Maksatteko 6-luokkalaisille kokeista tahaa? Kuinka paljon? :)
Eli siis ihan vain mielenkiinosta kuselen että paljonko te muut maksatte 6-luokkalaisille kokeista vai maksatteko mtään? :D
Kommentit (26)
saavat ihan aina kiitettävät. Itse haluaisin, etteivät saisi ihan niin hyviä, ja ottaisivat koulun rennosti.
* Itse liiankin hyvin koulussa pärjännyt
10- 3,50e
9½ 3,00e
9+ 2,50e
9 2,00e
9- 1,50e
8½ 1,00e
Nuoremmille kiitettävästä 1e.
Tulisi sitä paitsi kalliiksi, koska lapsi saa yksinomaan kiitettäviä. On saanut aina ja saa tyydytystä just siitä, että osaa ja on hyvä, mielestäni se on ihan perusasia, ei se lahjomalla parane.
Meillä lapset saavat säännöllisen suorituksista riippumattoman viikkorahan. Kokeista ei makseta, mutta hienoja suorituksia muistetaan kehua ja kannustaa. Lisäksi meillä on tapana "juhlia" esim. jätskillä lomien alkua ja loppua.
Sain itse aikoinani hyvät rahat pärjäämällä koulussa erinomaisesti. Luulen kuitenkin, että vanhempeini hyvää tarkoittava kannustin osaltaan muovasi minua liikaa suorittamisella pätevään suuntaa. Aikuisena sitten olen hoksannut, että ei tarvitse olla aina hyvä, riittää kun on. Tästä syystä meillä menetellään tässä asiassa toisin kuin omassa lapsuudenperheessäni.
kympistä saa 100 e
ysistä 90 e
kasista 80 e
muista ei saa rahaa mutta kannustusta ja tukiopetusta.