Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elotähkien tammikuu

02.01.2009 |

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!!

Kuinkas teillä joulut ja vuoden vaihteet meni?Me tosiaan vietettiin Netan ensimmäinen joulu Levillä ja reissu meni hienosti. 15 tunnin matkustaminen autossa sujui tosi hyvin...ihan suotta sitä alkuun jännitin. Levi lumosi meidät täysin ja toivottavasti sinne päästään vielä uudestaan.

Uudenvuoden aatto meni sitten vähän niin ja näin...Netta oli tosi kiukkunen koko illan ja mikään ei tuntunut olevan hyvin. No, aamulla siihen selvisi syy....ensimmäinen hammas pilkottaa alaikenestä=)Ja eilen illalla kääntyi ensimmäisen kerran mahalleen ihan itse.

Teillä oli noista soseista ollu puhetta...meillekin neuvolasta sanottiin että yhtä uutta ruoka-ainetta tulee kokeilla viikko ja sen jälkeen vasta aina uusi aine. Ja niin ollaan tehtykin. Perunaa taisin ainoastaan kokeilla pikkusen vajaan viikon. Ja Netallekin kun alotettiin soseet jo 3 kk:n iässä niin onhan noita jo kertynyt erilaisia makuja ihan kivasti. Eikä ainakaan toistaiseksi tunnu allergisoivan mihinkään. Ja tietysti hyvä niin.

Viikonloppuna ajateltiin kokeilla puuroa tytölle kun se 5 kk tulee täyteen. Jos sais aamuisin ja iltaisin annettua sitten jo puuroa. Ostin jo valmiiks kaurapuuro-ainekset, sillä varmaan on ihan hyvä alottaa?

Nyt kuuluu ähinää neidin sängystä, täytynee käydä kattomassa josko jo heräilis.

Sismus ja Netta kohta 5 kk

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuuhan Netta illalla vielä pikkutirsat yleensä max. 1/2 h..tai jos käydään jossain niin sitten torkkuu autossa...Eli keskimäärin kolmet päiväunet otetaan meilläkin. Ja öisin Netta ei syö lainkaan.

Vierailija
22/73 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hieman huutelen kahen äiteen perään eli kaks hakemusta on tullut Facebookin kautta, mutta en näe niitä siellä itte ryhmässä eli ne, jotka on hakenut sinne, mutta ei oo päässy sisälle, nii laittaisitteko uudestaan? Siellä on ollut jotain hämminkiä ja vasta tänäänkin Maija.Mansikka pääsi liittymään, kun aukasin ryhmän avoimeksi kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas pari hakemusta lisää, joita en pääse hyväksymään tuolla FB:ssa - joten laittakaas mulle viestiä siellä puolen, nii hoidetaan homma kotia :)

Vierailija
24/73 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti..

Meillä oli ti 5kk neuvola. Neidin mitat 7170g ja 66,5cm

Ja nyt lähen keräämään elukat yöpuulle ja meen saunaan :)

Vierailija
25/73 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas..

AMALIA-JOE: laitoin sulle mailia tuosta facebookista, kun en löytänyt sitä mistään ryhmistä ym. jos sä voit sen kutsun laittaa mullekkin =)

Mitäs tänne kuuluupi?? Unijuttuja olitti ainakin jutellu, meillä nukutaan tosi vaihtelevasti vieläkin 10sänkyyn ja pari kertaa syö sitten 7-8 ylös..päivällä nukkuu 3 unet tai 2 pitkät..

Huomenna Santeri täyttäis sitten puoli vuotta :D vau kuinka aika oikein kiitää..

Joko täällä on monta ihmistä, jotka oottelee uutta vaavia tai yrittävät?? Itse en toistaiseksi kuulu siihen onnelliseen joukkoon vielä ehkä joku päivä =)

No nyt lähdetään koko perheen voimilla käymään vielä happi hypyllä niin saa vanhempi poika purkaa vähän energiaa poissa??

Onkos TARJAMAMMA enää linjoilla ollenkaan???

Sanna ja Santeri 6kk "huomenna" =)

Vierailija
26/73 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko muut tähkät ruokailevat, taiharjoittelevat, syöttötuolissa? Meillä sitterissä asento on huono, mutta syöttötuolikaan ei ole oikein hyvä.

