~*~*~TONSKAT~*~*~ tammikuuhun 2009!
Uutta pinoa pykään taas, kun ei näyttänyt vielä olevan. Haetaanpa edellisen pinon linkki ekana perään...
Kommentit (157)
Kävin lekurissa - kontrollissa niiden kohonneiden paineiden takia. Kaikki oli masussa ok, hyvät käyrät, ultralla kaikki ok - napanuorat, istukat jne. Painoarvio 3,7kg - että sais jo alkaa syntymään pikkuhiljaa.. ;) Vähän alan kallistumaan siihen että josko masussa sittenkin majailisi poika kun kerran tuo painoarviokin on isompi kuin Oonasta aikanaan.. Mutta jännitämme vielä sinne h-hetkeen. ;) hih. Seuraava käynti varattiin jo 2 vkon päähän (että BICCI ehkä me sit oikeesti ollaankin samaan aikaan kättärillä), ellei sitten tule taas jotain oireita tai jopa synnytys käynnistyisi. Nyt alkoi oikeasti "kammottaa", minkäköhän kokoisen jöötin sitä pääseekään punnertamaan ulos.. Kun takana on sektio ja nyt toivottavasti pääsee alateitse synnyttämään - sitten vauva onkin iso.. iik. Ja paikat repee ja mitä kaikkea.. Huojentakaas nyt mamman mieltä kun iski pienoinen paniikki.. ;)
Ihan ekana pitää onnitella LAVENTELIA ja perhettä prinsessasta!!! :))) Upean vauhdikas luomusynnytys! Ihanaa vauva-arkea teille.. Toivottavasti isoveljelläkin fiilikset muuttuu vähän parempaan suuntaan pian.
MIAMIK - ois kiva jos viitsit vinkata noita nettikauppoja - suosikkejasi - nimittäin tekisi mieli sitten hankkia jotain uudelle tulokkaalle.. mun meilios on mammanalku77 @ hotmail.com (välit pois) jos raskit laittaa linkkejä vinkkejä.. :) Älä nyt riehu siivouksen parissa liikaa - ota lepoa jos väsyttää. Ehtii ne saunat ja pesuhuoneet pestä myöhemminkin - tai sitten pistää mies asialle. ;) mikäs olo tänään on?
HAN - en mä tätä masuani silti pieneksi ihan sanoisi, sf-mitta kuitenkin on sen 37 ja ympärysmittakin hipoo 120cm (voiko meidän mitta olla viallinen?).. huh huh.. ;) mammajumpassa olit käynyt huhkimassa - nostan kyllä hattua! Itselläkin tekisi mieli mennä, mutta en taida jaksaa.. Jos jumppailisi pallon kanssa tänä iltana kunhan mies ehtii kotiin.. Ja täällä myös maistuu jäätelö - varsinkin Ainon suklaajäde - ihan liiankin hyvin! ;)
SONTERI - kiva kun kävit kertomassa kuulumisia - hienon nimen on teidän poitsu saanut! Pikaista paranemista sinne!
BICCI - eiköhän nuo Oonan "uniongelmat" helpota taas.. Äiti-vaihe on ihan selvästi päällä - varmaan vauvan tulollakin on oma vaikutuksensa. Mälsää että sulla seuraava neuvolakäynti on vasta 2 vkon päästä, muista että jos yhtään epäilyttää vaavin olo ja sinne neuvolaan haluat, sen kun soitat sinne aiemmin ja vaadit päästä sinne.. Nooalle pikaista paranemista korvatulehduksesta!
Jep, nyt soffalle vähän lepäämään.. Mukavaa lumista viikon alkua kaikille ja tammikuisille lisäpotkua suppareihin! :) (mulle kans kiitos)
Mammis + O rv 39 tasan + Oona varakodilla varmaan zzz
Onnea vaan Laventelille tyttösen johdosta! Ja voimia isoveljen kanssa. Menit sitten hakemaan nyyttisi ennen mua. Meillä kun oli sama laskettu aika. Ja mä täällä kökötän edelleen ison mahani kanssa.
Mammiksella taitaa vauva olla siellä aika pitkin pituuttaan. Kun sf-mitta on noinkin iso. Mulla on vaan sen 32cm ja kuitenkin jo yliajalla mennään. Meillä rupeaa onneksi noi nukahtamisongelmat taittumaan parempaan suuntaan. Tsemppiä vaan siihen hommaan! Onneks pystyt päivisin lepäämään.
Mä en kyllä vois ajatellakaan enää mitään jumppaa. Hyvä kun kävellä jaksaa. Nyt alkaa kyllä olla jo sellanen mukavan tuhti olo.
