Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uimahallissa eilen

Vierailija
14.10.2009 |

Eilen uimahalliin suihkuun tuli suoraan pukuhuoneesta äiti kahden lapsen kanssa. Kaikilla oli uima-asut päällä koko suihkuttelun ajan. Toinen lapsi oli parivuotias, toinen koulussa.

Sattumoisin tulivat uinnin jälkeen myös kanssani samaan aikaan suihkuun. Silloin äiti käski ihan lopuksi (saunomisen ja suihkuttelun jälkeen) ottaa uikkarit pois. Pojalle se ei ollut mieleen. Tuo isompi oli siis poika. Pöksyjen lähdettyä poika oli pari sekuntia suihkussa ja äiti levitti pian hänelle pyyhettä. Oli ilmeisesti kauhistus olla naisten puolella nakuna. Äiti tuumasi pojalle, ettei tätä voi miesten puolelle vielä päästää.

Niin, tulipa mieleen: Monella äidillä oli kouluikäisiä tyttöjä mukana, tai olivat keskenään. Nämä tytöt olivat kunnolla alasti suihkussa ja saunassa, niinkuin uimahallikäyttäytymiseen kuluu. Mitä mahtoivat he ajatella, kun joukossa oli tämä iso koululaispoika? Hoksasikohan ko. äiti tätä? Asia ei ole vain oman pojan ja omasta mukavuudesta kiinni, vaan monen muunkin. Joku tyttö saattaa jättää uimahallikäynnit väliin, kun siellä naistenpuolella on poikiakin!

Ja jo alunperin ennen uintia uikkarisilteen äiti opetti pienellekin huonoja uimahallikäytötapoja omilla teoillaan.

Mikähän on tuo ikäraja...

Uimapuvulle sellaista ei olekaan. (paitsi se merkki tietty).

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä oon töissä kouluikäiset pitää ohjata omille puolillensa.

just sen takia että luokkakaverit käy samassa hallissa, ja muutenkin kouluikäisten on todettu pärjäävän jo yksin. jos ei ole ollut kertaakaan yksin voi pyytää jotain kilttiä setää valvomaan et saa oven lukkoon jne. kukaan ei oo kieltäytyny.

älkää tehkö asioista vaikeampia kuin ne on..

noi uimapuku päällä suihkuttelijat ja saunottelijat on kyllä käsittämättömän typerän näköisiä.

Vierailija
42/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä hallissa on oma puolensa ns. erityispuoli,. johon invalidit voi mennä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina nämä ovat myös yh:ita, joilla ei ole YHTÄÄN KETÄÄN miespuolista tuttua, joka veisi pojan miesten puolelle. Ei isää, ei veljeä, ei miesystävää, ei lapsen isää, ei siskon miestä...

Erityislapset ovat poikkeus, eikä niitä Suomessa sentään niin paljoa ole, että sillä selittyisivät nämä kaikki "isot" poikalapset naisten puolella. Eikä Suomessa takuulla ole niin paljoa myöskään yh-naisia, joilla ei ole ketään miespuolista tuttavaa. Suurimmassa osassa tapauksista kyse on ainoastaan uusavuttomista äideistä ja lapsista sekä piittaamattomuudesta.

Vierailija
44/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teistä ollut mukavaa mennä isänne kanssa miesten keskelle suihkuttelemaan? Enpä usko.

Vierailija
45/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiaana ollaan jo yläasteella!

12-vuotiaat ovat 6. luokkalaisia, paitsi jos on sitten loppuvuodesta syntynyt.

Vierailija
46/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskari-ikäisiä jätkiä, niin en kyllä itsekään MISSÄÄN NIMESSÄ haluaisi olla alasti heidän nähtensä. Hyi kauhea!

Vierailija
47/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskari-ikäisiä jätkiä, niin en kyllä itsekään MISSÄÄN NIMESSÄ haluaisi olla alasti heidän nähtensä. Hyi kauhea!

Täytyy olla kyllä aika siveyden sipuli, jollei voi olla alasti lasten nähden. Minua ei kyllä henkilökohtaisesti haittaa millään tavalla naisten puolella suihkuttelevat pojat, ovat sitten minkä ikäisiä hyvänsä.

Vierailija
48/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aioin aloittaa viisivuotiaan poikani kanssa uima harrastuksen, yhteisinä vapaa päivinä.. mutta enpä muistanutkaan että hänellä ei ole asiaa naisten puolelle??

täytyy keksiä joku toinen harrastus sitten...

