Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinun pitää herätä klo 7.00, mihin aikaan laitat herätyksesi soimaan?

Vierailija
12.10.2009 |

Vietän tällä hetkellä lasten kanssa syyslomaa. Töissä käydessäni herään 1,5 tuntia ennen muuta perhettä siihen, että herätykseni soi kerran. Eli siis nousen ylös samantien. En tosin virkeimmilläni, mutta mielestäni kun kello soi, niin silloin noustaan ylös.

Mieheni on tämän viikon normaalisti töissä ja hänen tulee nousta ylös klo 7.00. Hän laittaa kuitenkin herätyksen soimaan klo 6.00 ja torkuttaa herätystä 10 minuutin välein. Siis herätys soi 7 kertaa ennen kuin hän nousee ylös.

Ja tämä on erittäin ärsyttävää minulle, joka yritän nukkua vieressä kun toisella soi 10 minuutin välein herätys!!! Käyttääkö monikin tätä tyyliä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitamme varttia aikaisemmin.

Minulle yksi ja sama kun en kuitenkaan herää yhteenkään herätykseen yleensä. Mies saa aina herätellä lopuksi.

Vierailija
22/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat sen kellon soimaan klo. 7,00.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman torkkutoimintoa ja pistä lekalla vanha muusiksi.

Vierailija
24/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman torkkutoimintoa ja pistä lekalla vanha muusiksi.

Vierailija
25/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soimaan ja siirrän sitä sen jälkeen aina vartti kerrallaan eteenpäin,eli no joo eipä juoda kahvia lainkaan,no taas vartti,ei enpä eekään suihkuun sit,yks varrti viel ja hyppään suoraan housuihin ja ovesta ulos:D

Vierailija
26/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa nousen juuri silloin kun kello soi. harvoin toki, jos ei OIKEASTI ole pakko nousta juuri silloin kun se kello soi, voin maata sängyssä pari minuuttia, laitan tosin herätyksen pois päältä. Mieheni kanssa harrastaa tuota torkkua, enkä edelleenkään sitä käsitä. Nukun tosin hyvin, enkä yleensä herää tuohon enää. Joskus tosin kun vauvan kanssa aamuyöllä valvoo ja miehen hertyskello tietty sattuu soimaan juuri silloin kun ollaan juuri nukahdettu, niin saatan sanoa pahan sanan siitä torkusta, jolloin heti ymmärtää.

Vierailija
27/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

petauspatjan alla. Sitten nousen. Ei sen kummempaa:)

Vierailija
28/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräsin 6.25 ja olin ovesta ulkona 7.00 ja muut jäi nukkumaan. Edellisiltana olin katsonut kaikki vaatteet ym. valmiiksi eli kun kello soi nousin ylös enkä sen jälkeen käynyt makkarissa. Heräilivät kuulemma n. kasin maissa.

Kun tilanne oli päin vastoin (miehellä liukuva työaika) kello soi 7.00, 7.10, 7.20 mies herää menee laittamaan kahvia, katsoo teksti-tv:tä, hakee makkarista vaatteitaan usein sytyttäen valot, lapset herää ja mies antaa niidenkin ravata makkarissa ja makkarin ovi jää aina auki. Mies lähtee töihin n. 8.20.

Mua toi ärsytti tosissaan kun noi aamut venyivät niin sittenhän mies tuli töistä aikasintaan puoli kuudelta :(

Vierailija
29/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä heräillä turhan takia montaa kertaa...?

Vierailija
30/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se torkku vain väsyttää enemmän. Kun opettelee heräämään heti niin huomaa että ne heräämiset on helpompia.

Vierailija
31/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia menee torkkuessa, joten jos pitää nousta klo 7.00, laitan herätyksen 6.30. Sitten torkutaan seiskaan asti.

Vierailija
32/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on noustava niin se on sama tehdä heti kellon soitua. Torkkutoiminto todellakin väsyttää entistä enemmän, ja kohta on aamu pilalla kun tulee kiire.