Mummo tuli viemään Helmiä hiukan ulos. Hyvä niin, itse en ois oikein jaksanutkaan. Tänään oli aamupäivällä onneksi kerho, joten sai vaan istua möllöttää ja jutella muiden mammojen kanssa. huomenna pitääkin sitten viedä aamupäivällä Helmiä ulos.
Meilläkin on kokeiltu jo melkein kaikki ässät. Siivousta ei, koska en kertakaikkiaan jaksa. Ja rappusia kävelin puoli tuntia lauantai-illalla. Tuloksena ei ollut muuta kuin kipeät pohkeet. Joten ajattelin suosiolla jättää kaikki vippaskonstit ja keskittyä lepäämiseen. Tulee sitten kun tulee.... Limatulppaa on kyllä tullut nyt eilen ja tänään selkeemmin.
Jepsis rv 40+3
LAVENTELI, onnea tytöstä oikein paljon! :) <3 Toivottavasti esikoinen alkaa jossain vaiheessa hyväksyä pienemmänkin. Itse odotan vähän jotain vastaavaa kohtelua pikkuvauvaan kohdistuen meidän Ässän osalta, se kun on niiiiin mammanpoika, että varmasti ottaa lujille kun äidin huomiosta tulee kilpailemaan toinenkin :O Tai ainakin luulisin Ässän olevan melko mustasukkainen, saas nähdä.
MAMMIS, hienoa että kontrollissa kaikki ok. Komean kokoista vauvaa lupailevat teille ;) Ei sun maha kyllä näytä niin isolta kuin mitä kerrot sen olevan :O
Omaan napaan ei kummempia. Tänään tais lähteä limatulppaa irtoilemaan, muutenkin juilinut koko päivän tuonne jonnekin minne aurinko ei paista :p Vauvan pää taitaa painaa aika hienosti noita paikkoja, kun vähän väliä vihloo tai jomottelee menkkamaisesti. Jospa tässä kuitenkin päästäis jopa synnyttämään joskus :O Ei mua haittaa, vaikka menis vielä viikko, parikin, kunhan vain vauva hoksaisi tulla OMIN AVUIN ulos. Saapa nähdä. Huomenna äitiyspolille kontrolliultraan, tsekkaavat onko vauva kasvanut käyrällään (manailivat paljon pienempää vauvaa kuin mitä Ässä syntyessään ja haluavat katsoa, että vauva kasvaa eikä kyse ole mistään istukan toimintahäiriöstä tai huonoista virtauksista tms.).
*Supsupsup* vain kaikille meille loppupääläisille :D
Han, S ja Basisti 40+2 (Ässä muuten syntyi 40+2, tosin suunnitellusti sektiolla...)
Hepsis!
Oi, eksyin pitkästä aikaa näille sivuille ja onnekseni huomasin täällä iloisia uutisia :)
Viipulille superonnittelut pikku-Hipusta :)
Mulla on täällä näiden kahden kanssa nyt niin hurjaa menoa, että ei ehdi netissä surffailemaan ;) hiljainen hetki tulee vasta illalla yhdeksän aikaan ja sitten äiti onkin jo niin poikki, että uni tulee hyvin pian. Oikein paljon kuitenkin terkkuja kaikille tonskailijoille, jotka vielä minut muistaa. Meidän neiti on jo hyvin tomera ja touhukas hymytyttö :)
Terkuin,
Mörötin ja enskapoika 2v2kk ja tonskatypy 4kk
Oli pakko lukea tämä teidän pino loppuun nyt kuin sain lapset jopa samaan aikaan nukkumaan.
Halusin vielä tulle onnittelemaan vauvan saaneita eli kandille ja laventelille kovasti onnea! Ihanaa, että kandi tällä kertaa sinullakin se synnytys ja sen jälkeinen aika sujui ongelmitta :)
Ja hurjasti tsemppiä vielä teille lopussa menijöille, apua miten nopeaan tuo aika kuluu.
Pienesti raskausaikaa haikaillen,
mörötin
nyt kyllä tosi paljon. Olen valvoskellut pari yötä ja valitettavasti en supistelujen takia. Vissiin synnytys on alkanut jännittämään, en ainakaan muuta keksi :) Kyllä meinasi itku päästä tänä aamuna kun väsyttää ihan hirveästi ja kun väsyttää niin sitten oksettaa, pyörryttää ja särkee päätä. Aivan hirveä olo. Lisäksi lähdettiin Idan kanssa talsimaan neuvolaan 4km päähän tuolla lumihangessa ja huhhuhheijakkaa. Alapää on ihan turtana ja matka kesti tuplaten mitä normaalisti. Neuvolassa ei mitään uutta, painoa tullut ihan törkeesti ja verenpaineet senkus laskee, nyt oli 104/70. Vauva keikkuu edelleen aika korkealla, hitto kun ei tä pysynyt tuolla lähtökuopassa kun kerta siellä jo muutaman päivän majaili.
