Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kesäkuun KESÄHELMET 2010 vko42

11.10.2009 |

Kesähelmien viikko 42

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai se eilinen oli sitten vaan niitä asiaan kuuluvia repäisyjä. Kiitos tsemppaamisesta!=)

Lähden nyt hyvillämielin luonnonrauhaan ja palaan linjoille maanantaina. Toivon kaikille mukavaa viikonloppua ja hyviä oloja.

T.Rosa

Vierailija
22/53 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Rekisteröidyin juuri (oli muuten vaikea keksiä nikki joka ei ole käytössä!)ja ajattelin liittyä joukkoonne. Tein plussatestin eilen ja meille olisi tulossa toinen lapsi. Varsin epäuskoisella ololla tätä kirjoitan, sillä jo esikoinen oli suuri yllätys ja nyt sitten tämä. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Laskettu aika olisi 1.6. mutta sehän voi vielä muuttua. Jos oikein laskin niin nyt olisi raskausviikko 7+2. Neuvolaankin pitäisi siis soittaa. Yritän jo tänään jos vain muistaisin sen soittoajan! Oireita ei juuri ole, mutta siitä en valita.

Toivottavasti saadaan vilkasta keskustelua aikaan. Toivotan kaikille oikein hyvää päivänjatkoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi kiva lukea teidän muiden oireista, fiiliksistä jne., kun näin ensikertalaisen kohdalla kaikki on uutta ja ihmeellistä.

Mua jännittää ihan kamalasti ja olen koko ajan todella huolestunut, että olenhan varmasti raskaana ja onhan kaikki varmasti hyvin. Tein viikko sitten pe-aamuna Apteekin omalla testillä himmeä plussan, su-aamuna Clearbluella selvän plussan ja sit ajattelin eilen tehdän ihan varmuuden vuoksi testin. Ajattelin, että kyllähän se nyt jo ihan selkeä on ja tein illalla, tulos himmeä plussa Clearbluella. Pitäis varmaan lopettaa toi testaaminen ja luottaa, että on raskaana, kunnes toisin todistetaan.

Vaikka toisaalta olo on epätodellinen, nää oireet on kyl aika todellisia. Rinnat on arat ja oon tosi väsynyt. Lisäksi mua etoo 24/7 ja tänä aamuna oli karmea olo, piti mennä pötköttelemään vähäksi aikaa vielä ennen töihin lähtöä, kun tuntui, että oksu tulee just. Lisäksi on ollut pientä menkkakipumaista alavatsakipua.

Soittelin alkuviikosta neuvolaan, kun kunnan nettisivuilla oli ohjeena, että pitäis heti soitella. Neuvolantäti lähetti varhaisultraan, kun mun kohdalla noi viikot on epäselvät. Lopetin 6,5 viikkoa minipillereiden syömisen, eikä mitään vuotoja ole tullut. Nyt mulla on sit ultra-aika ens viikon pe. Toivottavasti ei ole liian aikaisin, kun viikkoja on nyt 4-6.

Vierailija
24/53 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo2007: Mulla oli kesäkuussa km, alkio oli lakannut viikolla 6 jo kasvamasta huomattiin varhaisultrassa 8+3 muistaakseni. Mulla kans pelko persuksissa koko ajan, on jotenkin vähän oireitakin. Lievä kuvotus välillä, varsinkin jos juo kahvia (olen ollut muutaman pvän jo ilman), pissalla saa ravata, tissit ajoittain arat...ehkä pitäis olla tyytyväinen olotilasta,joku on saattanut ykäillä testistä lähtien :) Mutta minkäs pelolleen voi. Mulla on kaks lasta jo,eikä ikinä ennen oo ollut keskenmenoja,koitan luottaa siihen et ei mul oo ainakaan sellasta historiaa et niistä ois joutunu usein kärsimään. Ens ke sit näkee onko siel pikku sydän sykkimässä,toivottavasti...olis kamalaa kokea sama uudestaan. Onks muilla sellasta et välillä tissit on arat ja välillä ei? Tai että jonain päivinä väsyttää enemmän ja on tokkuraisempi olo kuin toisinaan? Viikot 6+6

Vierailija
25/53 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti siirryn tänne puolelle tuolta kuumeilijoista... Plussasin tänään ja laskurin mukaan laskettuaika ois juhannusaatto eli 25.6. Tämä odotus on mun neljäs. Kotona ennestään ipanat 8v, 6v ja 1v, joten hulinaa riittää.

