Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~TONSKAT~*~*~ tammikuuhun 2009!

01.01.2009 |

Uutta pinoa pykään taas, kun ei näyttänyt vielä olevan. Haetaanpa edellisen pinon linkki ekana perään...

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIAMIK, höh, olin ihan varma että sinä oot jo lähtenyt noutamaan nyyttiä, kun ei ollut muutamiin päiviin kuulunut susta mitään. No, et sitten ole :p Mutta eiköhän nämä veitikat ennemmin tai myöhemmin tule (mielummin tietty ennemmin....). Oon eräällä toisella palstalla kirjoitellut tammimammojen ketjussa ja siellä on ihan sama juttu, että hirmu moni on vielä jakaantumatta ja suurin osa jakaantuneistakin on synnyttänyt ihan ajallaan tammikuun puolella. Mikä ihme siinä on? :D

KANDIN kuulumisia odotellessa! :)

Neukussa taas käyty. Sf-mitta ei olult kasvanut yhtään, terkka meinasi että vähän ehkä jopa laskenut ja että vauva on todella alhaalla (kiinnittyneenä). Hemppa oli LASKENUT vaikka oon nyt syönyt säännöllisesti rautaa pari viikkoa. Mullahan nousi joskus viikon 30 jälkeen hemppa -> 119 ja terkka tuumi, ettei ole enää pakko syödä rautaa. No olinkin ihan onnessani syömättä, kunnes st-arviossa rv37+4 todettiin, että hemppa oli laskenut -> 106. Siitä on nyt siis pari viikkoa aikaa ja oon syönyt obsidania ihan säännöllisesti, mutta tänään neukussa hemppa oli vain 103 :/ Muuten ei mitään ihmeempiä. Paineet hyvät, pissa puhdas, painoa tullut viime kertaan verrattuna hitusen enemmän, n. 500g/vko, yhteensä reilu 10kg lähtöpainoon. Ehtinee vielä nousta kivasti ennen vauvan syntymää, koska tämä tuskin syntyy vielä lähiaikoina.

No nyt lukemaan Ässälle :)

Han, S 1v11kk ja Basisti 39+4

Vierailija
62/157 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas pitkästä aikaa jotain kirjoittelisi. :)

Toivotaan että Oonan yskä alkaisi helpottamaan!

Paljon suppareita loppumetreillä oleville!

Kävin tänään lääkäri-neuvolassa. Sitä ennen ajattelin olla fiksu ja käydä viemässä pissanäytteen labraan ja samalla se tokso-jotain verikoe.. No, labrahan aukes vasta 7.30, ekan vartin aikana pääs kaks ajanvaraukselle, olin jo lähdössä pois et jätän vaan ne näytteet, niin täti lupas ottaa mut heti. Olisin muutenkin ollu seuraavana.. Niin se jäi sit höpöttää puhelimeen, ekan kerran pisti ohi suonesta ja se alko vuotaa niin että mulla on paitakin veressä. Sit se sai sen otettua, mulla oli pari minuuttia neuvola aikaan..

Pääsin melko nopeasti neuvolaan, ja siellä oli toinen häslinki ollut kun harjottelija joka viimeks varas mun ajan, ei ollu merkinny sitä johonkin, ja siellä oli toinenkin samalla ajalla.. No, multa otettiin vaan verenpaineet, pissa ja paino. Kaikki ok, paino laskenu muutaman sata grammaa.

Lääkärinä oli joku hoonosoomi nainen. Kuunteli tosi kauan sydänääniä eikä niitä millään kuulunu. Olin jo ihan varma ettei siellä mitään ole, kun se sanoi että syke näkyy (120) muttei kuulu. Johtunee vissiin tuosta omasta äänieristeestä. ;) Eli kyllä siellä ollaan ja perjantainahan se nähdään. :)

Painostahan se saarnas, ei tartteis tulla yhtään lisää. Ihan kuin en sitä tietäis..

Saan tänään kaverilta lainaan sen turvavyönalentimen. Kiva, niin ei tarvii sitä ostaa. :)

Nyt syömään!

