Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kesäkuun KESÄHELMET 2010 vko42

11.10.2009 |

Kesähelmien viikko 42

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hölmön oli pakko tehdä uusi testi tänään...ja vieläkin oli plussa=) Toki voi taas sattua vaikka mitä, mutta kyllä tämä plussa toi asian paljon todellisemmaksi. Vatsakipuja minulla kyllä on, joita en muista esikoista odottaessa olleen. Normaalia kai..Muita oireita ei ole.

Huomenna juhlitaan koko perheen kesken ja mennään jäätelölle=)

Kuinkas muut kesäkuiset voitte?

T.Rosa vkot 4+ jotain....

Vierailija
2/53 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määkin tein 4. testin eilen :) ja edelleen näytti plussaa....

Rosa kyseli vointia, joka on ihan hyvä. Oikeastaan eilen ja tänä aamuna ei juurikaan ole ollut mitään oireita. Arkuus tisseissä, ällötys ja nippailut ovat olleet vähenemään päin, mutta niin kai sitä sanotaan, että oireettomuuskin kuuluu ihan asiaan. (?) Vaikka kieltämättä sitä itse ehkä vähän "hermostuu", kun oireet katoaa, kun pelkää aina pahinta. Yritän ottaa rennosti ja mennä sillä meiningillä, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan :D

Vielä 6 päivää ar-ultraan!!!

rv6+2 (kait)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei yhtään minkäänlaisia oireita... ja ultraankin pääsen vasta marraskuun puolen välin jälkeen... vähän ahistaa tämä odotus kun ei oo varmaa ollaanko tuolla hengissä vai ei.

Vierailija
4/53 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mukaan.. :)

Tein positiivisen testin viime torstaina. Pikkuhiljaa tässä päivä kerrallaan edetään..

Tämä on toinen raskauteni. Esikoinen on syntynyt kesäkuussa 2008.

vikkelämpi 5+0 (kai?)

Vierailija
5/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille ja tervetuloa uusille! Porukkaan mahtuu vielä hyvinkin! :D

Eilinen ilta ja tämä aamu ovat kyllä olleet ihan yhtä hel****tiä. Olen tässä useamman kuukauden ajan toteuttanut aika hyvin glutamaatitonta ruokalinjaa, kunnes eilen sitten tein sellaista jauhelihamureketta, mihin laitettiin ranskalainen sipulikeittopussi - jossa tietysti oli glutamaattia. Ja voi jösses mikä olo siitä tuli! Mua on yököttänyt eilisestä illasta saakka ja maha on ihan sekaisin. Laitoin tänä aamuna toisen paketissa olleen keittopussin suoraan biojätteeseen, niin jo pelkkä haju oli saada laatan lentämään. Eikä siinä vielä kaikki, mun on pakko syödä sitä samaa ruokaa tänään lounaaksi töissä, kun ei yksinkertaisesti ole mitään muutakaan syötävää (meidän työpaikalla ei ole ruokalaa eikä kauppoja lähellä tms.). Toivottavasti kuvotus ei ole enää yhtä paha. Eihän sitä glutamaattia suositella raskaana oleville ja tiesin kyllä, että sen maun tunnistaa heti kun on jonkun aikaa elänyt ilman sitä, mutta en ihan näin pahaa reaktiota kuvitellut. Tietääpähän nyt välttää vieläkin enemmän sitä ainetta! :P

Muutenpa sitten ei kamalasti niitä oireita olekaan. Tissit edelleen arat ja nippailua on, mutta kieltämättä mitä lähemmäs ultraa mennään, sitä enemmän on alkanut jänskättään. Edelleenkään ei ole mitään jatkuvaa kipua tai vuotoa, mikä on helpotus, mutta eilen illalla mun valkovuoto oli kaikkea muuta kuin valkoista. En oikein osaa sanoa, että oliko se rusehtavaa (tyyliin verensekaista) vaiko vain todella tumman keltaista. Mutta kait se tuokin kuuluu asiaan. Säikähtä vaan, että jos se oli veren sekaista, että ei mikään vuoto alkais. *koputtaa puuta* ei ainakaan toistaiseksi ole alkanut. Että kait sitä raskaana ollaan, kunnes toisin todistetaan :D

Mites teillä muilla nämä ekat viikot ovat lähteneet käyntiin? Onko oireita, jännistystä, ihmetystä vai mitä?

