Annatko lapsesi istua kärryjen tavaraosassa?
Kommentit (60)
Tai se että on likainen päiväkotipuku päällä. ehei, ihan puhtaissa vaatteissa käydään, jos likaiset päällä muksut kävelee.
et pärjää?
Multa löytyy puolitoista vuotiaan lisäksi kaks muutakin ja ostokset hoituu ilman, että kukaan istuu siellä tavaraosassa.
Mutta mä olenkin superäiti! ;)
Mielestäni on silloin parempi vaihtoehto istua ostosten seassa kun pudota kärryistä. sitä paitsi kaikki on nykyään pakattu niin moneen pakkaukseen että tuskin likaantuu...
isoissa kauppakeskuksissa ulkona, jolloin pakokaasunoet ja linnunpaska tarttuu niihin jo siellä. Eli eivät ole puhtaita lintu-tai sikainfluenssasta koskaan. Ja jos lapselta otetaan kengät pois, niin silloin kyllä lapsen vaatteet mielummin likastuu kuin sinne laitetut ruuat.
Isoissa kauppakeskuksissa tulee joskus käveltyä monia kilometrejä, joten joskus kun on ollut pakko hankkia jotakin esim. 3 v lapsen kanssa, niin silloin olen antanut lapsen istua kärryosassa ilman kenkiä, kun ei ole jaksanut kävellä. Anteeksi siitä !
mielestäni erittäin epähygieeninen tapa. Laitan omat ostokseni kärryyn ja jonkun kurapekka siellä sitten istunut ja siirrän esim. kanapaketin mukana sen kurapaskan sitten jääkaappiini. Kiitos teille äidit!
Eikä siihen vaikuta mitkään epidemiat. Kiva laittaa ruokaostoksia kärryyn, jossa on istunut jonkun lapsi paskaisissa kengissään. Hyi!!
Et siis pysty käymään kaupassa yhden pienen taaperon kanssa? Lapsi EI HALUA istua istuinosassa???
Meillä on 3 alle kouluikäistä ja voin sanoa, että jokaisella on ollut omat vaiheensa jolloin eivät ole halunneet istua kärryissä nätisti, ovat räpeltäneet kaikkea, yrittäneet karata jne. Kuuluu asiaan! Aikuisen tehtävä on opettaa lapsille miten missäkin toimitaan ja käyttäydytään, sen voi aloittaa jo 1-vuotiaan kanssa.
Itse käyn usein kaupassa 2-, 4- ja 5-vuotiaiden kanssa ja juuri 2 vuotta täyttänytkin osaa kävelle kärryjen vieressä kun käskee. Joskus joku temppuilee, mutta useimmiten kaupassakäyminen sujuu ongelmitta. Normaali 1,5-vuotias jaksaa kävellä kauppareissun ajan ja jos kyseessä on joku koko päivän kestävä shoppailu niin eikö silloin kannata ottaa rattaat mukaan?
ovat varmaan ihmisiä, jotka eivät "ikinä" siivoa jääkaappiaan. Meillä on kolme lasta. Pienin on istunut istuinosassa tai autokärryssä. Kun autokärry ei kelpaa, niin saa opetella kävelemään.
ja pidetään puhtaana. Mutta ei, meillä ei olla niin pöpökammoisia että pelätään että joku hiekkalaatikkopöpö menisi meidän ruokaan niiden kääreiden läpi, kuka niitä kääreitä siellä kaupassa purkaa, en minä ainakaan.
Ehkä olen sitten jotenkin huono äiti, mutta minä en ole vielä keksinyt miten saa yksin kaupassa ollessaan pidettyä kurissa vilkkaan 1,5 vuotiaan joka ei halua istua autokärryssä, ei halua istua siinä penkissä(kiipeää) vaan haluaisi justa valtoimenaan. En myöskään ole tavannut sen ikäistä joka kiltisti kävelisi äitinsä vierellä eikä koskisi yhteenkään tavaraan hyllyllä kun kielletään.
Että kyllä meillä situskellaan siellä tavaraosassa ihan hyvällä omallatunnolla jatkossakin jos olen yksin lapsen kanssa kaupassa. Kaksin kun ollaan niin toinen voi sitten juosta sen lapsen perässä mutta yksin ei esim. kassalla maksaminen onnistuisi mitenkään muulla tavalla!
et pärjää? Multa löytyy puolitoista vuotiaan lisäksi kaks muutakin ja ostokset hoituu ilman, että kukaan istuu siellä tavaraosassa. Mutta mä olenkin superäiti! ;)
Muuta keinoa en ole nähnyt, kun en halua lastani kauppaan kadottaa enkä halua että se tippuu kärryistä maahan, enkä halua maksaa isoa kasaa rikottuja ja/tai maisteltuja tavaroita.
