Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~TONSKAT~*~*~ tammikuuhun 2009!

01.01.2009 |

Uutta pinoa pykään taas, kun ei näyttänyt vielä olevan. Haetaanpa edellisen pinon linkki ekana perään...

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik, mullehan ei kuulemma myöskään tarvinnut aikaa rv 38+5 jälkeen ;) No, tänään kävin taas kääntymässä neuvolassa, ja toteamassa, että "varmaan ihan pian syntyy". Ja että voi tulla rytinällä, kun lähtee käyntiin. Joopa joo. No, paino oli laskusuunnassa, ja RR vähän koholla. Ei ihmekään, kun kävelin 25min matkan 20 minuutissa tuolla hirveässä pakkasessa...

Painon lasku olisi ehkä ollut suurempikin, ellen olisi syönyt eilen illalla kuutta kappaletta juusto-suolakurkkuvoileipiä :D Närästi koko yön, ja tosiaan turvotuksen voitte arvata - en ehkä toiste anna periksi tuollaisille mieliteoille.

Omaan sairaalakassiini pakkaan 2x imetysliivit, pikkuhousuja, mukavia sukkia, imetyspaidan, kirjan (tai kaksi), kännykän latureineen, ja kosmetiikat. Synnytystä varten otan vielä kaurapussin mukaan, sillä Naikkarilla on kai vaan kuumavesipulloja tarjolla. Muuta en sinne raahaa, sillä aion mennä sinne vasta synnytyksen ollessa kunnolla käynnissä (jos vaan suinkaan pystyn sen itse päättelemään), ja syntymän jälkeen toivon kovasti saavani olla vauvan kanssa kaiken ajan.

Kandi & vähemmän kiireinen Sofia 40+0

Vierailija
42/157 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tänne omaan napaan mitään uutta kuulu, mutta ilmoitellaan nyt kuitenkin, että hengissä ollaan:)

Poitsu onkin tämän ja huomisen päivän hoitopaikassa ja tän mamman tarkoituksena olisi pakertaa sillä välin kouluhommia:/ Mullahan on enää onneksi jäljellä ainoastaan muutama itsenäinen kurssi ja sitten tuo gradu. Oon tänään myös reippaillut n. 4 kilometriä, kun vein pojan hoitoon....oli kyllä aikas kylmä!

Varmoja vauvan liikkeitä en ole vielä tuntenut, mutta aina välillä tuntuu jotain pientä hipsutusta tuolta alamahasta. Oma olo alkaa olla melko hyvä ja pahoinvointi on enää tositosi lievää:)! Huimailee kyllä välillä ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa, mutta se ilmeisesti johtuu alhaisesta verenpaineesta (jännä, että mulla yleensä tuppaa olemaan ennemminkin korkea verenpaine, mutta viikko sitten neuvolassa oli 96/69).

Väsymyskin alkaa kai vähän kadota, mutta välillä olo tuntuu fyysisti aika raihnaiselta. Tai siis tuntuu siltä, että masu on jo kohta tiellä ja joka paikkaa kolottaa...ihan kuin olisi jo viimeisillään raskaana:D Noh, onneksi tuo raihnaisuus ei ole kuin hetkittäistä eli välillä olo on erittäin hyväkin:)

Niin joo, varasin eilen 4D-rakenneultran, joka olisi sitten ensi kuun puolessavälissä! En malta odottaa!

Mitäpäs vielä...öö...ainaskin TIKRULLE tervetuloa tonskailemaan! Ja KANDILLE onnittelut (vai kaipaatko onnitteluja) lasketun ajan saavuttamisesta...suppareita lähettelen, jotta pääsisit tositoimiin! Muillekin vilkutuksia!

Jooh, kouluhommat tuolla taas huutelevat siihen malliin, että plääh ja moi!

