Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieras isä ei väistänyt 3-vuotiastani päiväkodin portaissa!

Vierailija
19.10.2009 |

Tyttöni käveli kaiteesta pitäen ylöspäin ja minä hänen vierellään. Kun näin että ylhäältä tulee ihmisiä niin väistin toiseen laitaan jättäen keskelle tilaa.

Mitä tekee toisen pikkutytön isä? Jää minun tyttöni eteen seisomaan jalkojaan kopistellen ja oikein asennon ottaen, että hänhän ei väistä. Niinpä minun 3 v joutui irrottamaan kaiteesta otteensa ja väistämään aikuista.

En saanut tyrmistykseltäni suutani auki, taaskaan. Olisi pitänyt.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily ja uinti ovat itse asiassa ainoat liikuntamuodot, joita suositellaan polvivammojen kuntouttamiseen. Ja joku "jalkojen täpistely" ei merkitse kärpäsenlikaakaan tässä.

Päiväkoti ei ole sen enempää "lapsen aluetta" kuin muukaan julkinen paikka, voi hyvänen aika sentään. Korrekti tapa AP:n toimia olisi ollut pysähtyä, ottaa lasta kädestä kiinni ja vetää hänet pois kaidereunasta, jotta alaspäin tuleva pääsee ohi. Miten voi olla näin vaikeaa?

t. 34

Vierailija
2/88 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pitää" kaiteesta kiinni, ja alaspäin tulevat kulkevat keskellä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että pidän kaiteesta kiinni :-(

En tiedä mikä bitti on päässä väärässä asennossa,

mutta jos päästän kaiteesta irti alkaa päässä heittämään ja saatan horjahtaa raput alas. Muutaman kerran olen kunnolla pyllähtänytkin ja kerran jopa katkesi käsi siinä rytäkässä.

Lääkärin mielestä tämä ei kuitenkaan ole niin suuri ongelma, että sitä pitäisi tutkia.

Mutta yritän kuitenkin aina jotenkin luovia jos lapsia tulee vastaan. En minä niitä pistä itseäni kiertämään.

Vierailija
4/88 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä paitsi, sun tehtävä on olla lapsesi takana

Vierailija
5/88 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että elämä on helpompaa kun ei ota pulttia kaikista tälläsistä pikkuasioista.

Kuinka kauan oikein oot miettinyt että voi kauheeta, lastani ei väistetty portaissa?

Vierailija
6/88 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut haukkui kerran tuntematon äiti-ihminen lapselleen. Mistä syystä? Olin kuulema etuillut jonossa. Kaupan kassalle jonotin, edessäni oli tyttö n.8v yksin äitinsä tonki vielä tavaroita. Menin siis tytön taakse. Tyttö lähti jonosta pois. ok. Olin väsynyt työpäivän jälkeen enkä tajunnut kun takaa alkoi äidin puhe tytölleen ilkeistä ihmisistä. Eli siis minä joka olen kiltti ja päästän jonossa usein ihmisiä edelleni jos heillä vähemmän ostoksia. Tuli niin paha mieli etten osannut sanoa mitään. Jos jonosta lähtee pois niineihän siihen mitään merkkiä jää? Eihän? Tuli tästä ketjusta mieleen tämä tapaus vuosien takaa.

Vierailija
7/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes huomannut lastasi...

Vierailija
8/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika moni suomalainen näyttää pitävän kiinni oikeanpuoleisesta liikenteestä, myös rapuissa. Noudatitteko sitä eli lapsi oli oikeassa reunassa? Onhan se hyvä oppia luontainen kulkusuunta, mutta liika on aina liikaa. Aikuinen voi kuitenkin rapuissa minusta väistää, koska lapsi tarvitsee kaidetta enemmän (jos on vain vas. reunassa eli pitää mennä vastavirtaan). Toisaalta ymmärrän myös sen, että lapsen tulee oppia ottamaan muut huomioon tällaisissa (kuitenkin vasta vähän isompana).

Vierailija
9/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensäkin kuljen lapsen takana portaissa.

Vierailija
10/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein jo turvallisuusriski ruveta portaissa pelleilemään. lapsihan tarttee sitä kaidetta tasapainoon.

Vierailija
11/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä voinut mennä tytön taakse?

siis sinä seisoit sitten toisessa reunassa kaiteesta pitäen ja tyttäresi toisessa kaiteesta pitäen ja vastaantulijan olisi ilman tukea pitänyt pujotella teidän kahden välistä... Itse olisin mennyt siihen laitaan missä tyttö on.

Vierailija
12/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olisi ollut aikuinenkin vastassa? Aika luonnollista se kai on vierekkäinkin kulkea. Tästä eteenpäin kyllä kuljen henkivartijan lailla lapsen takana kun edes päiväkodissa eivät ole lapset turvassa.

Vierailija
13/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljin tytön rinnalla, joten oli luonnollista väistää sivuun, eikä jättäytyä taakse.

Miten minun paikkani muuttaa sitä että isä oli idiootti kävellessään päin 3-vuotiasta ja pakottaen tämän väistämään? Ei hän kaidetta tarvinnut, olisi sitten kävellyt minun eteeni tönöttämään.

Vierailija
14/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalta kotoisin oleva himopyöräilijä, jonka näkee aina vain pyöräilykypärä päässä.

Vierailija
15/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsytti lapsesi.

Vierailija
16/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aikuisen uhota lapselle vaikka kuinka ärsyttäisi.

Vierailija
17/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaista tapakulttuuria parhaimmillaan!

hahahahaha =D

Vierailija
18/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kylläkin se tapa millä "valtasitte" rappuset. Luonnollisinta olisi ollut että sinä olisit siirtynyt lapsen taakse. Onneksi et sanonut mitään sillä tuon tyypin suusta olisi voinut päästä ikävää tekstiä (ei lapsen korville sopivaa).

Vierailija
19/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset ihmiset, tottakai lasta väistetään vaikka se menisikin väärällä puolella! Just yks päivä eräs kiukkusen näköinen mummeli jyräsi poikani kadulla kumoon vaikka käveltiinkin oikeaa laitaa. Tuhisi vaan epämääräisesti kun huomautin ja jatkoi matkaansa niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Törkeää!

Vierailija
20/88 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa sitten sanot, että voisitko väistää, että lapselta ei mene tasapaino.

Noissa tilanteissa voi 3v. käydä huonosti ja heps keikkaa ja lapselta menee tasapaino.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan