Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~TONSKAT~*~*~ tammikuuhun 2009!

01.01.2009 |

Uutta pinoa pykään taas, kun ei näyttänyt vielä olevan. Haetaanpa edellisen pinon linkki ekana perään...

Kommentit (157)

Vierailija
21/157 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä mihinkään olla vielä päästy. Luen kyllä säännöllisesti muiden jutut, mutta kun täällä omassa navassa ei kertakaikkiaan tapahdu mitään kiinnostavaa, niin en ole sitten paljoa jaksanut kirjoitella :p

Synnytystapa-arviossa kävin uudenvuodenaattona 37+4, ei mitään estettä alatiesynnytykselle. Vauva arvioitiin pienemmäksi kuin veljensä, joten sen vuoksi pääsen vielä kontrolliultraan, jossa seurataan, onko vauva kasvanut omalla käyrällään. St- arvion ultrassa ei ilmennyt mitään hälyyttävää, mutta haluavat silti seurata. Miten vain. Ei mua pienempi vauva haittaa, ehkä helpompi pusertaa ulos :D Kokarvio oli tuolloin 2,7kg.

Kipeitä suppareita tulee aina silloin tällöin yksittäisiä, mutta siihen ne jäävätkin. Viime yönä tuli pari kipeää, heräsin niihin ja pyörin hetken, mutta en edes kuvitellut niiden olevan synnytyssuppareita, niinkuin eivät olleetkaan. Ja häntäluu on niin penteleen kipeä :/ Istuminen on aika työlästä, kun pitäis vain eteenpäin nojata. Autossa häntäluuta alkaa välittömästi särkeä, onneksi ei tarvi pitkiä matkoja ajella. Ja nukkuessa särkee alaselkää ja lonkkia. Odotan niiiiin paljon, että saan taas nukkua selällään, hellittäis nuo jatkuvat selkäkivut.

Tällaista täällä. Sain taas alkaa rautakuurille, kun hemppa oli laskenut rv 33 jälkeen 119 ->106. Jehei, ilmankos onkin välillä ollut vähän hutera olo :D

Mutta ei mitään viitteitä siihen suuntaan, että vauva tulis vielä tämän kuun puolella >:/ Odotellaan ja odotellaan.

Han yhä kasassa, S 1v11kk ja Basisti 38+2

Vierailija
22/157 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhdessä kasassa täälläkin ollaan, ja kaikki hyvin. Väsymys vaan painaa, voisin nukkua kellon ympäri ja monta päivää putkeen... MAMMIS olikin mua jo vissiin huhuillut =) Ehdin vaan pikasesti selaamaan uusimman pinon, enkä siis sitäkään ajatuksella.

Mulla pe nla, joten jospa yrittäisin sen jälkeen tulla kertomaan vähän pidemmästikin kuulumisia. Nyt taas mentävä!

Pi-Ki ja typy 30+3 ja Arttu - tänään tasan 1v10kk =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/157 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli piipahdettua taas tänään. Sain siis käskyn viime PE mittailla verenpaineita 2krt pvssä ja onhan ne aika korkeat. :( Katselen vielä huomisen ja kenties TO soittelen kättärille mikäli sama linja jatkuu. Toisaalta toivoisin että vauva tulisi jo - olisi mun vanhemmatkin vielä maisemissa tämän tammikuun ja apuna, mikäli mies joutuu jotain työkeikkaa tekemään. No, nyt on laitettu meidän makkariin lipasto vauvan vaatteita varten, pinnis + äippäpakkauksen laatikko lakanoineen valmiina, vaippoja, liivinsuojia jne hankittu. Pitäis vielä tilata netistä se turvakaukalon lämpöpussi ja Oonalle WC-istuimen pienennin.. ;) Huomenna siivotaan miehen kanssa vaatehuone + varasto (täytyy "etsiä" turvakaukalo jne sälää), jos mummo & pappa tulevat ulkoiluttamaan Oonaa.

KANDI - nyt sitten vissiin toivotaan että sulla pysyis jalat ristissä sinne ensi lauantaihin asti.. Jaksuja!

