Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä SINÄ et antaisi lapsesi harrastaa? Tai ainakin pohtisit hyvin tarkkaan?

Vierailija
20.10.2009 |

Minulla tällaisia ovat mm. baletti, cheerleading, showtanssi, jääkiekko ja kaikki moottoriuhreilulajit.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä elikoista.

Vierailija
62/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on ollut satubaletissa ja käsityökerhossa, nykyään ajaa kartingia ja pelaa fudista. Tytön telinevoimistelu on sekin vaihtunut potkupalloon.

Molemmat ovat saaneet kokeilla kaikkea, mitä on ollut tarjolla ja mihin ovat itse halunneet, mielellään ihan sukupuolettomasti (tyttökin on ajanut kartingia ja poika on luokan paras kutoja). Jääkiekko saattaisi olla mahdotonta rahan ja autottomuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin järjellisen ajan ja rahan rajoissa.

Meillä poika harrastaa jääkiekkoa! ja salibandya. Kesäisin myös jalkapalloa.

Tyttö harrastaa telinevoimistelua ja ajoittain salibandya.

Nuorin tyttö haluaisi alkaa tanssimaan, pian sekin aika on edessä.

Tähän mennessä ei harrastuksissa ole tullut yhtään vammaa tai loukkaantumista. Telinevoimistelua harrastava tyttö ei ole anorektikko.

Kuulostaa että monella mammalla on tarve laittaa harrastuksen syyksi yhtä jos toista. Itse uskon että "vajavaisuus" ei tosiaan johdu harrastuksesta, jossei sitten syynä ole kova isku päähän. Lisäksi vanhemmilla ja heidän arvoilla luulisi olevan isompi merkitys tytön naiseksi kasvamisen käsityksestä. Eiköhän vastuu ole edelleenkin perheellä ja vanhemmilla, myös silloin vaikka lapsi onkin ulkomaailman kanssa tekemisissä (siis sen pahan harrastuksen tai pahojen kavereiden tai muun vanhempien mielestä pahojen asioiden kanssa).

Vierailija
64/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos uraa itselleen haluaisivat, niin melkein laji kuin laji on rasite/loukkaantumisaltista hommaa.

Jos huipulla/ammattimaisesti miettii, niin nyrkkeily, autourheilu, laskettelu, jääkiekko, käsipallo yms. koen sellaisiksi lajeiksi joissa vanhempana voisi pelätä pahinta. Toisaalta yleisurheilijakaan tuskin tervettä päivää näkee. Myös muusikoilla on omat ammatilliset rasitukset. Eli nopeasti miettien ihan mikä tahansa laji huono...

Vierailija
65/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi harrastaa:

-Tankotanssia

-Liiallista Datailua

-Ilkivaltaa

-Vittuilua

-Huora vaatteita

-Ryyppäämistä

'

Vierailija
66/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on valtavasti väärinkäsityksiä koko touhua kohtaan. Larppaus (= kuteet niskaan ja metsiin leikkimään velhoa, noin kärjistetysti) sekoitetaan korteilla ja pelilaudoilla pelattaviin roolipeleihin helposti, samoin moni kuvittelee että mukana on jotain okkultismia :D.

Annamme lapsen harrastaa mitä vain, kunhan se on a.) turvallista, b.) lapsen ikätason mukaista, c.) lapsesta kivaa.

Vierailija
67/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekko, kilpatanssi, ratsastus, ampumahiihto, hiihto yleensäkin... Taitoluistelu ja kilpavoimistelukin hieman arveluttavat. Nyrkkeily on ainoa, josta en suostuisi edes keskustelemaan.

Vierailija
68/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka niin moni uskova vieläkin uskoo.

Kamppailulajit ei liikunnallisesti eroa juurikaan aerobikistä tai satujumpasta.

Vierailija
69/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on jotain aivan j-ä-r-k-y-t-t-ä-v-ä-ä

Muuta ei tule mieleen. en pidä monestakaan lajista, kuten moottoriurheilusta mutta mikä mä olen lastani estämään?

Vierailija
70/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roolipelaajat ovat:

- haisevia

- nössöjä

- sosiaalisesti rajoittuneita

Kyllä täytyisi katsoa peiliin, jos lapseni noihin hommiin eksyisi.

Vierailija
71/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävien yleistysten ja ennakkoluulojen perusteella olisitte eväämässä lapselta harrastuksia!?

Vierailija
72/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheerleading on laji jossa kilpaillaan, eikä mitää pyllyn heilutusta jäähallissa.