Vierailija
33/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin aikaa mutta lopetti kun mulla meni siihen totaalisesti hermot. :)

Heräsin itse aina siihen ekaan herätykseen enkä sitten enää osannut nukkua, kuuntelin vain toistuvia torkkuhälyjä.

Jos minun pitää herätä, laitan kellon soimaan ja kun se soi, nousen ylös. Näin mieskin nykyään.

Vierailija
34/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittautumiseen menee aikaa ja päivän kotityöt pitää tehdä. En jaksa tehdä ruokaa tai siivota töiden jälkeen.

Vierailija
35/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aamu töihin klo 5.45. laitan herätyksen klo 5.20 ja torkutan aina klo 6.30 asti, eli herään aina kolme varttia myöhässä. yleensä töihin asti ehdin viimeistään klo 7, tunnin myöhässä. mieheni on tästä pahasta tavastani todella nyreissään, varsinkin kun hänen tarvii herätä vasta 7.15, ja herää yleensä ihan yhellä herätyksellä (paitsi että on joutunut heräämään mun yli tunnin kestäneeseen torkuttamiseen jo aiemmin). mutta ei se mitään, se ymmärtää... ja pomo ymmärtää myös. =)

Vierailija
36/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän torkkuajastin säädetty 10minuuttiin, eli nousisin kun kello toisen kerran soi (eli klo:7.00.).

TOSIN usein jos masentavan harmaata ja EVVK nousta ylös, karsin jotain aamutoimista pois ---> voin nukkua vielä seuraavan torkun, eli ylös klo:7.10.

...Aamuista olen karsinut KAIKEN turhan pois, eli katson seuraavan päivän vaatteet illalla, samoin käyn illalla suihkussa, en syö aamiaista, olen kehittynyt todella nopeaksi meikkaajaksi, hiusmalli sellainen ettei vaadi laittoa, muutama harjanveto riittää jne.

Olen myös pyrkinyt valitsemaan työni sen mukaan ettei tarvitse aikaisin herätä;)

Vierailija
37/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin kohtuutonta herättää puoliso kymmenen minuutin välein ja itse jatkaa tyytyväisenä torkkunäppäimen hakkaamista. Miltäköhän ap:n miehestä tuntuisi jos ap ravistelisi hänet hereille kymmenen minuutin välein tunnin ajan keskellä yötä?

Jos jommankumman on "pakko" käyttää torkkua ja se turmelee toisen unet (tai unien viimeisen tunnin) niin sitten se torkkuja joutuu menemään toiseen huoneeseen nukkumaan.

Vierailija
38/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää nousta seitsemältä mutta kello soi jo kuudelta. Mies nousee mua aikaisemmin tai samaan aikaan, riippuu vähän päivästä. Se on kivaa kun voi heräillä pikku hiljaa rauhassa, olen ihan sekaisin jos pitää nousta saman tien kun kello soi.

Vierailija
39/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutkinut että on paljon helpompi opetella heräämään samantien. Minäkin olen joskus ollut sellainen torkuttelija, mutta se tapa hävisi siinä vaiheessa kun muutama vuosi sitten tein työtä joka alkoi 5:30 ja päättyi 18:00. Teki mieli nukkua jokaikinen minuutti jonka vain sai eikä herätä torkuttelemaan...

Mieheni taas laittaa kellon soimaan noin puolta tuntia ennen kun hänen pitää herätä. Mutta se ei haittaa minua, koska en ole koskaan herännyt hänen kelloonsa.

Vierailija
40/41 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaihtoehtoja, kun työt alkaa 5.00 ja kello soi 4.35. Siinä vedät vaatteet päälle ja hyppäät autoon.

Mies on just tollanen aasi, joka laittaa torkun päälle sata kertaa. Ai että ottaa päähän niinä aamuina kun saisi nukkua.