MIAMIK - 40+5 alettiin käynnistellä korkeiden verenpaineiden, turvotuksen + lapsiveden pienen lorahduksen vuoksi. Päivä pillereillä ja sitten 40+6 salissa tipassa + kalvojen puhkaisulla.. Kun "mitään ei tapahtunut" (olin vain 2cm auki, kuume nousi 39, mulle annettiin verenpainelääkettä ja Oonan syke nousi), päädyttiin leikkaukseen - hyvä niin, oli varmasti oikea ratkaisu. Saa nyt sitten nähdä mikä on tämän kertainen lopputulos..

JEPSIS oli päässyt nauttimaan ystävien vauvasuihkubileistä - ihanaa! :)

LAVENTELI - aika uskomatonta että töissä suuttuivat moisesta.. Oikein suututtaa sun puolesta! Mutta hyvähän se vain on että sulla on nyt parempi olo - josko vaikka saisit ns. "lepoa" ennen sitä kunnon koitosta! Tutittomuus on mennyt ihan suht ok, lauantaina neiti ei halunnut nukkua päikkyjä ollenkaan, mutta nyt esim tänään, lopulta simahti mun ja miehen väliin.. ;) Eiköhän se tästä pikkuhiljaa.. Tietysti tulee lisää hampaitakin samaan syssyyn.

HAN - jos sä odotat että saat nukkua selällään niin mä odotan että saan nukkua mahallani! Eikä sekään tietysti välttämättä heti onnistu jos on daisut pulleina ja kipeinä.. ;) Kerrohan sitten mitä kontrolliultrassa tuumataan.

PI-Kille huiskutukset, kun ennätät, tule kertomaan kuulumisia! Lepää aina kun voit eläkä surffaile täällä! ;) (paraskin puhuja, hih)

Heipat kaikille ja voikaa hyvin! Loppumetriläisille suppareita!

Mammis + O rv 37 + Oona zzz

Vierailija
24/157 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietin viime yön Naikkarilla, mutta täällä ollaan yhdessä koossa edelleen. Lähdin näytille epämääräisten supistelujen vuoksi (ei kovin kipeitä, mutteivat loppuneet ollenkaan), ja käyrillä sitten todettiin, että Sofialla oli turhan kova meno päällä. Jäin osastolle yöksi, sekä sykkeiden vuoksi että "varmistelemaan", jos vaikka olisikin synnytys jo käynnistynyt. Tänä aamuna Sofian sykevaihtelu oli ihan normaalia, ja pääsin kotiin. Sisätutkimuskin kertoi, ettei vielä ole tosipaikka: sormelle auki ja 1,5cm kanavaa jäljellä... :( Onpahan nyt nukuttu 11h yöunet, ekaa kertaa Noelin syntymän jälkeen :) Otin siis ilon irti sairaalayöstä. Pikkuisen kyllä pänni, kun huoneesta lähti kaksi naista illan ja yön aikana synnyttämään, mutta "onneksi" siellä oli mun lisäksi toinenkin, joka aamulla pääsi vielä kotiin odottelemaan synnytyksen käynnistymistä.

No, jos Noel on syntynyt 38+4 ja tämä syntyy vaikka 41+5, niin keskiarvo on edelleen ihan kiva ;) Koin kyllä jo muutaman tosi kipeän supparin sairaalassa, mutta aina ne lientyivät. Ihan selkeästi on kuitenkin viime päivinä tullut supistuksia, joten eiköhän se tästä käynnisty, jossain vaiheessa. Aika ankeaa kyllä, jos käynnistykseen asti menee näillä oireilla...

