Mitä SINÄ et antaisi lapsesi harrastaa? Tai ainakin pohtisit hyvin tarkkaan?
Minulla tällaisia ovat mm. baletti, cheerleading, showtanssi, jääkiekko ja kaikki moottoriuhreilulajit.
Kommentit (103)
Koska niissä palvotaan epäjumalia.
en ole kyllä ennen koko asiaa pohtinut...
jääkiekolle, nyrkkeilylle ja moottoriurheilulajeille. Balettikaan ei suosikki mutta muut tanssilajit kyllä sopisi harrastuksiksi.
Muita en osaa nyt keksiä...
t. 2 pojan ja 1 tytön äiti
samoin kaikki moottoriurheilulajit, ehdoton ei.
koska se muokkaa vääränlaista kehonkuvaa ja tuottaa anorektisia nuoria :(
ryyppäämistä, av:llä roikkumista.
Ja seurakunnan järjestämän toiminnan kieltäisin myös.
Koska niissä palvotaan epäjumalia.
Rahaa, valtaa, väärää kunniaa...
että lapsi saa harrastaa sitä mistä itse pitää, eikä sitä mitä vanhemmat haluavat lapsen harrastavan. Itsepuolustuslajeissa en näe mitään pahaa, enkä jääkiekossa, enkä kyllä moottoriurheilussakaan.
Enkä halua syömishäiriöistä lasta. :(
meillä on lapset saaneet aina harrastaa ihan mitä haluavat, ainoa vaatimus on ollut että jos jonkun harrastuksen aloittaa on sitä ainakin yksi lukukausi harrastettava.
Ainakin ekat vuodet se on hyvin lähellä "jumppaa". Joku teini-ikäisten ammattimainen baletinharrastus on tietty toinen asia.
tupakanpolttoa, varastelua, kiroilua, mummojen potkimista
Sen sijaan kaikki urheilulajit, musiikki, taiteet jne. hyväksyisin ehdottomasti, jos lapsella olisi kiinnostusta sellaisiin.
ja ainoastaan yhden anorektion niistä piireistä tiedän... Oikeasti ilman kunnollista ruokaa ei sitä lajia voi harrastaa, koska ei jaksa.
hän harrasti myös viulunsoittoa, joten olisiko johtunut siitä?
Pidätte vaarallisina vai ideologia lajin takana ei miellytä?
Myös roolipelit tuntuu aika honkkelilta touhulta.
ihmettelee miksi vastutta jääkiekkoa?? Ei ole kuitenkaan kaikkein kallein laji, ehkä hankala kuljetusten takia, mutta eiköhän tanssitunneillekkin viedä. On raju laji, muttei varsinainen kontaktilaji kuitenkaan... ??
Miksei balettia?
Itse en välttämättä antaisi aloittaa jääkiekkoa (kallis ja aivoton laji), golfia (kallis, ei kuulu meidän perheemme arvomaailmaan), suomalainen cheerleading (siis perseenhytkytys jääkiekkokaukalon reunalla. Aidon lajin harrastaminen olisi kyllä ok), moottoriurheilu, nyrkkeily + muut kontaktilait missä pointtina on vastustajan piekseminen (eli karate, judo yms. käy).
Skeittaus ja bmx-pyöräily eivät myöskään kuulu äidin suosikkeihin.
Meillä kolme poikaa eikä todellakaan toivota että pojat alkaisi pelätä lätkää. Mies pitää sitä ihan aivottomana lajina ja mä liian kalliina :-)