Vierailija
27/73 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huutelen kahen äiteen perään eli ne, joiden etunimi alkaa A ja J kirjaimilla, nii teän hakemukset ei oo tulleet läpi eli laittaisitteko uudestaan? Sukunimen ekaa kirjainta en paljasta, ellei oo tarvista :)

*Aamumamma* Ei oo syöttis vielä käytössä, mutta pitänee varmaan kohta ottaa, ko alkaa toi syöttötuolissa syöminen olemaan melkoista akrobatiaa, ko jalat ja kädet vispaa neitillä ihan tosissaan :) Onko sulla millasia tukia siinä tuolissa, että ois parempi istua? Aina kun syöttiksen omat pehmusteet ei riiä ja pitää tukea lisää mm. pyyhkeellä.

Kovasti on neiti alkanut nyt kääntyileen ja pyörimään paikallansa silleen niinku kellonympäri-tyyliin ja sillä lailla pääsee hieman liikkumaankin toiseen paikkaan. Pientähän tuo liike vielä kuiten on :) Me ollaan kohta ottamassa toi "kävelytuoli" käyttöön. Jalat ei varmasti vielä maahan yllä, mutta näkeepähän maaimaa paremmin, ko ei aina pysty sylissä pitämään ja kantoliinankin olen kerennyt jo myymään pois.

Oma olo on edelleen syvältä :( Tää varmaankin jää viimiseksi...ehkä! ;)

Vierailija
28/73 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitterissä syöminen on sitä akrobatiaa, ei siis syöttiksessä ;) :D

Vierailija
29/73 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on syöttötuolina TrippTrapp, joka ainakin omien kokemusten pohjalta on niitä parhaita pienten tuoleja, kun ei ole liian väljä. Pehmusteet on siihen kyllä. Tietysti kun istuminen on vielä ihan hakusessa, niin vaikeahan se on syöttärissä olla, mutta sitterissä valuu niskalleen ja on varpaat suussa, niin ei ole oikein hyvä sekään. Neiti kyllä tykkää selvästi sitä, että syöttäristä näkee paljon, ja pöydältä voi noukkia käsiin kaikenlaista, kuten lusikan, maissinaksun tai nokkamukin...

Mutta nyt muihin puuhin ennen kuin päiväunet loppuu.... Kipakoita pakkaspäiviä kaikille!

Vierailija
30/73 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivät huristavat niin nopiasti ohitse ettei mukamas tänne kerkiä kirjoittelemaan...

Minäkin taidan vielä pysyä näissä keskusteluissa, toivottavasti vaan tämä pysyy hengissä eivätkä kaikki siirry tuonne facebookin puolelle.

Mutta sitten meidän kuulumisiin. Poika on alkanut jo hieman ryömimään eteenpäin, etenkin jos saa käsillään jostain matonkulmasta kiinni, niin sitten vetää itseään eteenpäin oikein vauhdilla. Tai no, vauhdilla ja vauhdilla, mutta kuitenkin :)

Syöttötuoli on myös jo hommattu, mutta odotellaan vielä vähän aikaa ennen kuin aletaan harjoitella siinä istumista. Mitäpäs meille muuta... Ai niin, imetyskin alkaa luultavasti pikkuhiljaa loppumaan, sillä poika ei enää oikein tahdo huolia rintaa. Just vähän aikaa sitten puhuin, että on se niin helppoa kun saa tissillä pojan varmatsi hiljaiseksi ja nukahtamaankin, mutta eipä onnistu enää. Huutaa vaan, jos yrittää tätä keinoa käyttää illalla nukahtamiseen.

Nyt täytyy hetkeksi oikaista sohvalle ennen iltatoimia...

Tinja82

Vierailija
31/73 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ensimmäistä kertaa. Kuivaa yskää ja räkäinen. Nukkui tosin viime yön ihan normaalisti.

Tiistaina saatiin Rota-vahvistus ja jännityksellä odotellaan vatsavaivoja... Ensimmäisestä satsista meni vatsa ja unirytmit ihan sekaisin.

Sismus: Miten pärjäsitte pakkasen kanssa reissussa? Vai nukuitteko päikkärit sisällä? Itse olen ihan ihmeissäni kun yhtäkkiä tuli -15 että tohtiiko laittaa neidin ulos nukkumaan?

Joulu meni rauhallisesti sukulaisissa. Oona katseli kiinnostuneena serkkupoikien lahjarumbaa. Kovasti on neiti kiinnostunut lapsista.

Vuodenvaihdetta oli tarkoitus viettää tuttavilla saunoen ja Oona mummulassa, mutta haaveeksi jäi. Neiti ei taaskaan suostunut rauhoittumaan nukkumaan vieraassa paikassa. Päivät menevät kyllä hyvin mummun kanssa...