Torstaina on sitten 40+0 ja neuvola, johon terkka ei uskonut mun enää tulevan :D

Kandi & Sofia 39+5

Vierailija
25/157 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oona päätti herätä jo klo 7 ja kun itse sain unen päästä kiinni vasta 1 aikaan, on vähän väsy.. Koko aamun neiti touhusi isukin kanssa ja äiti sai järjestellä & siivota keittiössä. Sitten 10 aikaan mummo & pappa tulivat viemään Oonan ulkoilemaan. Siivosin vaatehuoneen (joka oli jostain syystä siinä kunnossa että sinne ei oikein mahtunut edes seisomaan oven pieleen) ja mies varaston. Nyt on turvakaukalokin odottamassa vierashuoneessa. :) Vauvalle on sänky äitiyspakkauksen laatikoineen + lakanoineen valmiina (mobilenkin ja uudinverhon laitoin aamulla), vaatteita viikattuna lipastoon ja lisää vaatteita kuivumassa pyykinpesukoneen jäljiltä. Oonan huone on järjestetty uuteen uskoon, vauvalelut siirretty vielä vaatehuoneeseen jemmaan ja neidin nykyiset lempilelut omilla paikoillaan. Joulukuusikin sai kyytiä, eli siirrettiin terassille ulkovaloineen. Mies lähti salille reippailemaan ja minä taidan syödä pari suklaakeksiä ja pistää pötkölleni sohvalle, samalla toivon että Oonalla maittaa unet (on pitkästä aikaa vaunuissa, mutta siis käytännössä ekaa kertaa ilman tuttia).. On uskomatonta miten näinkin "pienestä" puuhastelusta saa itsellensä hyvän mielen. Illalla voidaankin sitten hakea pizzat ja limua ja "juhlia"! Hih!

KANDI oli päässyt lepäilemään Naikkarille! :) Hyvä niin! Keräilehän nyt voimia..

Hyvää loppiaista!

Mammis + O rv 37+1 + Oona zzz (toivottavasti ainakin pari tuntia)

Vierailija
26/157 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki vielä yhtenä kappaleena :)

Laventelilla on kyllä törkeä työnantaja! Joudutko palaamaan samaan paikkaan töihin?

Mammiksella on taas verenpaineet koholla, höh. Onko enää liikunta auttanut laskemaan niitä?

Mä kyllä edelleen ihmettelen, että Jepsis on vielä yhdessä koossa ;) Ehkä sulla käynnistyy synnytys sitten torstaina sen jälkeen kun olen juossut meillä Helmin perässä. Jos vaikka käydään lenkillä :D

Hanilla vaivaa häntäluu. Mullakin välillä se kipuilee muttei mitenkään häiritsevästi. Kovasti minäkin jo odotan selällään makaamista ja että saisin edes sohvalla istua normaalissa asennossa. Siinäkin meinaa lähteä taju ihan samalla lailla kuin selälläänkin. Minkäs kokoinen teidän poika oli syntyessään?

Kandi oli saanut makoisat yöunet sairaalassa :) Tuli varmaan hyvään paikkaan! Ei ole enää montaa päivää siihen että teillä taas lapsenvahti käytössä!

Mulla on alakerta taas ihan hellänä. Ensimmäistä kertaa ei vihlomiset helpottaneet yön aikana. Käytiin eilen ensin aamupäivällä tunnin lenkillä. Kävin vain pikaiseen syömässä aamupalaa kotona ja lähdin kävelemään äitini työpaikalle reilut puoli tuntia ja hyppäsin sieltä bussiin. Kaupungissa pyörin sellaiset 4,5h, josta istuin ehkä vartin. En sitten meinannutkaan päästä enää illalla liikkeelle. Vieläkin kävelen kuin ankka. Kumma kyllä eilen ei oikeastaan tainnut supistella ollenkaan. Yöllä tuli muutama kipeä supistus ja nuo kipeät supistukset tuntuu enemmän selässä. Pitkästä aikaa on kyllä jomotellut masua silleen menkkamaisesti. Mutta ei edelleenkään minkäänlaista tunnetta, että synnytys olisi lähellä!

MiaMik rv 38+0

Vierailija
27/157 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepsis kun oleT juossut Helmin perässä ;)

Vierailija
28/157 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vähän valittaa kun eilen olin niin "positiivinen".. Paineet oli illalla matalimmillaan 157/94.. :( Tikulla katsoin pissan, ei mitään ja "normaalit" turvotukset. Soitin kättärille ja sieltä kätilö tuumasi vain että ei mitään hätää moisista paineista, soita sitten kun alapaine menee yli 100.. Lekuri kun viime PE antoi ymmärtää että jos jompikumpi paine nousee yli (150/100) pitää soitella. Noh, tänä aamuna oli sitten taas "vähän paremmat", 149/94.. Ottaa vaan niin aivoon kun stressaa moisesta.. Mietin tässä just MIAMIK että lähtisinkö jumppaan kun sillon viikko sitten laski paineet ihan mukavasti 125/80 jumpan jälkeen. ;) Tai sitten käyn hoitamassa asioita ja käyn kävelyllä + otan päiväunet. Jos söis eka aamupalan ja päättäis sitten.