Voi olla että minäkin sitten jos olisi kaksi lasta vahtimassa sitä yhtä tai jos se yksi olisi rauhallinen. Mutta kun se on vilkas, utelias eikä pelkää vieraita ihmisiä, niin eipä onnistu. mutta onneksi on ne kärryt jonne voi lapsen asettaa tyytyväisenä tutkimaan ostoksia. Mitään ei ole koskaan ennen kassaa muuten avattu, sille joka epäili että samat tyypit joyka kärryssä istuttaa niin antaa myös syödä karkkia ennen kassaa.
Täälläkin yksi täysin epäonnistunut, välinpitämätön ja paska äiti, joka joskus sortuu moiseen. Kivittäkää!
Et siis pysty käymään kaupassa yhden pienen taaperon kanssa? Lapsi EI HALUA istua istuinosassa??? Meillä on 3 alle kouluikäistä ja voin sanoa, että jokaisella on ollut omat vaiheensa jolloin eivät ole halunneet istua kärryissä nätisti, ovat räpeltäneet kaikkea, yrittäneet karata jne. Kuuluu asiaan! Aikuisen tehtävä on opettaa lapsille miten missäkin toimitaan ja käyttäydytään, sen voi aloittaa jo 1-vuotiaan kanssa. Itse käyn usein kaupassa 2-, 4- ja 5-vuotiaiden kanssa ja juuri 2 vuotta täyttänytkin osaa kävelle kärryjen vieressä kun käskee. Joskus joku temppuilee, mutta useimmiten kaupassakäyminen sujuu ongelmitta. Normaali 1,5-vuotias jaksaa kävellä kauppareissun ajan ja jos kyseessä on joku koko päivän kestävä shoppailu niin eikö silloin kannata ottaa rattaat mukaan?
ovat varmaan ihmisiä, jotka eivät "ikinä" siivoa jääkaappiaan. Meillä on kolme lasta. Pienin on istunut istuinosassa tai autokärryssä. Kun autokärry ei kelpaa, niin saa opetella kävelemään.
ja pidetään puhtaana. Mutta ei, meillä ei olla niin pöpökammoisia että pelätään että joku hiekkalaatikkopöpö menisi meidän ruokaan niiden kääreiden läpi, kuka niitä kääreitä siellä kaupassa purkaa, en minä ainakaan. Ehkä olen sitten jotenkin huono äiti, mutta minä en ole vielä keksinyt miten saa yksin kaupassa ollessaan pidettyä kurissa vilkkaan 1,5 vuotiaan joka ei halua istua autokärryssä, ei halua istua siinä penkissä(kiipeää) vaan haluaisi justa valtoimenaan. En myöskään ole tavannut sen ikäistä joka kiltisti kävelisi äitinsä vierellä eikä koskisi yhteenkään tavaraan hyllyllä kun kielletään. Että kyllä meillä situskellaan siellä tavaraosassa ihan hyvällä omallatunnolla jatkossakin jos olen yksin lapsen kanssa kaupassa. Kaksin kun ollaan niin toinen voi sitten juosta sen lapsen perässä mutta yksin ei esim. kassalla maksaminen onnistuisi mitenkään muulla tavalla!
Ja sitä pitää pitää siinä väkivalloin kokoajan ja silloin se huutaa kurkkusuorana. Tee siinä sitten ostokset. Joten joo, sen kerran jälkeen kun lapsi kerran oli hyvin lähellä tipahtaa siitä niin en enää taistele sen asian kanssa. Tervetuloa kokeilemaan! sepä olisikin kun olisi kaksi vanhempaa lasta tosiaan vahtimassa pikkusisarta, mutta kun eipä ole.
Et siis pysty käymään kaupassa yhden pienen taaperon kanssa? Lapsi EI HALUA istua istuinosassa??? Meillä on 3 alle kouluikäistä ja voin sanoa, että jokaisella on ollut omat vaiheensa jolloin eivät ole halunneet istua kärryissä nätisti, ovat räpeltäneet kaikkea, yrittäneet karata jne. Kuuluu asiaan! Aikuisen tehtävä on opettaa lapsille miten missäkin toimitaan ja käyttäydytään, sen voi aloittaa jo 1-vuotiaan kanssa. Itse käyn usein kaupassa 2-, 4- ja 5-vuotiaiden kanssa ja juuri 2 vuotta täyttänytkin osaa kävelle kärryjen vieressä kun käskee. Joskus joku temppuilee, mutta useimmiten kaupassakäyminen sujuu ongelmitta. Normaali 1,5-vuotias jaksaa kävellä kauppareissun ajan ja jos kyseessä on joku koko päivän kestävä shoppailu niin eikö silloin kannata ottaa rattaat mukaan?
