Annatko lapsesi istua kärryjen tavaraosassa?
Kommentit (60)
Sama se onko mitään hysteriaa liikkeellä, niin minusta se on pelkkä kohteliaisuus-sääntö muita kaupassakävijöitä kohtaan.
Mikä teitä vaivaa? Ei taida olla isompia ongelmia elämässä ollu, kun vauhkoonnutaan lapsesta (ja sen kengistä) ostoskärryssä.
Niinkun muutamat ovat sanoneet, ei ne kärryt todellakaan puhtaat ole. Eikä ole myöskään monet niistä ruokapaketeista, joita sinne kärryynne laitatte. Tiedä ketkä niitä ovat jo käpälöineet likaisilla/nuhaisilla käsillään.
Vähän malttia peliin. Omat lapset eivät muistaakseni ole istuneet kärryssä, mutta vähät välitän siitä, kuka niissä muutenkin likaisissa kärryissä on ollut.
Hyvä käsihygienia ja koti puhtaana on meillä ja se riittäköön;)
Eilenkin Jumbon Cittarissa yksi iso tyttö istui siellä ostoskorissa. Kyllä teki mieli avautua ääliö vanhemmille.
Muistaako kukaan omasta lapsuudestaan, että silloin olisi istuttu ostoskärryssä?? Minä en ainakaan ole, enkä muista nähneeni sellaista muidenkaan lasten tekevän.
Taitaa olla nykyisten pullamössövanhempien pullamössölasten ongelma. Lapset ei jaksa kävellä tai muuta sontaa ja vanhemmat sallivat tämän älyttömyyden, joka oikeasti on kiellettyä.
Minkä hemmetin takia siinä ostoskärryssä on se istuinosa? Minkä takia kaupassa on erilaisia autokärrjyä? Siksi, että ne tenavat laitetaan niihin!
Jos kakara on niin laiska tai villi, ettei jaksa kävellä tai pysy edellä mainituissa vempeleissä, niin pysyköön kotona!!
ja pikkuveli vei sen kärryn istuin osan kopallaan. Itteäkin rassaa tallata pitkin jotain cittaria, niin miten sitten tuollaista pienempää?
Poika on nyt melkein 5 ja haluaa mielummin kävellä ja hake atavaroita hyllystä.
Minä todella luulin, ettei tähän ole kuin yksi vastaus. Olin siis väärässä. Taas AV:llä osattiin yllättää. (negatiivisesti)
kauppalistat ja roskia kärryihin...
Jos sinulla on kaksi kättä niin luulisi onnistuvan.
Ja toisekseen, jos lapsi karjuu niin mitä sitten?
Kyllä maailmaan ääntä mahtuu. On meilläkin karjuttu ja kiljuttu, kyllä ne lapset oppivat kun et heti anna periksi.
Tarpeeksi monta kertaa kun pidät lapsen istumassa etkä anna huudon nostattaa verenpainettasi niin lapsi oppii, että huudolla ei voita mitään.
Et kai anna aina lapselle periksi jos vähän ääntä korottaa? Meillä on aina opetettu, että itkulla ja huudolla ei saa mitään periksi, päinvastoin.
Et siis pysty käymään kaupassa yhden pienen taaperon kanssa? Lapsi EI HALUA istua istuinosassa??? Meillä on 3 alle kouluikäistä ja voin sanoa, että jokaisella on ollut omat vaiheensa jolloin eivät ole halunneet istua kärryissä nätisti, ovat räpeltäneet kaikkea, yrittäneet karata jne. Kuuluu asiaan! Aikuisen tehtävä on opettaa lapsille miten missäkin toimitaan ja käyttäydytään, sen voi aloittaa jo 1-vuotiaan kanssa. Itse käyn usein kaupassa 2-, 4- ja 5-vuotiaiden kanssa ja juuri 2 vuotta täyttänytkin osaa kävelle kärryjen vieressä kun käskee. Joskus joku temppuilee, mutta useimmiten kaupassakäyminen sujuu ongelmitta. Normaali 1,5-vuotias jaksaa kävellä kauppareissun ajan ja jos kyseessä on joku koko päivän kestävä shoppailu niin eikö silloin kannata ottaa rattaat mukaan?