Kysäisenpä teiltäkin talvivauvan vaatetuksesta.. Oona kun syntyi huhtikuun puolivälissä, olen kovasti pähkäillyt millaisia vaatteita tulevalle vauvelille pitäisi olla. Eli talvivauvojen äidit, mitä kannattaisi kaapissa olla? Itse tykkäsin käyttää kietaisubodeja ja puolipotkareita viimeksi, niitä löytyy plus liuta myssyjä ja sukkia. Varsinaista toppahaalaria en ole ostanut, ajattelin että entisillä pärjätään vaikka vähän isoja ovatkin. "Söpöstelyhaalarin" hankin jo, sellaisen "karvaturrihaalarin". Tarkoitus olisi tänään tilata netin kautta lämpöpussi turvakaukaloon autolla liikkumista varten. Vaunuihin löytyy tavallista äippäpakkauksen makuupussia sekä lämpöpussia ja villahaalaria jne.

Olen kiitollinen kaikista kommenteista ja kokemuksista! Tuntuu että olisi ihan ekaa odottamassa.. ;) Ja nyt poistun taas takavasemmalle..

Mammis + O rv 37+2 + Oona hoidossa muutaman tunnin

Vierailija
29/157 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mä nyt tänne jo uskaltaudun jos mukaan huolitte:) Onhan täällä toki väki sen verran jakautumassakin että uusia tarvitaan:)

Täällä siis kasassa rv 16. On vaan alussa ollut kaikkee jännityksen paikkaa niin en oo viittinyt virallisesti ilmoittautua, vaikka noi tampereen enskat on kyllä ihanasti mukana eläneetkin:) Ekaks jännitin viikkoja kun viimeinen kierto heitti häränpyllyä jne. Sitten täällä otetaan nykyään se yhdistelmäseula eli verikoe ja np-ultra ja siitä verikokeesta narahdin, ultrassa kaikki oli hyvin. Saatiin down-riskiksi 1:35, siitä siis istukkatutkimukseen. Ja 23. joulukuuta Taysista soitettiin paras joululahja, että terveet kromosomit löytyi. voihan toki olla sellaisia mitä ei noissa testeissä näy, mutta tällä hetkellä näyttää hyvältä. Kuulovammaisuus"riski" Ronjan "takia" 1:4, koska ei ole tarkkaa tietoa onko Ronjan vamma periytyvää tms, mutta se nyt ei pelota yhtään:) On tullut sen verran tutuiksi nuo kuulojutut:)

Rakenneultraa pitäisi vissiin kanssa soitella.

Mitäs muuta, hih, töihin olen palaamassa ens maanantaina, että ehtiipä tässä sitten hetken töissäkin olemaan. Ronjasta jäin pois töistä rv 26, mutta nyt meen uuteen paikkaan jonka ei pitäisi olla ja yhtä rankkaa ja ON PÄIVÄTYÖ:) eli katotaan miten nyt menee.

Jaksuja kaikillle viimehetken kärvistelijöille:)

Mammikselle vastailin tonne toiseen pinoon;)

Tikru, Ronja 2v ja "Birk" rv 15+6 ( tai jotain:))

Vierailija
30/157 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIMERKKI Tikru

OMA & MIEHEN IKÄ 25&29

ASUINPAIKKA Tampereen lähistö

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Ronja 1.1.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 23.6.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Tays

Vierailija
31/157 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla tänne vielä onnittelemaan tonskasta masussa! :) Ronjalle huiskutukset! Kiva että saadaan lisää porukkaa turisemaan tänne, osa kun tosiaan on jakautumaisillaan..

Mammis matkalla ruokakauppaan ;)

Vierailija
32/157 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla, että teilläkin odotetaan toista. Kauan olet malttanut pitää asian salassa :) Oli varmaan raastavaa odotella kromosomituloksia, onneksi kaikki on hyvin. Ja sukupuolenkin tiedätte siis, mutta ilmeisesti haluat pitää vielä salassa..?

