Ei olisi pitänyt käydä veripalvelun sivuilla.. Menkää luovuttamaan verta!!!
Todella moni verityyppi vähissä, myös minun veriryhmäni veri. Ei olisi pitänyt käydä vilkaisemassa, kun nyt tuli niin paha mieli, koska en pääse luovuttamaan. Synnytyksestä on liian vähän aikaa, imetänkin vielä ja kaiken bonuksena vielä flunssa.
Menkää te, jotka pystytte!
Kommentit (64)
eivät ota kun ei ole painoa riittävästi.
Itsekään en voi nyt luovuttaa, sillä olen raskaana. Mutta menen heti kun lopetan imetyksen!
Mulla on ollut eri syistä (reissuja malaria-alueille, raskaus, leikkaus jne) useita karanteeneja putkeen enkä ole saanut luovuttaa useaan vuoteen, mutta jos ton imetyksen jälkeen mitään yllättävää ei tuu, niin jatkan taas säännöllistä luovuttamista.
mitä taidetaan kaivata eniten (eli A).
Mutta mun veri ei kelpaa (hemo on aina ollut liian alhainen raudanimeytymishäiriön takio).
Mulla on insuliinihoitoinen diabetes.
luovuttaa jos on sairastanut malarian, mutta tästä on jo kuitenkin reilu 15 vuotta jo aikaa ??
Joten en vielä voi mennä. Käyn kyllä niin usein kuin vain on mahdollista, mulla on sen verran hyvä hb.
Veriryhmäsi verta tarvitaan juuri nyt normaalia enemmän. Tulethan lähipäivinä lähimpään veripalvelutoimistoon tai liikkuvan veripalvelun tilaisuuteen. Esimerkiksi viikonloppujen ja pitkien pyhien ympärillä tarvitaan runsaasti luovuttajia.
mistä siis saan tietää veriryhmäni.koskaan en ole ajatellut asiaa ja nyt kun kävin sivuilla voisin hyvin mennä luovuttamaan ennekuin tulen raskaaksi.näkyykö veriryhmäni edellisessä raskasajan neuvolakortissa?
Sain synnytyksen jälkeen kaksi lisäpussia verta, joten jotenkinhan se on korvattava. Olen aiemmin luovuttanut 14 kertaa. Tiedän, että vereni on aina kysyttyä kamaa eli O-.
Kun veret on noin lopussa, ottaisivat jo homotkin luovuttamaan. Jokatapauksessa testaavat veret tautien varalta joten en nää homoilta verenluovutuksen kieltoa muuna kuin rasismina varsinkaan kuin homot eivät ole ainoita jotka anaaliseksiä harrastaa. Eivätkä sen enempää irtosuhteita kuin heterotkaan.
tai jos olet ollut raskaana niin neuvolakortista
mistä saan selville veriryhmäni
Sitten kun menet TOISEN kerran luovuttamaan, näet sen niistä niiden antamista papereista (ja myös toisen kerran jälkeen kotiin tulevasta verenluovutuskortista).
Nyt on merkittynä kalenteriin seuraava lähiseudulla oleva luovutustilaisuus. Näköjään Tampereen toimisto muuttaa juuri, joten pariin päivään ei pääsisi sielläkään luovuttamaan.
Saa nähdä kelpaako veri. Painoni on yli 50 kg, mutta niin siinä rajalla, että joskus ei ole kelpuutettu luovuttajaksi.
Mä kuvittelin, että voin ihan hyvin luovuttaa, kun imetyksen lopetuksesta oli reilusti yli puoli vuotta, mutta pitkin hampain ottivat mut luovuttamaan niin aikaisin.
Nyt en taida päästä, en muista, kauanko edellisestä kerrasta on, mutta tuskin kolmea kuukautta.
En voi itse luovuttaa, mutta mies käy luovuttamassa säännöllisesti. Joten te raskaana olevat ja imettävät, komentakaapa ne armaat puolisot luovuttamaan teidänkin edestä. Jos eivät muuten innostu, niin kertokaa että aika moni nainen menettää synnytyksen yhteydessä paljonkin verta ja luovuttamalla verta mies voi mutkan kautta olla takaamassa vaimolle riittävästi sopivaa verta.
T: 6 litraa verta sektiossa menettänyt ja 17 yksikköä verivalmisteita saanut, joten kiitos kaikille verta luovuttaneille, että olen edes hengissä.
jos vain hyväksyisivät minun vereni. :((
"B+, ei järin kaivattu veriryhmä..."
Mutta kiitän sydämellisesti sitä B+ luovuttajaa, jonka ansiosta sain apua maatessani sairaalassa muutama viikko sitten...
Yritän kyllä parhaani mukaan houkutella miestäni luovuttamaan, että meidän perheessä pysyisi tasapaino, hän luovuttaa, minä vastaanotan. Hän on nuorempana luovuttanut, mutta nyt on ollut taukoa liian monta vuotta.
Kiitos ap:lle vinkistä. Minä menen tällä viikolla!! Onkin jo aikaa edellisestä kerrasta.