ovat varmaan ihmisiä, jotka eivät "ikinä" siivoa jääkaappiaan. Meillä on kolme lasta. Pienin on istunut istuinosassa tai autokärryssä. Kun autokärry ei kelpaa, niin saa opetella kävelemään.
ja pidetään puhtaana. Mutta ei, meillä ei olla niin pöpökammoisia että pelätään että joku hiekkalaatikkopöpö menisi meidän ruokaan niiden kääreiden läpi, kuka niitä kääreitä siellä kaupassa purkaa, en minä ainakaan. Ehkä olen sitten jotenkin huono äiti, mutta minä en ole vielä keksinyt miten saa yksin kaupassa ollessaan pidettyä kurissa vilkkaan 1,5 vuotiaan joka ei halua istua autokärryssä, ei halua istua siinä penkissä(kiipeää) vaan haluaisi justa valtoimenaan. En myöskään ole tavannut sen ikäistä joka kiltisti kävelisi äitinsä vierellä eikä koskisi yhteenkään tavaraan hyllyllä kun kielletään. Että kyllä meillä situskellaan siellä tavaraosassa ihan hyvällä omallatunnolla jatkossakin jos olen yksin lapsen kanssa kaupassa. Kaksin kun ollaan niin toinen voi sitten juosta sen lapsen perässä mutta yksin ei esim. kassalla maksaminen onnistuisi mitenkään muulla tavalla!
Luulin, että sellaisia idiootteja on vain muutama. Itselläni on kaksi (erittäin vilkasta ja usein tottelematontakin) alle kouluikäistä lasta ja molemmilla on ollut just joskus 1,5-vuotiaana vaihe, että ei olisi halunnut istua kärryjen istuinosassa, vaan yritti nousta koko ajan seisomaan ja jos nosti kävelemään, juoksenteli minne sattuu. Siitä huolimatta ei olisi tullut mieleenkään nostaa lapsia istumaan ostoskärryjen pohjalle! Ihan perusjuttu mun mielestä.
Pitäisi tosiaan YHDEN lapsen kanssa ainakin onnistua, että pitää toisella kädellä lapsen jalasta kiinni, ettei pääse nousemaan ja toisella kädellä ottaa hyllyiltä tarvittavia tavaroita. Maksaminenkin onnistuu varmaan yhdellä kädellä ja siinä vaiheessa lapsikin yleensä on tajunnut, ettei pääse kärryistä mihinkään, vaikka kuinka huutaisi ja yrittäisi nousta.
Meillä on lapset saaneet myös aika pienestä asti (n. 1,5 v) kävellä kaupassa itse, kun sitä ollaan ahkerasti harjoiteltu. Jos lapsi alkaa juoksemaan, repii tavaroita hyllystä tms. laitetaan lapsi takaisin kärryihin (ja pidetään siitä jalasta kiinni) ja tota kun toistaa tarpeeksi monta kertaa, alkaa lapsi tajuamaan homman nimen. Tietenkin lapselle pitää olla myös omia pikku hommia kaupassa eli hän saa ottaa niitä tarvittavia tavaroita, mihin ylettyy, saa painaa hevi-osastolla vaa'an numeroita yms.
Samaa mieltä olen siis siitä, että taitaa tämän päivän pullamössöäidit istuttaa omia pullamössölapsiaan ostoskärryissä väärässä paikassa, kun eivät muuten lastensa kanssa pärjää.
3-vuotiaamme istua (otan kyllä kengät pois). joskus on vaan niitä päiviä ettei jaksa koko kauppareissua kuunnella sitä vinkumista kun ei jaksa kävellä. sais kaikkiin kauppoihin tulla niitä kahden istuttavia kärryjä.
kun nousee siitä istuinosasta, jos laittaa kävelemään, juoksee ihan päätömänä ja heittää hyllyiltä tavarat lattialle. (1 v)
kaupassa.. Mä en kestä, en kehtais edes tuollaista myöntää!!
Itsellä ei tulis mieleenkään pitää lapsia tavara osassa koska se ie mielstäni kuulu hyviin tapoihin ja moni kauppa sen kieltääkin.
Opetan myös lapsilleni miten kaupassa käyttäydytään.
