Mistähän löytäisin reilu 1v ikäiselle ns. hienostelu talvitakin?
:) Onko vinkkejä? Olen selannut perinteiset nettikaupat läpi mutta koot on loppu :(
Kommentit (21)
Muuten kyllä voisin harkita mutta lähimpään Zaraan on matkaa n. 500km :)
Noin pieni ei taatusti tee yhtään mitään hienostelu/vierailutakilla; pääasia olisi pitää pieni lämpimänä talvella mentiin pulkkamäkeen tai sukulounaalle!
meillä on poika 10 kk, ja sillä oli jo ristiäisissä kirkkokasteen jälkeisessä kahvitilaisuudessa slipoveri ja vermeet, sekä muutamassa muussa juhlatilaisuudessa ollut esim. kauluspaita ja "miesten" liivi... Mikä estää pukemasta lasta nätisti ja tilaisuuden mukaan??
miksi se ns. hienostelutakki ei muka voisi olla lämmin?! En ymmärrä... Haalari (ihan jopa reimatec ;-D) on hommattu ja sillä ulkoillaan pulkkamäessä jne.
ap
mutta en tiedä, onko hieno tarpeeseesi. Tytölle? Valkoinen untuvatakki, hupussa irrotettava karva (myös huppu irrotettavissa). 90 cm. Oli viime talvena 1,5-vuotiaalla.
on ap:n lapsi jos se unohtui mainita :)
Itse olen ostanut muutamatkin kauniit villakangastakit (talvi-) lapsille erilaisiin talvijuhliin. Hinnat ovat olleet aina alle 30 euroa ja valikoima runsas.
(tosin asun itse pääkaupunkiseudulla ja täällä on mm. Lafkan Kauniaisissa ja Carouselle Mankkaalla, jotka myyvät aika laadukasta käytettyä vaatetta, ei sitä peruscollegevaatekamaa lainkaan)
Olisikohan niillä villakangastakkeja?Viime talvena oli tosi kaunis malli :)
Sieltä löysin vuosi sitten aivan syötävän ihanan punaisen villakangastakin. Mutta lähes vastaavan näin jokin aika sitten myös Benettonin liikkeessä.
alle 1-vuotiaalle tytölle "hienostelutakki". Millä sitä muuten kaffiteltaisiin, kyläiltäisiin yms. Ei toppahaalarilla viitsi joka paikkaan tunkea :)
Nyt kun oikein mietin, niin pojalla oli n. 1-vuotinaana useampia ns. parempia takkeja.
Eikä se kyllä kuulu kenellekään, jos sellaisen haluan hänelle laittaa, et sori :)
Ostin Ellokselta. Ei ollut kovin kallis, mutta oikein kaunis.
samettinen mekkotakki. Olen pessyt sen kerran käsin, on kuin uusi, vähän käytetty. Laitan viikonloppuna Huutikseen.
käytettyä enemmän kuin kerran:
Yksivuotias vaippapeppu tarvitse käytännössä aina nenän ulos laittaessaan lämpimät housut. Kannattaa miettiä, mitkä housut takin kanssa tulisivat käyttöön.
Toinen kysymys on auto. Juhliin, kylään yms. mennään yleensä autolla ja turvakaukaloon ei istu esim. puolipitkä villakangastakki.
Meilä oli yksivuotiaalla viime vuonna Benettonin valkea takki (ei siis villakangas). Toimi hyvin kauppareissuillakin.
Käytetty mekkotakin ja mekkojen kanssa villahousuja.Ei ole ollut kylmä eikä mitään ongelmaa turvaistuimessa .
Mutta sitä ei voi sanoa hyvällä tahdollakaan halvaksi. Oli samanlainen jo viime vuonnakin.
Olen muuten eri mieltä siitä tarvitseeko 1v ikäinen vielä lämpimät "toppahousut" tmv hienostelutakin kanssa kun on ulkona.
Yleensä 1v ikäinen on vielä rattaissa kun kuljetaan pitempiä matkoja (ts. ei olla ulkona peuhaamassa jolloin on tietenkin haalarit päällä). Lähes jokaisella rattaiden omistajalla löytyy varmaankin toppajalkapussi. Näin ollen tärkeintä on että takki on lämmin. Jalat kyllä pärjäävät kun päällä on sukkikset, housut ja toppapussi siinä päällä.
Meillä mentiin viime talvena lähes kaikki kauppareissut yms. niin että lapsella oli päällä "alakerrassa" tosiaan vain sukkikset ja housut (ja tietenkin kengät). Pysyi tosi lämpimänä kun oli toppapussi siinä päällä. Ja kun päästiin perille kauppaan niin toppapussi pois jaloilta niin oli mukava olo.
ostaiasin hänelle kauppatakiksi tämän:
http://www.childrensalon.com/product_info.php?manufacturers_id=104&prod…
Aivan ihana! Eikä hintakaan paha.
Henkka-maukassa oli ihana valkea tekomokan näkönen, missä punasävysiä kukkakirjailuja ja valkeaa turkisreunaa...