Bejpi ja Tiuhti 13+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain äsken Kandilta viestin, että Sofia-neiti on tänään syntynyt. Synnytys oli käynnistetty tänä aamuna. Kertokoon Kandi sitten kotiuduttuaan lisää! :)

Shoppailusta väsynyt Karssuli pesueineen

Vierailija
64/157 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä kasassa. Edellisyönä supisteli taas säännöllisesti ja kipeesti reilun kaks tuntia. Mutta taas ne lopahti, vaikka yritin ollaa liikkeessä ym. jotta voimistuisivat.

Neuvolassa kävin tänään. Siellä oli sijainen. Tosi mukava ja perusteellinen sellainen. Sykkeitäkin mittasi tosi kauan pidempään kuin oma terkka. RR oli taas hiukan koholla, mutta pissa puhdas. Hb oli vaan 106, mutta eipä sille nyt enää ihmeitä tehdä. Sykkeet hyvät. Vauva tosi syvällä lantiossa. Sf-mittaa ei ole tullut lisää kolmeen viime käyntiin eli edelleenkin 32cm. Paino oli taas tippunut -200 /viikko. Laittoi jo yliaikaislähetteen ja sanoi että mun synnytyssairaalassa saattavat ottaa kontrolliiin jo ens viikolla. Jännää !!! No toivottavasti ei mennä sinne asti. Viikonloppuna ois itse asiassa taas hyvät saumat syntyä, kun Helmin hoitajat on kotona :-)

Eipä muuten kummempaa. piinallista odotusta vaan. Lonkkiakin on alkanut öisin ikävästi särkeä. Täytyy joka yö nousta ylös viimeistään siinä neljän nurkilla. Liikkeet on olleet tosi vähäiset eilen ja tänään. Terkan mukaan vauva on selkä noin niinkuin eteenpäin ja jalat ja kädet mun selkää vasten, joten saattaa johtua siitäkin. Mutta oikein saa kuulostella liikkeitä välillä. Täähän on ollut hirveen kova liikkumaan, joten tämmöstä ongelmaa ei ennen ole ollut.

Jospas heittäis pitkäkseen hetkeksi.

Jepsis rv 39+6

Vierailija
65/157 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin Jepsikselle jo toissapäivänä, että musta tuntuu kuin vauva olisi noussut tuolta lähtökuopista kun kävelykin on taas helpottanut. Ja niinhän olikin käynyt, pöh. Terkka tunsi ihan selkeesti vauvan pään tuolla alhaalla, kun viime viikolla sitä ei tuntunut kun oli ihan ihan alhaalla. Sf-mitta oli hieman laskenut, ollen 32cm. Vauvan syke huiteli taas siinä 115 tienoilla. Pissa puhdas, RR 118/81, ei turvotusta, painoa tullut 175g/vko. Painoa on nyt tullut yhteensä 13,8kg eli ei taidakaan mennä 20kg rikki niinkuin jossain vaiheessa luulin ;)

Mulla menee yöt kyllä ihan mahtavasti. Herään vain Idan kitinöihin, käy rauhoittelemassa häntä ja samalla huomaan pissahädän. Kohta taas jatkan unta kuin pieni possu :) Lonkatkaan ei vaivaa enää yhtään yöllä...

Seuraava neuvola-aika on tiistaina el laskettuna aikana ja silloin kirjoitellaan Taysiin suuntaan yliaikaiskontrolliin lähetettä.

Olo on edelleen aika kärsivällinen, alan kärsimättömäksi jahka viikkoja on kasassa rv 40+5 jolloin Ida syntyi.

MiaMik rv 39+2

Vierailija
66/157 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just Hämeenlinnasta, ja kaikki oli hyvin!

Siellä se pikkuinen liikkui aivan hirveää vauhtia. Ihana kätilö ultras, kertoi kaiken tosi tarkkaan. Niskaturvotus oli normaali, muutenkin koko vastasi viikkoja, jopa neljää päivää isompaa. Ei lähtenyt muuttamaan LA:ta, sanoi ettei sitten mene yhtä paljon yli kuin Evestä, eli 41+4. Ja jos tarkkoja ollaan, niin Even np-ultramitan mukaan ne viikot olis ollu 41+6..

Mut nyt voin hyvin mielin alkaa odottaa heinäkuuta. :)

Bejpi ja Tiuhti 13+3 (14+0)

Vierailija
67/157 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei pääse nettiin pariin päivään, huomaa olevansa "riippuvainen".. ;) hihi. Oona ei ole enää yskinyt niin kovasti, joten vähän on unet helpottaneet. Neiti on ollut päivät pph:lla ja nauttii kavereiden seurasta hirmuisan paljon! Helpottaa vähän tätä mahan kanssa lyllertämistä. ;) Tekisi mieli mennä uimaan huomenna, mutta enpä taida mahtua enää uikkariin ja turha enää mitään mammauikkaria ostaa..

Täällähän me tammikuiset - edelleen yhtenä kappaleena. :) Paitsi KANDI onnekas.. Innolla odottelemme kuulumisia. Ihanaa - vauvoja vauvoja! Lisää näitä uutisia.. :)))

MIAMIK - vai epäilet limatulppaa ja suppareitakin pukkaa.. Kuulostaa lupaavalle.. Hyvä että pystyt nukkumaan, nyt kannattaakin nukkua "varastoon". :) Mitäs sait nettishoppailtua?

HAN - toivottavasti hemppa vähän nousisi.. Ihanan positiivisesti jaksat suhtautua odottamiseen vielä yliajallekin, itseä alkaa toisaalta jo vähän "hermostuttaa", mutta toisaalta taas yritän ottaa kaiken irti ajasta Oonan kanssa kahden (tai kolmin kun mies on kuvioissa) nyt kun vielä voi.

JEPSIS - pidetään peukkuja että pääsisitte tositoimiin viikonloppuna kun kerran on Helmille hoitajat. Sama täällä, eli liikkeitä saa nykyään metsästää oikein urakalla.. Se on kyllä vähän hankalaa välillä.

BEJPI - ihania ultrakuulumisia! :)))

Jep, nyt alan järjestelemään papereita ja kunhan kello lyö tarpeeksi, lähden huristelemaan rattailla hakemana neitiä hoidosta.. Ihanaa kun on viikonloppu edessä - nauttikaahan tekin! Ja suppareita kaikille niitä halajaville. Huiskutukset kaikille!

Mammis + O rv 38+4 + Oona pph:lla zzz

Vierailija
68/157 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIAMIK, ihanaa että pystyt noin hyvin nukkumaan. Mulla menee vähän vaihtelevasti nuo yöt. Toisinaan nukun kuin tukki ja toisinaan pyörin kivuissa ja säryissä ja valvon keskellä yötä muutamia tunteja :p Sitten pitäis aamulla olla puoli seiskalta pirtsakkana kun Ässä herättää :D

MAMMIS, kyllähän sitä toki toivoo, että syntyis jo, mutta toisaalta taas ajattelen, että johan tässä on kohta 40 viikkoa odoteltu, eiköhän joku max. pari viikkoa mene siihen päälle melko kevyestikin :) Ja todellakin just nyt pitää yrittää nauttia siitä ajasta kun esikoinen on vielä ainokainen, että ei tuo lisäaika niin loppujen lopuksi mikään maailmanloppu ole.

Välillä ei suorastaan tajua, että meille on ihan aikuisten oikeesti tulossa toinen lapsi! :O Tämä koko odotus on mennyt niin vauhdilla ja vähän "siinä sivussa" toisin kuin Ässää odottaessa, jolloin kaikki ajatukset puyöri vain siinä omassa navassa ja varsinkin siinä tulevassa vauvassa. Pitää oikein hämmästellä, että hitto vieköön, kohta meitä on neljä, ei voi olla totta :D

No mut joo, vois vaikka mennä löhöilemään :)

Han, S ja Basisti 39+6

Vierailija
69/157 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikätinen lyhyt kertomus:

Vedet tosiaan meni heti keskiyön jälkeen ma-ti -välisenä yönä, mutta suppareita jäin turhaan odottelemaan... Lähdettiin aamulla sairaalaan, jossa todettiin, että vasta ke-aamuna käynnistetään, siihen asti odotellaan osastolla josko synnytys käynnistyisi itsekseen. Eihän niitä suppareita tullut kuin 10-20min välein, joten ke-aamuna klo 10 pintaan pääsin saliin. Loputkin kalvot puhkaistiin (olin auki 3cm), mutta vasta oksitosiinitippa toisella annostuksella sai kunnon supparit käyntiin. Klo 13.30 alkoi siis synnytys virallisesti.