Supisteluita ei siis tule, ei edes kivuttomia. Ärsyttää kun tekisi mieli maata vaan ja huilata, mutta selkä kipeytyy heti moisesta ja kas kummaa siihen auttaa vain kunnon reipas kävelylenkki. Pakko siis käydä päivittäin lenkillä jottei tuo selkä äijy pahaksi.
Vaikka näin masentavalta tämä mun viesti kuulostaa, niin silti mulla ei ole kiire synnyttämään, vielä. Jännittää kyllä tosi paljon tämän vauvan koko ja tosiaan pelkään joutuvani kännistykseen. Onneksi Taysiin pääsee yliaikaiskontrolliin vasta 42+0 ;)
Niin ja mun täti soitteli taas eilen ja hitto kun pelästytti mut, taas. Kyseli vauvan sykkeistä ja sanoin että viimeksikin oli sen 115 (tänään kylläkin 125). Täti oli ihan kauhuissaan että eikö vieläkään lähetetä äippäpolille jne. Hänet kun oli melkein lanssilla kiidätetty sairaalaan, kun keskimmäisestä pojasta sykkeet oli ollut 115. Ja tosiaan tutkimuksissahan ei hälläkään mitään löytynyt, mutta synnytyksen jälkeen lääkäri oli todennut että matala syke johtuu Downin syndrooman aiheuttamasta sydänviasta. Täti sanoi vaan että hyvä kun mulla on mustaa valkoisella että olen ainakin asian takia svolla käynyt käyrällä ja muuta ei tehty. Sanoi asian olevan hoitovirhe jos esim. sydämestä jotain löytyy kun vauva syntyy. Ei kyllä yhtään huojentanut mun mieltä tuo eilinen puhelu :(
Että semmoista. Nyt unohtui muiden jutut kun omaa napaa vain höpisin...
Mammis, laitan kohta sulle mailia :)
MiaMik rv 40+0
Laventelille onnittelut tytöstä! Kylläpä oli nopeeta toimintaa!
Jepsis, tuliko jo Vammalaan kutsu?
Han, kerro taikasanat millä niitä pieniä vauvoja tehdään ;) Mitäs S painoi syntyessään?
Mammis, kuule minäkin sain tuon Ida-neitokaisen punnerrettua ulos ihan ensisynnyttäjänä ja painoa oli sen 3765g. Kyllä sinäkin siihen pystyt ;) Muutama yksittäinen tikki tuli tuolloin jonnekin sisälle ja muutama tikki ulkosynnyttimiin, välilihalle ei tapahtunut mitään :) Eikös teille povattu prinsessaa rakenneultrassa?
Sonterin poikakin oli saanut kivan nimen :)
Nyt pää lyö taas tyhjää...
MiaMik edelleen rv 40+0
Kiva kuulla möröttimestäkin pitkästä aikaa!
Onnittelut Kandille ja Laventelille perheineen tytöistä! :)
Mammis, miten sulla osui Oonasta painoarvio kohdalleen? Mulla nimittäin Evestä tehtiin arvio joskus rv38 ja sanottiin et laskettuna tulee olee 4kg.. No, 41+4 neiti painoi 3,4kg.. ;)
Ja Mammis, kirjoittelit niistä Carenan Double Swigeistä, ostitteko ne?
Paljonpaljon tehokkaita suppareita loppumetriläisille!!
Omaan napaan ei uutta..
Viikonloppu vietettiin mun vanhempien luona. Eve leikki innoissaan mun 14v veljenpojan kanssa. Jopa niin innokkaasti että vauhdikkaaseen leikkiin kun yhdisti mummon jumppapallon ja mun lakkapullon, leuassa on muutaman sentin mittainen haava.. :(
Ja eilen illalla nousi kuume yhtäkkiä 39 asteeseen.. Oon nyt ollu Even kanssa tän päivän kotona..
Tosiaan perjantaina oli ihana kätilö ultraamassa. Kertoi ja näytti kaiken todella tarkkaan. Niskapoimunkin mittasi varmaan kolmesti. :)
Seuraava neuvola taisi olla ystävänpäivänä, rakenneultraan pitäis varata aika.
Nyt pitäis lähteä tekee makaroonilaatikko..
