Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****TAMMIKUUN TÄHDET*****vko 43

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapas miten on raskaus mennyt? Miten moni on jo saanut äitiyspakkauksen? Ja tavaroiden hankkimiset...onko jo tehty? Entä milloin aloitatte äitiysloman?

Itselläni raskaus sujunut hyvin ilman mitään ongelmia. Viikon päästä neuvolalääkäri ja samalla ultraus :) Äitiyspakkauksen pitäisi tulla tällä viikolla ja sitä kovasti odottelen! Ihanaa päästä tutkimaan mitä kaikkea siellä tänä vuonna on.

Vauvalle en muuta ole ostanut kuin muutaman bodyn & housut ja kylvetystuen. Esikoinen on reilu 11kk ikäinen joten vaunut, turvakaukalo, sitteri ja kaikki vauvantarvikkeet on jo olemassa. Seuraava suurempi ostos on varmaankin sisarusrattaat mutta ne ajateltiin hankkia vasta keväällä.

Äitiysloma alkaa virallisesti 9.12 mutta kotona olen nyt hoitovapaalla.

Mmamma rv 27+1

Vierailija
2/21 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tämä odotus menee muiden kiireiden ohella :) Kaksi leikki-ikäistä yhdistettynä vuorotyöhön ei tee arjesta ihan ongelmatonta. Alla uusi omakotitalo, jossa kokoajan vielä puuhastelua ja autotallin rakentaminen vaiheessa. Välillä ihan hengästyttää.

Itse en kuulu niihin " olen elämäni kunnossa " - odottajiin. En voi käsittää, miten joku voi tuntea säteilevänsä! Lopputulos on kuitenkin niin palkitseva, että kestän nämä odotukset :) Nyt vaivaa yölliset suonenvedot ja käsien puutumiset ja kaiken aikaa vaivaava helvetillinen liitoskipu. Saa nähdä mitä neuvolalääkäri sanoo keskiviikkona.

Vauvalle on jo hankittu vaikka ja mitä. Vaatteita vino pino; toistakymmentä bodya, housuja, unihaalareita ja toppahaalareitakin on jo kaksi ja yksi fleecehaalari. Ja tietty pukuihin asusteet :) Vaunut ja kaukalokin on hankittuna. Äitiyspakkausta en ota. Otin ekan kanssa ja tosi vähälle käytölle jäi varsinkin vaatteet. Ei oikein ihastuta tälläista vaatehöppänää äitiä :)

Äitiysloma alkaa virallisesti puolessa välissä joulukuuta, mutta kunhan nyt marraskuulle jaksaisi töissä, niin sitten voisi luovuttaa hyvillä mielin.

Nyt menen lukemaan iltasatua noille neitokaisille.

Minsku rv 25 + 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole taas aikoihin jaksanut täällä "avautua" vaikka taustailenkin aktiivisesti :) Ette vissiin sitten kuitenkaan ole ajatuksiani onnistuneet lukemaan sentään!

Eipä tänne mitään erityistä kuulu, esikoisen kolmevuotissynttärit tuli juhlittua ja muuten arki rullaa, niin että odotus menee "siinä sivussa". Sokerirastuksessakin olin taannoin, ja kirkaasti "läpäisin" testin. Tarpeeks varmaan treenannu sokerin syöntiä tässä elämässä syömällä suklaata ja karkkia riittävästi aina!!

Minityyppi asustelee mahassa suhteellisen alhaalla, joten maha ei tässäkään raskaudessa ilmeisesti tule missään vaiheessa olemaan suuren suuri... Esikoisen pienen koon takia neuvolasta saatiin vielä ainakin yks bonus-ultra ihan kunnallisella puolella marraskuun alkupuolelle. Toivottavasti kaveri antais jotain viitteitä myös sukupuolestaan! Samoin kuin Minsku, niin tavoitteena on tonne marraskuulle töissä olla, tän hetkinen työ (sijaisuus) ei todellakaan ole mikään "elämäni työpaikka" niin en pode huonoa omaatuntoa jäädä pois jo aiemmin. Äippäloma mulla alkais itsenäisyyspäivän kieppeillä. Tosin Kelan paperit on edelleen lähettämättä, kun odottelen mustaa valkoisella marras-joulukuun työsopparista. Alunperin kun täs pestin piti päättymän nyt lokakuun loppuun, mikä ei periaatteessa muuten harmittaisi yhtään, mutta raha on kuitenkin aina tervetullutta :)

Äitiyspakkausta ei oteta, kun edellisestäkin on kaikki tallella eikä tullut niitä kauheesti käytettyä. Muutenkaan en ole oikein osannut hankintoja vielä tehdä, vaikka mieli tekisikin ;) Esikoisen jäljiltä on kuitenkin kaikki tallessa ja ajattelin odotella sitä seuraavaa ultraa, jos sen sukupuolen saisi selville, niin sitten vois jotain vaatettakin ostaa :)

Mutta nyt poistun jälleen takavasemmalle, jatkanpa joskus kun saan taas aikaseksi!

t. Ope rv vissiin jotain 27

Vierailija
4/21 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänyt jotenkin tämä kirjoittelu kun ei oikein ihmeempiä asioita ole ollut.

Äitiysloman aloitan myös itsenäisyyspäivän aikoihin, mutta eipä se hirveästi tätä uutta tee kun olen ollut kesäkuusta asti työttömänä.

Täällä puhuttiin tuosta kaikkia kiinnostavasta sikainfluenssa rokotteesta ja itse olen nyt päättänyt että en rokote ota. Syy siihen on että en tiedä mitä rokote voi vaikuttaa sikiölle, voiko tulla jotain jälki vaikutuksia sitten myöhemmin tuosta rokotteesta. En tahdo ottaa sitä riskiä että vauvalle tulee sitten jotain tuosta rokotteesta.

Mmamma: Samaa minäkin pohdin kun äitiysrahaa saa vasta tammikuussa että miten tässä pärjätään. No viimeiset 3 viikon työttömyysrahat tulevat sitten siinä joulukuun puolessa välissä ja sitten vielä veronpalautukset (onneksi!). Täytyy sitten vähän kitkutella tämä joulu, mutta onneksi mitään hirveempiä ostoksia ei tarvitsekaan tehdä.

Raskausarpia on tännekin tuohon masun seudulle jo ilmestynyt vaikka joka ilta rasvailen. Toivottavasti ei enää paljoa tulisi, mutta pääasia kuitenkin että toinen siellä kasvaa hyvää vauhtia:)

Ciira: Itselläni SF mitta oli 27 (26+3) eli ihan yläkäyrällä mennään.

Muuten ihan hyvää kuuluu, iskiaksesta päästiin eroon *koputtaa puuta* ja nyt enää aina välillä herään yöllä pohje kramppiin mutta nekin ovat helpottaneet kun aloin syömään magnesiumia.

Itselläni olisi myös edessä vauvan vaatteiden katsominen, paljon on hankittu mutta pitäisi vielä katsoa että mitä pitää ostaa. Olisi kiva jos suurin osa tavaroista olisi valmiina sitten kun vauva tulee.

Onko muut joilla on lemmikeitä miettineet lemmikkien vastaanottoa kun vauva tulee? Tai te joilla on jo vauva ja lemmikki. Itse ajattelin että en vauvaa elukoista eristä ja tehdään heti selväksi että elukat eivät ole leluja. Olen erittäin ylisuojelevainen elukoita kohtaan, mielestäni heidän ei tule joutua kärsimään vauvan tulosta.

Mutta tässä nyt tärkeimmät, hyvää alkanutta viikkoa kaikille tammikuisille:)

Supu3 27+2

Vierailija
5/21 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa.

Olen näköjään pudonnut listalta jossain vaiheessaa, eli kertauksen vuoksi: mein386, la 3.1, TAYS. Meille odotellaan kuulemma poikaa, ennestään on 3 tyttöä. Raskaus on ollut aivan kamala, tytöistä olen päässyt niin helpolla, mutta nyt on kyllä löytynyt kaikki raskausoireet potenssiin viisi!!! Tässä pari viikkoa olen vielä kärsinyt pre-eklampsian (kirjoitetaan miten?) oireista. Huomenna taas neuvola, katsotaan mitä terkka päättää.

Hassua, että olen aina nauranut näille "tyttömaha" ja "poikamaha" jutuille. Siis sille että poikamaha kasvaa suoraan eteenpäin. Tytöistäkin minulla on ollut eteenpäin kasvava maha, jota poikamahaksi kutsutaan. MUTTA kyllä tämä nykyinen sentään on törö!! Suoraan eteenpäin, ja pullistuukin ylenpää kuin ennen. Eli käytännössä olen voinut käyttää omia alkkareitani toisin kuin ennen. Tytöistä maha on pullistunut niin alhaalta jo ettei toivookaan, että alkkareissa olisi riittänyt ympärysmitta.

Syysterveisin

Anu rv 29+

Vierailija
6/21 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päin persettähän se meni..

En siis saanut lupaa lähteä reissuun ja kotonakin pitää ottaa rauhallisesti, mitään ei saa kannella eikä nostaa.. :( No, en onneksi sairaalaan joutunut makoilemaan..

Kohdunsuu oli pehmeä ja ulkosuu kokonaan auki, sisäsuuta lääkäri kuvasi kypsäksi. Sanoi, ettei uskaltanut räveltää kun olisi voinut aueta ja käynnistää synnytyksen. Kohdunkaula oli lyhentynyt 2 cm:n.Vauva siellä köllötteli jo pää alaspäin ja lääkäri totesi, että voi silitellä vauvan päätä limakalvojen läpi (kuulostaa kauhealta)

Sokerirasitus sentään meni erittäin hyvin, muistaakseni arvot olivat 4.7, 6.6 ja 5,9.

Oon niin pettynyt kun en reissuun päässyt, oon oottanut sitä kuin kuuta nousevaa.. Olisin niin tarttenut auringon valoa ja lämpöä.. Mutta nyt pitää ajatella vauvan parasta ja se meinaa sitä että mihinkään ei passaa lähteä..

Sognatore 28+5

Vierailija
7/21 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosi vaikeaa päättää mitä nyt sen rokotteen kanssa tekisi. Tänään tuli postissa lappu missä rokotetta suositeltiin ja kuun viimeiselle viikolle on varattava aika jos rokotteen ottaa!

Meillä on ollut kissa lemmikkinä mutta juuri ennen esikoisen syntymää annoimme kissan mummolaan hoitoon ja tarkoitus oli ottaa kissa nyt tänä syksynä takaisin kun lapsi on kasvanut isommaksi...nyt kuitenkin tämän uuden raskauden takia siirretään kissan kotiin paluuta ainakin ensi kesään asti. Meidän kissa on niin riehakas, että ihan turvallisuus syistä oli kissa laitettava hoitoon! (tällä hetkellä osat ovat vaihtuneet ja lapsi retuuttaa kissaamme aina kun näkee sitä :/ yritämme kyllä opettaa että hellästi silitetään, eikä saa repiä...kai sitä paremmin lapsi tottuisi jos kissa asuisi meillä)

Sognatore: Tosi harmi kun jouduit reissun perumaan! Mutta parempi niin kuin että synnytys käynnistyisi ulkomailla..

-Mmamma rv 27+2-

Vierailija
8/21 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sognatore - Tosi ikavaa, ettet paassyt reissuun! :( Niin ne vauvat alkavat maarailla vanhempiensa tekemisia jo ennen syntymaansa, siihen on vaan totuttava. Otahan iisisti, ettei pikkuinen lahde tulemaan ihan ennen aikojaan, on viela vahan turhan pieni syntymaan..

Supu - Sita on mahdotonta kuvitella, mutta kun vauva syntyy, niin lemmikit jaavat kuitenkin kakkoseksi. Sille ei vaan voi mitaan.. Meila on kaksi lasta ennestaan, ja koira on tottunut olemaan arvojarjestyksessa se viimeinen villahousu, joten emme aio varsinaisesti valmistella sita vauvaa varten - korkeintaan mies saa tuoda sairaalasta jotain vaatteita koiran nuuhkittavaksi etukateen. Mutta jos teidan lemmikit eivat ole ihan nuoria, ja ovat tottunet olemaan huomion keskipisteina, niin valmistelua varmaan tarvitaan.