~ Viipuli ja Hippu, rv 14+3 sekä enskapoikanen perhepäivähoitajalla ~

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KANDI, heh, mulla oli Ässää odottaessa ihan sama juttu, että loppuraskaudessa terkka oli joka kerta ihan varma, että seuraavalla keralla kun nähdään oon jo vauva sylissä, mutta niin vain aina saavuin neukkuun ison vatsan kanssa, ei puhettakaan että olis syntynyt :D Mutta kun "merkit" oli muka niin selviä. Nyt en jaksa kuvitellakaan, että mitkään "merkit" viittaisivat ihan oikeasti synnytyksen käynnistymiseen. Tulee kun tulee, varmaan sitten lähempänä 42 viikkoa :/

Kävin neukussa aamulla, kaikki hyvin. Verenpaineet on matalat (105/69), pissassa oli hieman sokeria, mutta vain aavistuksen verran, joten ei kuulemma huolta. Johtunee nauttimistani makeisista ;p Vauvan sykkeet oli hyvät ja vauva on kuulemma kiinnittynyt lähtökuoppiinsa. No niin oon uumoillutkin. Painoa tullut n. 300g/vko, yhteensä 9,8kg lähtöpainoon, ihan ok siis. Mitäs vielä, sf-mitta 33cm eli kaikki oikein hyvin. Nyt kun vielä syntyis ;)

Han, S ja B 38+5

Vierailija
44/157 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on käyty neuvolassa. Siellä kaikki ok. Paino laskee kuten Kandillakin. Yhteensä raskauden aikana on tullut vaivaiset 6kg, mikä on ihan hyvä. Pissa oli puhdas. Verenpaineet hiukan koholla, muttei mitään hätää kuitenkaan. Sf-mitta on pysynyt samoissa kuin viime viikolla eli 32cm. Sykkeet hyvät. Vauvan pää on kiinnittynyt ja syvällä. Eli ei kun odotellaan... Terkka meinas että saattaa syntyä nopeastikin, kun aloittelee. Kerroin hälle noista mun oksenteluista ja hän oli sitä mieltä että liittyy kohdunsuun avautumiseen.

Muuten on nyt ollut tosi hyvä olo. Supisteluista ei tiistain jälkeen tietoakaan eikä vauva ees paina enää tuonne alas niin paljoa. Nyt on loppuneet kivuttomatkin supistukset. Joten saas nähdä mennäänkö taas rutkasti yliajalle.

Seuraavan ajan antoi viikon päähän ja sanoi että tehdään silloin yliaikaislähete. Toivottavasti en enää silloin sinne mene. Huomenna ois hyvä päivä synnyttää, kun äiti on vielä täällä. Lähtee kotiin kai lauantaina.

Kandille erityisen paljon suppareita ja muille loppupuolella kärvistelijöille myös!

Jepsis rv 38+6

Vierailija
45/157 |
09.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa vaan viestiä, että en ole vielä päässyt synnyttämään. Kovat on pakkaset, voi olla varsinkin öinen lähtö mielenkiintoinen kun käynnistellään jäistä autoa liikenteeseen...

Päivät alkaa olla vähän tylsiä kun mihinkään kovin pitkälle ei oikein arvaa lähteä, pitänee pyöriskellä enemmän täällä kotinurkissa varmuuden vuoksi niin kuin on neuvottu. Ikeaan tekisi kovasti mieli, mutta sinne on 100km matkaa. Jospa sitä pääsisi taas joskus ihmisten ilmoillekin! Tilasin nettikaupasta keittiöön uudet kevätverhot, niin voipi ripustaa sitten ristiäisiin uudet verhot ikkunaan.

Eipä ihmeempiä, hyviä vointeja kaikille!

