolesta.
Miksi joku ei antaisi lapsensa osallistua poliittiseen nuorisotoimintaan? Poliittisissa järjestöissä opitaan ottamaan kantaa, keskustelemaan, toimimaan yhteiskunnassa ja vaikuttamaan. Toki poliittiseen toimintaan lasten mukaan päästäminen vaatii vanhemmiltakin tiettyjä arvoja sekä kykyä keskustella lapsen kanssa erilaisista yhteiskunnallisista ilmiöistä.
Erilaisilla poliittisilla lapsi- ja nuorisojärjestöillä on erilaisia tapoja järjestää toimintansa. Toisissa järjestöissä panostetaan poliittiseen kasvatukseen enemmän toisissa järjestöissä lapsi- ja nuorisotyö on enemminkin yhteistä vapaa-ajanviettoa ilman poliittisten arvojen sirtämistä.