Kannattaa miettia tarkkaan mita kayttaytymista esim. koirille sallii, ja mita ei, ja olla alusta asti tiukkana. Sama tietenkin patee lapseen, kun se alkaa liikkua ja kykenee hatyyttelemaan lemmikkielaimia. Meilla on ollut nyrkkisaantona se, etta lapsi ei saa hairita nukkuvaa/syovaa koiraa, mutta vaikka lapsi sattuisikin silman valttaessa paasemaan esim. nukkuvan koiran kimppuun, niin koira EI saa murista lapselle. Silloin siis torutaan koiraa JA lasta. Vauvoja on nimittain mahdotonta pitaa taysin erossa lemmikeista, joten meista on ollut tarkeaa etta koira tietaa vauvan olevan laumassa hanen ylapuolellaan, ja koira on oppinut valttelemaan lapsia tarvittaessa. Nyt kun lapset ovat jo 5 ja 3, niin mitaan ongelmaa ei olekaan, ja koira on lasten paras kaveri. :) Koira rakastaa lapsia, mutta jos leikit yltyvat kovin riehakkaiksi, niin osaa myos siirtya takavasemmalle ja menna vaikka sangyn alle rauhassa nukkumaan. ;)

Mmamma - Meilla lasten koulussa on juuri todettu pari H1N1 tapausta, mutta rokotetta en aio ottaa.

Edelleen kuuluu ihan hyvaa, kovasti masussa potkitaan ja painoarvio laakarin tarkastuksessa viime viikolla oli 1,500g. Itsella on tosi paljon harkkasuppareita iltaisin, joskus jopa oisin nukkuessa, muttei mitaan sen vaarallisempaa. Rasittavia ne ovat kylla, kun kivikova rantapallo vyotaronseudulla ei ole kaikkein hauskin kaveri. Lisaksi paineen tunne ja sarky alapaassa/nivusissa on iltaisin haittana, jos joutuu seisoskelemaan. Eli iltaisin olenkin aika rauhallisesti.. Pakko vaan totella kroppaa, ja uskoa etta kolmas raskaus on vaan elimistolle rankempi kuin kaksi edellista. Buuu!

Mukavaa lokakuun loppua - tammikuu lahestyy, jee! :)

Larubia 29+3

Vierailija
9/21 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Elikkä ilmoittautuisin mukaan tammikuun tähtiin. Esikoista odotellaan syntyväksi ja laskettuaika on 3.1.2010. Synnytyspaikka on KYS.

Jokohan viesti tulee perille. Minulla nää vauvasivut ovat tökkineet piitkän aikaa ja olen yrittänyt ilmoittautua joukkoonne useamman kerran, mutta viestiä en vaan saa läpi. Joten pidemmät löpinät ja tarinoinnit, jos onnistuu....

Vierailija
10/21 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sognatore: Todella kurjaa että reissu jää tekemättä :(

Kovasti olen äitiyspakkausta odotellut, mutta ei ole vielä postista tullut ilmoitusta.

Tänään oli nevolalääkäri. Kaikki kunnossa, kohdunsuu kiinni, kiinteä ja 3cm. Sf-mitta 25 eli keskikäyrällä mennään. Hiukkasen oli verenpaine noussut ja hemoglobiini laskenut (125). Painoa on tullut jo se 8kg, joten enempää ei saisi tulla. Ehkä nyt on aika vähentää suklaan syöntiä ja käveltävä enemmän :)

Kaikki vaatteet on nyt ostettu, ensimmäiseen pariin kuukauteen ei siis tarvitse vaatekaupoille lähteä. Turvakaukaloita, pinnasänkyjä ja hoitopöytiä on käyty katsomassa useassa paikassa, mutta mieleisiä ei tunnu löytyvän.

Jokelassa antavat possunuha-rokotteen vasta marraskuussa. Tossa 15km päässä on koulussa useampi kymmen sairastanut juuri ennen syyslomaa, 4-8-vuotiaita. Joten tänne rokote heti, kun sen saa.

Perhevalmennukseen käy matka taas tänään. Millaisia valmennuksia muilla on? Tuttavat kovasti kummastelvat kun meillä valmennus kestää vuoden, käynnit siis jatkuvat pitkälle synnytyksen jälkeen ja niitä on kerran kuussa.