Meillä lapsia kaksi, silloin tällöin kauppa reissut eivät mene ihan putkeen. 2- vuotias saa kohtauksen kun ei saa jotain kannan hänet osastolta osastolle ja kerään ostokset. Mieleenikään ei tulisi antaa periksi ja rikkoa kaupan sääntöjä vain siksi että "en jaksa" ja haluan päästä helpolla. Siihen niomittäin jos ryhtyy se mukula ei kävele kaupassa vielä 8- vuotiaanakaan.
Kuten sanottu ei se mukula ikinä mitään opikkaan jos heti "pääsee" kärryyn ja joissakin tapauksissa sinne heitetään joku lelu rikottavaksi jamikä jää sitten pakaste altaaseen kun päästään kassoille..
Mita se nyt ketaan haitta jos lapsi istuu siella karryssa. Ruoat on paketeissaan. Ja salaatitkin pestaan ennen syomista... Mika vimma toisilla, etta kavella pitaa... kavellaan sitten kaupasta kotiin ja jutellaan kuinka kiva oli istua karryssa..
[
eli joskus tosiaan lapsi istuu kärryissa kun ei jumb( lähikauppamme ! ) käytävillä jaksa kävelläi]Viimeksi tänään olen käynyt kaupassa 1- ja 4-vuotiaiden kanssa. 1-vuotias istui kärryjen istuinosassa ja 4-vuotias käveli.
Kaksi vanhinta on meillä siirtynyt sujuvasti kävelemään kun eivät ole enää mahtuneet istuinosaan. Miksi se ei teillä onnistu?
kun lähtee yksin kauppaan lasten kanssa niin on kovin paljon helpompaa laittaa lapsi sinne. miksi ihmeessä en laittaisi???
Meillä on hyvin tarkat rajat ja niistä pidetään kiinni. Mutta lapsen turvallisuus menee kuitenkin tässä tapauksessa sen edelle.
Minusta ei sitäpaitsi ole lapselle periksi antamista nostaa hänet sinne tavaraosaan, eikä kyllä lapsenkaan mielestä, sillä hän haluaa nimenomaan lattialle, ja hänelle itselleen se on sama että kummassa osassa kärryä hän on, erotuksena on vain se että sieltä tavaraosasta ei pääse hyppäämään pois, kun istuinosasta pääsee. Pois hän sieltä haluaa sieltä tavaraosastakin ihan yhtä paljon, ainakin useimmiten. Sitten jos on mielenkiintoisia tutkittavia ostoksia niin hän on rauhallisesti.
etteikö pärjäis yhden 1,5 veen kanssa vaan et kenellä helvetillä on voimia sellaista sitten kantaa joka heittää päätään omaa päätä vasten kaikilla voimilla, nousee sadasosa sekunnissa pois kärryistä (mun käsissä ei niin paljon voimaa et saisin jalasta pidettyä kiinni ja jos ois voimaakin niin lapsi huutaa kuin sikaa tapettais ja heittää päätään täysillä rautoja päin niin että silmät ihan verillä). ei vaan kaikilla ole niin helvetin helpot lapset. mulla eka lapsi oli ihan kiltti mut tää on ihan toista maata. menneessä aikamuodossa siksi että on jo niin iso että pystyy kävelemään vaikka 20 km putkeen.
enhän säilytä ulkokenkiä jääkaapissa tai pidä uusia vaatteita kynnysmatolla. Lintuinfluenssasta huolimatta ihmiset räkii yhä kaduilla ja koirat kakkaa.
jos olen yksin kaupassa (tästä ketjusta huolimatta).
...kun lapset olivat pieniä ja ikäero 2 vuotta. Pyysin Sellon Prismaan ja Citymarketiin kärryjä (jollaisia on esim. Kirkkonummen Prismassa),joissa edessä on "auto" ja takaosassa normaali kärryosa, jossa voi toinen istua. Eli tilaa kahdelle pienelle istua. Ei kuulunut minkäänlaista reagointia kauppiailta, eivät edes viitsineet vastata palautteeseen vaikka jätin yhtestietoni. Sellossa on vain sellaisia kärryjä, joissa istumapaikka yhdelle lapselle.
Olin ja olen edelleen harmissani asiasta ja voisin potkia nurin ne kyltit, joissa infotaan asiasta ko. kaupoissa "arvoisa asiakas, varmistathan että lapsesi istuu kärryissä vain hänelle tarkoitetuilla paikoilla"...
jos uskallat! ;D