Bejpi, Eveliina 2v 3vko ja Tiuhti rv 14+0 (14+4)
(Heh, meinasin laittaa Even iäksi 1v 3vko :D)
MIAMIK, väsymys on kyllä ankea seuralainen :p Toisaalta tuollainen ulkoilu piristää ja muutenkin tekee hyvää (ja jos se kerran helpottaa selkäkipujakin). Eiköhän se pian helpota, kun vauva syntyy. Sitten toki mahdolliset yöheräilyt vauvan kanssa, mutta eipähän ole mitään kipuja tai särkyjä jotka pitäisivät hereillä, että saa todellakin nukkua silloin kun vain vauva antaa :) Ja niin ,en kyllä osaa sanoa, miten just pieniä vauvoja tehdään. Ässä oli syntyessään 3840g, eli ei mikään älyttömän pieni, jos ei kyllä suurikaan.
( . ) Tänään kävin siellä äitiyspolilla ultrassa ja painoarvioksi saatiin 3,1kg, eli melko paljon pienempi olis kuin mitä Ässä syntyessään (olettaen että tuo painoarvio pitää kutinsa....). Kaikki oli kuitenkin ok, eli ei mitään häikkää istukan toiminnassa tai napavirtauksissa tai missään, eli tämä nyt vain on pienempi vauva kuin isoveljensä. Lääkäri tutki samalla kohdunsuun tilanteen (oikein kunnolla ronklasi, auts) ja ilmeisesti kanava on hävinnyt(?) ja ulkosuu on sormelle auki. Eli eiköhän tämä joskus ole tulossa. Veikkasi lääkäri vielä, ettei viikkoakaan mene, mutta en nyt vielä innostu ;) Kuitenkin menee yliajalle, mutta menköön, kunhan tulee omin avuin.
Että tällaista täällä. Hemppa oli sentään jo vähän noususuunnassa, oli JOPA 107, kun vielä n. viikko sitten oli 103. Ja verenpainekin oli noususuunnassa, 118/76 (kun normaalisti sellaista 106/68 luokkaa), mutta ei tuo vielä mikään korkea ole. Lapsivesi oli vähentynyt, mutta se ei vissiin ole haitallista, kun eivät muuta tuumineet siihen asiaan. Eli nyt vain odotellaan. Tämä taitaa olla sitä oikeaa *odotusaikaa* :D
Han (ja kumppanit) 40+3
JEPSIS - tää vauveli on silleen että pää on alhaalla ja peppu vasempaan kylkeen ja jalat oikeaan kylkeen.. Esittelee kantapäitänsä joka päivä tolle oikealle kyljelle niin että raikaa.. ;) Ihanaa että sulla Helmin ulkoiluttajiakin löytyy, saat vähän levätä. Tsemppiä nyt vaan loppurutistukseen - jos limatulppaakin on tullut, etköhän sä kohta pääse tositoimiin! :)
HAN - hyvät kuulumiset sieltä äitiyspolilta.. Vähän pienempää arviota olit saanut, mä en nyt yhtään muista että onko teille kerrottu / oletteko kysyneet sukupuolta? Lupaavaltahan tuo tilanne muutenkin vaikuttaa.. Kyllä sä taidat olla aikaisemmin punnertamassa vaavia ulos kuin meikäläinen. ;)
MIAMIK - samma här.. Eli muakin on nyt alkanut jännittämään - varsinkin kun ois se eka alatiesynnytys ja povaavat suhteellisen isoa vauvaa (vaikka nuohan voi mennä paljonkin "vikaan" nuo arviot).. Ei paljon nukuta ei. Prinsessaahan ne meille povasivat, nyt vaan kun kuulin 3,7kg luvun, mulla tuli sellanen olo että jospa tää sittenkin ois poika.. ;) Ikävä kun säikyttelee täti niistä sykkeistä. Kyllähän ne svolla reagoisivat jos olisi jotenkin huolestuttavaa, eikös.. Yritän täältä lähettää vähän parempia fiiliksiä ja vaaville häätöilmoituksen!
BEJPI - Oona ultrattiin rv 40+4 (kun käynnistely aloitettiin 40+5), mutta ei ole mitään merkintää että paljonko oli painoarvio ja enhän mä muista.. Tää toinen on about 300g pienempi (kuin Oonan arviot) ollut arvioissa nyt vähän aikaisemmassa vaiheessa.. Eihän se tietty mitään kerro. Sittenhän sen näkee kun syntyy. ;) Ei oo ostettu Carenan Double Swingejä vielä. Kypsyttelen vielä että ostetaanko vai ei - pärjättäiskö kokonaan ilman tuplia. On noita vaunuja ennestäänkin ihan tarpeeksi. ;) Just eilen jututin yhtä mammaa jolla sellaset oli (nähtiin kun hain Oonaa varakodista) ja oli tosi tyytyväinen. Heillä on lapsilla melkein saman verran ikäeroa kuin meidänkin lapsille tulee. Paranemisia teille sinne!
