Pitääkö siis tomaatit sun muut, pestä SAIPPUALLA?
Kommentit (67)
ja samoin omput pestiin omenanpakkaamoissa samalla tavalla.
Tomaattia en ole kyllä koskaan pessyt pesuaineella, mutta paprikan aina. joskus oikein tahmaisen ompun pesen tai sitten kuorin. itse asiassa omppu pitää pestä ennen kuorimista.
ja mä oon ihan tavis ihminen
pahimmat säilöntäaineiden kannalta. Ehdottomasti Fairy-pesu niille. Ne pitäisi kuoria, mutta käytänössä hiukan hankalaa...
pitää pestä ennen kuorimista. Muuten myrkyt siirtyy käsistä sisältöön.
laitetaan astianpesukoneeseen, että pöpöt irtoaa.
Varma tieto!
Itse en ole tapaa oppinut mutta varmaan ihan hyvä olisi...
etta salaatit, kasvikset ja hedelmat pestaan aineilla. Esim. soodalla tai vetyperoksiidilla (siis kloriitilla) ym. Siita loytyy netissa ihan kunnon ohjeet annostuksista jne.
Luuletteko, etta esim. kaupan valmiit salaattipussit jne. on vain huuhdeltu vedella? Kylla valmistajat pitavat huolta, etta on puhdasta uittamalla salaatit vetyperoksidivesiliuoksessa. Siis nama ready-to-eat tuotteet.
ihan vapaasti saat syödä ne pissat ja pöpöt
viinirypäleet ja paprikan astianpesuaineella. Ulkomaisia tomaatteja en ostakaan...
Kiitos siitä!
Sanoi lukeneensa että jossain on sellainen lintukin jonka poikaset syö emonsa kuoritutumisen jälkeen.
Ei tarvi kuin kissan kusasta jonkun kasvimaalla, ja mullassa nyt ylipaataan loytyy listeriaa jne. Ja luulisin, etta niita suomalaisia kasviksiakin rapeloidaan likaisin kasin siella kaupassa ihan yhta lailla kuin ulkomaisia. Tai mika kamalinta, niita suomalaisia tomaatteja voi kapaloida joku "likainen ulkomaalainen" :)
Joten peskaa ne vihanneksenne kunnolla!
Meillä pestään ensin juuriharjalla, sitten teräsvillalla. Joskus käytän myös painepesuria ja höyryimuria.
Pesuveteen tippa VanishOksiÄksöniä tai Kloritea.
Ja viinirypäleitähän liotan ensin kaksi päivää tahrasuolalla terästetyssä vedessä.
Näitä kaikkia tarvikkeita pidän aina varmuusvarastossa.
kuoressa on pieni vahamainen kalvo. Varsinkin omenissa johon sitten kaikki bakteerit yms tarttuu ja ne ei lähde ollenkaan pesemällä pois. Kuorinta on oikea tapa saada pöpöt pois jos ei niitä halua.
En kotimaisia enkä ulkomaisia. En edes huuhtele. En pese käsiäkään kotiin tullessa, en aina vessassa käytyänikään.
Ja terveitä olemme.
pesukoneeseen: 60 astetta ja Persil.
Puhdasta tulee!
nöin väitti yksi joka tietää kuulema...
Mä pesen juoksevan veden alla ja kuivaan talouspaperiin tomaatiti, kurkut, hedelmät. Tiskiaineella, kuumalla vedellä ja harjalla pesen sellaiset sitrushedelmät, joiden kuoren aion raastaa johonkin mausteeksi. Mutta ainahan noita bakteerikammoisia ylihygieenikkoja löytyy ... Altistavat itsensä vain kaiken maailman tartunnoille ja vatsataudeille.
...kaikki pestään vahvoilla pesuaineilla ja moneen kertaan ja sitten sairastetaan koko ajan...
Mitä noihin pakkaamoihin tulee niin se on ihan eri asia, tottakai kaikki mitä pakataan täytyy olla mahdollisimman puhdasta, että säilyy pitkät kuljetukset ja säilytykset.
hohhoijaa
pesee kemikaalit pois hedelmien pinnoilta. Päinvastoin, ihan fiksua. En kyllä aina jaksa olla niin perusteellinen, muta esim. talvisin jotkut ulkomaiset omput saatan pestä fairylla, pieni tippa ja hyvä huuhtelu.
Siellä pestiin kaikki vihannekset, mm. tomaatit ja kurkut saippuavedellä. tiskiallas täyteen vettä ja tippa fairya tms ja tomaatit ja kurkut killumaan veteen joksikin aikaa. Sitten vähän pestiin ja huuhdeltiin.
teen itsekin näin. Ällöttää. kun ties mitkä räkäsormet on tomaatteja kaupoissa puristelleet.