Vierailija
26/53 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille Kesähelmille taas paaaaljon onnea! Ja tarrasukkia mukaan matkaan. :)

lilium candidum: Mä varasin neuvolan heti seuraavana päivänä plussasta. Täällä suunnalla eka neuvola on yleensä siinä viikolla 7-8. Vaihtelee tietysti paikkakunnittain. Hetihän sen voi varata kun plussa mittariin värähtää.

Rosa76: Mulla oli edellisessä raskaudessa koko raskauden ajan tommoista repivää kipua joka tulee yhtäkkiä ja tuntuu kuin olisi kohtu revitty irti. Aivan hirveä kipu! Tässä raskaudessa on jo sama kipu alkanut..

Eipä kivulle ole mitään järkevää syytä löytynyt mutta ilmeisesti sitten on "normaalia" ja joillakin sellaista vain on.

vaimo2007: Mä odottelisin vielä hieman, esim. viikolle 7+jotain. Silloin ainakin pitäisi sykkeen näkyä! Ite olin tosin jo 5+4 viikolla jolloin juuri ja juuri näkyi ruskuaispussi... Ja viikolla 6+6 jolloin näkyi lyönnitkin.

valkosipuli: Täällä ihan samaa tissien kanssa. Edellisessä raskaudessa oli jo ennen plussausta niin kipeät, että ei koskea pystynyt ja rintsikoitten laittaminenkin oli ihan tuskaa. Nyt on joinakin päivinä hieman arat ja toisena sitäkin vähemmän. Unettaminen sen sijaan on ikuista. Päivästä toiseen iskee väsymys joskus neljän-viiden aikaan. Olenkin alkanut nukkumaan päikkäreitä. Muuten oon iltaisin niin kiukkunen!

Pylläri: Onnea sydänäänistä! Se on niin ihana näky kun siellä ruudulla vilkkuu ne pikselit!

Omat jorinat: Perjantaina vietettiin häitä. Oli oikein kivat juhlat ja vieraatkin tykkäs. Maanantaina sitten lähettiin laivalle ja heräsin yöllä pissalle ja huomasin kun verta tulee! IIKK! Koko laivamatka meni sitten vähän pelonsekaisesti kun verta tuli aikalailla ja seassa paljon klimppejä. Ja kun sieltä laivalta ei pääse edes pois..

Keskiviikko aamulle sain onneksi lääkärin ja kädet kylminä nousin tutkimuspöydälle ultraan. Ja helpotus oli suuri kun siellä se pikkuinen kelli ja sydän sykki! Ihanaa! Lääkäri oli tosin tosi tympeä ja heitti mut pihalle kun sanoin, että mulle on tehty sektio ihan omasta halusta. Jäi tosi paha maku tästä lääkäristä enkä saanut ollenkaan vastauksia esim. että miksi vuotoa on, mistä se tulee jne. Pitäiskö ottaa nyt ihan rauhassa vai antaa vain mennä vai... Harmi kun mun omalle gynelle ei saanut aikaa silloin. Siellä olisi ainakin saanut kunnon vastauksetkin.

Muuten olo on todella kurja. Kivut on kauheat, verta tulee edelleen, oksettaa kokoajan, väsyttää ja paleltaa. Aina välillä ihmettelee kuinka toisille raskaus on niin helppo ja toisille yhtä kidutusta. On niissä eroja!

Mutta tälläistä täällä tälläkertaa.

Aurinkoista päivää kaikille ja hyvää syyslomaa niille joille semmonen on suotu! :)

adore 7+0

Vierailija
27/53 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin varovasti ja pelonsekaisin tuntein liityn joukkoonne.

Tässä tulee minun tarinani..

Menkat olisi pitänyt alkaa 7-10.10, ei vielä näkynyt ja monenlaisia raskausoireita on ollut. Suurimpana ehkä tuo rintojen arkuus, kutina ja jomotus. Hedelmöittymispäivä on 99% 25-26.9.

Viikonloppuna sain useampaankin testiin haaleaa plussaa. Maanantaina taas haalea plussa, joskin hieman vahvempi kuin edelliset ja verikokeessa näkyi haalea plussa. Maanantai-iltana alkoivat sitte kovat vatsakivut ja jonkinsortin menkat tulivat. Tosin vuoto hyvin niukkaa ja ruskeaa(kestivät n. 3pvää). Raskausoireet vaan jatkuivat, joten keskiviikkona uusi testi, joka näytti melko vahvan plussan. Kävin terkkarin ohjeistamana vielä samana päivänä pissatestissä. Noh, se oli sitten haalea plussa (virtsa ollut rakossa n 2h).. Tänään tein clearbluen digitestillä vielä testin ja siihen tuli, raskaana. Terkkari oli ihan ihmeissään ja laitto labraan lähetteen, että viikon päästä uuteen pissatestiin.