Sosieta on maisteltu jo kuukausi. Bataatti ja päärynä maistuu hyvin, lisäksi hieman luumua ja välillä banaania. Toistaiseksi olen tehnyt soseet itse, kun niitä menee vielä niin vähän, mutta mustikkaa ja muita marjoja ostan valmiina. Ja hyvin tuntuu vatsa kestävän. Alussa yritettiin perunaa, mutta taisi olla liian tärkkelyspitoinen. Ajattelin myös odottaa puurojen kanssa sinne 5-kuiseksi. Nallevelliä on jo paketti odottelemassa...

Nyt aamukahvin keittoon!

Vierailija
32/73 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on juhlat juhlittu ja paluu arkeen alkaa. Joulu meni oikein mukavasti mummilassa. Viliä kiinnosti eniten itse lahjapaperit ja kovasti olisi halunnut niitä suuhun laittaa. Uusi vuosi meni myös hyvin hyvin rauhallisesti, sillä sekä minä että mieheni olimme kipeänä. Poika ei onneksi, ainakaan vielä, ole tullut kipeeksi. Hyvä niin.

Kiinteitä on meilläkin tosiaan maisteltu, tai ehkä vois jo sanoa, syöty, reilun kuukauden verran. Juuri tänä aamuna mietin, että mikähän uusi maku me ensi viikolla otettaisiin. Perinteisten perunan, porkkanan ja maissin lisäksi meillä syödään jo bataattia, kukkakaalia ja parsakaaliakin. Ja viikko on tosiaan aina maisteltu uutta makua. Tai olen aina peruna-porkkana tai peruna-maissin sekaan laittanut jotain uutta kasvista. Bataattia tosin maisteltiin ilman perunaa, kun on niin perunan kaltainen. Ja hedelmäsoseita menee kanssa jo purkki per päivä.

Nukkuminen on nyt parina viime yönä sujunut jo parilla syötöllä, mikä on meille tosi hyvin. En kyllä uskalla vielä kovin paljoa hihkua asiasta, sillä olen jo oppinut, että asia voi muuttua aivan toisenlaiseksi ihan yhtäkkiä. Hampaita meillä ei vielä näy, eli ne todennäköisesti ainakin tulevat vaikeuttamaan taas yöunia. Minulla oli tässä parin viikon ajan sellainenkin "tapa", että en itse meinannut saada illalla unta ja yölläkin valvoin pari tuntia syötön jälkeen, kun ei vaan nukuttanut. Mutta nyt on onneksi jo saanut unen päästä kiinni paremmin.

Mikähän on muuten ns. pakkasraja ulos nukuttamiseen? Meillä -13 pakkasta ja vielä laitoin pojan vaunuihin. Löysin alennusmyynnistä -50%:lla villahaalarin, jonka puin nyt ensimmäistä kertaa pojan päälle. Ja toppahaalari tietysti myös.

Nyt syömään...

Vierailija
33/73 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se vaan taisi alkaa sairastamisen merkeissä :( Nuorimmalla nousi tänään yhtäkkiä kuume ja sitä on melkein 39. Nyt nukkuu tuolla ja toivottavasti paranisi pian eikä ois mistään rokosta kyse.

Ja tosta ulkona nukuttamisesta - meillä on nukutttu ulkona -15 -20 asteen pakkasessa. Paljon lämmintä vaatetta lapselle, lämmintä vauvan alle (esmes sellanen karvatalja) ja sitten harso siihen vaunujen luukkuun, että vaunuissa hengitettävä ilma ei ole niin raakaa vauvan hengittää. Peitoilla on hyvä säädellä myös lämpöä. Ja kannattaa muistaa se, ettei mitään rasvoja laita vauvan iholle, koska ne voivat aiheuttaa paleltumista, rasvan sisältämän veden takia. Ja ei tietenkään kannata tuntitolkulla antaa nukkua ulkona kovalla pakkasella. Vielä voi laittaa ihan lämpömittarin sinne vaunuihin, nii näkee sen lämpötilan missä vauva nukkuu :)

Nyt mentävä!

ps. Menkkoja ei näy eikä kuulu...