Jees, nyt nukkumista yrittämään - vaikka pyörimiseksi varmaan taas menee.. Suppareita kovasti niitä kaipaaville ja ihan kaikille huiskutukset..
Mammis + O rv 39+1 + Oona zzz
Tää on taas ollut aikas laiska kirjoittelija...hö.
En ole vielä tainnut edes onnitella KANDIA ja tietty myös LAVENTELIA ihanista tyttösistä:)!!! Onnea paljon ja ihanaa arkea kahden lapsen kanssa:)!
Niin, ja sitten erityismoikkaukset MÖRÖTTIMELLE ja lapsosille!!! Ja kiitos onnitteluista! Teidänkin neiti on jo iso tyttö:)! Olisi mukava nähdä teitä taas!!! Onkohan sulla muuten vielä sama sähköpostiosoite käytössä kuin mitä joskus kauankauan sitten? Voisi vaikka kirjoitella kuulumisia, jos ei ihan heti kerkiä näkemään:) Olisi kiva kuulla, mitä teidän arkeen kuuluu!
Omaan napaan ei kummoisempia kuulu...samaa, vanhaa hyvää vaan:) Nyt en ole edes Hipun liikkeitä tuntenut piiiiiiitkään aikaan, mutta onneksi on tuo kotidoppleri, niin tietää, että mukana matkassa kuitenkin rakas on<3 Ja eipähän niillä liikkeiden tuntemisilla vielä kiire olekaan, kaikki aikanaan!
Voi että, odotan sitä 4D-rakenneultraa! Tärkeintähän siellä tietty on se, että katsotaan, onko Hippusella kaikki kunnossa. Mutta kovasti odotan myös sitä, jos saataisiin selville sukupuolikin! Mulla on jotenkin IHAN tyttöolo, en osaa edes ajatella, että meille tulisi toinen poika...hassua! Vaikka poika olisi todellakin aivan yhtä tervetullut meidän perheeseen kuin tyttökin:)!!! Nooh, senpä näkee sitten ultrassa tai viimeistään syntymän jälkeen!
Mun oma olo on ollut ihan hyvä, vaikka tänään taas jouduin yökkimään pönttöön pitkästä aikaa:/ Noh, mutta onneksi tuota etovaa oloa ei muuten esiinny! Joskus (korkeintaan kerran viikossa) vaan aamupäivisin saattaa tulla heikotus olo ja alkaa oksettaa.
Tänään olin taas reipas ja vein pojan hoitoon kävellen. Ei se kävely vaan enää olekaan niin vaivatonta kuin ennen raskautta (tuntuu ihan, että kävelee kuin ankka)...vaikka en tiiä, että pitäisikö vielä tässä vaiheessa raskauden vaikuttaa liikkumiseen?! Huono kunto mulla ainakin on, sen myönnän!
Kaikille paljon vilkutuksia! Nyt tekisi mieli taas vaihteeksi jäätelöä...viittisköhän sitä herkutella:D
~ Viipuli ja Hippu, rv 16+2 sekä enskapoikanen hoidossa ~
Ihan ensinnä suurensuuret onnittelut sekä Kandille että Laventelille!!!
Iiiisot tsempit myös kaikille loppupään odottajille. Teitähän on monta nyt odottamassa omaa vuoroaan :)
Me jäätiin Aksun kanssa nyt ensi viikon perjantaihin saakka kaksin kun mies lähti kertausharjoituksiin... mahtaa tulla mielenkiintoinen kymmenen päivää. Aksu nimittäin jo naapurin parvekkeen oven kolauksesta juoksi ovelle: "isi tulee, isi tulee". Ja aamulla ennen tarhaan lähtöä itkeskeli koko aamun ettei halua mennä tarhaan ja sitä kun isi lähtee... =/
Mulla on ihan järkky VALASolo... mitään ei oikein pysty tekemään ilman, että johonkin päin sattuu.