Sande87 26+6

Vierailija
11/21 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli tänään tullut äitiyspakkaus!! Jeeee :D En ehtinyt hakea sitä, joten joudun odottamaan huomiseen ennenkuin pääsen käsiksi siihen=)

Meillä ei nyt ole ollenkaan perhevalmennusta, kysyivät kyllä halutaanko mennä mutta päätin ettei mennä. Ensimmäisessä raskaudessa meillä kuului kolme ketaa (2x ennen vauvan syntymää ja 1 kerta kun vauvat oli syntynyt...se oli tosi kiva kun näki muiden ryhmässä olleiden vauvat ja kerrottiin synnytyskokemukset)

Masussa potkut senkuin voimistuvat, eilen illalla ajattelin että kohta vauva tulee läpi, niin kovaa potki ja puski :D Millainen myllerrys mahassa olisi jos odottaisi kaksosia tai kolmosia ;) Oliko täällä muuten ketään kaksosten odottajia?

Mmamma 27+3

Vierailija
12/21 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt viikottain täällä taustailemassa ja lueskelemassa kommelluksia. Esikoistani odottelen ja LA on 11.1. ja synnytän TAYS:issa.

Äitiyspakkaus tuli eilen ja nyt alkaa pikkuhiljaa tuntua jotenkin konkreettiselta koko tää vauvatouhu. Toki masu on kasvanut ja potkut tuntunut jo pitkään, mutta jotenkin se vauva on ollut kovin kaukasen tuntunen ajatus. Tammikuuhun kun on niin kovin pitkä aika. =)

Koko raskausajan olen voinut todella hyvin ajoittaista närästystä lukuunottamatta... Kaikki sympatiat teille jotka kamppailette erilaisten vaivojen kanssa.

Tuhistin rv 28+

Vierailija
13/21 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkaus varsinkin esikoisen aikana saa sen vauvan tulon vihdoinkin tuntumaan todelta! Itselläni esikoista en osannut niin odottaa alusta asti vaan onneksi viikkoa ennen tytön syntymää vihdoin tajusin pestä vaatteet ja edellisenä iltana laitettiin sänky valmiiksi :D Tuttipullot & tutit ja muut pikkutarvikkeet jäi kokonaan ostamatta mutta mies hoiti homman kun me tytön kanssa oltiin sairaalassa 6 päivää. Tällä kertaa aion valmistautua paremmin;)

Eilen oli taas pikkuisella sellaiset iltajumpat että kännykkä melkein lensi mahan päältä!! Ihan uskomattomia potkuja, täytyy joku päivä kuvata videolle :D :D

Nyt ei ole pariin päivään närästänyt tai vaivannut mikään, tänään ihan pieni päänsärky mutta en edes särkylääkettä viitsinyt ottaa. Ensi viikolla neuvolalääkäri! Kivaa kun täällä tehdään samalla ultra, aiotaan vielä kysyä sukupuolta vaikka varmaksi pojaksi sanottiin rakenneultrassa. Kaverillani "varma poika" syntyi tyttönä :D Onneksi meillä on iso laatikollinen kuitenkin tytön vaatteita jos tyttö olisikin;)

Mmamma 27+4

Vierailija
14/21 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö syntyi pari viikkoa etuajassa enkä osannut varautua siihen koska luulin että syntyy vasta laskettuna aikana;)

Vierailija
15/21 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan edelleen, en vaan ole saanut aiseksi kirjoitella. On ollut taas hankalempaa aikaa. Saikulla ollaa liitoskipujen takia äippälomaan asti joka alkaa 16.12.

Vauva potkii hirkuisesti päivisin kun kaksin ollaan mutta isälle ei montaa potkua anna. Yöt onneks nukkuu hyvin. Toivottavatsi syntymän jälkeenkin.

Äitiyspakkausta täällä odotellaan. Kaikki vaatteet joita tällä hetkellä on on pesty ja valmiina odottamassa. Tuttupulloja on ostettu muutama ja tuttejakin. Ne on vielä pesemättä ja keittämättä, sitten vasta lähempänä.

Jokos täällä puhuttiin joulunvietosta. Kuinkas olette joulua suunnitellut viettää? Me ollaa miehen kanssa kotona. Miehen tytär ehkä tulee meille mutta luultavasti ei. Joulun jälkeen varmaan sitten käydään isäni luona syömässä jos jaksan lähteä autoon istumaan. Mutta rauhallisesti tulee vietettyä.

Vauva-10 ja Muukalainen 26+5

Vierailija
16/21 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona oli sokerinrasitus, tänään sain tietää tulokset ja kaikki oli ok. sf mitta 25cm. JA kaikki muut arvot yms oli ok eli ei syytä huoleen. Parin viikon päästä lääkäri ja siitä pariviikkoa on neuvola.