Vierailija
34/73 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut toissa pian kaksi kuukautta, ja nyt ollaan jo ihan totuttu siihen. Pikku rinsessa nayttaa tunnistavansa hoitajansa, vanhan nannyn, ja jaa itkutta hoitoon. Hanta ei pideta kylla tarpeeksi lattialla massullaan, ja nyt neuvolalaakari "maarasi", etta hoitajalle pitaa asiasta huomauttaa. Pikkuinen kun nayttaa olevan aika onneton kaantymisyrityksissaan. Vahan mua myos rassaa se, etta han ei paase ikina ulos. Seimessa (paivakodissa) on kaksi vauvanhoitajaa, molemmilla 4 vauvaa hoidettavana, eivatka he silla katraalla kait ulos paase. Kaikki paikkarit siis nukutaan sisalla. Ma olen niin suomalainen, etta mua ihan kauhistuttaa kuinka vahan raitista ilmaa vauva saa. Viikonloppuisin nukkuu sitten ulkona paikkarit, toivottavasti se riittaa.

Meidan pikkuinen nukkui lahes kaksi kuukautta yot lapi, 13 h, mutta nyt reilu 4-kk ikaisena on alkanut heraa neljakin kertaa yossa. Ehka kasvuspurtti? Ehka havannoi enemman ymparistostaan ja nakee sitten unia ja on levoton? Laakarimme kieltaa ehdottomasti vauvalle kiinteiden syottamista ennen 6kk. Kun ma haluaisin antaa vahan tukevampaa, etta nukkuis.... Teen vellintapaista itse (maissipuurolastuja maidon seassa) ja syotan sita tuttipullosta. Kerroin laakarille, etta kylla Suomessa annetaan jo 4 kk kiinteita ja hanesta se oli poyristyttavaa ... ;D Edelliset kaksi saivat siis aikaisin kiinteat, mutta taidan talla kertaa odottaa kevatlomalle (eli kun tytto reilu 6kk), jotta se olen sitten mina, joka niihin kiinteisiin totuttelen eika hoitotati.

Tytolla ehti muuten olla jo keuhkoputken tulehdus korkeine kuumeineen, seka tavallinen flunssa eli yska ja nuha. Ihan kamalaa! Rassukka.

Asiasta toiseen, kuinka monella teista on vauva omassa huoneessa??? Meilla olisi vauvanhuone, mutta en ma raaski vieda hanta sinne. Mutta yollinen tuhina (nuhanena) pitaa mut kylla hereilla ja sitten olen ihan ratti toissa. Kollegat, joilla on myos vauva kotona, nayttavat aina niin pirteilta ja freeseilta. Ma en ymmarra, miten jaksavat. Ma haluaisin vaan olla kotona. Taidankin olla aika huono tyontekija juuri nyt. Ei siis mitaan motivaatiota. Paitsi raha..

Oikein hyvaa vuotta 2009 kaikille mammoille ja vauvoille.

BS

Vierailija
35/73 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperhe kyläili totuttuun tapaan, ja lasten riemuksi ammuttiin raketteja ja valettiin tinoja. Pienimmäisemmekin oli raketteja katsomassa, ihmetteli vain, kun ei ulkona laitettukaan nukkumaan vaan sai sylissä keikkua. Erityisluksusta oli se, että lapset antoivat nukkua lähes kymmeneen! Neiti oli tietysti kainalossa, mutta kuitenkin.

Ellanoora on kasvaa humpsahtanut taas taidoiltaan. Suurin huvitus tällä hetkellä on kirkuminen kovaan ääneen. Ensimmäiset kikatuksetkin on kuultu... onko senihanampaa ääntä kuin vauvan nauru?

Näin uuden vuoden kunniaksi pitäisi ehkä aloittaa vihdoin se kuntoilu ja painonhallinta... sanoo hän täältä suklaarasian ääreltä. No, pikkuhijlaa.

Meillä nukuttiin tänään -17 asteissa ulkona, tai tarkasti ottaen kylmällä lasikuistilla. Päällä oli kaksi vaatekertaa, villakerros, toppakerros ja makuupussi. Vaunuissa oli päällinen ja sadesuoja lisälämmöneristeenä. Ihan lämpöinen lapsi paketista unien jälkeen kuoriutui. Tuossa kuistilla on muutaman asteen lämpimämpi kuin ulkona, joten siinä mielessä siinä on hyvä nukuttaa. Todennäköisesti pyörähdämme ulkona kovemmillakin pakkasilla tuudittautumassa unille, ja tullaan sitten jatkamaan unia vaikka eteiseen. Täytyy vaan toivoa, ettei kovin lähelle -30 mentäisi, ainakaan moneksi päiväksi peräkkäin. Silloin nimittäin alkavat isommat lapset käydä melkoisilla kierroksilla, kun eivät pääse ulos.