Viipuli, mulla noilla viikoilla jo iskias ainakin vaivasi niin, että kävely alkoi olla hankalaa. Nyt en sitten enää pääsekään postilaatikkoa pitemmälle kävellen ilman että sattuu...
pikku-milli, Aksu 2v9kk & Frank 29+3
Tammikuiset, ilmoittautukaahan vai onko joku jo päässyt laitokselle? :)
Mulla oli maha eilen illalla ihan kivikova pallero, mieskin oli ihmeissään. Ja selkä oli ihan kamalan kipeä koko illan, kaurapussia lämmittelin hyvin ahkerasti. Siivoilin tosi reippaasti koko päivän, kävin kyllä kampaajallakin "rentoutumassa" (tosin ei se kovin rentoa ollut ainakaan se lähteminen kun piti auton päältä ottaa kauheat lumikinokset pois) ja illalla oli vähän isovanhempia ja tätiä Oonan nimipäivää "juhlimassa". Neiti sai muumikeksiä ja kakkua pillimehun kera ja ai että minkä ihanan sokerihumalan ne saivatkaan aikaan! ;) Niin iloinen tytteli että! Oli ihana seurata toisen riemua.. Tänään aion olla siivoamatta, teen vähän paperihommia ja järjestelen niitä papereita, käyn ehkä vähän shoppailemassa (tarkoitus ois ostaa uusi digikamera) ja illalla tulee vielä yhdet isovanhemmat + täti kylään..
VIIPULI - kiva kuulla teistä pitkästä aikaa - sullekin on kertynyt viikkoja ihan mukavasti! :) Kohta ne alkaa jo 3:lla ja oot ihan ihmeissään.. Milloinkas teillä on se 4D?
PIKKU-MILLI - jaksuja "valasoloon" (tervetuloa kerhoon).. Harmillista että se on ilmaantunut jo noin varhaisessa vaiheessa. Itse en muista milloin alkoi, mutta kyllä ihan selvästi aiemmin kuin Oonaa odottaessa.. Nykyään saattaa päivän touhuamisen jälkeen tehdä tosi tiukkaa siirtyä illalla sohvalta sänkyyn. Uh.
JEPSIS, MIAMIK, HAN ja itse - suppareita ja nyytinhakureissua toivotaan! :) Ja tosiaan, käykäähän ilmoittautumassa tai kertomassa niitä vauvauutisia.. Voikaa hyvin kaikki masunkasvattelijat!
Mammis + erittäin vaisu O rv 39+3 + Oona lähti just pph:lle puurolle & leikkimään
Olipas mahtavaa nukkua ihan koko viime yö. Nukuin klo 23-8 ja heräsin vain kerran vessaan :) Jotenkin tuntuu nyt jännitys vähän laantuneen, hyvä vaan! Ehkä se auttoi kun siirryttiin näille ylipäiville.
Olin eilen siskoni kanssa Ideaparkissa pyörimässä. Siskoni on nyt raskaana rv 35+. Hän kyseli jaksanko varmasti lähteä ja mitäs jos vauva sinne syntyy :D Homma meni sitten loppujen lopuksi niin että sen 3,5 tunnin aikana mun sisko kävi istuskelemassa 10 min välein ja minä juoksin kaupasta kauppaan! Shoppailu ei saanut aikaiseksi ainuttakaan supistusta, ehkä vähän alkoi tuntumaan menkkamaista jomottelua ;)
Mulla tuli eilen ensimmäisen kerran tunne, että tämä maha oli ihan koko ajan tiellä :) Tähän asti kun on tuntunut vaan Idaa pukiessa ja silloin kun laittaa itselleen kenkiä! Onneksi ei ole ollut valas-olo aiemmin...
Nyt täytyy mennä viihdyttämään Iitukkaa, jos vaikka vähän uusia kirjoja luettaisiin.
MiaMik rv 40+2
Ai että kun väsyttää, kun tänään on jäänyt päiväunet väliin (oon hikihatussa vaan pakertanut koulujuttuja).
Ei mulla taaskaan mitään sen kummempaa asiaa ole:D
PIKKUMILLI: Joo, mulla varmaan joku iskias tms. alkaa vaivata jo nyt. Tai siis aina välillä tuntuu kävellessä kipua tuolla alaselässä/pakarassa. Iiks, eipä uskalla ajatella edes, miten rampa sitä on sitten loppuvaiheessa raskautta! Onneksi ei kuitenkaan joka päivä selkä kipuile vielä... Toivottavasti Aksun isi-ikävä helpottaa ja teillä menee ihan kaksinkin (tai noh, kolminkin) hyvin:)!
MAMMIS: Sulla se vaan synnytys lähestyy "uhkaavasti" :) Älä hirveästi rehki siellä, ettei masu mene kivikovaksi:D Jep, on tosiaan itsellekin tullut ihan mukavasti jo noita raskausviikkoja, mutta silti tuntuu, että aika vaan matelee:/ 4D-ultra meillä on ensi kuun puolessa välissä (rv 20+3).