Eipä mulla omia kuulumisia olekaan. Eilen tuli yksi tosi kipeä ja pitkä supistus, niin etten tiennyt miten päin olla. Mies oli jo vähän huolissaan, kun ähkin täällä aika kovaan ääneen. No, se oli se yksi onnenkantamoinen, ja siihen loppui. Mur. Huomenna on laskettu aika, johon asti mun ei pitänyt päästä... Maha roikkuu tuolla reisien korkeudella (tai siltä ainakin tuntuu), joten vessassa pitää rampata jatkuvasti. Eipähän ainakaan tarvitse kärsiä ummetuksesta, kun ei tuolla suolessa mikään mahdu kauan olemaan...

Miten muuten te ummetuksesta kärsivät, eikö teillä supistelut saa vatsaa tyhjenemään? Mulla ainakin tulee suorastaan kiire vessaan, kun supistelut pistävät mahan aina toimimaan.

Lähden hakemaan postia, kun Noelkin juuri nukahti päikkäreille.

Kandi & Sofia 39+6 (en kohta enää kestä merkata viikkoja, kun siirrytään nelosella alkaviin lukuihin...)

Vierailija
33/157 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain palasi arki tännekin, mies palasi töihin 2,5 viikon loman jälkeen. Mies kyllä tokaisi jo eilen, että koitappas nyt synnyttää että hän pääsee isyyslomalle. Joopa joo, taitaapa tuokin päästä töissä paaaaljon helpommalla :D

Mammis kyseli talvivauvan vaatetuksesta. Meillä on nyt ulkoilua varten vauvalle ruskovillan kypärämyssy, ruskovillan tumput, ruskovillan villahaalari. Siihen päälle sitten tarvittaessa lisää, löytyy mm. fleecehaalaria, pörröhaalaria ja viime viikolla ostin vielä Ticket to heavenin ruskean toppahaalarin mikä ei ole kylläkään kauhean paksu. Lisäksi on sellainen pikkuruinen fleecemyssy ja Lennen tumput ja töppöset. Turvakaukaloon olemme myös ostaneet sen turvakaukalopussin, joka vaikuttaa aikas kätsyltä ja on tuollaisen ihanan herkullisen Hasselin värinen :) Sisällä tykkään pitää vauvalla bodeja ja puolipotkareita/potkareita. Nyt olen haalinut aikas monta sellaista "kokopotkupukua", jonka alle voi tarvittaessa laittaa vaikka lyhythihaisen bodyn ja sukkahousut. Meillä on kyllä sisällä aikasta lämmin et saas nähdä mitä sitten loppujen lopuksi tulee pidettyä.

Kandi, mulla on ollut jonkin verran ajoittain ummetusta. Supistusten aikaan tuntuu siltä kuin vatsa lähtisi toimimaan, mahassa kiertää jne, mutta ei sieltä silloin kuitenkaan mitään tule. Idastahan mulla oli tooosi tehokas tyhjennys sitten kun synnytys lähti vauhdilla käyntiin! Nytkin on kyllä sellainen paineentunne taas alakerrassa, että. Painaa siis mukavasti myös tuonne peppusuoleen päin ;)

Tikrulle tervetuloa pinoutumaan, johan mä oonkin ehtinyt patistella sua kirjoittamaan tännekin :)

Sitten kysyisin sairaalakassin pakkaamisesta? En kertakaikkiaan enää muista mitä sinne pitikään pakata. Aloitin jo pakkaamaan ja ainoat mitä keksin, oli pesuvehkeet ja imetysliivit :D Pääsekö niillä pitkälle ;) Niin ja digikameran akun latasin jo täyteen, vielä kun muistaisi laittaa sen sinne reppuun!

MiaMik rv 38+1

Vierailija
34/157 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä keikutaan. Ajattelin kyllä synnyttää tällä viikolla =), kun mun äiti tuli eilen meille ja on loppuviikon. Ois Helmille sitten hoitaja. Meille kun tuli hiukan ongelmia tuon esikon hoidon suhteen, kun eläkkeellä oleva appiukkoni päätti mennä tekemään jonkun sijaisuuden töihin nyt kahdeksi viikoksi. Eli ens viikko on sitten taas hiukan ongelmallinen. Anoppi kyllä lupas tekeytyä sairaaksi ja jäädä pois töistä, jos lähtä tulee.