Hyvät päivänjatkot, minä alan töihin! :)

Vierailija
6/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille. Ilmoittaudun minäkin mukaan. Esikoistani odotan "vanhoilla päivilläni". Ikää 35v ja lapsi mulle ja miehelle ensimmäinen. Tein ekan positiivisen testin lauantaina ja edelleenkään en oikein uskalla edes uskoa asian olevan totta. Tätä on odotettu, mutta tuntuu ettei oikein uskalla vielä juhlia. Mulla eka neuvola 2.11, jossa ei kuulemma tehdä varhaisultraa. Ajattelin kyllä mennä yksityiselle ihan vaan varmistamaan, että sen suhteen kaikki hyvin.

Asia on mielessä jatkuvasti, ihan mitä hyvänsä tekeekin. Hirveä vilu ollut jo viikon verran ja vatsassa koko ajan omituinen olo. Tuntuu vähän siltä, kuin olis koko ajan vatsa täynnä. Ihan pinkee olo ja joskus ihan kylkiluiden alta alavatsaan asti. Tää ei varmasti ole luulutautia, vaikka järki sanookin, ettei siellä vielä voi mitään niin "isoa" tapahtua.

Mielenkiinnolla jään odottelemaan muiden fiiliksiä!

Vierailija
7/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYTTELI, ainahan sitä voi mennä yksityiselle varmistamaan, mitä masusta löytyy :) Mulla on tänään aika alkuraskauden ultraan.

AIE, miksi olet välttänyt glutamaattia noin yleisesti ottaen? Mä oon kyl aina ollut aika huono välttelee mitään muuta kuin alkoholia raskauden aikana.

Omat fiilikset raskauden suhteen on hyvät, odottavat ja ja... vähän jännittyneetkin. Ehkä tuo tämän päiväinen ultra tuo hyviä uutisia ja voin nauttia raskaudesta. Tosin en usko, että tämä on vielä viimeinen. Kyllä mä sen nelosenkin sitten vielä haluaisin... Ja parin vuoden ikäerolla kuten nämä muutkin :)

Onnittelut taas uusille plussanneille.

Nyt pitää valmistautua liikekannalle.

Pylläri 6+3

Vierailija
8/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa olen kans linjoila, meni monta päivää reissatessa enkä paremmin koneelle ole ehtinyt.

innalle isot halit ja pahoittelut, joskus elämä on kyl niin kurjaa ettei siihen oikein ees löydy sanoja...

täällä oma napa kaikki ok, yllättävän paljon on huonoa oloa, mitä en edellisistä raskauksista muista, mulla ei nimittäin ainakin pitänyt kutia toi pojasta pahoinvointia, ku kaksi edellistä on poikia ja ei niistä ollu läheskään tällaista oloa. vielä viikko ja päivä ekaan ultraan, ens torstaina ois sen aika ja sitä ennen pitäis pitää keskimmäisen synttärit yms joten touhua riittää;)

niin ja tervetuloa uusille, toivotaan tosiaan että yhtään kesäkuista ei enää tippuis kyydistä.

eipä mulla muuta, iloista keskiviikkoa kaikille!!!

bleeder 7+1

Vierailija
9/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pylläri: Sitä ei suositella raskauden eikä imetyksen aikana. Tässä lyhyesti (linkki: http://terveesti.blogs.fi/2006/09/20/ravinnon_proteiinit_ja_terveys_osa…)

"Evoluutiossa maukkauden aistiminen oli mielekästä, sillä se ohjasi syömistä kypsien hedelmien ja proteiinipitoisen ravinnon suuntaan. Nykyisin kuitenkin tilanne on toinen. Elintarviketeollisuus käyttää keinotekoisena aromivahventeena glutamaatin natrium suolaa (natriumglutamaatti, E 621), jonka avulla se saa ravitsemuksellisesti huononkin ruoan maistumaan hyvältä. Tämä on osasyyllisenä ihmisten liialliseen energian saantiin. Erityisen huolestuttavia ovat tiedot natriumglutamaatin mahdollisesta neurotoksisuudesta imeväisille ja sitä kautta sen yhteyksistä ahmimishäiriöön."