MIAMIK: Oih, ihanat unet oot nukkunut! Mä heräilen öisin varmaan miljoona kertaa, mutta onneksi useimmiten saan unenpäästä kiinni suht' vikkelään! Hih, hassua, ettei shoppailukaan aiheuttanut supistuksia, vaikka sehän on tunnetusti rankkaa puuhaa:D
Eipä mulla varmaan muuta tällä erää. Kohta mies ja poitsu tulee kotiin:) Pitäisi vissiin alkaa siivoilemaan, mutta kun ei huvittaisi!
~ Viipuli ja Kultahippu, rv 16+3 ~
Täällä ollaan vielä masua kasvattamassa. Kipeitä supistuksia ei taas ole näkynyt pitkään aikaan. Viime yönä heräsin kaksi kertaa kipeään supistukseen, muttei mitään säännöllistä kuitenkaan.
Tänään käytiin neuvolassakin Helmin kanssa. Kaikki ok. Lapsivesi kuitenkin vähentynyt, muttei vielä hälyyttävästi. Vauva todella syvällä ja se kyllä tuntuu. Alapäätä vihloo ihan huolella. Sf-mitta edelleen tuo 32cm ja paino senkun laskee vaan. Sykkeet ok. Helmiltäkin kuunneltiin massua, kun tuli paljasta masuaan terkalle tarjoamaan :)
Sain äitipolille ajan ens keskiviikoksi ja terkka oli sitä mieltä että kyllä silloin käynnistävät, kun mulla on kuitenkin jo niin kypsät paikat. Jotenkin oon nyt asennoitunut, että silloin se syntyy, ei päivääkään aiemmin. Mä taidan kuulua niihin naisiin, joilta puuttuu jokin geeni tai hormoni joka käynnistäisi synnytyksen. Toisaalta, jos menis vedet, niin sitten ehkä pääsis hiukan aiemmin tästä mahasta eroon.
Nyt saan kyllä aika hyvin nukuttua eikä Helmikään valvota, niin mikäs tässä odottaessa. Vessassa pitää kyllä käydä noin kolme kertaa yössä. Tuo alapään vihlominen on oikeestaan ainoo juttu mikä tällä hetkellä ottaa päähän.
Just juttelin MM:n kanssa, että josko sitä sais itsensä lauantaina raahattua vielä Ideaparkiin, kun siellä oli ollut hyvät alennukset ja vielä tavaraa tarjolla. Pikkuiselle kun pitäis saada talvihaalari ens talveksi. Tosin mun käynti on sellainen että JesperJunioriin ja kenties syömään ja siitä takaisin autolle :)
Mieskin ehkä aloittaa lomansa jo maanantaina. On jo hänkin väsynyt tähän odotteluun. No viimeistään keskiviikosta hänen pitäisi kuitenkin se aloittaa.
Nyt pötköttelemään, kun sattuu niin tuonne alas.
Jepsis rv 40+6
Liitynpä nyt minäkin mukaan joukkoon! Aikoihin en ole edes tonne taaperopuolelle kirjoittanut, mutta ehkä täälläkin mut jotkut muistaa, ainakin milli, bejbi, tikru, kandi ja muutama muukin tuttu nimimerkki tässäkin pinossa oli.
Eli meille odotellaan myös tonskaa syntyväksi, tarkempi ajankohta on siis 8.7.2009 ja tänään olisi menossa rv16+2 (kai). Eka ultra oli päivää ennen jouluaattoa ja siellä onneksi kaikki hyvin. Rakenneultra onkin jo ensi kuun puolivälissä.
Samoissa näyttäisi menevän ainakin Viipuli, bejbi ja tikru, tosi monihan näyttäisi olevan jo ihan loppusuoralla odotuksen kanssa, ellei vähän ylikin;) Ja isot onnittelut jo vauvansa saaneille!
Kyllä tässä raskaana ollessa taas rupesi siltä tuntumaan että tänne olisi kiva kirjoittaa ja saada jakaa asioita muiden kanssa, vaikka muuten mun kirjoittelu onkin aikalailla hiipunut. Niin, siis meidän enskatyttönen täyttää maaliskuussa 3v, ikäeroksi tulisi siis jotain 3v 4kk.
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
NapNap rv16+
Piti vaan tulla nopsasti toivottamaan NapNap tervetulleeksi Tonskajoukkoon! Meillähän on tosi lähekkäin lasketut ajat (mulla 6.7.), mukavaa!