Eilen aamulla kärvistelin taas ihan napakoiden supistusten kanssa pari tuntia. Ja sen jälkeen koko päivän nappaili aina silloin tällöin. Yön sain kuitenkin nukuttua hyvin eikä tänään taas ole minkäännäköisiä tuntoja. Vauvelikin on päättänyt palata takaisin runsaasti liikkuvien sakkiin.

Mullahan tuota suolen tyhjenemistä on liittynyt supistuksiin. Eilen ja tänäänkin sai taas juosta vessaan. Ja edellispäivänä mulla oli taas sellainen huonovointisuuskohtauskin että sai oksentaa pari kertaa.

Meillä on vauvalle villahaalari ja äitiyspakkauksen haalari ja tumput sekä töppöset. Niillä ajattelin pärjätä. Fleecehaalarikin löytyy ja ajomatkoja varten sellainen fleeceinen hug-a-bub -juttu turvakaukaloon, jota saa tarvittaessa auki ettei tule kuuma. mitään ulkovaatteita en ole ostanut, vaan kaikki on Helmin vanhaa. Pitää ostaa sitten , jos siltä tuntuu. Sairaalaan ajattelin ottaa mukaan villahaalarin ja toppahaalarin, varsinkin jos on näin kylmä. Mutta jos on lämpöasteita niin pärjäis varmaan villahaalarilla ja sit sillä turvakaukalon fleecejutulla. Kuitenkin auto on lämmin, kun sieltä lähdetään.

Sairaalakassiin oon pakannut itselleni alusvaatteet ja puhtaan vaatekerran. Liivinsuojuksia otin myös ja sellaiset tissinlämmittimet. Sitten aika köyhän meikkipussin, jossa on vaan dödöä, hammasjutut, hiuslenksuja, kasvorasvaa ja huulirasvaa. Shampoota ym. oletan saavani sieltä. Sitten on eväitä; pillimehuja ja karkkia. Kameran akun laitoin kans just lataukseen ja muistikortti on tyhjätty. Puhelimen laturin kun muistais vielä ottaa.

Jepsis rv 38+5

Vierailija
35/157 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Tikrulle huisin paljon onnea testituloksista ja tervetuloa !!!!

Vierailija
36/157 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Ihan ekaks Tikrulle iiiisot tervetulotoivotukset pinoon! Kiva kun vihdoin uskaltauduit mukaan, jo sua on odotettukin ;)

Ja tammikuun väelle suppareita sekä isot tsempit vikoihin hetkiin masun kanssa.

MiaMik, sairaalakassiin huulirasva, huulirasva ja HUULIRASVA :D Mä otan kyllä tälläkin kerralla omat tossut ja aattelin ottaa omat yöppärin housut myös mukaan.

Mä kävin neuvolassa tänään ja kaikki oli niin hyvin kuin vaan voi olla eli:

rv 27+3

pissa puhdas

Hb 124

RR 114/77

paino: +330/vko eli raskauden alusta + 4,3kg

Sf-mitta: 25,5cm

Syke: 140-150

Liikkeet ++

Tarjonta RT

Nyt seuraava käynti onkin sitten jo kahden viikon päästä, hurjaa! Ei voi käsittää kuinka nopeasti aika on mennyt.

Oli muuten hauska kun vauvalla oli hikka sydänääniä kuunnellessa ja hikka kuului dopplerista :D

pikku-milli, Aksu 2v8kk & Frank 27+3

Vierailija
37/157 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KANDI, heh, ois kai sulle voinut usemmankin kivuliaan supistuksen lähettää, että olisit päässyt jo tositoimiin.

Mulla viime yönä jomotteli menkkamaisesti, pitkin yötä. En saanut väliin edes unta, kun vähän väliä kuumotti ja jomotti ja jos sainkin unta, niin pian heräsin taas jomotukseen. Mutta eipä ne mitään ole saaneet aikaiseksi, paitsi veetutuksen ja väsymyksen :p Miksei ne vois muuttua ihan oikeiksi suppareiksi...? Pitääkö tätä kestää vielä parhaimmillaan joku reilu kolme viikkoa? :O Iiiks.

MIAMIK, itse oon kaavaillut pakaavani sairaalakassiin jotain tähän tyyliin:

- hygieniatarvikkeet (+ meikit)

- neuvolakortti!