"Vastasyntyneillä glutamaatin osuus ravinnosta on kaikkein suurin ja vastasyntyneet ja pienet lapset ovat todennäköisesti riskiryhmää glutamaatin liikasaannille. Glutamaatin ja natriumglutamaatin vaikutuksista vastasyntyneillä tarvitaan selvästi lisätutkimuksia. Nykyisen tiedon perusteella liiallista glutamaatin saantia, missä muodossa tahansa, kannattaa välttää raskauden ja imetyksen aikana sekä pienten lasten ravinnossa."

Pääasiallisin syy itsellä on kuitenkin ollut ruuan puhtaus, eli haluan syödä mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa.

Ja meillä on Pyllärin kans näköjään tasan samat viikot, kun mullakin rv6+3 :)

Vierailija
10/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei vain kaikille!

Olen juuri rekisteröitynyt ja liittynyt joukkoonne! Täällä on kuumeiltu jo vuosia, mutta opiskelujen takia päätetty siirtää ensimmäisen yritystä. Ilokseni se aloitettiin huhti-toukokuussa. Eilen tein positiivisen raskaustestin =) ja nyt on toiveissa kesävauva 2010. Epätodellinen olo on vielä, vähän on kuvotusta, ei muuta. Olin varautunut pitkäänkin yritykseen, mutta hyvä näin =)

Milloin olette tilanneet neuvolan? Täytynee viimeistään ensi viikolla sitten tilata, mutta jotenkin on itsellä sellainen olo, ettei liikaa halua innostua, vielä on pitkä matka edessä!

Laskettu aika laskujen mukaan on noin 17.6, eli nyt mennään viikolla 4+6 (tämä siis netin laskurilla saatu). Kierrot ovat vähän heitelleet ja viime kierto alkoi tiputtelulla.

Nyt sitten odotellaan ajan kulumista ja yritetään elää normaalia elämää..

Vierailija
11/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Hienoa AIE, että oot täällä odotuspuolella! Oltiin samaan aikaan vauvakuumepuolella ja harmitti sun puolesta, kun sait ensin negan. Mutta upeaa että oot sittenkin raskaana! :)

Mulla ei oo paljon muita oireita kuin rintojen turvotus ja arkuus. Luulin että tulee kauheaa pahoinvointia, mutta sitä ei oo (ainakaan vielä) tullut. Sunnuntaina oltiin syömässä ravintolassa ja jaksan yleensä syödä ihan helposti koko annoksen. Tuolloin yhtäkkiä en jaksanut enää ja alkoi etomaan mun herkkuruoka, se taisi johtua raskaudesta.

Viikonloppuna kerrotaan meidän vanhemmille raskaudesta, ilahtuvat varmaan ihan hirveästi, kun se on molempien vanhemmille eka lapsenlapsi. Toivottavasti pysyy matkassa mukana.

Neuvolan tilasin maanantaina ja se on ensiviikon ke. Alkuraskauden ultraan en oo varannut aikaa, mutta ehkä varaan sen, sillä olis kiva nähdä, onko masussa todella joku.

Pirteitä syyspäiviä!

Merihelmi ja Vaavi 6+2

Vierailija
12/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin äsken alkuraskauden ultran, koska haluan tietää, onko masussa joku ja sykkiikö sydän. Se on ensviikon perjantaina. Nyt odotellaan sitä, on tää odotus yhtä odottamista. :)

Vierailija
13/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla äsken ihan rauhallisessa tilanteessa tuntui alavatsassa ihan kamala vihlaisu ja se veti kyllä meikäläisen kaksinkerroin ja meni 15 minuuttia et sain itseni suoristettua. Nyt sitten lueskelin kaikenlaista netistä ja alkoi pelottaa et onko voiko kohtu revetä tai jotain?