Laventeli 39+0

Vierailija
46/157 |
09.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli taas kerran paineet 157/95 tai jotain (3.ilta peräkkäin).. juttelin neuvolan terkkarin kans (se soitti kyselläkseen että millasia paineita oon mitannut) ja se laittoi lähetteen kättärille.. eli 1-7 pvn lähete, ei mikään päivystys.. Tuon puhelun jälkeen lorahti jotain nestettä housuun vähän ja liikelaskenta 3h ajan tuotti aika huonosti tulosta, lähdin sitten 22.30 kättärille. Olin käyrillä ja tosi hienosti piirteli, testikin tehtiin eikä se lorahdus onneksi ollut lapsivettä. Eli kotiin pääsin puoliltaöin. Tänään onkin aamu mennyt Oonan kanssa leikkiessä, neiti yski (TAAS) koko yön niin kovasti että totesin parempana vaihtoehtona kotipäivän kuin mennä pph:lle. Jos taas "hengitellään piippua" muutama päivä niin olisi taas ensi viikon alusta kunnossa. Paikat on todella arkana ja supistaa, masu on mun vanhempien ja siskon mielestä laskeutunutkin.. Mutta taidanpa silti ajatella että ei meillä vauvaa ole talossa ennen kuin vasta ystävänpäivänä. ;) Sairaalakassi + vauvankotiutumisvaatteet yms tuli sitten kuitenkin eilen pakattua - että valmiina ollaan. Sairaalakassiin laitettavista jutskista olikin tullut hyviä listoja, itse tosiaan lisäsin sinne vielä kaurapussin - kättäriltä on kuulemma varastettu suurin osa - viimeksikin siitä oli iloa.

Kiitos muuten kaikille noista talvivauvan vaatetuskommenteista.. :)

JEPSIS - toivotaan että saisit synnytettyä sinä aikana kun sun äiti on teillä. :) Mäkin yritin toivoa että tammikuun aikana (onhan tässä tietty vielä tammikuuta jäljellä) ettei mun omat vanhemmat ehtisi lähteä lomalle..

PIKKU-MILLIN vauvalla oli ollut hikka sydänääniä kuunnellessa, voin vain kuvitella miten hauskalle se on kuulostanut dopplerista! :) Söpöä!

VIIPULI odottelee 4D-ultraa.. Se oli kyllä ihana! Tosin tämän toisen kohdalla meillä jäi menemättä, vähän harmittaa..

Komppaan LAVENTELIA että päivät alkaa olla tylsiä.. Itse kyllä olen vielä jaksanut lähteä ihmisten ilmoille - eilenkin kävin työkaverin kanssa lounaalla ja shoppailemassa muutaman tarpeellisen jutun. Tänään on ollut jotenkin ihan veto pois (ehkä 2h yöunilla vaikutuksensa), joten kiva vain möllöttää kotona. Nyt kun Oona nukkuu, taidan mennä soffalle ja katsoa jotain hömppäsarjaani digiboxilta. ;)

Missäs muuten BICCI luuraa? Ethän ole "etuillut" jonossa ja karannut jo haikaranpesään?! ;)

Suppareita loppumetriläisille ja kaikille ihania pakkaspäiviä - voikaa hyvin! :)

Mammis + O rv 37+4 + Oona zzz

Vierailija
47/157 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei saa kukaan toivottaa mulle enää suppareita, oli nääs sellaiset harkkasupparit koko illan & yön, ettei paljon nukuttu... Mies toi panadolin neljän aikaan, sitten asin pari tuntia unta. Maha on ihan hellänä, ihan kuin olisin veränyt hirveät treenit. Limatulppaakin tulee taas.

Meille tulee tänään lapsenvahti klo 15 jälkeen, eli sitten saisi syntyä :) Ei kuitenkaan mitään akuutteja synnytyksen merkkejä, mutta kyllähän tuo supistelu jotain tekee...

Kandi & Sofoa 40+2

Vierailija
48/157 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lukuisat kirjoitusvirheet johtuu siitä, että Noel roikkuu reidessä ja huutaa "pois pois pois"...

Vierailija
49/157 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti tsemppiä suppareiden kanssa kärvistelyyn! Jospa se Sofiakin tietää että nyt ois otollinen aika kun on lapsenvahti! :)))

Mammis peukut pystyssä ja paineet 153/103.. :P

Vierailija
50/157 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes yritä kommentoida teiän lukuisia viestejä, vaikka ne pikaisesti lukaisinkin. Pää on ihan täynnä räkää, ja kauheen kipee olo. Mikä lie influenssa iski tänään...

Eilen oli nla, sieltä kuulumiset:

rv 31+0

paino 78,9 (+381g, yhteensä painoa tullut 6,8kg)

RR 119/79

pissa puhdas

kohdunp.korkeus 27cm

tarjonta RT

syke 140

liikkeet ++

Ensin th tunnusteli masun päältä, ja sanoi jo silloin, että pieni vauva tulossa. Pää on myös tosi alhaalle jo laskeutunut, mutta tuntui kuitenkin vielä hyvin. Ainoa huono puoli on nyt se, että mun kohdunpohjan korkeusmitta laskee yht'äkkiä kuin lehmän häntä! Tähän asti ollut koko ajan yläkäyrällä tai pikkasen ylikin, niin nyt sitten oli laskenut keskikäyrälle. (Itseasiassa!!! Just katoin tarkemmin, niin kesikäyrän alapuolelle! Oli merkannut sen rv30 kohdalle, vaikka oli rv 31...voi prkl!) Th tästä sen verran huolissaan, että tahtoi ensi vkolle uuden ajan mittaamista varten. Sitten mahdollisesti pari seuranta ultraa myös. Mä itse kyllä uskon, että on vaan typyn asennosta kiinni, mikä kuulema voikin olla hyvin mahdollista, mutta silti pitää kuulema nyt tarkkailla. En sitten saanut oikein selville, että mistä muusta se voi johtua??? Siis onko vauva liian pienikokoinen, ja alkavat kohta puhua käynnistyksestä, ja että pitää saada vauva mahan ulkopuolelle kasvamaan??? (Artun kanssahan oli tuota puhetta, kun A:n vatsanymp.mitta ei loppuaikana jonkin ultran mukaan ollut tarpeeksi iso... Seuraavissa mittauksissa kuitenkin ok, ja syntyikin 42+0 ja painoi 3512g.) Ei nimittäin nyt ihan vielä kuitenkaan tarttis syntyä... No, to siis seuraava nla sitä mittausta varten, joten let's see.

Artullakin korvatulehduskierre senkuin jatkuu, putkista huolimatta. Putket laitettiin kk sitten, ja sen jälkeen syönyt jo suun kautta 2 ant.kuuria, ja eilen sai korvatippoina jotain toista antibioottia, missä myös kortisonia - eli yht. saanut 3 kuuria kk sisään, putkista huolimatta! Että jes vaan... Ei paljon huumori meinaa riittää, kun toisella koko ajan korva kipee ja töhnää valuu :( Nyt kuulema seurataan vielä pari vkoa, ja mietitään sitten kitarisaleikkausta ja/tai estolääkitystä.

Mutta muuten täällä asiat oikein hyvin! Arttu viihtyy tarhassa edelleen, ja oma olokin on (flunssaa lukuun ottamatta) melkeinpä tosi hyvä - vain kova väsymys vaivaa, mutta se lienee kuuluu asiaan. Pitäis vaan ulkoilla enemmän.

Juu, että sellaiset kuulumiset täältä. Nyt lähden peiton alle lepäilemään. Arttu mummilla ja papalla hoidossa, ja mies tekee mun pikkusiskon muuttoa.

Hauskaa vkonloppua!

Pi-Ki ja typy 31+1 sekä Arttu 1v10kk

Vierailija
51/157 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset loppuivat illaksi, vaikka kävin ripeällä kävelyllä ja saunoin vielä ennen nukkumaanmenoa. Yöllä supisteli vaan hieman, niin että pystyi nukkumaan. Mitä lie harjoittelua tuokin oli, oli nimittäin jo aika uuvuttavaa touhua. Anopin mies käytti mua eilen kaupassa, ja sain tosissaan jo hengitellä kärryihin nojaten. Ei siitä kuitenkaan mitään seurannut. No, jospa olisi ainakin kohdunkaula lyhentynyt noiden johdosta, niin sitten joskus synnyttäessä kaikki menisi nopsaan.