Jaksoin noin 5cm asti ilokaasulla, mutta nuo oksitosiinin tuottamat supparit oli niin kipeitä, että oli pakko pyytää epiduraali (tai mies pyysi, mä vediin ilokaasua ;)), jonka sain klo 16 paikkeilla. Eipä siitä taivas auennut, sillä selkä- ja mahakipujen kadotessa Sofia päätti porautua lähtöasemiin, ja alkoi hirveä paine haaroissa. Olinkin pian jo 7cm auki, ja sitten klo 17.53 olin niin auki, että alkoi virallinen ponnistusvaihe (noin klo 17.30 aloin "harjoitella").

Ponnistaminen oli ihan kamalaa, teki mieli vaan kuolla pois. Kyllä se kuulemma koko ajan edistyi, mutta itsestä tuntui, että tein turhaa työtä. Olin kontillani säkkituolin päällä lähes loppuun saakka, sitten puoli-istuvassa siitä asti, kun pää tuntui/näkyi. Loppurutistus sujui hienosti, ja klo 18.31 oli tyttö maailmassa! Repesin Y-kirjaimen muotoisesti ihan vähän, parilla tikillä selvittiin. Istukka tuli yhdellä ponnistuksella.

Tyttö painoi 3780g ja oli 51cm pitkä, py 35cm. (Noel oli 3700/50/35.) Siinä sitten ihmeteltiin tulokasta ja vannoin, etten ihan heti synnytä alakautta uudestaan :D

Tänään tultiin kotiin, kun oli vajaat 2vrk ikää tytöllä. Tyttö on terve, rauhallinen, syö hyvin, nukkuu hyvin, katselee ja kuuntelee tarkasti hereillä ollessaan. On aika voittajafiilis, kun kaikki meni hyvin. Noelin kanssa oli niin rankkaa alussa.

Oma vointi on hyvä, pystyn leikkimään Noelin kanssa vaikka lattialla istuen, ja äsken jo imuroinkin :)

Noel on vielä toistaiseksi haltioissaan tytöstä. Ainut harmittava seikka on se, että lapsenvahti oli mennyt puhumaan pojalle tyyliin "saat kotiin uuden leikkikaverin", joten nyt Noel huhuilee vauvalle "herää", "aamu", "leikkiin" :)

Nyt iltapalalle ja -pesulle. Palailen, kun saan joskus sylin vapaaksi...

Kandi & Sofia Matilda 2vrk (syntyi siis lopulta 40+6, vedet meni 40+5)

Vierailija
70/157 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä pari päivää käynyt kurkkimassa josko sulla olisi jo uutisia kerrottavana :) Hienoa kuulla että kaikki meni nyt hienosti ihan loppuun asti, ja olette kaikki terveinä kotona.

Omanapa pikaisesti. Eilen käytiin sitten sillä odotetulla lääkärillä ja hyytymistekijätestit otetaan kuukauden kuluttua. Ennen sitä ei voida ottaa koska km:sta täytyy olla kaksi kuukautta aikaa. samalla myös katsotaan prolaktiini ja kilppari arvot vielä. Kromosomi testeihin päätimme mennä vasta jos seuraava menee kesken. Lupasin pyhästi lääkärille etten tule raskaaksi tässä kuukauden kuluessa vaikka sain käskyn lopettaa pillerit. Yritys saadan aloittaa heti kun testit on tehty. Joudun tai paremmin sanoen saan piikittää hepariinia heti kun plussa napsahtaa kohdalleen. Testejen tulokset ainoastaan määrittään sen kuinka kauan sitä joudun piikittämään. Vaikka tuo hyytymistekijä testipaketti on tosi laaja niin se siltikään kata kaikkia niitä juttuja. Eli vaikka niistä ei vikaa löytyisi niin siltikin mulla voi olla siellä vika.

Nyt sitten vaan kaikki sormet ja varpaat pystyyn että seuraava raskaus jatkuisi sen hepariinin avulla.

Tsemppiä vielä kaikille loppupääläisille! :)

Terveisin Hermione

Vierailija
71/157 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA KANDILLE JA PERHEELLE PRINSESSASTA! <3 :) Tulihan se sieltä!

Han

Vierailija
72/157 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa vauva-arkea teille! =) Nähdään kun pikkuneiti vähän kasvaa ja saatte arjen kuviot hyvin pyörimään.

