Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~*~TONSKAT~*~*~ tammikuuhun 2009!

01.01.2009 |

Uutta pinoa pykään taas, kun ei näyttänyt vielä olevan. Haetaanpa edellisen pinon linkki ekana perään...

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan myös Mammis pääsi ihan oikeasti hommiin ja on aamuvarhaisella saanut pienen ihanan siskon Oonalle!

Mammis lähetti myös onnittelut MM:lle, samoin tietty multa!

Tuoreet tuplamamit tulevat varmaan sitten kertomaan lisätietoja kun ehtivät/jaksavat yms :)

Mutta ihanaa ihanaa, vauvoja!

:)

Palailen omaan napaan myöhemmin, nyt menen kokeilemaan josko esikoisen sais päikkäreille :)

-viestinvälittäjä iiris

Vierailija
122/157 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret onnittelut Hanille, MiaMikille ja Mammikselle!!! Mikäs Jepsiksellä on tilanne?

Mä oon ihan raato... flunssa iski oikein todenteolla. Akseli ONNEKSI on toistaiseksi säästynyt. Pientä nuhaa ja yskää on vaan Aksulla. Ei mullakaan mitään lämpöä ole, mutta olo on ihan kaamee... kyllä alkaa tulla miestä ikävä... (no joo, muutenkin jo vähän).

Eilen paukkui viikot... tosi hurja ajatus, että laskettuun aikaan on kymmenen viikkoa enää jäljellä. =O

pikku-milli, Akseli 2v9kk & Frank 30+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein suuret onnittelut MM:lle ja Mammikselle ja molempien perheille! :D

Mä vaan roikun netissä kun pitäis pistää pyykit kuivumaan ja lähteä ostamaan uusi kuivausteline. Vanha rupeaa hajoamaan ja saanpa sit kerralla enemmän kuivumaan. :)

Taas Bejpi

Vierailija
124/157 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ovat MiaMik ja Mammis jo saaneet vaavit ulkomaailmaan:)!!! Ihanaa!!!

NapNap kyselit, että millä viikoilla meidän esikoinen syntyi. Poitsu syntyi vasta rv 41+2 ja täytyy sanoa, että laskeutun ajan jälkeiset päivät etenivät etanavauhtia tai jopa hitaampaa :D Ootkos sä vielä muuten tuntenut liikehdintään masusta? Mä mielestäni tunsin jossain vaiheessa -ehkä ne oli vaan eksyneitä pieruja- mutta siis nyt ei lähiaikoina oo edes pierut eksyneet:D

Ei mulla taas muuta. Lohikiusaus uunissa, kohta syödään:p Sitten varmaan pitäisi poitsun kanssa lähteä kirjastoon. Oma napa ennallaan:)

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!!

~ Viipuli ja Hippu, rv 17+0 ja enskapoikanen~

Vierailija
125/157 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreänä kateudesta täällä kirjoittelen. Ei ole mitään tapahtunut, mutta keskiviikkona sitten ehkä, jolleivat mua sitten vielä laita kotiin...

jepsis rv 41+3

Vierailija
126/157 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kateudesta vihreänä vaikka viikkoja "vasta" 38+5... Eikä sitten päästy Mammiksen kanssa samaan aikaan Haikaranpesään. ;)

Tammikuusta on tullut ihan selkeesti "tyttö"kuukausi, taitaa olla niin ettei tammikuussa ole syntynyt yhtään poikaa... Joten eiköhän tämä meidän poika synny sitten vasta helmikuun puolella. :)

Jepsikselle tsemppiä keskiviikkoon, sinä olet sitten seuraava! Ja mä saankin ilmeisesti sitten yksin kirjotella helmikuisten puolesta kun muista helmistä ei ole kuulunutkaan aikoihin...

bicci

Vierailija
127/157 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanille, MiaMikille ja Mammikselle pienistä prinsessoista!!

Ja toivottavasti Jepsis pääsisit pian jo synnyttämään, melko muhkeat viikot jo! :)

Karssuli ja pesue

Vierailija
128/157 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemassa kyllä käyn ahkerasti, mutta jää aina tämä kirjoittelu.

Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille.

Meillä oli eilen rakenneultra ja olo on tosi huojentunut ja onnellinen. Jotenkin sitä pelkäsi, että mitä jos kaikki ei olekkaan kunnossa. Mutta onneksi oli (tai no vauvan mahalaukku käydään vielä tsekkaamassa neljän viikon kuluttua uudestaan ja tämä tsekkaus on kuulemma tosi yleistä täällä) (lääkäri oli hyvä, ultra oli mielestäni huono). Liikkeitä tunnen paljon huonommin kuin esikoista odottaessa, mutta sitten löytyi siihenkin selitys. Eli istukka on edessä ja vaimentaa potkut. Hemppa, verenpaine ja pissi kunnossa.

Jotenkin tämä raskaus etenee melkein huomaamatta (siis sen jälkeen kun pahoinvoinnit ovat hellittäneet). Nyt tosin maha alkaa jo olemaan tiellä, joten tämä alkaa kongretisoitumaan...

Taas tuli vain omaan napaa.

Fay 21+1

Vierailija
129/157 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanille, Mammikselle ja MM:lle perheineen paljon lämpöisiä onnitteluja!!

Tällä kertaa ei ehdi muuta, kertonee siitä miten tiiviitä päivät on, kun rakkaat tytöt nukkuu vuorotellen. Ja kuten Kandi taisi kirjoittaa, niin meilläkin on tyttösen päikkäreille nukahtaminen alkanut kestämään. Tänäänkin meni tunti ennen kuin ihan rättipoikkiväsynyt rakas lapsi simahti.

Vauva vuoroin höpöttelee ja itkeskelee tuossa vieressä ja väläyttelee välillä hymyjä, joten siirrymme yhdessä päiväkahvien keittoon.

Loppumetriläisille tsemppiä! Ja ne joilla viikot on paukkuneet yli la:n niin supertsempitykset! Meillähän isosisko syntyi rv 42+2 ja pikkusisko rv 38+6. Jälkikäteen ajateltuna ihmettelen miten rauhallisena jaksoin esikoisen syntymää odotella!!

t. iida-linnea ja tytöt 1v 8 kk ja 1 kk 1 vko

Vierailija
130/157 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupasin eilen heti laittaa, mutten ole päässyt koneelle ennen tätä. Eli:

"Meille syntyi tänään rv 40+6 klo 2.21 pieni ja pippurinen TYTTÖ mitoin 49 cm ja 3260g :-) Synnytys oli helppo ja nopea"

Ja sit MM ihmettelee et "Missä se nelikiloinen poika on??" :D

-Osse, sikeesti nukkuva typy ja pätkänukkuva poju

Vierailija
131/157 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin onnittelemaan, eli suurensuuret onnittelut Hanille, MM:lle ja Mammikselle tytöistä! Tosiaan, taitaa olla tyttökuukausi tämä tammikuu... Onnea <3 <3 <3

Meillä on alku vauvan kanssa lähtenyt hyvin liikkeelle, mies on tämän viikon kotosalla meidän kanssa. Vauva vaikuttaa tyytyväiseltä tapaukselta ja isoveljen mustasukkaisuuskin alkaa olla helpottamaan päin... Enää ei tarvitse koko ajan varoa, että mitä mahtaa saada päähänsä vauvan lähellä, nyt saattaa vain olla vauvan luona ja pusutella vauvaa. Napero, kuten viestiteltiin niin ehkä ensi viikolla voisin tulla perhekerhoon. Omasta puolesta voisin jo liikkuakin vauvan kanssa, mutta en viitsi vielä tulla jos vaikka kerhossa on porukka nuhaisena tms.

Vauvaterkuin Laventeli ja lapsukaiset "tyttö" 13 päivää ja enskapoika 3v2kk

Vierailija
132/157 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammikselle ja MM:lle oikein paljon onnea!

Toivottavasti Jepsis on päässyt myös tositoimiin, tsemppiä myös biccille loppurutistukseen!