Huoh, ei tämä elämä ole helppoa :D

Pieni pelko on tuolla takamuksessa, että kaikki ei ole hyvin, kun ilmeisesti tuo hcg on noussu niin hitaasti..

Jos kyytiläinen on kyydissä ja pysyy siellä, on LA joskus 19.6 paikkeilla.

Kertokaa omia näkemyksiä ja kommentteja :D

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta!

Vierailija
28/53 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin onnittelut uusille tulijoille!! Ja toivoa heille, jotka tuskailevat kipujen ja vuotojen kanssa.

Siis raskauskiekko on käännetty siten, että menkat alkoi 26.8. Jotenkin olen kokoajan katsonut, että nyt olis jo 8+1 ja ollut hieman äimänä, että miten se voi olla näin pitkällä ennenkuin huomasin mitään. No totuus taitaa olla erilainen, eli nyt mennäänkin päivää 7+1. Ja virheen huomasin vasta kun kirjoittelin viikkoja uteliaisuuttani kalenteriin ja laskettu aika oliskin tullu toukokuun puolelle. Eipä tuosta onneksi ole haittaa vielä aiheutunut :)

Kokoajan on sellainen olo, että menkat alkaa tai ovat juuri alkaneet. Tuntuu, että valkovuotoa tulee hirveesti. Syöminen tuntuu vastenmieliseltä pakolta. Mitään ei oikein tee mieli ja kahvista tulee paha olo. Onneksi sain uuden työn (ehdinkin olla nykyisessä tämänpäivän ja huomisen :) ) ja työmatka lyhenee 1,5h/suunta ja iltavuorokin loppuu jo klo 18 (nykyinen klo 22+tunti matkaan). Joskus se onni potkii.

Vierailija
29/53 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun kesähelmet lisääntyy eli onnea uusille plussanneille.

Toivoa ja voimia heille, joilla on kipuilua ja vuotoa. Pidetään peukut pystyssä, että kaikki jatkuu kaikilla meillä hyvin tuonne kesäkuulle saakka. bd bd

Rontsukka: onnittelut uudesta työstä! Hyvä, että onni potkas! :)

ON: kyllä itseäkin kieltämättä jännittää aina välillä tämä oireettomuus. Tai se, että ne oireet vaihtelee ihan hirveästi päivästä toiseen voimakkuudeltaan. Mulla ei tissit oikeestaan oo koko aikana olleet kipeät, ainoastaan nännit. Tänään tuntuu, että nekin on ihan ok. Tosin tänä aamuna tuli ihan sairaan huono olo kun en heti syönyt aamiaista, vaan odotin sitä tavallista pidempään. Yleensä mulle ei tule sellaista kuvotusta siitä. Mutta silti jännittää, että onkohan siellä oikeasti mitään ja jos on, onko kaikki ok... Totesin miehellekin, että maanantainen ultra jänskättää, että onko siellä elämää, niin hän vaan totes, että :"on siellä". Onhan se kiva, että toinen on positiivisella asenteella, mutta jotenkin vaan en usko, että mies oikein tajuaa, että mitä tuulimuna esim. oikein tarkottaa. Noh, vielä pari päivää kärvistelyä ja sitten se selviää. Tuntuu vaan, että aika tämän plussauksen jälkeen on mennyt ihan sika hitaasti eteenpäin! Kaikilla muilla tuntuu olevan viikkoja jo enemmän kuin itsellä ja oma aika vaan matelee ;-)

Viikonloppuja, minä lähden tänään kaverin luo kylään Helsinkiin!

AIE rv 6+5

Vierailija
30/53 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ollut sellainen hulina viikko, että edes täälä ei ole kerinnyt käymään. Nyt esikko aamu-unilla ja vihdoinkin pääsin tänne piipahtamaan.

ONNEA KAIKILLE UUSILLE TULIJOILLE!!!

Ite kerkesin viime viikonloppuna hieman jo huolestumaan, kun etomista enempää ei oireita ole tullut. Tiistaina sitten alkoi kunnon pahoinvoinnit. 3 aamua oon jutellut pöntölle. Iloisesti on aamupala tullut kovin nopeasti takaisin ylös :/ Tänään sentään aamiainen pysynyt sisällä (toistaiseksi), etoo vaan niin vietävästi.... Neuvolaan pitäisi mennä puolentoista viikon päästä. Ei jaksaisi odottaa. Ja sen jälkeen pitäisi odottaa kutsua ultriin...