Äitiys pakkausta en ottanut, joten ei tartte ootella postia.

Mahakivut on oikeastaan loppunut kokonaan ja sehän on hyvä.

Eipäs tässä tällä kertaa muuta tule mieleen.

Hömelö 27+4

p.s Tervetuloa listoille uudet odottajat.

17/21 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pahoittelut Sognatorelle, että ei päässyt reissuun... Oisi varmasti ollut kiva rentoutua ihan kunnolla ennen viimesiä viikkoja!!!

Äitiyspakkauksesta sen verran, että tuli viime viikolla ja oli ihan kiva:) Mies taisi tajuta yhtäkkiä, että vauva tulee, kun meni loppu illan jotenkin hiljaseksi...

Mummi on hankkinu pinnasängyn ja vaunut. Sitteri ja turveistuin olen hankkinut itse:) Kiva, kun mummilla vielä riittää innostusta, vaikka on jo neljäs vaavi...

Viime viikolla oli tosiaan se neuvola lääkäri, ja paikat oli ihan ok!!! Vähän pehmeää ja kaulaa vähän hävinnyt, eli ei mitään hälyyttävää... kävin toisessa sokerirasituksessa ja ja kaksi lukemaa oli koholla... Lukemat oli 5,4 11,1 6,9.

Sain "dieetti" ohjeet ja verensokeri mittarin, jolla siis mittailen sokereita...

Vauva on painoarvio seurannassa, joka oli viime viikolla 1300g...

Tietääkö muuten kukaan,koska vois mennä Hyvinkäälle tutustumiskäynnille, kun ois kiva käyä ku en oo siellä synnyttäny ennen???

Jennuli tai joku joka synnyttää siellä???

Mitäköhän kaikkea vielä tulee??? No...onneksi ei oo enää pitkä aika:)

tsemppejä kaikille:)

ciira28+1

Vierailija
18/21 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ciiralle nyt vain lyhyesti vastailen. Elikkä Hyvinkäällä on tutustumiskäynnit ma ja to klo 18. Kokonnutaan sinne 2.kerroksen aulaan. Suosittavat viikoilla 30-32. Ei ilmottauduta ennakkoon ja kestää noin 30min.

Vierailija
19/21 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi SOgnatore että reissu jäi väliin, mutta tietysti kannattanee ottaa nyt varman päälle ettet päädy Espanjassa uutisotsikoihin turistibussiin synnyttäneenä hulluna suomalaisnaisena ;)

Viikko tässä syyslomailtu ja sainpa ainakin jotain niistä asioista tehtyä mitä suunnittelinkin :)

Kavereilta saatuja vauvanvaatteita olen täällä urakalla pessyt, lajitellut ja silittänyt. Otin ja tein sellaisen listan, mistä näen mitä vaatteita mihinkin kokoon mulla nyt on kasassa. Ensin meinasin että onkohan ihan hullun hommaa, mutta eipä ollutkaan - juuri mitään ei nimittäin ole valmiina vastasyntyneen koossa eli alle 60cm. Nyt tiedän mitä kannattaa sitten vielä itse shoppailla netistä, kirppareilta ja kaupoista.

Mahassa potkitaan hulluun tahtiin ja yöunet jäävät siksikin aika vähiin, heräilen tosi monta kertaa yön aikana. Aina ei ole syy vauvan, mua ei aina edes kauheasti nukuta. Rinnoista on jo muutaman viikon välillä tihkunut vähän maitoa, tänä aamuna oli lakanassakin ihan märkä pieni läntti. Aika outoa minusta, olen käsittänyt että uudelleensynnyttävillä tämä olisi yleisempää.

Nivuset on olleet nyt aika hellinä eli lantion löystymistä vaivakkeena, mutta eipä juuri muuta.

Jennuli 27+5

Vierailija
20/21 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä tästä, ailkaakin jo tuntua että parempi näin.. Nyt sitten vaan alkanut huolestuttamaan että tuo likka tulee tuolta todellakin etuajassa ja pahasti jollen saa jarruteltua sitä nyt hyvin tehokkaasti. Pystyasennossa alkaa hyvin nopeasti olla melkoinen painon tunne alhaalla.. Mut noo, yritetään olla iisisti ja toivotaan parasta..

Sognatore 29+2