Ei mulla varmaan muuta fiksua sanottavaa olekaan. Joten aurinkoista viikonloppua kaikille!
~ Viipuli ja Hippu, rv 16+4 ~
Tervetuloa NapNap! Kiva että saadaan uusia Tonskia mukaan! Mullahan pidettiin LA edelleen 21.7, mutta sanoi että olisi 4 päivää isompi, mikä tarkoittaisi 17.7. Mutta jos yhtään menee samoille viikoille kuin Eve, niin olen täällä vielä elokuussa. ;)
Omaan napaan ei uutta, siinä se vain kasvaa. :) Mutta eilen sain nähdä miten v-mäinen pomo voikaan olla.. En tiedä johtuiko siitä kun olin Even kanssa kolmatta päivää kotona vai mistä, mutta tuli viesti jossa käskettiin palauttaa avaimet, ei mitään muuta. Ja alihankkija kun olen niin se oli sit siinä.. Firmasta ei kyllä työt oo vähentyny, hakevat nyttenkin uutta toiminimi yrittäjää.. Eikä ole koskaan ollut mitään valittamista työn jäljestä tai mistään.
No toisaalta, nyt ei tarvii miettiä mitä ne liukkarit ja muut myrkyt vois tehdä pienelle.. :)
Oon nyt siis kotona, toiminimeä kun en voi vielä lopettaa, mies tekee sen nimissä töitä.. Ja tuskin voin hakea töitä kun olen yrittäjä... No, pitää autella miestä siellä remontissa..
Just soitin rakenneultrasta, 5.3 sain ajan. Viikkoja taitais olla sillon 20+3. Tuntuu pitkälle ajalle, onneks 14.2 on neuvola niin kuulee sydänäänet. :)
Nyt pitää lähtee tekee jauhelihapihvejä ja muussia. Samalla siivota keittiö ja pestä pyykkiä. :)
Bejpi, Tiuhti 14+3 ja Eve 2v+ pph:lla nukkumassa
Aika ripeeää toimintaa sainoisinko... Ja malttoihan se neiti pysyä yksiössään melkein loppuun asti! :) Kiva kuulla että olo hyvä, vaikka isoveikan kanssa ehkä saattaa hieman ottaa koville! :)
Mun ystäväpiiriin onkin syntynyt jo muutama tyttö joten taitaa tää tammikuu olla tyttöjen kuukausi! :)
Mammis: ikävää että Oonan nukuttamisessa on ongelmia... Jos se on vaan joku kuuluisa "vaihe"... ? Kiva kuitenkin kuulla että yskä on teillä helpottanut! Mun maha aikasta lailla samankokoinen kun sulla, omasta mielestä aavistuksen ehkä pienempi...
Sonterin pojalla ihana nimi kuten myös Kandin tytöllä!
Hermionille jaksuja tutkimuksiin ja toivotaan seuraavan raskauden jatkuvan loppuun asti.
MM-lle ja Hanille isosti suppareita! :)
Oma napa supistelee hieman.. Viime yönä oli uneton yö, jonka seurauksena heräsin vasta hieman yli 11, kävin kyllä aamusta käyttämässä koiran ulkona mutta painuin uudestaan sänkyyn... Myöskin huonoa oloa ilmassa täällä, tiedä sitten mitä tarkoittaa. Meillä ei ole harrastettu kuin kahta ässää, siivousta ja saunomista eikä niistä ainakaan ole mitään hyötyä ollut.. Olen ottanut jokapäiväiseksi tavoitteeksi reippailla 2,5 kilsan lenkin koiran kanssa josko se auttaisi asiaan. Sen verran oli auttanut että paino oli pudonnut 1,6 kiloa viikon aikana eli kaikki mikä edellisellä mittauksella oli tullut lähti pois pientä extraa myöden. Sf-mitta oli 35cm, hemmo ei siis ole vielä lasketunut lähtökuoppiinsa.. Sitä odotellessa! Mua harmittaa kun seuraava neuvolakäynti laitettiin vasta 2 viikon päähän, sillä perusteella kun olen uudelleensynnyttäjä!
Käytiin viime viikolla lääkärissä Nooan kanssa tuosta yskästä ja kas kummaa korvissa olikin tulehdus! Saatiin lisäksi Ventolinea joka auttanut öisiin yskän puuskiin. Oli vaan aikasta rankkaa olla pojan kanssa kotosalla kaksi päivää, no tänään meni taas tarhaan ja olen onneksi saanut nukkua ja kohta taa koiran kanssa reippailemaan!
Lumista maanantaita kaikille!
bicci 37+5