En oikeasti muista edellisestä raskaudesta vastaavaa...Vatsa ollut kipeä koko ajan mutta tää oli kyllä ihan jotain muuta.

Paniikki...Lomailemaan pitäisi maalle lähteä ja pelottaa entäs jos jotain käy niin lääkäri on kyllä liian pitkän matkan päässä siellä..

Onko kenelläkään vastaavaa?Vakuuttakaa kanssaodottajat minut et tämä on normaalia....

T.Rosa

Vierailija
14/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin takaisin kotona. Oltiin esikoisen kanssa yö korvaklinikalla risaleikkauksessa ja mulla oli palaa pipo ton energiapakkauksen kanssa.

Tänään oli sitten työhaastattelu ja siellä tarjottiin kahvia. Nyt on etonut koko illan :( Ja eilen menin miehelle sanomaan rusehtavasta vuodosta ja tuo sitten huolestui ja sai mutkin huolestumaan. No, kunhan ei muutu veriseksi niin olkoon.

Mutta muuten tuntuu kaikki olevan kunnossa. Rinnat ei herätä öisin, kuten edellisissä raskauksissa enkä ole kuoleman väsynyt kokoaikaa. Oireet on oikeestaan aika minimissä, eli vessakäyntejä on turhan tiuhaan, mutta muuten oireeton (kunhan vältän kahvia).

Rontsukka 8+0

Vierailija
15/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmoittaudun mukaan, vaikka reilusti vielä jännittääkin :)

Maanantaina tosi tosi haalea plussa ja tänään vahva plussa Clear Bluella. Tosin menkkojen ei vielä olisi pitänyt alkaa, vasta huomenna tai ylihuomenna. En vain millään malttanut odottaa testauksen kanssa :).

Nyt mulla raskauslaskurin mukaan menossa 3+5. Onko muita näin varhaisessa vaiheessa testanneita? :)

Vierailija
16/53 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

liityn minäkin keskusteluun mukaan, vaikka tosi paljon jännittää, sillä keväällä tuli ensimmäisestä raskaudesta keskenmeno ja arvatkaa vaan, kuinka paljon nyt jännittää.

Tein haalean plussatesti jo viikko sitten ja oli pakko tehdä sitten lauantaina sekä sunnuntaina testit uudestaan ja kyllä se ihan plussa oli! Olen niin onnellinen! Tänään piti tehdä vielä varmistustesti, on tää niin epätodellinen, mutta ihana olo! Onko muita keskenmenon kokeneita kesävauvan odottajia, miten saisin rentoutettua itseni, etten miettisi koko ajan, että toivottavasti kaikki menee hyvin?

Aistiiko se sikiö, jos jännitän ihan kauheasti? on täällä onneksi muitakin jännittäjiä, jännitetään yhdessä.

La olisi laskurien mukaan 10.6. ( aivan mahtavaa, sillä se on syntymäpäiväni !!! ja tämä olisi maailman paras syntymäpäivälahja mulle !!! )

Olisin halunnut mennä varhaisultraan jo parin päivän päästä 7+1, mutta todellisuudessa tiedän että olen vasta 6+1, sillä ovis oli viikon myöhässä ( testasin! ) ja mitä keskusteluista luin, niin ei välttämättä kannata mennä vielä niin aikaisin. Onko kokemusta muilla ultrasta niin aikaisessa vaiheessa ? Kuitenkin mulla on niin iso, että haluaisin tarkistaa, onhan siellä kaikki kunnossa ja lähtenyt kehittymään, sillä keväällä oli tosiaan km ja tämä on toinen raskaus, jonka toivon todella paljon onnistuvan!

