Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroimme eilen, että olen raskaana. Paikalla oli 40-45 ihmistä ja 4 onnitteli. Tosi masentavaa.

Vierailija
01.01.2009 |

Koko miehen suku täynnä 1-2 lapsen perheitä, parissa on kolme ja ne on jo mukamas suurperheitä.

Meille nyt tulossa viides (ja varmasti viimeinen). Edelliset 4v, 5v, 7v ja 11v.

Meillä on ihan hyvin asiat; on omakotitalo (muiden mielestä liian pieni, meistä ihan sopiva), ei kauheasti enää velkaa (alle 70 000), molemmilla vakituinen työpaikka. Lapset terveitä, koululaisilla sujuu koulu hyvin ja itse olen heidät pääasiassa hoitanut (mummot auttaneet ehkä 4-5x vuodessa yksittäisiä päiviä, jos pienet sairastaneet ja töhin ollut vaikea saada sijainen).

En ihan rehellisesti ymmärrä, miksi meillä olisi pitänyt jättää lapsiluku siihen "viimeistään kolmeen". Olen ihan aina haaveillut isosta perheestä, mies tosin oli kolmannen jälkeen sitä mieltä, että hyvä. Mutta mieli muuttui, kun aikaini puhuin mukavia ;) Nyt tämä viides oli yhteinen päätös, enempi minun haave, mutta mieskin siihen ilolla suostui ja on ollut ihanasti mukana odotuksessa nyt alkuraskaudessa. LAskettu aika on heinäkuussa, iloitsemme molemmat kesävauvasta.

Onko teillä muilla vaikea ymmärtää ison perheen haluavia ja jos on, niin miksi? Haluaisin ymmärtää..

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kun kolmas teki tuloaan, monet pyörittelivät silmiään jo silloin. Tottakai se loukkaa kun itse on niin onnellinen ja muut suurin piirtein pitävät hulluna kun lapsia halutaan.

Meilläkin on vähän mummojen ja kummien tai yleensäkkään kenenkän muunkaan hoitaa lapsiamme. Kyse ei ole siitä että olisimme rasitteeksi, kukaan ei oikein voi vaan ymmärtää että toiset haluavat sen isomman perheen.

Kun puhuin että neljännen voisi joskus tilaukseen laittaa, niin heti tuli kommentteja että emmekö ole mihinkään tyytyväisiä ja on itsekästä tehdä neljäs jos on 3 kolme tervettä lasta ja molempia sukupuolia vielä.

Meidän suvussa kyllä kukaan ei koskaan tee kenenkään mielestä oikein...

Jos joskus neljättä alan odottaa, en varmaan kerro siitä kenellekkään aluksi. Ja valmistaudun henkisesti siihen että kukaan ei onnittele eikä ole iloinen meidän neljännestä.

Ensimmäiset kun olivat kaksoset niin ne olivat maailman ihmeellisin juttu ja sitä jaksettiin jauhaa, ei sekään kivaa kyllä ollut.

Vierailija
42/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuskin tosiaan onnittelisin. Pikemminkin kysyisin, oletko NYT ihan varma? No en nyt kyllä kysyisi, paitsi jos kyse on perheenjäsenestä tai muusta tosi lähipiiriin kuuluvasta.

;- D

Saman logiikan mukaan ei tarvinne onnitella viidettä kertaa kihloihin menostakaan. Tarviiko osallistua edes häihin?

Onneksi suuri osa meistä kuitenkin osaa jo osallistua toisten iloon eikä vaan siihen omaansa. Mitä tulee muuten tahalliseen lapsettomuuteen niin en tajua mitä onnittelun aihetta siinä olis. Lapsen syntymässä toki paljonkin ja ylipäänsä niiden hankkimisessa. Aika hassua olis onnitella tahallisesti sinkkuna pysyvää mutta naimisiin menevää toki onnitellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi ihmisten pitää pilata toisten ihmisten ilo ja onnellisuus. Luultavasti olette juuri niitä ihmisiä jotka ihmettelevät miksi kukaan ei pidä yhteyttä.

Minä en ainakaa olisi paljoakaan tekemisissä ihmisen kanssa joka ei voisi olla onnellinen puolestani ja tukea elämäni ylä- ja alamäissä.

Jokainen voi tehdä virheitä elämässään, mutta jos esim,. menee viidennen kerran kihloihin, on hän todennäköisesti sitä mieltä että tämä onnistuu ja elämä on ihanaa...

Vierailija
44/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toki avioliito, perhe, lapset jne arvostettavia asioita olleet aina ja jos joku ei löydä puolisoa, ei jaksa lapsia tms niin on kai se sit vaikeeta iloita sellaisen puolesta joka onnistuu ja jaksaa.

Vierailija
45/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi tehdä virheitä elämässään, mutta jos esim,. menee viidennen kerran kihloihin, on hän todennäköisesti sitä mieltä että tämä onnistuu ja elämä on ihanaa...

Vierailija
46/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
47/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi raskaudesta pitää onnitella?

Ymmärrän avioliiton, lapsen syntymän, uuden työpaikan, syntymäpäivän tai minkä tahansa, mutta miksi raskaudesta????

21

Vierailija
48/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateudesta tässäkin on vain kyse! Nämä jotka eivät onnitelleet, ihmettelevät varmasti niitä jotka jaksavat hankkia suuren perheen. Ovat kateellisia toisten onnesta tai sitten kuvittelevat että "kun mä en meinannut meidän Pekkaa ja Villeä jaksaa niin ei Maijakaan jaksa viiden lapsen kaa"!