Vierailija
49/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUN lapsi ei USKALLA mennä yksin miestenpuolle. pelkää että ei löydä vaatekoppia, pelkää ettei saa sitä auki/kiinni, pelkää isoja yksinäisiä miehiä jne.....

miettikää sitä jos kykenette

Vierailija
50/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän itse pesi pi**aan niin antaumuksella ja levitellen että minua ja kaikkia lähelläolevia HÄVETTI. Miten kehtaan ?

Vierailija
51/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin olen saanut huomata. Ymmärrän, että jollekin mammalle voi olla vaikea tajuta ettei koko maailma ole sellainen kuin hänen pieni maailmansa.

Täytyy olla kyllä aika siveyden sipuli, jollei voi olla alasti lasten nähden. Minua ei kyllä henkilökohtaisesti haittaa millään tavalla naisten puolella suihkuttelevat pojat, ovat sitten minkä ikäisiä hyvänsä.

Vierailija
52/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttiin kouluikäisistä... Ja hankkikaa niille esimurkuillenne isät ja jos sellaista ei ole eikä niitä mamman pikkukultapoikia voi päästää yksin sinne miesten puolelle niin keksikää joku muu harrastus. Se ettei teidän lapsillanne ole isää tai muuta miestuttavaa ei oikeuta terrorisoimaan muiden uimahallikäyntejä.

Vierailija
53/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sinne naisten puolelle tulisi isompiakin lapsia kuin eskari-ikäiset. Ei kyllä mitenkään häiritse. Jos esim. 10-vuotias ei itse yhtään kainostele itseään, se tarkoittaa yleensä sitä, ettei hän ole henkisesti vielä lainkaan valmis ajattelemaan vastakkaista sukupuolta tai itseään mitenkään erityisesti. Ja jos ajatteleekin, niin EVVK. Lapset ovat lapsia ja minä olen aikuinen.

kaikki eskari-ikäiset eivät suinkaan ole mitään pikkuautoilla hiekkiksellä leikkijöitä. näin olen saanut huomata. Ymmärrän, että jollekin mammalle voi olla vaikea tajuta ettei koko maailma ole sellainen kuin hänen pieni maailmansa.

Vierailija
54/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5vee on ihan eri asia kun 7vee. Kyllä mun mielestä 5v voi olla naisten puolella. ja sulle joka sanoi että poikasi pelkää kaikkea: entäs jos poikasi pelkäisi liikuntatunnin pukutiloja? jättäisitkö koululiikunnan väliin vain sen takia? Ihan sama se on meneekö koulussa pukkariin vai uimahallissa pukkariin joskus nekin asiat on vaan opittava ja jos on poikasi todella niin kauhuissaan niin sitten ette mene uimahalliin kunnes oppii tai on joku miespuolinen tuttu mukana.

Vierailija
55/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavaa, vähintäänkin väliseinät suihkuhin, niin säästyttäisiin tällaisilta mietinnöiltä.

Olen terve ja hoikka kolmekymppinen nainen, mutta en todellakaan tunne oloani mukavaksi uimahallin kirkkaassa valossa alasti kulkiessa.

Vierailija
56/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienouksia on kylpylöissä. Kunnan uimahalliin tehdään halvimmat mahdollisimmat ratkaisut.

Vierailija
57/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa ollut erikseen suihkut miehille ja naisille mutta sitten suihkuista kavellaan molemmille sukupuolille yhteisille lukkollisille kaapeille, otetaan vaatteet mukaan ja mennaan pukukoppeihin pukeutumaan. Unisex.

Jos tama olisi Suomessa liian omituista niin sitten taysin unisex tyylia vain kehiin ja sukupuolettomat suihku-ja pukeutumistilat, jos ei nuoret tytot saa valittaa samanikaisista pojista tyttojen suihkuissa niin nayttakaa mammat mallia ukkojen edessa!!!

Vierailija
58/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin hsllisssa on rajana tuo kouluun menoikä eli 7v.

Tuon ikäiset pojat ja työt omille puolillensa oli erityislapsi tai tavis ihan samat säännöt molemmille.

Vierailija
59/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiaana ollaan jo yläasteella!

12-vuotiaat ovat 6. luokkalaisia, paitsi jos on sitten loppuvuodesta syntynyt.

Vierailija
60/79 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kouluikäinen? entä jos oli vaan isokokoinen?