- kännykkä ja laturi

- kamera

- lukemista tms. ajanvietettä

- imetysliivit

- liivinsuojia

- alushousuja

- sukkia

- kotitumisvaatteet siltä varalta että ne kamppeet, joissa sairaalaan menen, sotkeentuvat tms.

- cd- soitin ja levyjä

- siteitä varalle

Siinä kai ne olikin. Vauvalle tietty vaatetta kotiinlähtöä varten, mutta ne ehtii kyllä isäntäkin tuoda kotiutumispäivänä.

TIKRU, tervetuloa tälle puolen! :) Ja onnea hyvistä tuloksista kromosomitutkimuksesta! Varmaan todella piinaavaa ollut odottaa tuloksia, mutta onneksi kaikki vaikuttaa hyvältä :)

Ääh, nyt tyhjeni pää. Huomenna neuvola, jospa sitä sitten tulis kirjoittelemaan lisää...

Han, S ja B 38+4

Vierailija
38/157 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikrulle tervetulotoivotukset, onnea odotuksesta ja hyvistä testituloksista!

Hyviä ohjeita oli tullut sairaalakassin pakkaamista varten! Oma listani taitaa noudatella aika pitkälle tuota yllä olevaa Hanin laatimaa listaa. Jepsiksellä ihan hyvä pointti ladata kameran akku! ja tyhjätä muistikortti! Kamera nimittäin on jo munkin kassissa, mutta akku varmaan ihan lopuillaan, ja muistikortillakin koko syksyn kuvasato... Edellisen kameran, joka muuten oli vielä filmikamera, viimeiset kuvat otettiin synnytyssalissa esikoinen kapaloituna isin sylissä ja sitten kamera simahti. Piti heti lähteä ostamaan uusi kun kotiuduin sairaalasta. Nyt alkaa silloin esikoisen synnyttyä ostettu kamera olla jo vanhaa tekniikkaa, että hyvin voi käydä nytkin niin, että kamera pasahtaa! :)

Munkin mielestä mulla on törkeä työnantaja sikälikin, että vain yhden esimerkin mainitakseni meitä jäi töistä kaksi äitiyslomalle samoihin aikoihin ja osallistuin työkaverini vauvalahjaan hänen jäädessään pois töistä, mutta kun itse olen tällainen "petturi" ja jäin sairauslomalle ennen aikojani, niin en ole saanut edes tekstaria, jossa toivotettaisiin hyvää äitiyslomaa. Mulla on siellä työpaikka odottamassa, mutta luultavasti haeskelen uutta työpaikkaa ennemmin kuin palaan tuonne firmaan, missä on huono olla. Työpaikan fiilikset vaikuttaa niin paljon myös työpäivän jälkeen ja vie voimia, niin että olisi perheenkin kannalta parempi, jos viettäisin muunlaisessa ilmapiirissä päiväni. Toimeentulon takiahan siellä tietty käydään, mutta kokonaisuus ratkaisee ton työssä viihtymisen.

MiaMik, jaksat kyllä liikkua ihmeen paljon! Se tekee kyllä varmasti vauvan syntymän jälkeisiä aikoja ajatellen tosi hyvää kun on sitten kunto kohdallaan.

Toivottavasti saisit Mammis nuo paineet laskemaan, kurjaa on joutua asiaa miettimään. Ja sitten kun vielä on nuo ohjeet erilaisia neuvojasta riippuen, yksi sanoo yhtä ja toinen toista. Ota nyt siinä selvää! ...Komeronkin olitte saanut siivottua :). Miten nuo komerot onkin muuten sellaisia, että sinne on "joku" aina laittanut niin paljon tavaraa, että lisää ei mahdu?! Mekin laitettiin juuri yhdestä komerosta varmaan 5 tyhjää joulukynttelikön pakkausta roskikseen, niitähän oli tosi tarpeellista säilyttää tyhjinä kaapissa! Hehheh... Komeroissa on varmaan joku magneetti, joka vetää kaikenlaista turhaa ja tarpeellista puoleensa.

Ja taas tuli romaani! Pitäisiköhän käydä vähän useammin ja laittaa vähän vähemmän asiaa per viesti ;). Voinnista sen verran, että ei mitään uutta auringon alla. En jotenkin yhtään näe itseäni ei-raskaana, varmaan tämä tila jatkuu hamaan iäisyyteen :).