En ihan tajua tuota cheerleadingin vieroksuntaa. Sehän on akrobatiaa ja tanssia, ei siinä sen enempää peffa heilu kuin muussakaan tanssissa. Enemmän seksuaalisvärittyneistä on lasten paritanssi, se on aika kornin näköistä.

[/quote]

Vierailija
73/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa moottoripyörät kun veli kuoli nuorena.

Itse harrastin 11v.-15v. karateta. Hieno laji eikä yhtään niin väkivaltainen kuin moni aattelee. Ei silloin ainakaan lapset ottanut todellista kontaktia ja niissä liikesarjojen opettelussa kehittyy keskittymiskyky. Plussana se että kehonhallinta, lihaskunto ja notkeus paranee.

Vierailija
74/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n käsitys showtanssista taitaa liittyä tukaisisten/aitolehden sun muiden touhuihin, joilla ei ole oikean showtanssin kanssa mitään tekemistä!

Samoin baletista on näköjään mitä kummallisempia käsityksiä liikkeellä. Tavallisessa balettikoulussa käyvä tavallinen tyttö ei kohtaa mitään vaatimuksia olla tietyn näköinen tai -kokoinen. Eri asia on sitten ammattitanssijoiksi opiskelevilla.

T: vuosia balettia ja showta tanssinut

Vierailija
75/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

satanismia missään muodossa, new age-juttuja mukaanlukien jooga, enkä ufoja ja parapsykologiaa.

Vierailija
76/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin lapseni harrastaa mitä hän haluaa edellyttäen että laji ei vaatisi tavattomia taloudellisia uhrauksia eikä yhden lapsen harrastus rupeaisi pyörittämään koko perhettä.

Okei, nyrkkeilystä en niin pitäisi, mutta tuskin sitä kieltäisinkään, mutta salaa olen ilahtunut, kun se ei kiinnosta kumpaakaan lasta.

Mutta siis internet avartaa maailmaa. Ihan tuli hyvä mieli, kun huomasin miten reilu vanhempi olen ja kuinka annan lasten elää omaa elämäänsä ilman älytöntä kontrollia :-)

Vierailija
77/103 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

satanismia missään muodossa, new age-juttuja mukaanlukien jooga, enkä ufoja ja parapsykologiaa.

kuin kristinuskolla, joten en kyllä niputtaisi sitä new ageksi.

Vierailija
78/103 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

* larppausta

* tanhua

Tämän kirjoittajalla on jotain maailman vanhanaikaisimpia käsityksiä ko. harrastuksista.

Itse päin vastoin olisin erittäin tyytyväinen, jos lapseni larppaisi (se on harrastus, joka kehittää sekä sosiaalisia taitoja ja mielikuvitusta että monenlaisia muita kykyjä, sillä asut ja muut "propit" valmistetaan yleensä alusta saakka itse. Moni larppaava tuttuni on äärimmäisen lahjakas sekä kirjallisesti että kädentaidoiltaan.) tai harrastaisi kansantanssia. Kansantanssi on yleensä rempseää meininkiä, jossa oppii nuoresta asti olemaan rennosti vastakkaisen sukupuolen kanssa ja pääsee reissaamaan porukassa.

Itse en haluaisi lapseni harrastavan jo useampaan otteeseen mainittuja jääkiekkoa, nyrkkeilyä tai moottoriurheilua. Ylipäätään kilpaurheilusta en diggaa. Seurakuntanuoriakaan en lapsistani ensisijaisesti toivoisi, mutta jos se olisi jotenkin todella tärkeää, en kieltäisi kuitenkaan.

Toivottavia harrastuksia olisivat erilaiset musiikkiharrastukset, teatteri, tanssi (vaikkapa tuo kansantanssi!:), larppaaminen/historian elävöitys, kirjallisuus ja kirjoittaminen.

Vierailija
79/103 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...suurin osa vanhemmista ei anna lastensa pelata jääkiekkoa siksi, että se on kallis harrastus.

Nämä "jääkiekkoilija ovat jotenkin vajaita" mielipiteet ovat hauskoja :) Miten perustelette lapsellenne sen, että ei pääse pelamaan lätkää? "Kato ettei susta tule vajaa". Aijai, hauskoja ihmisiä!

Vierailija
80/103 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP ei antaisi lapsen harrastaa balettia tai showtanssia? Cheerleadingin ymmärrän, kun siinä on niitä korkeita nostoja. Itse en antaisi ympäristösyistä harrastaa moottoriurheilulajeja sekä siksi, että ne ovat fyysisesti riskaabeleja lajeja, kuten jääkiekkokin.