Pitäisi varmaan nyt urheilla oikein urakalla suppareiden saamiseksi, mutten jaksa. Tekee vaan mieli levätä. Ja Noel on ihan erityisen kamala, kun raukka vaistoaa äidin stressin ja väsymyksen. Mitään en saisi tehdä yksinään, poika on heti kinuamassa leikkimään. Koko päivä (se 14h minkä Noel on päivittäin hereillä) pitäisi käyttää "majassa" leikkimiseen, enkä todellakaan pysty enää tuntikausia istumaan kovalla lattialla :( Meillä siis pinna kiristyy ja päät kolisee yhteen. Eilen Noel kolautti itseään viisi kertaa, vaikka yleensä kolhuilta vältytään kuin ihmeen kautta. Onneksi isänsä on tänään kotosalla. Ja tosiaan, miehen siskon pitäisi tulla meille nyt pariksi yöksi. Se on vaan vähän vähemmän luotettava tapaus, joten en uskalla varmaksi luottaa että tosiaan tulee, ennen kuin näen sen omin silmin...

Kandi & Sofia 40+3

p.s. sori, taas tuli vaan omaa napaa

Vierailija
52/157 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ainakaan usko, että hirvee rehkiminen tekee sen autuaammaksi - lapsi tulee kyllä, jos on tullakseen vaikka lepäisit ja keräisit voimia. Mullahan oli tuota samaa vesien menoa edeltävän päivän, sain huohotella supistusten kanssa, mutta silti ei mitään tullut. Jos olisin vielä ruvennut rehkimään, niin en varmasti olisi jaksanut synnyttää seuraavana iltana, kun muutenkin yöunet oli katkonaisia jatkuvien muka-supistusten kanssa. Ja mulla ei hirveesti ees ollut edennyt kohdunsuun tilanne vaikka kuinka kahdeksan tuntia putkeen supisteli, melko nollassa oltiin vielä vesien mentyäkin... joten nyt vain lepoa lepoa lepoa ja voimien keruuta oikeeseen synnytykseen!

Muillekin vilkutukset!

-Osse, typy 1v2kk ja poju 2kk

Vierailija
53/157 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on valvottu Oona-neidin yskän takia viimeiset yöt - tai sen 1-3h per yö (yleensä 2-5 välillä kun herää aivan kamalaan köhimiseen).. Miksi ihmeessä se yskä ei voi jo loppua! :( No, toiveissa olisi saada nukuttua ensi yönä ja päästä kamun 2v-synttäreille aamusta. Iltapäivällä onkin sitten neuvola + verikokeisiin meno, pappa tulee vahtimaan neitiä siksi aikaa.

PI-KIlle pikaista paranemista flunssan kourista! Kiva kuulla teistä! :) Tosi kurjaa kun Artulla korvatulehduskierre jatkuu putkista huolimatta! :( Meillä jatkuu yskä kierre, joka tosiaan valvottaa yöllä sen 1-3h.. pöh. Tuohon mittaan en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata, pidähän meidät sitten ajantasalla kun käyt TO neuvolassa.

KANDI - harmi kun supparit lopahtivat. Ehkä sun ei pitäisikään nyt hullun lailla urheilla/rehkiä vaan otat nyt ihan iisisti - siis lepäät aina kun voit ja sille tuntuu. Jospa se toimisi paremmin kuin se rehkiminen. Tsemppiä!

Jeps, nyt yrittämään jo unen päästä kiinni, jos vaikka joutuu taas yöllä valvomaan. Voikaa hyvin!

Mammis + O muutamaa tuntia vajaa rv 38 + Oona huomenna tasan 1v 9kk

Vierailija
54/157 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan varmaan paljastaa että kandi laittoi aamusta viestiä vesien menosta.

Varmaan jo tuhisee nyytti kainalossa...toivonmukaan ainaskii !

aa ae ja sohvi 1 kk 5 pv

Vierailija
55/157 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, olisipa tosiaan Kandilla jo vauva kainalossa, sen verran pitkään on oireita ollut.

Tulin lähinnä nostamaan pinoa, mulle ei kuulu mitään kauhean ihmeellistä. Perjantaina on meidän vauvan laskettu aika, saa nähdä meneekö yli vai jääkö alle.