Mun tuttu odottaa neljättään ja todella lämpimästi onnittelin häntä. Itse asiassa ihailen häntä. Ihanaa kun vielä löytyy perhekeskeisiä ja lapsirakkaita ihmisiä!! Sanoinkin tämän hänelle, koska aivan varmasti hänkin on saanut osakseen ihmettelyä enemmän kuin onnitteluja.

Ei munkaan äiti onnitellut kun kerroin odottavani kolmatta. Eikä onnitellut kun poika syntyi. Ei äidillä ole mitään käytöstapoja:((. Onneksi sitä on itse elämässä oppinut toivottavasti hieman paremmat tavat.

Vierailija
49/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaltaisesi pahansuovat korppikotkat toivovat sydämensä pohjasta ettei onnistuis tälläkään kertaa!

Jos ihmisen ainoa saavutus elämässään on kihlautua viidesti, niin se puhuu enemmän kuin kymmenen lööppiä.

Vierailija
50/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän avioliiton, lapsen syntymän, uuden työpaikan, syntymäpäivän tai minkä tahansa, mutta miksi raskaudesta????

]ihan sen takia ainakin itse pidän raskautumista suurena asiana! Ei ole ihan pikkujuttu raskautua!

Vierailija
51/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten kun odotin esikoistani niin tapasin kaupassa vanhat perhetutut jotka eivät sanallakaan onnitelleet raskaudestani. Kommenttina oli vaan "joo näköjään"...pidin sitä todela omituisena käytöksenä ja uskon, että moni muukin olis pitänyt mutta en ajatellut asiaa sen enempää. Myöhemmin kuulin, että he olivat lapsettomuushoidoista huolimatta lapsettomia ja asia kai niin katkera pala etteivät halunneet onnitella. Myöhemmin sitten onnistuivat saamaan lapsen. En kyllä tajua miten ihminen voisi elää tällaisen katkeruuden kanssa. Ajatuksena ainakin mulle tuntuis mahdottomalta elämältä.

Vierailija
52/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin tie sen lapsen saamiseen. Ensimmäinen askel otettu, mutta ei vielä varsinaisesti mitään. En onnittele ketään siitäkään, että ovat päättäneet hankkia lapsen.

21

]ihan sen takia ainakin itse pidän raskautumista suurena asiana! Ei ole ihan pikkujuttu raskautua!

Vierailija
53/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos ihmisen ainoa saavutus elämässään on kihlautua viidesti, niin se puhuu enemmän kuin kymmenen lööppiä.

[/quote]

Vierailija
54/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se naimisiin menokaan ole vielä muuta kuin ensimmäinen askel ja sekin voi johtaa epäonnistumiseen (saati kihlaus) mutta yleensä vaan niistäkin on tapana onnitella. Ne ovat suuria asioita. Normaalia onnitella

]

Vierailija
55/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meil kuusi lasta ja kaikkien mielestä meil on liikaa ja pieni asuntojne. mutta omiahan nuo ovat ei kenenkään muun riesana!! tsemppiä!!!

Vierailija
56/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 % pareista on raskaana puolen vuoden sisällä yrityksen aloittamisesta.

Raskaaksi tulo ei ole mikään ihmeiden asia, paitsi ehkä jollain 50-vuotiaalla.

Ap:n tapauksessa osa saattoi tosiaan miettiä, että olikohan raskaaksi tulo ihan tarkoituksellista.

]Tahaton lapsettomuus ja vaikeudet tulla raskaaksi ovat niin yleisiä että

ihan sen takia ainakin itse pidän raskautumista suurena asiana! Ei ole ihan pikkujuttu raskautua!

Vierailija
57/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en ymmärrä miten 47 sai minusta pahansuovan korppikotkan, joka toivosis ettei onnistuis nytkään.

Jos luit tekstini ja kaikki muutkin niin tarkoitin kyllä että vaikka ihminen menis viidettä kertaa kihloihin, onnittelisin, koska todellakin hän uskoo että kaikki menee nyt hyvin. Ja ihan vilpittömästi olisin sitä mieltä, mitä sanoisinkin.

Itsekkään en ole elämässäni aina valinnut viisaasti, mutta hirveää on ajatus että kaikki ajattelisivat yhtä kyynisesti kuin monet tähän ketjuun kirjoittavat... Oli sitten kyse mistä vaan elämän osa-alueesta.

Ollaan onnellisia kun toisetkin ovat:)

Vierailija
58/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusimme illan pääosan ja ilmoitimme kaikille, että meille on tulossa vauva.

Odotimme onnittelujonoa luoksemme mutta ei sitä tullutkaan :(

Mikä meni pieleen?

Ap

Vierailija
59/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyse ei siis ollut varsinaisesti juhlasta, vaan miehen suku oli kokoontunut uutta vuotta vastaanottamaan yhdessä. Jo alkuillasta keittiössä (kun muut sekoittelivat boolia) sanoin, että en ota mitään ja kerroin myös samalla, että olen raskaana. Tuolloin keittiössä oli n. 10 ihmistä ja kaikki varmasti kuulivat.

Myöhemmin illan aikana sanoin useammalle ihmiselle, samoin mieheni, että on tosiaan tulossa perheenlisää (kun kuulumisia vaihdeltiin..) ja pari naista siellä levitti uutista lopuille, joille ei itse keretty kertomaan. Ja eniten kaiversi toisen nuista naisista tyyli; juuri sellainen "ei voi olla totta, kamalaa, ootteko kuulleet..."

AP

Vierailija
60/70 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan jättänyt kertomatta tuollaisessa tilanteessa. Jos on viides tulossa, olisit vain summanmutikassa joskus jollekkin asiasta maininnut niin hetken päästä olisit saanut pitkän liudan onnitteluja tekstiviesteinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän