Mitäs sanotte? Neiti 2v, 17kg ja 86cm.
Kommentit (42)
mun eskaripoika painaa suurinpiirtein ton - ehkä kilon enemmän - ja on kohta 120 cm...
melkoisen painava. Esikoiseni painoi tuon verran 5-v neuvolassa, ja oli siellä 109cm pitkä. Eli yli 20 senttiä pidempi kuin tyttösi.
MUTTA jos tiedät, että lapsi vielä lapsenpyöreä, eikä ole vetänyt vanukkaita ja karkkeja ja sokerijugurtteja päivät pitkät, niin anna asian olla. Muista kuitenkin, että tässä asiassa valta on aikuisella, eli sinulla. Teet lapsellesi kamalan karhunpalveluksen, jos opetat jo lapsena syömään väärin.
ja 6v. painoi juuri neuvolassa 20kg.
Onko neuvolassa sanottu mitään? Millainen ruumiinrakenne on muuten, jos on muutenkin iso niin ei välttämättä ole mitenkään erityisen painava, meidän lapset ovat tosi pikkuruisia muutenkin joten siksi ei painoakaan voi olla paljon.
että hassua kun noin pienten lasten painoissa parinkin kilon heitto tuntuu suurelta.
Meidän saman ikäinen ja pituinen neiti on 12,5 kg ja mahaa löytyy ihan kivasti (painokäyrä +0). Isoveikka on 5 v ja 15,5 kg. Painokäyrä miinuksella, mutta ei omiin silmiin näytä mitenkään ihmeellisen laihalta.
on 96 cm ja 15,7 kh ja se oli pituus käyrillä +3 ja painokäyrällä + 2 eli hän on sopusuhtainen ja kaikki on hyvin
miten teillä pituus 0 tai miinusta ja paino +5 tai +6???
Neiti on ruumiinrakenteeltaan kuin isänsä, leveä harteinen yms, ei siro kuten veljensä. Syönyt vauvasta asti hyvin, mutta herkuilla ei elellä. Syömme ihan perusruokaa, kanaa, kalaa, naudanlihaa, possunlihaa ei ollenkaan. Neuvolassa ei ole puututtu, sillä th sanoi että on vielä lapsen pyöreyttä. Esikoiseni painoi 2,5 vuotiaana saman verran ja nyt nelivuotiaana painaa 19kg. Vajaa kilo tuli viime vuoden aikana, pituutta reilusti. ap
Jos syöttäisin herkkuja päivät pitkät niin tuntisin piston sydämessäni, mutta samalla ruoalla elelee kuten muutkin. Annosten määriin pystyn kyllä vaikuttamaan ja sitä kyllä teenkin. Ruoan syötyään siirtyisi mielellään jonkun toisen lautaselle. Aikaisemmin liikkunut vähän mutta nykyään juoksee jo veljensä perässä. Uskon että painon ja pituuden suhde tasaantuu. ap
Onpas tosiaan iso tyttö (painoltaan).
Minä kyllä tuntisin piston sydämessäni. Jos lapsi ei ole aikaisemmin liikkunut tarpeeksi niin:
1. minä olisin epäonnistunut siinä mieheni kanssa vanhempana olossa ja
2. lapselle olisi tarjottu aivan liikaa ruokaa hänen liikkuvuuteensa nähden kun on päässyt lihomaan noin isoksi
t. äiti tytölle 2v. 91cm/12kg (pituus +1,5 paino 0)
niin väkisinkin tuosta hoikistuu.Meillä ollut vähän vastaava tapaus ja nyt 5-vuotiaana normaalin ja hoikan välillä!On kyllä kova poika liikkumaan mutta ruokahalu on nykyäänkin valtava. Herkkuja ei edelleenkään anneta paljon.
että vanhemmat "syöttäisivät" lapsen lihavaksi. Meillä kaksi lasta, ikäeroa 2vuotta, samaa sukupuolta.
Isompi, kaksi ja puolivuotias, painaa 13kg ja pienempi, kuuden kuukauden ikäinen, rintamaidolla kasvanut vauva, 10kg. Meillä puolivuotias on jo nyt painavampi, mitä isosiskonsa oli yksivuotiaana. Ja ihan samalla filosofialla molempia on ruokittu.
Lapsilla kun vain nyt oikeasti voi olla tosi erilainen ruokahalu - jo ihan silloin, kun ovat vielä rintamaidolla.
Meillä siis esikoinen on nyt 98cm pitkä ja painaa 12,9kg, pienempi on 74cm pitkä ja painaa 9,8kg.
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=631/sprog=4/grp=9/menu=1/
OT, itse painoin 18 kg ekalla luokalla kun olin sellainen kirppu...Mutta olen nyt ihan normaali (?) 165 cm/60 kg
Meillä oli pojan 2v mitat 87,5cm ja 11.4kg. Että mun silmiin tyttösi olisi kyllä aika jätti. Painaa saman verran kuin meidän viisivuotias tyttö, joka kuitenkin on jotain 114cm pitkä.
Ehkä jopa hieman lyhyempikin, mutta painoa 17kg (tai jopa jokunen gramma enempikin) Ikää tosin jo 3,5v... Semmonen pieni ja pyöree :D
Tosin paljon on kiinni ruumiinrakenteesta. Toiseen ketjuun linkitin jo tämän kuvan:
http://s88.photobucket.com/albums/k179/Pisquit/?action=view¤t=CIM…
Onks tuo nyt sit sairaalloisen lihava???
Rintaruokitut vauvat erikseen - syökööt niin paljon kuin napa vetää mutta vanhempien lasten ollessa kyseessä pitää vanhempien katsoa lastensa syömisen perään.
Se että lapsella on pohjaton ruokahalu ei tarkoita sitä että lapsen täytyy saada se tupla-annos siihen mitä normaalisti annettaisiin sen ikäiselle lapselle (varsinkaan jos paino lähtee omille käyrilleen hälyyttävästi huitelemaan).
Kyllä se vaan on lapsen lihavaksi syöttämistä sekin että pohjattoman (tai ainakin normaalia isomman) ruokahalun omaavalle lapselle vanhemmat eivät osaa asettaa rajoja ja tietää kuinka paljon lapsen tulee syödä jotta hän pysyy järkevässä painossa. Lapsen vika se ei ole pätkääkään että hänen vanhempansa eivät omaa käsitystä oikeasta annoskoosta.
En ole orjallinen neuvolan käyrien kanssa. En koe mitenkään ihanteellisena että jotain nolla käyrää tavoittelisin. Toisekseen se ei ole edes mahdollista kun jokainen lapsi on yksilönsä ja kehittyy omaa tahtiaan. Neiti alkoi kävelemään vasta 1v,3kk:n ikäisenä niin kuin kaksoisveljensäkin, joten juoksuta ja kävelytä sitä nyt väkisin. :) Ruokaa annoin kun sen aika tuli. Annokset samat kuin veljellään joka painaa nyt 13,5kg. Poika sirorakenteinen siis, tyttö harteikkaampi versio. :)
Siltä kuulostaa.