MIKÄ AUTTAA IKÄKRIISIIN????
ihan hirveä ikäkriisi ja pahenee vaan. ikää nyt 34v. ja tuntuu että ryppyjä tulee lisää vauhdilla. makkaroita kerääntynyt ja olo tuntuu nuhjuiselle ja vanhalle. tuntuu että ympärillä kauniita, nuoria naisia.varsinkin kesä oli kamalaa aikaa.
tiedän että olen vieläkin monen mielestä ok ja nuorekas mutta oma fiilis on miinuksella.
millä tästä pääsee yli?
Kommentit (8)
ihan hirveä ikäkriisi ja pahenee vaan. ikää nyt 34v. ja tuntuu että ryppyjä tulee lisää vauhdilla. makkaroita kerääntynyt ja olo tuntuu nuhjuiselle ja vanhalle. tuntuu että ympärillä kauniita, nuoria naisia.varsinkin kesä oli kamalaa aikaa. tiedän että olen vieläkin monen mielestä ok ja nuorekas mutta oma fiilis on miinuksella. millä tästä pääsee yli?
tässä vaiheessa auttaa se että ilolla siirryn siihen "eri sarjaan". Olen nyt 36, ja on tavallaan kivaakin olla "keski-ikäisistä nuorimpia" sen sijaan että olisi niitä vanhimpia "nuoria aikuisia".
Yhtäkkiä olen tosiaan nuori ja hehkeä, tässä omassa sarjassani. Kukaan ei luule että mä olisin 20, mutta mitäpäs arvoa sillä itsessään olisikaan.
ja jonkinlaista kriisiä on ollut jo monta vuotta. Olen yrittänyt kääntää ajatustapani siten, että olen kiitollinen niistä vuosista, jotka olen saanut elää. Kukaan kun ei tiedä, milloin oma elämä päättyy.
Ja en kyllä enää haluaisi ollakaan parikymppinen; silloinhan olin ihan kakara opiskelupaineineni.
Pidin aloitusluentoa uusille opiskelijoille, ja tajusin, että nuo uudet opiskelijat syntyivät (!) samana vuonna kun itse aloitin opinnot (v. 1990).
Nimim. 37-vuotias, joka vielä reilu kuukausi sitten kuvitteli olevansa edelleen "melkein opiskelija".
Kriisistä löytyy uutta viisautta.
Mä oon just täyttäny 35 ja ekaa kertaa alkaa pyöriä mielessä, et pitäiskö yrittää vielä kilpailla parikymppisten naisten kanssa kauneudessa. Mut totuus on, että ei enää kilpailla samassa sarjassa. Jos sitä haluaa, on esim. hankittava silikonitissit eikä se kuulosta ihan järkevältä. En usko että se osoittaa kypsää naiseutta. Tai olis todella paljon alettava kuntoilemaan ja laihduttamaan. Mä oon kuitenkin normaalipainoinen, oikeastaan hoikka. Ajattelen, että mulle riittää se, että olen terveen näköinen, läskien määrä pitää pysyä aisoissa mutta täysin rasvaton en halua olla.
Nuorilla naisilla on se juttu, että heillä ei ole juurikaan elämänkokemusta. Meillä 35-vuotiailla on jo jonkin verran. Ei olla vielä tietysti mitään viisaita vanhuksia, mutta elämässä on tullut tehtyä hyviä ja huonoja isoja valintoja. Niistä huonoista on oppinut eniten.
35-vuotiaan kauneus on mielestäni tyylikkyyttä, sisäistä tasapainoa ja kokemusten tuomaa varmuutta. Nöyryyskin kaunistaa, toiset oppivat sen, toiset eivät koskaan.