Toivotaan Mammis teille tosiaan yskättömiä öitä, että pysyisit sinäkin voimissasi. Yövalvomisia ei viitsisi vielä aloittaa kun niitä on kuitenkin jonkin verran luvassa kun vauva syntyy...

Valvoin viime yönä kun meinasi talo lähteä tuulen mukana ilmaan, siltä ainakin tuntui. Taidan olla vähän herkkäuninen...

Hyviä vointeja!

Laventeli 39+4 ja Nasupoika 3v.

Vierailija
56/157 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottamaan tsemppiä kaikille loppumetriläisille!!

Mammiksen ja Pi-Kin esikoisille toivottelen pikaista paranemista. Tosi kurjaa kun pienet ihmiset sairastaa.

Täällä elo on aika kiireistä kahden tytön kanssa, joten enpä muista milloin olisin viimeksi kirjoitellut palstalle. Tänään oltiin ekaa päivää kolmisin ja hengissä selvittiin miehen kotiintuloon asti. =)

Eilen käytiin vauvan kanssa silmäklinikalla kontrollissa, koska sairaalassa ei saatu punavaloheijasteita otettua. Kaikki oli ok, ihan niin kuin sairaalassa arvelikin. Hyvä kuitenkin, kun asia tarkastettiin. Mennään huhtikuussa käymään vielä toistamiseen, koska nyt vauva niin pieni ettei fiksaatiota pystytty tarkistamaan. Silloin siis tsekataan, että vauva seuraa katseellaan leluja jne. Minusta vauva ottaa jo nyt hyvin katsekontaktia, kun on virkeänä ja kysyinkin eikö neuvolassa voitaisiin tarkastaa ko asiaa. Lääkäri kuitenkin halusi, että menemme silmäklinikalle. No, siellä on paras asiantuntijuus, joten reissaamme siis sinne.

Isosiskon kanssa asiat sujuu jo kohtuullisen hyvin, mutta nukkumisten kanssa on ajoittain vaikeuksia. Jostain syystä päiväunet on olleet tosi katkonaisia viime päivinä ja öisin neiti kömpii meidän keskelle nukkumaan. Onneksi aamusta tyttönen on nukkunut tavallista pidempään niin minäkin saan yhden vähän pidemmän unipätkän nukutuksi. Päiväsaikaan tytöt nukkuvat vuorotellen, joten en ole pystynyt päikkäreitä vielä nukkumaan.

Aika menee hurjan nopeasti ja tuntuu ihmeelliseltä, että vauva on jo kolme viikkoa "vanha". Ristiäiset pidämme ystävänpäivänä ja minun kummitätini tulee kastamaan vauvan kuten isosiskonkin. Nimi löytyi vauvalle aika helposti ja ollaan tyytyväisiä miehen kanssa päätökseen.

Vauva taitaa heräille tissittelemään, joten nyt koneelta pois.

Voikaa hyvin!!

T. iida-linnea, ihan liian pirteä tyttönen 1v 8 kk ja vauva 3 vkoa

Vierailija
57/157 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin neiti valvotti 1,5h yskänsä ja harmituksensa kanssa ja nyt sitten masuasukki innostui niin että koko maha heiluu.. Ei siis mamma saa paljon nukkua. heh. Mulla oli aika varattuna Oonalle lääkäriin loppuviikolle, mutta juuri vaihdoin sen jo huomisaamulle, menee hermo tuohon yskään ja huonoihin öihin. Toivottavasti saadaan apuja. Oma olo on ihan ok. Vietin tämän päivän ihan kotona, kun Oonalla meni pari yötä paremmin ja oli pph:lla leikkimässä lyhyen päivän. En oikeastaan tehnyt juuri mitään. Tai siis paljon pientä hyödyllistä, mutta sellaista paperityötä jne jonka jälki ei juuri näy.

AA oli toiminut viidakkorumpuna että KANDIlla oli mennyt vedet eilen.. Täällä on kovasti pidetty peukkuja ja odotellaan sitten niitä ihania vauvauutisia! :) Onkos tämä nyt sitten tämän vuoden eka vauva vai oonko tyystin sekaisin päivissä?

LAVENTELI - teillähän on ollut kova tuuli! Herkkäunisia ollaan täälläkin, tuulet ja kovat rankkasateet on valvottaneet useasti meikäläistäkin.

Kiva oli kuulla IIDA-LINNEAn ja tyttöjen kuulumisia! :) Hienoa kuulla että nuo silmäasiat tarkistellaan, mieluummin niin. Ihana aika ristiäisille - ystävänpäivä! Ja kiva kun löytyi nimi helposti..

Meillä edelleen tytön nimi tuottaa "ongelmia".. Pojalle nimi on jo "päätetty", mutta jos tosiaan O on tyttö niin sitten saadaan kyllä miettiä ja ahkerasti. Kummit on myös vielä mietintämyssyssä. Haluaisin serkkuni kummiksi, mutta hän asuu toisella puolen suomea, joka minusta taas on kurjaa.. Olisi niin kiva kun kummit olisivat lähellä. Toisaalta, eihän sitä ikinä tiedä miten elämä meitä kuljettaa minnekin päin maailmaa.

Jep, ehkäpä menen Oonan viereen pyörimään sänkyyn. Ei taida uni enää tulla, mutta aina sitä kannattaa yrittää.

Voikaa hyvin ja suppareita taas toivottelen niitä halajaville.

Mammis + O jumppaa rv 38+2 + Oona zzz toistaiseksi

Vierailija
58/157 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin jo viime viikonloppuna kirjoitella, mutta yllättäen sivut eivät toimineet... elli en ole vielä karannut ja "etuillut" jonossa! ;)

Kateellisena lueskelen osan loppumetriläisten vähäisistä painonnousuista ja jopa painon tippumisesta, Mulla vaan paino nousee vaikkei mitään ihmeellistä edes syö tai mässäile. Kovaa vauhtia menossa tuo 20 kilon raja rikki...

Viime viikolla oli lääkärineuvola, paineet ok, sf-mitta 33cm, tyyppi rt:ssä, mutta tosiiaan painoa tuli 1,4 kiloa/ viikko, osa kyllä menee turvotuksen piikkiin jota nyt alkanut kertyä jonkin verran.

Ikävä kuulla että Mammiksen Oonallakin yskä. Meillä myös, tuntuu että yskä on ollut jostain lokakuusta lähtien, välillä vähän parempana nyt taas huonompana. Eli meillä myös nukutaan huonosti sekä poika että äiti. Vein kyllä Nooan aamulla tarhaan kun muuten on ihan hyväntuulinen, saa itse nukuttua nyt päivällä jonkin aikaa.

Meillä toivotaan ettei vauva syntyisi ennen tämän viikon sunnuntaita kun lapsenhoitajasta on pieni pula. Kipeitä supistuksia ollut lähes päivittäin alkaen viime keskiviikosta kun oltiin Haikaranpesän synnytyksen suunnittelukeskustelussa. Muuten ei mitään sen kummempia "oireita" tai tuntumaa että milloin syntyisi... Omasta mielestäni laskeutunut viime neuvolakäynnistä.

Meillä taas tytön nimi oli valmiina, mutta toisen pojan nimi vielä ihan hakusessa... samoin toi kummiasia. Mutta katsotaan miltä tulokas näyttää ja mietitään sitten sitä nimeä.

Niin ne vaan Laventelinkin viikot on vierähtänyt... Luulen että meillä käy samanlailla, taidan olla vielä kasassa ystävänpäivänä...

Taidanpa lähteä niille unille, jaksuja kaikille tasapuolisesti! ;)

bicci 37+0

Vierailija
59/157 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lääkärissä käyty Oonan kans. Kortisonilääkitys aloitetaan ja toivotaan että siitä olisi tuohon yöyskään apua. Aika moni tuntuu saaneen sen avun juuri tuosta. Peukut siis pystyssä. Oona oli aamulla pirteä kuin peipponen ja kyseli hoitokavereita ja sanoi että mennään hoitajan luo.. :) On se ihanaa kun neiti niin tykkää käydä siellä. Vein neidin sitten taas pph:lle leikkimään ja haen välipalan jälkeen kotiin.