Laventeli 38+5

Vierailija
39/157 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tervetulo-toivotuksista:)

tosta sairaala-kassista; 2 vuotta sitten meille sanottiin synnytysvalmennuksessa että Taysiin ei kannata omia kotiutumisvaatteita ottaa mukaan siksi aikaa kun ite on siellä, vaan laittaa mielummin samaan pinoon niiden vauvan kotiutumisvaatteiden kanssa josta mies ne löytää (mun mies löysi kaapista asti:)) koska jopa mammojen vaatteilla on kuulema ollut tapana kadota:(

mulla oli mukana omia alkkareita, mut ei niihin mahtunut ne sairaalan hehto-siteet joita aluks jouduin käyttään joten ne iki-ihanat verkkopöksyt oli käytössä. samoin sairaalan sukat.

Mulla tais olla mukana ainakin:

- omat kengät:),

-jotain pesuaineita yms,

- meikit (olikin hyvä koska paikallislehteen tultiin ottaan kuva 30h Ronjan syntymän jälkeen...nice...)

- liivinsuojia ja imetysliivit

- mp3 soitin

- puhelimen laturi

- kamera (jonka tosin mies vei heti kotiin tyhjennettäväks että sai lähetellä jo ekana päivänä kuvia

- luettavaa... eipä tullut luettua ei

- karkkia (myös miehelle:))

- mehua (myös miehelle:))

- batteryä:) olin himoinnut tätä rv 10 asti mun en ollut juonut joten synnytyksen jälkeen sitten join:)

- se NEUVOLAKORTTI:) todellakin:)

jep. enpä muista oliko muuta...

Vierailija
40/157 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille sairaalakassivinkeistä! Kuinkas ollakkaan puolet olisi taas unohtunut. Osa vain on sellaista, mitä ei voi vielä laittaa kassiin, kun varmasti vielä tarvitsen. Kuten se neuvolakortti ja kännykän laturi ainakin :) NIin ja mua nauratti tuo millin huulirasva, kun en normaalisti ikinä käytä moista vekotinta :D Siihen jää koukkuun, jos sitä käyttää. Mitään eväitä en ota mukaan. Oksensin viimeksi aikas lailla, ruokaa ei siis tehnyt mieli. Myöskään mies ei halua eväitä mukaan, pärjää kuulemma taas kahvilla. JOs namua tekee mieli niin pyydän sitten vaikka miestä tuomaan sitä tullessaan kun tulevat Idan kanssa katsomaan. Viimeksi nimittäin ehdin syödä niin moneen kertaan ne sairaalakassin namut ja kas kummaa kun lähdettiin synnyttämään niin karkkeja ei kassissa ollut :)

Tässä vielä eiliset neuvolakuulumiset:

-proteiinia pissassa +/- ja sen takia joudun viemään pissanäytteen!

-RR 115/76

-Painoa tullut +263g/vko, yhteensä 13,6kg

-turvotusta ei ole nyt ollut ja sormuksetkin pyörii sormissa!

-Sf-mitaksi terkka sai ensin 32cm ja kun katsoi että olisi laskenut niin mittasi uudestaan ja sai venyttämällä 32,5cm. Mä en ymmärrä tota juttua, että jos on laskenut niin uudestaan mittaamalla pitää saada aina lisää ;)

-Vauvan syke 120

-Vauva raivotarjonnassa ja nyt ihan selkeästi laskeutunut ja lähtökuopissa, päätä ei th saanut enää tuntumaan

Th oli sitä mieltä että ei tarvitse ensi viikolle varata aikaa :D En kyllä suostunut siihen ;)

Mun lenkkeilyt on nyt vissiin lenkkeilty. Nyt kun oikeesti ihan selkeesti vauva on tuolla ihan alhaalla, niin kävely on tuskaa. Onhan mulla noita vihlomisia ollut tosi paljon, mutta nyt sen lähtökuoppaan laskeutumisen todella huomaa! Ja eilen oli koko päivän mahalla menkkamaisia kipuja, välillä piti oikein keskittyä hengittämiseen kun sattui niin. Yön nukuin taas kuin tukki ja tällä kertaa ei supistellutkaan yöllä..

MiaMik rv 32+2