imettävät joilla menkat
onko teillä ollut kierto säännöllinen vai epäsäännollinen imetyksen aikana, jos ollut epäsäännölliset niin paljonko on kerto heitellyt? päiviä vai viikkoja?
itselläni on nyt ollut kohta kaksi viikkoa menkat myöhässä, mutta testit näyttää negaa (2 testiä tehnyt)
olotila on erikoinen välillä tuntuu että menkat alkaa mutta tunne häviää.
samoja oireita oli viime raskaudessakin.
raskaus kyllä olisi toivottu.
lapsi on nyt 9 kk
Kommentit (6)
ja menkat tulleet nyt neljästi, mukavan sääännöllinen viiden viikon kierto :) ennen lasta oli kyllä lyhempi mutta mukavaahan tämä :)
eli kuukauden heitto. edellisessä imetyksessä ei ollut näin epäsäännölliset, mutta kyllä heitti jopa parilla viikolla silloinkin.
Lapsi oli 4 kk kun tultiin uudestaan raskaaksi.
Aluksi kierto oli reilu 40 pv, sitten alkoi kierto lyhenemään. Viimesin kierto ennen tärppiä oli 36.
Meillä imetyksessä oli paljon yli 4 h taukoja joka avittaa kuukautisten tuloa.
Mutta sinun kohdalla synnytyksestäkin on yli puoli vuotta ja kun ne kuukautisetkin jo tulee niin imetykseen ei voi enää luottaa.
Jos sinulla on oireita niin kannattaa mennä neuvolaan raskaustestiin. Tekevät sen ilmaseksi ja saat varattua samalla ekan neuvola-ajan.
Minä aikanaan toisesta lapsesta tein niin, ikäeroa tuli samanlailla kuin nyt.
ja tosi epäsäännölliset ovat olleet. Vauva oli täysimetyksellä melkein 6 kk (on nyt 7 kk) ja mulla on tullut yhteensä kolmet menkat synnytyksen jälkeen. Neljänsiä tässä parhaillaan oottelen alkavaksi, kun tuntuu taas, että maito on tosi tiukassa (mulla siis on maito tiukemmassa aina jonkun päivän ajan ennen menkkojen alkua).
Ja meillekin saa vauva tulla, jos on tullakseen :)
Voi olla kuukautiset kokonaan poissa, tai sitten voi tulla välillä ja sitten jäädä uudelleen pois.
Pidemmät kierrot yleensä johtuvat siitä, että imettäessä ei irtoa munasolua, ja siksi kierto on anovulatorinen. Anovulatorinen kierto ei oikein tuppaa pysymään aikataulussa, eli se on helposti todella pitkä, "kuukautiset" ovat vain tyhjennysvuotoa silloin tällöin.
mulla on ollut, heti kun kuukautiset ovat alkaneet. Mutta tunnen monta, jolla on ollut vain yhdet tai kahdet menkat ja sitten pitkä tauko.