ja pidetään puhtaana. Mutta ei, meillä ei olla niin pöpökammoisia että pelätään että joku hiekkalaatikkopöpö menisi meidän ruokaan niiden kääreiden läpi, kuka niitä kääreitä siellä kaupassa purkaa, en minä ainakaan. Ehkä olen sitten jotenkin huono äiti, mutta minä en ole vielä keksinyt miten saa yksin kaupassa ollessaan pidettyä kurissa vilkkaan 1,5 vuotiaan joka ei halua istua autokärryssä, ei halua istua siinä penkissä(kiipeää) vaan haluaisi justa valtoimenaan. En myöskään ole tavannut sen ikäistä joka kiltisti kävelisi äitinsä vierellä eikä koskisi yhteenkään tavaraan hyllyllä kun kielletään. Että kyllä meillä situskellaan siellä tavaraosassa ihan hyvällä omallatunnolla jatkossakin jos olen yksin lapsen kanssa kaupassa. Kaksin kun ollaan niin toinen voi sitten juosta sen lapsen perässä mutta yksin ei esim. kassalla maksaminen onnistuisi mitenkään muulla tavalla!
Kerro nyt ihmeessä miten pidät 1v kiinni siinä istuimessa ja teet ostoksia/ maksat samalla!
kanapaketin jälkeen steriili, vai onko vaikka salmonellalla saastunut. Kuvitteletteko tosissaan että kärryt siellä kaupassa steriloidaan päivittäin.
Pöpöt kuuluu elämään.
Kuvitteletteko tosissaan että kärryt siellä kaupassa steriloidaan päivittäin.
Pöpöt kuuluu elämään.
Pöpöt kuuluu elämään, mutta ei meillä säilytetä ulkokenkiä ruokapöydällä, vaikka lautasilta syödäänkin. jotkut käytöstavat olla pitää.
Mikset laita salaattiasi muovipussiin ennen kuin laitat sen kärryihin? Ei ne pöpöt niiden ruokakääreiden läpi tartu, ja kaikki ruoat on liiankin kanssa pakattu muoveihin nykyään.
Ja kärryjen seisoessa ulkona niihin ehtii moni lintu paskoa ja muu lika tarttua, joten lasten oleskelun kieltäminen niissä on kyllä pilkunviilaamista.
niin edelleen se sun lapsi on siellä ostoskärryssa likaisilla ulkovaatteilla ja kengillä. Samoilla jolla on ollut päiväkodin hiekkalaatikolla. Jossa käy kissat kakkaamassa jne. Enpä omia salaattejani sinne haluaisi laittaa. Yöks.
En ole koskaan ymmärtänyt miksi jotkut lapset istuvat siellä. Onko joku vaikeus ettei käveleminen onnistu? Eikö vanhemmilla ole kanttia opettaa lapsiaan kävelemään kiltisti? Vai missä vika?
Sehän on kiellettyä. Ei kärryjen tavaraosassa saa pitää mitään muuta kuin ruokaa.
viisi kauppaa läpi pidän lasta kärryissä saastuttamassa av-mammojen salaatit! =DD
tulen ens kerralla pyyhkimään tenavani kengät teidän salaatteihin, jos näen lapsen tavaraosassa.
Eräänkin kerran olen aikanaan lasten kanssa kaupassa taistellut. Jos lapsi ei tykkää olla siinä istuimessa ja yrittää nousta sitten pidin kiinni hänen jalasta. No huutohan siitä tuli, mutta joku lapsen kiukuttelu kaupassa ei minua heilauta. Kaupassa käynti on pakolliten asia johon lapsen tulee tottua oli se kivaa tai ei.
Mikä ihme siinä on kun tuntuu, että tänäpäivänä ihmiset ei voi tehdä asioita joista lapset ei tykkää. "Me ei voida käydä yhdessä kaupassa vaan mies hoitaa sen kun meidän kullannuput hermostuu niin kauheasti ja sitten täytyy antaa kaikki herkut ym ym"
ja pidetään puhtaana. Mutta ei, meillä ei olla niin pöpökammoisia että pelätään että joku hiekkalaatikkopöpö menisi meidän ruokaan niiden kääreiden läpi, kuka niitä kääreitä siellä kaupassa purkaa, en minä ainakaan.
Ehkä olen sitten jotenkin huono äiti, mutta minä en ole vielä keksinyt miten saa yksin kaupassa ollessaan pidettyä kurissa vilkkaan 1,5 vuotiaan joka ei halua istua autokärryssä, ei halua istua siinä penkissä(kiipeää) vaan haluaisi justa valtoimenaan. En myöskään ole tavannut sen ikäistä joka kiltisti kävelisi äitinsä vierellä eikä koskisi yhteenkään tavaraan hyllyllä kun kielletään.
Että kyllä meillä situskellaan siellä tavaraosassa ihan hyvällä omallatunnolla jatkossakin jos olen yksin lapsen kanssa kaupassa. Kaksin kun ollaan niin toinen voi sitten juosta sen lapsen perässä mutta yksin ei esim. kassalla maksaminen onnistuisi mitenkään muulla tavalla!