Mutta hyvää viikonloppua kaikille!!!

Piika 7+0

Vierailija
31/53 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko ollakaan pelokkaampi kukaan...miul pitäs siis olla nyt rv 6+5... ja pelottaa et josko ei siellä ookkaan ketään.

vaikkakin tissit on isommat ku koskaan ennen ja SINISET!(tai siis ainakin pienissä määrin),maha todella turvoksissa,vois nukkua 20t päivässä..ym...

mut kuitenkin...

ja välillä tuntuu niinku ei olis lainkaan raskaana.

ensi keskiviikkoon asti pitää kestää,kun pääsen sillon eka neuvolaan.ja siit vielä odotettava ultraa.

ei tuska...

en tiedä myöskään,onkohan ihan normaalia kun välillä pistää tosi paljon alamahaan...kestää hetken ja sitten häviää.......

kamala,hulluks tulossa tämä typy!

Vierailija
32/53 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys, tasan kuukausi sitten oli elämäni yksi raskaimmista päivistä. Tänään on yksi iloisten päivien joukkoon lisättävä päivä :))

13.pv testasin haalean plussa, tänään nappasin Prismasta mukaan kahden pakkauksen ja se on selkeä plussa!!

Lasketusta ajasta ei hajuakaan, kait se sinne juhannukselle menee.

Kolmen viikon pääst kontrolliultra, eilen ei näkynyt vielä mitään MUTTA enpä mä sitä mennyt vielä väijymäänkään. Kohtu on hieman pyöristynyt ja limakalvo näkyi ultrakuvissa selkeästi.

Ai niin laitan nyt esittelyn tähän, voin sen käydä rustaamassa muuallekin jos tästä on hankalaa poimia?

Eli

Nimimerrki: Coil

LA: Noin 24.6

Sairaala: KOKS

Monesko lapsi: 5

Vierailija
33/53 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut viime aikoina niin hässäkkää ettei ole edes täällä kerennyt käymään:)

Kiva että tullut uusia plussanneita!

Välillä olo edelleen epätodellinen.. Öklötystä kyllä riittää, mutta vessanpönttöä ei ole tarvinnut halailla. Mulla tuo aamupahoinvointi on kyllä iltapäivä/iltapahoinvointia. Koko ajan tuntuu että pitäisi syödä, mutta syöminen ei oloon auta.

Vähän ollut pelko kohdunulkoisesta, kun esim. heti kun tulee hiukan pissahätä, tuntuu että repii vatsaa. Eihän kohtu ole juurikaan vielä kasvanut että voisi rakkoa painaa tms?! Vatsa ihan turvonnut muutenkin ja housuja meinaa pystyä pitämään kiinni kun ahdistaa.

Onko kukaan käynyt pk-seudulla alkuraskauden ultrassa, minkä hintainen oli? Mietitään mentäisiinkö katsomaan että oikeasti siellä on joku, toisaalta kun tekisi mieli vaan luottaa että kaikki niinkuin pitää.

Mammatus 5+4

Vierailija
34/53 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussasin äsken ja tämä nyt kolmas lapsi meille. Aiemmat lapset syntyneet -04 ja -06. Ikää mulla itsellä 33v. La 19.6. Toivotaan että kaikki menee hyvin, mukavaa odotusaikaa kaikille!

Mansikkamarja10 rv 4+6

Vierailija
35/53 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittaudun tänne ja kaikille kesäkuun synnyttäneille onnea.

Minä plussasin testin 26.9.Heti alkoivat oireet,kauheat pahoinvoinnit ja vessassa käynnit.

Iltaisin on pahempi olo ja välillä kun ei voi muuta syödä niin parasta on puuro se on terveellistä ja hyväksi mahalle.Minulla on 2004 vuonna syntynyt tyttö ja hän odottaa vauvaa jo innolla.Kävin torstaina ultrassa jo kun on aikaisemmin ollut 1 tuulimunaraskaus.

Viikkoja näytti silloin olevan 7+4 ja sydän sykki,kyllä siinä piti kyynel tipauttaa kun tuntui niin hyvältä nähdä et siellä sydän sykki ja kun on pelottanut ihan eritavalla kuin ekan kanssa et onko siellä mitään.

Mies ei päässyt mukaan joten olin yksin.

Minulla alkoi keskiviikkona supistelu ja koko päivän töissä supisteli torstaina ja sit perjantain olin töistä pois.Tytön aikana alkoi viimeksi rv 10 supistukset eli aivan liian nopeasti ja kyllä sitä säikkyy ettei sattuisi mitään.Sitten on ollut vissiin liitoskipuja,kaveri sanoi et ne on niitä,kouristaa mahaan välillä tosi kovaa ja se on tosi ilkeän tuntuista.