Nyt taidan lähteä paikkaamaan esikoisen toppahaalaria, josta on jo tässä vaiheessa talvea polvi puhki...

Talvisin terveisin Aamumamma ja neiti 4,5kk

Vierailija
36/73 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vuosi sitten vaihtui =) Ja täällä ainakin esikoisen kohdalla vuosi vaihtui hyvin tykkäsi raketeista ja herkuista. Santeri ei niinkään vaikka ikkunan takaa niitä kattoi silti itku pääsi..:S

A-J innolla kyllä odotan milloin sulla tärppää ;)..meinaatko testin tehdä milloin?

TARJAMAMMA meinaatko palata vanhempainloman jälkeen takaisin samalle osastolle töihin vai jäätkö vielä kotiin?

Meillä on alettu nukkuun suht hyvin yöt jo, yhdellä syötöllä pääsee. Olen antanut puuroa jo reilun viikon verran ja hyvin maistuu..Samoin kaikki muutkin soseet, ensi viikolla pitää varata 5kk neuvola aikakin. Meillä Santeri osaa jo ryömiä pikku matkan, kovin hyvin ei vain lattialla viihdy, täys-syli vaavi :D

hmm, mitähän vielä..Onkos muut täällä aloittaneet sisaruksen "tekoa" ??tai harkinnut??Mulla on vauvakuume, mutta nyt pitää ajatella järjellä ja valmistua ensin, vuoden päästä vasta huh..

Mukavaa viikonlopun jatkoja

Sanna ja Santeri 5kk

Vierailija
37/73 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Joululoman jälkeen oli palattava raksalle, jotta joskus pääsisi muuttamaan. Neiti oli mummilla hoidossa ja yskästä huolimmat jaksoi viihdyttää mummia :) Oona on oppinut hirveästi uusia ilmeitä ja hakee jatkuvasti huomiota ilveilemällä. Odottaa oikein, että hänelle nauretaan :D Varsinaine marakatti.

Kiitoksia muuten pakkasvinkeistä! Tosin nyt en ole tohtinut laittaa ulos yskän takia. Eiköhän sitä vielä ehditä.

Tuosta seuraavan "hankinnasta"... Olen kaksi kertaa aloittanut minipillerit, ettei ihan vielä tulisi seuraavaa, mutta molemmilla kerroilla on täytynyt lopettaa kun on pönttö mennyt niin sekaisin. Pinna ei kestä ollenkaan ja olen koko ajan huonolla tuulella. Eli jännäksi menee. Tosin Oona on täysimetyksellä vielä, että ehkä tässä hetken saa vielä hengähtää.

Huh, kohta on puolivuotta jo kulunut, vaikka vastahan sitä palasi laitokselta!!

T. Maija ja Oona 4kk 1vk

Vierailija
38/73 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muka päivällä tänne jo kirjottavinaan, mutta tekstiä ei näy missään :O Nooh, uudestaan pikaisesti.

Meillä neitillä kävin kuume 40:ssa toissayönä ja nyt on kuumeeton, tosin hirmu kärttynen - on joko tekemässä hampaita, ko jatkuvasti väykyttää mun sormia suussansa tai sitten korvat vaivaa tai sitten vauvarokko tekee tuloaan, koska muutama näppy on tullut iholle. Huomenna on aamusta vanhemman tyären lääkärineuvola, nii meinasin sinne ottaa mukaan, että josko lääkäri viittisi ystävällisesti kattoa neitin korvat....

*Sannami* Oon testannu jo pari kertaa, mutta negaa on näyttänyt. Tosin kaks edellistäkin näytti positiivista vasta viikko menkojen alkamispäivästä, että katotaan mitä ens viikko tuo tullessaan....

Nyt pitänee taas menna ton neitin sormitutiksi ;)

Vierailija
39/73 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netalla oli tänään 5 kk neuvola. Pituutta 66 cm ja painoa 7,2 kg. Piikinkin sai ja itkuhan siitä tuli. Paino oli taas yllätys yllätys laskussa ja nyt pitää lisätä öljyä ruokaan jos ite teen soseita....

Mietinkin tossa, että millä sitä ite tehtyä sosetta vois löystyttää....kestääkö korvike pakastusta?vai pakastaako sen soseen sit sellasenaan ja lisää sit korviketta sekaan ennen kun tarjoaa sitä vauvalle jos ruoka näyttää ihan kitiltä?Kovin suuria määriä en pysty ite pakkaseen tekemään kun pakastin on niin pirun pieni.