Olemme lähdössä parin päivän päästä matkalle, joten ultra olisi sitten matkan jälkeen 7+4 viikolla, silloin pitäisi jo sykekin näkyä varmasti ( toivottavasti ).

Antakaa mielipidettä pliis, onko liian aikaista mennä 6+1 viikolla ultraan? lääkäri sanoi, että näkyisi siellä ruskuaispussi ja 2 mm pieni alkio, mutta ei ehkä juuri muuta, mutta toiset ovat saanut jo sykkeenkin 6 viikon jälkeen. Ehkä pitää uskoa lääkäriä tässä kohtaa kuitenkin. En ole varannut vielä edes neuvolaa, mutta luulen, että varaan sen varhaisultran jälkeen sitten!

Sillä keväällä käytiin jo neuvolassakin kerran, vaikka ensimmäinen vauvan yritys ei valitettavasti onnistunutkaan. Mutta nyt on niin hyvä fiilis, että olemme onnistuneet uudestaan!

Iloitaan tästä hetkestä ja minäkin olen samaa mieltä teidän muiden kanssa, että niin kauan olen raskaana ja iloitsen siitä, kunnes toisin todistetaan! pidetään ultraan kaikille peukkuja ja yritetään pysyä mukana ketjussa ensi kesään saakka! ajatelkaa kuinka ihana kesä meille on tiedossa!

Mukavaa loppuviikkoa ja rentoa odotusta kaikille!

t. vaimo 2007 rv 5+5

Vierailija
17/53 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ULTRAKUULUMISIA: eilen siis olin ultrassa ja kyllä sieltä pienen etsimisen jälkeen syke ja pieni ihmisen alku löytyi

Vierailija
18/53 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllärille onnittelut saadusta sykkeestä. Ihania uutisia! :)

Ja kaikille plussanneille myös onnittelut ja tervetuloa kasvavaan joukkoomme! :)

Rosa: olettaisin, että tuo on ihan normaalia, koska olen ymmärtänyt, että repäisykivutkin voivat olla todella pahoja. Niin kauan kun ne eivät ole jatkuvia ja vuotoa ei ole, älä ole huolissasi. Tsemppiä!

Vaimo2007: lienee varmempi luottaa lääkäriin ja odottaa sinne 7+viikolle ennen ekaa ultraa. Jos itsekin tiedät, että ovis on ollut viikon myöhässä, niin miksi mennä kiusaamaan itseään, jos vaikka sitä sykettä ei vielä saadakaan kuuluville. Että rauhassa vaan, ei siihen ole kuin reilu viikko enää :D

ON: ei mitään ihmeellistä. Nippailua ja luojan kiitos eilinen paha olo loppui. :D Polttelis tehdä huomisaamuna vielä yks "varmistustesti" mutta saman aikaisesti alko pelottamaan, että entä jos sitä viivaa ei tuliskaan. Taidan siis vaan tyytyä niiden aiempien testien tuijotteluun ;-) . Maanantaina sitten vasta jännittääkin. Veikkaan, ettei tule maanantaina töiden teosta yhtään mitään.

Jaksamista ja vointeja ihan kaikille!

rv 6+4

Vierailija
19/53 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jottanu kommenttia ja vaikka mitä. Sit oli perille tullu tasan ultrakuulumiset...

Myöhemmin lisää.

Pylläri

Vierailija
20/53 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekassa raskaudessa aika alussa yksi todella voimakas kipuilukohtsus, joka tuntui juuri kuvailemaltasi. Kesti n. 15 min ja loppui kuin seinään. En tiedä mitä kohdussa tapahtui, mutta raskaus jatkui normaalisti ja vauva syntyi ihan terveenä. Tsemppiä!

Täällä edelleen hieman etovissa tunteissa mennään päivä kerrallaan. Parin viikon päästä ajattelin soitella neuvolaan. Olisi mukava päästä ennen soittoa tuonne 7+ viikolle.

onnellista alkuraskautta kaikille!

Peipposka rv 5+3 (kai?)