Meillä on ihmeellinen tilanne kun molemmat tytöt on untenmailla samaan aikaan! Taidan siis mennä keittämään kahvit ja lukea lehden rauhassa. =)

PIrtsakkaa viikonloppua!

i-l ja tytöt 1v 8kk sekä tasan 4 vkoa!!

Vierailija
73/157 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmu paljon onnea koko perheelle pienen Sofia Matildan johdosta. Ihana nimi! Voisin omallenikin laittaa. :) Tosi hienoa, että synnytys meni hyvin ja jsynnytyksen jälkeinenkin aika juuri niin, kun toivoa vaan voi.

pesukarhu, joka yrittää ehtiä kirjotella vanttuihin tässä lähipäivinä +Jonsku 2v9kk ja Sonja 4,5kk

Vierailija
74/157 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kummassahan tämä kirjottaminen aina viivästyy ja viivästyy. Vaikka kuinka pyhästi itselleen vannoo, että nyt kirjoittelen useammin, mutta sitten taas huomaa monen monta päivää jääneen väliin. Lukemassa kyllä tulee käytyä, mutta olevinaan sitä aikaa istua ja kirjoittaa ei löydy.

Ensi alkuun Kandille perheineen suuresti onnea pienestä perheenlisästä!!!!

Loppupääläisiä tuntuu olevan melko iso liuta, joten heille suppareita kovasti toivottelen.

Itsellä sitten kysymys. Minkälaista rautalääkitystä olette käyttäneet. Jonskua odottaessa käytin itse Obsidania ja tuolloin ei tullut mitään vatsaongelmia, mutta nyt vatsa ei tunnu kestävän edes tuota. Hemppa vain laskee ja oma olo alkaa olla jo melkoista huimaavaa.

Mammiksella taisi ainakin tulokas jossakin vaiheessa olla perätilassa. Onkos tulokas jo kääntynyt vai kuinka, kun näköjään mennyt tieto ohi silmien. Vai kuvittelenko koko pt-asian?? Itse olen jo aiemmin liikkeistä päätellyt ja nyt tällä viikolla ultrassakin tuli todetuksi, että Tirppana istuu tiiviisti pyllyllään. Katsoessani Jonskun korttia on siinä alusta alkaen oltu oikeassa asennossa. Toivottavasti tämä pienoinen ymmärtäisi kääntyä ajoissa oikein päin, kun muutenkin synnytys mahdollisen nopeutensa puolesta mietityttää. Jos näet synnytys nopeutuu puolella ekaan nähden joudun suorittamaan mahdollisesti matka- tai jopa kotisynnytyksen.

Mulla ei näköjään mene mitenkään erikoisesti noiden terkkatätien kanssa. Nykyinen on ihan mukava, mutta keksi sitten reilu kolme viikkoa sitten olleella käynnillä, että seuraava käynti riittääkin sitten joskus rv 30 jälkeen (väliä tulee melkein 10vko:a). Perusteena tälle, että voin omalla työpaikallani tarpeen vaatiessa itse mitata hempan, verenpaineen ja kuunnella myös sydänääniä.. Koska olen hoitaja ammatiltani niin mitä sitä turhan tuolla ramppautumaan.. Just joo, on hieman eri asia kyllä hoitaa muita kuin omaa odotusta. Toisekseen terkkatyötä olen viimeksi tehnyt joskus 6 vuotta sitten, joten eipä nuo asiat kovin mielessäkään ole. No, sainpahan taas purkautua. Kiitos.

Nyt pikku hiljaa saunaan, sit levolle ja aamusta töihin.

Ninca, Tirppana 25+0 ja Jonsku 1v8kk

Vierailija
75/157 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Kandin perheelle Sofia Matildasta :) Synnytys kuulosti ainakin minun korviini menneen hyvin ja neitikin oli hyvänkokoinen :)

Ninca, mulla tuli Idaa odottaessa obsidanista vain vähän masu kipeäksi. Nyt tässä raskaudessa laski hemppa melkeinpä samoilla viikoilla ja aloin taas syömään obsidania. Se oli ihan tuskaa, mulla tuli kauheat mahakivut siitä ja vatsa meni kovalle. Pari viikkoa sinnittelin ja kun hb oli noussut niin lopetin sen kokonaan ja nyt arvot on pysyneet siinä 120 tuntumassa ihan itsestään. Mikäs se nestemäinen k:lla alkava nyt olikaan, joka toimii joillakin paremmin? Sitten on se nestemäinen maltofer, mutta en nyt muista saikos sitä ottaa raskausaikana... Niin ja älä suostu pitämään neuvolasta 10 viikon taukoa, ihan eri juttu hoitaa/tutkia muita kuin itseään :)

Hermionelle tsemppiä tutkimuksiin, toivottavasti kuukausi menee nopeasti jotta asiat etenee teidän suunnalla ja saatte vastauksia :)

Mammis, shoppailin tuolta Tanskan maalta vähän välikausivaatetta Idalle ;) Mulla on jo monen monta nettisivua suosikeissa, jahka vauvan sukupuoli selviää niin taas pitää vähän tilailla ihania vaatteita. Ulkomailta kun tilaa niin useassa paikassa postarit vähemmän kuin tilaisi Suomen nettikaupoista. Lisäksi vielä tulevat useammin nopeamminkin ulkomailta :)

Tuntuu että tämä pino on täynnä vain tammikuisten höpinöitä ;) Koittakaahan nyt muutkin kirjoitella :)

Omaan masuun ei kuulu oikein mitään. Kahteen päivään ei tullut edes kivuttomia supistuksia!! Tänään on tullut muutamia, siivouspäivä taitaa teettää niitä. Yöt menee edelleen nukkueassa, mutta jotenkin silti tuntuu väsyttävän ihan hirveästi päivällä ja torkunkin Idan päikkäriajan sohvalla. Myöskään petipuuhat ei aiheuta enää mitään tuolla alakerrassa, saunassakin supistaa vain sen ajan kun kipuan sinne lauteille :D Pesuhuone ja sauna on kyllä vielä pesemättä, mutta nyt pitää pitää vähän taukoa, kun alaselkä ei oikein tykännyt siivouksesta. Mitäs vielä... Hmmm, niin limaa eikä oikeastaan valkovuotoaakaan ole tullut nyt muutamaan päivään!?

MiaMik rv 39+5

Vierailija
76/157 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaan että ei meinata saada Oonaa päiväunille.. ;) Eilen yritettiin mummolassa, ensin minä, sitten mummo ja täti.. No, lähdettiin autolla kotiin ja ekan 300m aikana tuli uni. Tänään sitten piti hyssytellä about 30min vaunuihin.. Onneksi yöt sentään menee jo paremmin. Pian taidan itsekin pistää soffalle vähäksi aikaa lepäämään, mies kun menee yövuoroon niin ollaan ilta + yö + aamu kahdestaan. Huomenna menenkin kättärille lääkäriä tapaamaan, neuvolan terkka laittoi sinne sillon vähän yli viikko sitten paineiden takia lähetteen. Varmaan olen käyrillä taas tovin ja sitten taas ihmetellään paineita jne. Onneksi ne ovat ehkä vähän matalammat kuin mitä ne oli viikko sitten.. Harrastin eilen kolmea ässääkin, siivousta, saunomista ja sain jopa miehenkin houkuteltua aikaisemmin sänkyyn. ;) Sen jälkeen kyllä supisteli niin maan *** eli pistin sitten unten maille kaurapussin kanssa. hih..

KANDIlle ihan ekaksi suuren suuret onnittelut - koko perheelle! Ihanaa että pääsit kokemaan sen alatiesynnytyksen vaikka et ihan heti toista haluaisikaan.. ;) Ja ihana nimi, Sofia Matilda! Ihania vauvantuoksuisia päiviä ja voikaa hyvin!

HAN - mulle tulee kans välillä sellanen "älynväläys" että oikeesti meille on tulossa toinen lapsi! Ei sitä varmaan ole vielä oikein tajunnutkaan.. Ehkä sitten kun on nyytti sylissä. ;) Meilläkin kun oli ajatuksena alun perin että ei ehkä ihan näin nopeasti Oonan jälkeen, mutta nyt kyllä itse asiassa olen jo ihan "tottunut" ajatukseen että näitä vaippaikäisiä on sitten 2. :)

HERMIONE - kiva kun kävin pistäytymässä täälläkin. Pidetään täälläkin sormet ja varpaat pystyssä että raskaudutte ja seuraava raskaus jatkuisi! Kaikkea hyvää teidän poppoolle!

I-L oli saanut tytöt yhtä aikaa päiväunillekin - kuulostaa ihan luxukselle! Voi kun meilläkin onnistuisi sitten joskus.. :)

NINCA - mistäs sä yhtäkkiä oot tommoset viikot saanut!? ;) Raudasta - mulla on ollut ihan retafer käytössä ja viime neuvolassa hb oli 133. Ja perätilasta. Oona kääntyi ehkä joskus rv 30 tienoilla "oikein päin" ja tämä toinen suurinpiirtein samoilla viikoilla. Mälsää että terkka on keksinyt moisen idean, että käyt noin harvoin. Mullahan oli alkuraskaudessa TOSI harvoin käyntejä, mutta nyt kyllä ollut ihan niin kuin Oonaa odottaessakin.. Kyllähän sille terkalle vois vähän "marmattaakin" aiheesta.

Jep, nyt lepäämään. Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoja ja suppareita kaikille niitä halajaville!

Mammis + O rv 38+6 ja Oona zzz

P.S. Laitanpa pari päivää sitten otetun masukuvankin.. Vertasin sitä edelliseen n. 4vkoa aikaisemmin otettuun ja nyt maha näyttää pienemmälle kuin sillon! ;)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b568d142-e551-11dd-9b23-…!

Vierailija
77/157 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMMIS, sulla on kyllä pieni maha! :)

MIAMIK, minä tajusin tuossa joku aika sitten, että hittoakos tässä rehkii ja huhkii, kun ei se vauva sillä näytä ulos tulevan. Sain aina vain jonkun selän kipeäksi ja päätin, että jätänpä liialliset rehkimiset siis vähemmälle ja keskityn mielummin siihen lepäilyyn ja löhöilyyn ;) Yhtä paljon edistää synnytystä. Ja pitäähän sitä tosiaan kerätä voimia tulevaa vauva-arkea varten, eikös?

Kävin tänään mammajumpassa! Hyvin jaksoin mukana omaksi hämmästyksekseni. Ainoastaan lattialla selinmakuulla tehtävät syvät vatsalihakset tuotti vähän tuskaa, mutta noin muutoin oli kyllä ihanaa käydä joulutauon jälkeen jumpassa. Ehkä vielä ens viikolla pääsee mukaan, jos/kun vauva ei vielä ole syntynyt. Synnytyksen jälkeen voi olla vähän hikistä jumppailla ennenkuin paikat on jotenkuten palautuneet :p

Joo, viime yönä taas pyörin kivuissa ja säryissä, kunnes yöllisellä vessareissulla älysin ruksauttaa alselän. Johan sain loppuyön nukuttua lähes kokonaan ilman kipuja! :)

Jätskiä syömään (mikähän siinä muuten on, että vaikka oon hirveä vilukissa, niin pakko silti saada pakkasillakin jäätelöä? :O) ->

Han, S 1v11k ja Basisti 40+1

Vierailija
78/157 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tervehdys kaikille!!!!

Olen taas kipeenä, joten en jaksa nyt lukea pinoa läpi, mutta onnea jo vauvan saaneille ja viime metreillä oleville kunnon suppareita.

Tulin itseasiassa kertomaan, että meillä oli viikko sitten ristiäiset ja pojan nimeksi tuli sitten Petrus Eemeli. Kovan puristuksen jälkeen, ei meinattu millään keksiä.

Petrus on todellakin perustyytyväinen vauva, kuten oli veljensäkin. Syö nyt jo aika säännöllisesti samoihin aikoihin. Illalla tässä puol kymmenen/kymmenen maissa vikan kerran ja sitten vasta siinä kolmen aikaa yöllä ja sitten aamu kuudelta. Päivällä noin 3h välein ja illasta sitten 2-1h välein. Lisäksi nukahtaa viimestään yheltätoista eli saadaan ihan mukavasti nukkua. Miskankaan elämää ei niin häirihe kun veikka ei vaadi äipän kokoaikaista huomiota vaan voin päivällä leikkiä esikon kanssa ihan normisti. Kovasti Miska vauvaa hoitaa..... tuttia tunkee suuhun ja vaippoja käskee vaihtaa. Eli meillä menee mukavasti isommallakin kokoonpanolla.

Petrus oli 1,5kk neuvolassa 58,6cm pitkä ja 5510g sekä pipo 40,6. Elikkäs vaikka sitä etulähtöö syntymässä olikin aikaslailla niin aika samoille käyrille näyttäs isoveikan kanssa menevän tämäkin tulokas. Maitoa riittää ja pakkasessakin on useempi litra. Nyt onneks vähän jo tasottunut, ettei enää tissejä pakota. Välistä kuiteskin joutuu lypsämään kun tahtoo vähän suihkuamalla tulla tuo maito niin on Petruksen helpompi sit syyä.

Sellasta meille tällä hetkellä. Nyt unille lepäämään ja potemaan....

Sonteri, Miska ~1,5v ja Petrus ~1,5kk

Vierailija
79/157 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa! Saimme Kandin kanssa tytöt samana päivänä, koska meidän neiti syntyi myös keskiviikkona 14.1., kaksi päivää ennen laskettua aikaa. Onnea siis Kandille minun puolestani!

Keskiviikkoiltana vähän lastenohjelmien jälkeen alkoi supistella tasaiseen tahtiin, ei kovin kipeästi, mutta kuitenkin selkeästi eri tavalla kuin aiemmin raskauden kuluessa. Tuumasin miehelle, että tänä iltana taidetaan lähteä. Soitettiin anoppi paikalle ja puoli yhdeksän aikaan illalla olimme sairaalalla. Oli mukava fiilis, kun ei tullut mikään yöllinen paniikkilähtö. Olin käyrillä puolisen tuntia, kätilön kanssa tuumattiin, että supistelee mutta vielä ei ole synnytys käynnissä. Jäätiin kuitenkin odottelemaan pahempia suppareita. Iltakymmeneltä tahti muuttui ja olin taas uudelleen käyrillä, silloin alkoi tositoiminta. Supistelu yltyi hurjaksi ja loppu meni vähän sumussa, nopeasti tapahtui. Pääsin omin avuin synnytyssaliin, jossa vetelin ilokaasua ja odotin puudutetta, jota en koskaan ehtinyt saamaan... Oltiin miehen kanssa kaksin, myöhemmin selvisi että vielä nopeampi synnyttäjä "kiilasi" edelleni, joten jouduttiin olemaan aika omillamme ponnistamiseen asti. Ponnistin kolme minuuttia, ja tyttö oli maailmassa 23.25. Oli kyllä vähän hurjaa kun tuntui siltä, että kukaan ei tule apuun ja lapsi syntyy käsiin.

No hyvä kuitenkin, että kätilöt auttoivat loppuvaiheessa, napanuora oli kaulan ympärillä ja tosi lyhyt, joten paikalla oli ammattilaisia kertomassa, miten pitää toimia. Minulle sanottiin, että nyt ei saa ponnistaa, napanuora pitää leikata ensin, sitten pääsin jatkamaan työskentelyä. Että sellaista. Olin aika rikki kun tajusin, että puudutetta en saa, mutta näin jälkikäteen ajatellen toipuminen synnytyksestä on sujunut tosi hyvin ja kokemus luomusynnytyksestäkin alkaa tuntua aika mahtavalta. Vaikka Kandin toteamaan yhtyen, en minäkään synnytyssaliin tässä ihan heti haikaile! :)

Vauva on tosi suloinen ja rauhallinen tapaus. Imetys on käynnistynyt paremmin kuin viimeksi ja yötkin olen osannut nukkua. Neidin strategiset mitat: paino 3790g, pituus 53cm (aika pitkä tyttö) ja päänympärys 33cm. Esikoisella ottaa tosi koville isoveljeksi tulo, on uhmaikä pahimmillaan ja sisko on eilisen kotiutumisen jälkeen saanut osakseen sylkemistä, mukavia pikku lyöntejä sun muuta... Saa olla tosi valppaana, ettei oikeasti satu mitään. Täytyy koettaa tukea isoveikkaa hänen kriisissään, ollaan tolkutettu miehen kanssa, että rakkaus häneen ei ole kadonnut mihinkään, mutta pahaa ei saa silti tehdä millään muotoa. Kyllä kai se tästä!

Tsempitystä vielä nyyttiään odottaville!

Laventeli ja poika 3v 2kk, pikkuneiti 5 päivää

Vierailija
80/157 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...synnytyksen kesto, joka oli aika ripeä, laskettiin tuosta iltakymmenestä yltyneistä supistuksista eli puolitoista tuntia.

Laventeli