Tässä nyt jotain näin aluksi.Kaikille hyvää vointeja ja toivotaan kaikille onnea odotukseen ja että kaikki menee hyvin.

T:Catti77 Rv 7+6

Vierailija
36/53 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus, enkä ikinä voinut kuvitella miten ihminen voikin voida pahoin. Vaikee keksiä mitään mikä menis nautiskellen alas, melkein kaikki tökkii. Eka neuvola on reilun viikon päästä, toivon et kaikki olis hyvin. Mahaa nipistelly välillä niin pahasti et sitä sitä haukkoo vaan henkee veet silmissä. Mitään vuotoja ei sentään ole ollut. Hei onko muilla odottajilla nälkä koko ajan? tai jos ei ihan oikee nälkä, niin tekis mieli vaan syödä? Huh, nälkä on, mut en tiedä mitä sitä söis, varmaan vaan hedelmiä. Mut hyvää syksyn jatkoa ja onnea kaikille odotukseen.

- labelle rv 7+0

Vierailija
37/53 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kysyä, että ollaanko me eliksistä tuttuja ?

Susamaria ja 3 ipanaa, joista eka vuosimallia 01

Vierailija
38/53 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys! Liityn joukkoonne jakamaan odotuksen onnea ja epäuskoa. Esikoiseni syntyi 2/05 ja torstaina raskaustesti näytti ällistyksekseni plussaa; laskettu aika on n. 19.6., jos vain kaikki sujuu hyvin. Ensimmäinen raskauteni oli vaikea; raskaus selvisi järkyttävän pahoinvoinnin alkaessa yllättäen ja sitä kesti sitten useita kuukausia. Nyt pahoinvointia ei ole, mutta raskaus tuli tietooni hieman varhaisemmassa vaiheessa. Jos edellisen raskauden kaava toistaa itseään, niin pahoinvointi saattaa alkaa ensi viikon loppupuolella. Rinnat ovat turvonneet ja aristavat ja vatsaa nipistelee, närästystäkin on tavallista enemmän. On kuitenkin vielä hyvin epäuskoinen olo; emme ole puolison kanssa uskaltaneet vielä kertoa esikoiselle tai kenellekään muullekaan. Ei kai tässä voi kuin toivoa parasta. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Paprika rv 5+1 (?)

Vierailija
39/53 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

tein juuri äsken positiivisen raskaustestin!!! Olen niiiin onnellinen, ettei sanoja löydy kuvaamaan tätä tunnetta! vieläkö mahtuu mukaan tänne Kesähelmiin?

Olen 27-vuotias nainen Turusta. Lasketuksi ajaksi laskuri antoi 23.6. Siis taitaa tulla juhannusvauva :) toivon koko sydämestäni että kaikki menisi hyvin loppuun asti, niin minulla kuin Teillä muillakin kesäkuun 2010 odottajilla!

Tähän perheeseen kuuluu minun ja masuasukin lisäksi mies 29-vuotta, poika 7-vuotta ja kolme marsua :)

Toivotan kaikille ihania alkuodotuspäiviä! Itselläni ei vielä ole samanlaista pahoinvointia ollut kuin esikoisen kanssa. Saa nähdä mitä tuleman pitää. Onko teillä muilla jo pahoinvointi tullut mukaan kuvioihin?

Nautitaan ihanasta tilastamme, eikä turhaa stressata. (Itse olen oikein suur-stressaaja, mutta YRITÄN tällä kertaa ottaa rauhallisemmin)!

Vierailija
40/53 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lyhyesti laitan vähän päivitysyä tänne, että olen minäkin vielä täällä.

Itseäni myös vaivaa oireettomuus, ehkä olen vähän väsyneempi ja vessassa pitää käydä vähän väliä, mutta muuten ei ole mitään oireita. Tai eilen ja tänään on nännit olleet kipeät, mutta en tiedä jatkuuko. Kuvotus on poistunut kokonaan ainakin toistaiseksi.

Kaikesta huolimatta olen lopettanut miettimisen siitä, että onko kaikki hyvin ja päättänyt, että olen raskaana, kunnes toisin todistetaan. Tämä on auttanut minua paljon ja nyt tuntuu, että elämässä on muutakin kuin koko ajan oman olon tarkkailu ja ajan kulumisen odotus.

Kyllä se siitä, pikkuhiljaa eteenpäin..

Lilium candidum 5+3 (tai 5+1 ?)