Pitääkö siis tomaatit sun muut, pestä SAIPPUALLA?
Kommentit (67)
Samoin jauhelihan kun laittaa salaattilinkoon, tai huuhtelee pesuaineella, siitä häipyy kaikki rasva.........ziisas
meillä mies väittää että ne pitää pestä saippuan kanssa kun niitä on kaikki lämineet kaupoissa.
ap.
Joo, ja muista laittaa kosteusvoide, saippua kun kuivattaa helposti!
Itse en ees aina jaksa huuhtasta kotimaisia tomaatteja tai kurkkuja, mut harvinaisen terveitä ollaan! Hyvissä bakteereissa pysytään...
kkuva helvetti pesee kasvikset saippualla??
terve ja hyvää päivää porvoo
minua ällöttää koko ukko, hän puhuu välillä niin uskomattoman typeriä että raivostuttaa.
Sanoi lukeneensa että jossain on sellainen lintukin jonka poikaset syö emonsa kuoritutumisen jälkeen. Hän ei ole kouluttamaton, mutta jotenkin suunnattoman yksinkertainen.
ap
kasvikset tiskiaineella. Itseasiassa Tallinnassa oli myynnissä kasvistenpesuainetta. Ihan tosi!
Mutta itse en usko että siitä on varsinaista hyötyä. Ja se että saako kasviksista sen aineen sitten pois kunnolla mietityttää. En halua syödä tiskiainetta.
t: elintarvikeinsinööriopiskelija
mä olen kyllä niin bakteerikammoinen, että ne kaikkien lämimät tomaatit saa jäädä ostamatta..
Esimerkiksi ompuissa ja ulkomaisissa tomaateissa käytettävät torjunta-aineet eivät lähde pelkällä huuhtelulla pois. Pikkusen fairya pesuveteen ja huuhtelu!
T. lääkärin biologivaimo
Esimerkiksi ompuissa ja ulkomaisissa tomaateissa käytettävät torjunta-aineet eivät lähde pelkällä huuhtelulla pois. Pikkusen fairya pesuveteen ja huuhtelu! T. lääkärin biologivaimo
ulkolaiset pesen tipalla tiskiainetta ja huuhtelen hyvin. Eikä syy ole pelkissa torjunta-aineissa, vaan myös ajatuksessa, että kuinka moni "manolito" siellä pellolla räkii ja pissii...
koetteli jokaisen tomaatin mitä hyllyssä oli, eikä ottanut sitten loppujen lopuksi ensimmäistäkään. Kokeili kai ovatko kiinteitä.
Oksetti kattoa sitä.. Olin ostamassa tomaatteja, mutta päätin että enpä ostakkaan.
Ei tulisi mieleenkään niitä millään fairylla alkaa pesemään! Jotakin rajaa sentään noiden bakteerien pelonkin kanssa!
se on luullakseni hellävaraisempaa kuin fairy, vaikka joitain jäämiä jäisikin.
Ihmetyttää muuten tuo kirjoittaja edellä, joka arvosteli miestään, että pesee kasvikset aineella ja oli lukenut jostain linnusta jotain jne.. Fiksulta mies minusta vaikuttaa, ja eikö höhlä ole se, joka sen lintujutun on kirjoittanut, eikä se joka sitä lukee. Olet itse vähän outo, sinä ko. viestin kirjoittaja.
joten appelsiinit kannattaa pestä enne kuorimista. Kuorista tarttuu käsiin aineita ja käsien mukana edelleen itse appelsiiniviipaleihin.
samalla voi pestä perunat, omenat, kurkut, tomatit ja appelsiinit
mutta voisin ehkä joskus alkaa pestäkin. Se mitä inhoan, on kasvisten "kastelu", jota jotkut harrastaa: tomaattia käytetään juoksevan veden alla ja sitten kuvitellaan, että pesu on suoritettu.
Minusta joko ei kastellakaan ja vihannekset käytetään siltään tai sitten pestään kunnolla.
kulkee ennekuin ovat sinun käsissäsi? yöks..
ja hengissä olen.