Viipuli kyseli vauvan liikkeistä, mäkään en ole vielä tuntenut mitään. Tai vähän samoja tuntemuksia kun sulla, muutaman kerran on jotain vatsassa tuntunut, mutta kun on oikein keskittynyt että tuntuuko uudestaan, niin sitten ei mitään. Ehkäpä suolisto vaan kuplii siellä, en tiedä:) Millon muuten Milli tai Fay rupesi nyt tokasta liikkeitä tuntemaan?

Mulla oli eilen neuvola ja siellä kaikki hyvin. Sydänäänet kuului hyvin ja lukemaksi terkka kirjoitti 145. Painosta vähän huomautti, sitä on kuulemma liian vähän! Ei kuulemma mene kauaa enää läpi että pysyn samoilla kilolukemilla... Esikoista odottaessa ei terkka ikinä painosta mitään huomauttanut, vaikka sitä tuli kokonaista 19 kiloa. Ei kiitos sitä määrää enää!

Mulla oli eilen iltavuoro ja nyt aamuvuoro, olo on aika tööt. No, juon kahvit niin kai tässä käynnistyy pikkuhiljaa. Työpäivän jälkeen ajattelin mennä salille, viime viikolla olin flunssassa niin en viittinyt mennä.

NapNap rv 17 tasan

Vierailija
133/157 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammikselle ja MM:lle onnittelut prinsessoista!! Ja tietysti myös heidän perheilleen!

Suppareita loppumetriläisille!

Mukava lukea miten teillä tonskautuneilla on mennyt. Itse hiukan kauhulla odotan mitä pikku poika mahtaa tulokkaasta tuumata. On meinaan äitin poika aika ajoin erittäinkin tiiviisti.

Liikkeiden tuntumisesta olitte jutskailleet jonkin verran. Itsellä liikkeet alkoivat tuntumaan joskus rv 16 hiukan ja viikolla 18 jo täysin selvästi. Istukka takaseinässä, joten ei ainakaan ole vaimentamassa liikkeitä. Joonaa odottaessakin aloin kyllä tuntemaan liikkeet yllättävän aikaisin.

Viikonlopuksi olisi taas töihin meno pariksi vuorokaudeksi. Saa nähdä jaksaako tehdä loppuun asti nykyistä työtä vai joudunko pyytämään töiden uudelleen järjestelyä/saikkua. Helmikuun puoleen väliin asti olisi ambulanssissa sovittua vuoroa, jonka jälkeen hiihtoloma ja siirto pariksi viikoksi ennen äippälomaa sisätöihin. Vielä on kyllä jaksanut tehdä työt ja supistelujakaan ei ole ollut, mutta herkästi jään kyllä pois jos vähäänkään alkaa oirehtimaan.

Mutta nyt täytyy alkaa siivoilemaan. Koti on taas kuin myrskyn jäljiltä.

Ninca ja Tirppana 26+4 ja Jonsku 1v melkein 9kk

Vierailija
134/157 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Hanille, MM:lle ja Mammiksille tyttösistä!!

Onnea myös Kandille ja Laventelille joita en olekaan ehtinyt vielä onnitella.

NapNapille onnellista odotusaikaa :)

Viipero, Aleksi pian 2v3kk ja Eeli pian 3kk

Vierailija
135/157 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fay, onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

NapNap, mulla tässäkin raskaudessa puoleenväliin asti paino laski eikä siitä silti yhtään moitittu... sitten onkin tullut kuusi kiloa.

Liikkeistä, mä just katselin tuossa vanhoja juttuja. Akselista ekat liikkeet tunsit 16+ ja alkoi heti tuntua päivittäin. Silloin istukka oli etuseinässä.

Nyt sitten oon näemmä laittanut että aika lailla tasan rv14 oon tuntenut ekat varmat liikkeet, mutta päivittäin alkoi tuntua myöhemmin vasta eli joskus 17-18 viikolla. Ja sitten kun alkoi tuntua päivittäin alkoi samaan aikaan myös tuntua jo kädelle liikkeet niin että mieskin tunsi. Tällä kerralla istukka on takaseinässä. Alkuun tuntui että tää vauva on samanlainen menijä kuin Aksu oli masussa, mutta kyllä nyt oon todennut että paljon rauhallisempi tapaus on tällä kerralla. Liikkeitä ei oo tarvinnut laskea, mutta liikkeet on ainakin vielä tosi paljon rauhallisempia kuin Aksulla.

pikku-milli, Aksu 2v9kk & Frank 30+3

Vierailija
136/157 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. eikä edes mikään nelikiloinen.. ;) Kiitokset kaikille onnitteluista! Vihdoin rv 40+0 Maanantaina syntyi klo 6.37 alateitse (JEE - tuskallista kyllä) ihana prinsessa 3440g ja 51cm, ihan isosiskonsa kopio! Äippä koki vähän kovia ja joutui istukan käsinirrotukseen - menetin 2,4L verta, joten olo oli aika heikohko.. Tänään tuossa päivällä kotiuduttiin kuitenkin ja onpa ihanaa olla kotona! Oona on ylpeä isosisko ja on jo innolla tutkinut vauvaa, paijannut ja pussannut - toistaiseksi vielä aika hellästi. Kirjoittelen toiste synnytyskertomusta..

Mammis, prinsessat ja ylpeä isukki

P.S. Onnittelut MM perheelle!!! :) Palailen kuulumisiin myöhemmin..

Vierailija
137/157 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti täällä kirjoittelen. Kotiuduttiin juuri taysista. Mies lähti viemään anoppia kotiin ja jätti mut heti noiden lapsosten kanssa ihan yksin ;) Lahjoin Idan jätskillä jotta saan hetken istahtaa.

Synnytys oli tosiaan helppo ja nopea, missään vaiheessa kivut ei olleet niin kovia kuin Idan synnytyksessä ja siksi sairaalaan lähtökin oli aika arvuuttelua. Kerron tarkemmin myöhemmin synnytyksestä, mutta sen verran sanon että olin svo:lla jo 8-9cm auki klo 00.45, äkkiä saliin ja spinaalin ehdin saamaan kun lapsevedet räjähti ja olin 10cm auki, Tyttö syntyi ekalla ponnistuksella klo 2.21 ja minä en saanut repeämiä enkä nirhaumia. Olo on kuin ei olisi synnyttänytkään :)

Vauva on aika tomera tapaus, meillä on nyt sitten kaksi pippurillista neitiä :) Niin ja vauva on aivan samannäköinen kuin Ida, vain puoli kiloa pienempi!!! Vaikka vauva on pieni kuin mikä, niin mahdoton tissihirmu on jo. Jouduttiin varmaan neljä kertaa antamaan lisämaitoakin taysissa, että mun tissit sai huilia. Nyt maito on jo noussut niin ei tarvii mitään ylimääräisiä annella.

Ida ei ole vielä ollut mustasukkainen, sairaalassa vain silitteli vauvaa jne. Mutta ehtiihän sitä vielä...

Nyt iltapalalle. Mies on nyt 3 viikkoa isyyslomalla että enköhän minä huomenna heti tule kertomaan lisää...

MiaMik ja Justiina 2vrk

Vierailija
138/157 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Jepsikselle syntyi pikkuinen prinsessa iltapäivällä :)

Vierailija
139/157 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen tammikuu sitten vaan jatkuu :D

Onnittelut siis Jepsikselle perheineen pikku prinsessan johdosta!

Mammis, kurja että olit joutunut noin koville. Varmasti on ollut heikko olo. Onneksi kaikki kuitenkin kunnossa =)

MiaMik, vau... mä tilaan yhden kappaleen tuollaisia synnytyksiä myöskin kiitos.

Vierailija
140/157 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Han, MM, Mammis ja Jepsis! Ihmeellinen tyttöbuumi. :)

pesukarhu, joka jo kaiholla muistelee odotusaikaa +pesue :)