Tosta ulkona nukuttamisesta kysyin neuvolassa ennen lapin reissua kun ajattelin jos siellä silloin on kovatkin pakkaset. Levillä tais olla max. -6 astetta joten sen suhteen ei ollu ongelmaa. Neuvolasta sanottiin että - 15 astetta on yleensä raja mut maalaisjärkeä käyttäen voi pitää kovemmallakin pakkasella kun on riittävän suojaisa paikka ja tietysti riittävästi päällä.

Kukas sitä kysykään siitä lapsen omaan huoneeseen laittamisesta. Meillä on Netalle oma huone ja oon sitä vähän nyt yrittäny sisustaakin..ajattelin että vois kohta siirtää neidin omaan huoneeseen. Mut raaskiiko sitä?!Toisaalta meillä aika vois olla nyt aika otollinen siirrolle kun muutaman iltana neiti on ihan selvästi boikotoinu makuuhuonetta. karmea huuto alkaa kun astuukin makuuhuoneeseen mut sit nukahtaa muualle...ja on siis jo selkeesti ihan väsyksissä. outoa=/

Ai niin siitä seuraavan "hankinnasta". Ollaan ajatellu että sit vois pikkuhiljaa alkaa miettimään seuraavaa lasta kunhan netta täyttää ensin vuoden. Eli ehkä ensi syksynä vois alottaa yrityksen....mut kuhan nyt katotaan...eihän tässä mikään kiire ole.

Mutta nyt taas muihin hommiin....

Sismus ja Netta 5 kk

Vierailija
40/73 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi vaihtui, tänä vuonna talvisemmissa merkeissä kuin viime vuonna. Melkein meinasi sähköttä vaihtua,mutta vähän ennen puolta yötä saatiin sähköt, kuusi tuntia oltiin sähköttä, tuuli kaatoi aggregaatin kahdesti, ei muuten harmittanut olla lainkaan kynttiläkauppias, sillä kynttilän valossa piti käydä saunassakin, kun ei uskallettu yhtään lisää virtaa aggregaatille laittaa =)

Joulun aikaan meillä nukuttiin viikon verran syömättä yöllä, autuus, mutta nyt sitten on taas heräilty kerran kaksi syömään. Pottua maistelttin ekaa kertaa eilen, mutta ei oikein jätkä tajua mitä sille ruualle pitäisi tehdä ja ei varmaan hitusta enempää ole mahaan mennyt =) Nuo vanhemmat sisarukset ovat kyllä oppineet heti alkuunsa kuinka kiinteitä syödään, tämä taitaa sitten olla vaikeampi tapaus, mutta eipä tuolla nyt kyllä kiirekkään ole.

Puntarille mennään torstaina, niitä kuulumisia sitten. Muuten peruuttamalla mahallaan on jätkä lähtenyt liikkeelle ja napansa ympäri pyörii, niin ja kierimällä mennään enemmän tai vähemmän vahingossa pitkiäkin matkoja (hitsi täytyy rueta koko lattia siivoamaan, nyt on vielä riittänyt kun siitä hollilta siivoaa) =) Muuten tyytyväinen pikku poika on, ei valittamista =)

Keskimmäinen täytti 2. päivä nyt kaksi vuotta ja häneltä tämän kunniaksi vietiin tutipullo (ottanut velliä unille mennessä), äiti on ollut niin laiska etten aiemmin ole viitsinyt sitä pois ottaa, kun nukkumaan meno on ollut niin helppoa, sen kun pullon kanssa sänkyyn, mutta ei nyt ole vielä ainakaan protestoinut lainkaan asiata. Ja päiväkuivaksi poika oppi, oikeastaan ihan parissa päivässä, kesästä asti kyllä ollaan kovasti harjoiteltu pöntöllä käyntiä, mutta nyt hän vasta itse hokasi ja osaa ilmoittaa ajoissa että on hätä. Ja nyt kun tuo pullo jäi pois, niin yökuivaksi oppimenkin on mahdollista, kun tillitä juoda iltasella enää.

Jepulista, täytyy lähteä kahvin juontiin ja laittamaan tuo 2 vee päikkäreille.. Sitä parempaa uutta vuotta kaikille!! Ja plussatuulia niitä kaipaaville.. =)

-E- kera pojun 4,5 kk