BICCI - olet siis vielä kasassa.. ;) Mulla on tainnut tulla tähän mennessä +11kg (vähemmän kuin Oonaa odottaessa), mutta kyllähän ne kilot taas lähtee imettämällä ja "normaalielämällä" - varsinkin sitten kun pääsee taas jumppaan. Älä siis sinäkään siitä huoli! Kurja kuulla että teilläkin tosiaan sitä yskää on ollut. Toivottavasti helpottaisi - tiedän kyllä miten kurjaa se yövalvominen on, molemmille, äiteelle & lapselle. Jaksuja suppareiden kanssa!

Jep, nyt pistän sohvalle pötköttämään toviksi - jäi ne yöunet aika vähiin..

Palstaterroristi Mammis

Vierailija
60/157 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsihän se Kandikin sitten tositoimiin :)

Muut tammikuiset ne täällä vaan keikkuu yhtenä kappaleena ;) Olen lueskellut tuota tammikuisten pinoa myös ja hirveän vähän on synnyttäneitä vaikka kohta jo puoliväli kuuta meneillään!

Tänne ei mitään uutta ihmeellistä, supistelee ja ei supistele. Toissayönä heräsin vähän väliä niihin vähän kipeisiin supistuksiin, purin vaan hammasta yhteen ja yritin olla liikkumatta. Mielessä kyllä kävi että pitäisikö sitä nousta lantiota keikuttelemaan mutta en kyllä jaksanut :D Nooh, aamulla heräsin yhtenä kappaleena. Kivuttomia supistuksia tuli eilen ihan koko ajan pitkin päivää, mutta yöksi sitten rauhoittui ja nukuin kuin pieni possu koko viime yön. Tänään tuntuu taas vähän rauhallisemmalta masussa, ei tule niitä ärsyttäviä kivuttomia ihan koko ajan...

En nyt tiedä irtoaako multa limatulppaa? Mulla on jo pari kk tullut sitä limaa ja mun mielestä se on ollut ihan valkovuotoa. Nyt sen koostumus on muuttunut, sitä tulee kauheina kontteinä, sellaista kellertävää ja ei se meinaa irrota ollenkaan. Muutaman kerran jäänyt persposkeen roikkumaan :D Mutta en kyllä vieläkään luota siihen että olisi limatulppaa, kun ei ole verta yhtään näkyvissä.

Nyt on taas jotenkin kauhean pirteä olo, oltiin Idan kanssa 1,5h leikkipuistossakin. Ainut niin ne pukemiset on ihan helvettiä ja en taivu enää ollenkaan alaspäin talvitakki päällä, mutta positiivista on se että takki sentäs menee vielä päälle ;) Ida kyllä vähän loukkaantu äidille puistossa, kun en taipunut piirtämään kepillä maahan oravaa :)

Mammis, mulla on ollut 10 vuotta tuota yskäongelmaa, kävin jo astmatutkimuksissakin vuonna käpy. Siellä todettiin vain kurkunpään toimintahäiriötä (yskä sellainen hakkaava kurkunpään yskä, pahinta levossa ja aina flunssan aikana ja pitkään jälkitautina). Sain myös niitä kortisonisuihkeita ja niistä olikin aikoinaan apua. Sain luvan aina flunssan aikaan ottaa kuuriluontoisesti. Myös siskollani ja hänen lapsillaan sama ongelma, molemmat vetelevät flunssan aikaan kortisonia ja avaavaa henkeen. Idallakin oli keväällä 4kk yskä, mutta en vienyt edes lääkäriin asti, kesällä sitten helpotti. On se vaan kauheeta jos menee unet ihan pipariksi sekä lapsella että aikuisilla!

Nyt harrastamaan nettishoppailua :)

MiaMik rv 39+1