Jos kolmen lapsen äidiltä ei onnistu imetys, niin missä vika?
Tuttuni on tälläinen ja mietin vain, että pitäisihän nuo perusjutut jo osata...
Kommentit (10)
miten se ei onnistu. Siis imuote esim voi olla niin huono, että rinnat verillä ja kivuliaat, siinä loppuu sitkeimmältäkin sisu jos ei apua asiaan saa. Maitomäärään liittyvät kysymykset taas on hankalia, yleensä on kyse tiedon puutteesta siinäkin.
... jospa sinä nyt vain hoitelisit omiasi ja annat tämän ihmisen tehdä kuin parhaaksi näkee, niin on kaikilla elämä mukavampaa...
Mitä väliä sillä on miten lapsensa syöttää?!
Itselläni esim. vain toinen rinta antaa kunnolla maitoa. Mieti mikä friikki minä olen! Moni olisi varmaan tilanteessani lopettanut imettämisen kokonaan, mutta minä imetän edelleen 1½-v lastani. Voit arvata miltä rintani tulevat näyttämään kun imetys loppuu... :(
Mutta et voi tietää mikä ystävälläsi on syynä siihen ettei imetä. Jos itselläni olisi molemmat tissit tuon vasemman "huonon" kaltaisia, olisi meidänkin lapsi todellakin kasvanut pullomaidolla.
Lapset ovat erilaisia, jo aivan vauvoina.
Itse imetin pitkään kahta ensimmäistä lasta. Kolmattakin yritin ja kitkutellen mentiinkin himpan yli puoli vuotta. Ei vaan rinta kelvannut tälle samalla tavalla kuin sisaruksille. Turha sitä oli takuta sitten sen enempää ja ottaa siitä stressiä kun muitakin vaihtoehtoja on.
kahden muun lapsen hoito ja kaikki mitä vuorokauteen sisältyy, estää äitiä lepäämästä. Nesteen juonti on erittäin tärkeää levon lisäksi niin maitoa tulee, oliko vähyys edes kysymyksessä?
Itselläni oli matalat rinnanpäät, joten kuudellakaan lapsella ei ole onnistunut, rinta ei pysy vauvan suussa, kun ei saa imuotetta rinnan ollessa isot ja painavat.
Mitä eopäilet itse mistä voi johtua? Onko vauva liian nälkäinen eikä malta keskittyä vaan itkee nälkäänsä ja hermostuu? Onko rinta liian täysi ettei kovasta rinnasta saa otetta jne?
paljon asiaan vaikuttaa vauvan osaaminen ja fysiikka. Esim isot pallotissit ja olemattomat nänninpäät on hyvin vaikea yhdistelmä etenkin jos vauvoilla ei ole heti imutekniikka hallussa...vähän yksinkertainen on ap jos ei tätä tajua
Niin, jauha nyt vaan tota väärää tietoasi! :D
Imetys saattaa olla ekat pari kuukauttakin takkuilevaa! :D
Mää sanoin jo, ettet tiedä mitään imetyksestä! :D
Eli oletko hiljaa?
Korviketta silloin kuuluu antaa.
Ja jos rinnat on verillä niin saattaa käyttää rintapumppua ja liian suurella teholla hajottaa rintojaan.
Ne tehot kannattaa säästää siihen kun maitoa tulee kunnolla, ei ekojen kuukausien ajalle kun maito vasta nousee.
2
Isot rinnat ei ole kyllä yhtään huonompi kuin pienet tai normaalit.
Ainoastaan pienennetyt saattaa olla huonot rakenteellisesti.
Tolella pieni osa rinnoista kuuluu niihin joista ei maitoa nouse. Mutta todella iso osa naisista kuvittelee että maito nousee heti tai sitä saa pulloon saakka muutamassa kuussa.
2
paljon asiaan vaikuttaa vauvan osaaminen ja fysiikka. Esim isot pallotissit ja olemattomat nänninpäät on hyvin vaikea yhdistelmä etenkin jos vauvoilla ei ole heti imutekniikka hallussa...vähän yksinkertainen on ap jos ei tätä tajua
Ei siihen tartte mitään syytä, ootko ihan tietämätön kun et perusjuttuja tiedä imetyksestä?