Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira purrut lastani vkl aikana!!!

Vierailija
11.10.2009 |

Tilanne siis se, että lapsi on jokatoinen vkl isällään ja tämän uudella naisella.

Ovat olleet koko viikonlopun tämän naisen vanhemmilla,ok ihan hyvä juttu jos hekin pitävät lapsesta. Itse yritän lapsen aikana pitää tästä naisesta ja hän inhoaa minua, sen näkee selvästi.

Mutta siis asiaan:

Eilen oli sitten perheen koira purrut lasta naamaan kun koira oli nukkunut ja lapsi mennyt lähelle. Isälle ei tullut mieleenkään ilmoittaa tapahtuneesta minulle,kun palautti lapsen sain vasta asiasta tietää.Totesi vain, että oli lapselle sanonut ettei koiraa saa häiritä!Hei haloo,lapsi 3v varmaankin muistaa moisen,varsinkin kun ei ole ollut tekemisissä koirien kanssa!!!

Mies vain sanoi että samoin hän voi kieltää meitä pitämästä kissaa kun saattaa raapia!!

Yli vuoden ollut kissa talossa ja minä AIKUISENA velvollinen ehkäisemään vaaratilanteet ottamalla lapsi pois kissan luota jos menee törkkimään!!

Pointtini on kai se, että oliko minulla oikeus suuttua??

Minä olen nyt se joka pitää tytön poissa hoidosta, eihän sinne voi mennä tulehdusta muihin tartuttamaan!!

Anteeksi sekava teksti, suututtaa vain niin miehen hälläväliä, ei kuulu sulle asenne...

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin sinulla on oikeus suuttua. Itse suuttuisin ainakin ja mielestäni se on todellakin normaali reaktio. Mutta sitä en ymmärrä miksi tyttö pitäisi pitää pois hoidosta? Jos siis ei ole kipuja yms.

Jotkut koiraihmiset osaavat sitten olla raivostuttavia!

t: kahden ison koiran omistaja

Vierailija
2/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvot / pää tulehtuu helposti, joten saattaa olla antibioottien paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mietin kannattaako hoitoon viedä...

Ja myös isän asenne: ei kuulu sulle kun tapahtui hänen hoitoajalla!!

Tietenkin mulle kuuluu,minä nyt hoidan jälkiseuraukset jne

Muutenkin en ole tykännyt kun viettävät aikaa tämän naisen vanhemmilla, koska tiedän naisen inhoavan minua, eikä lapsista erityisesti pidä. On myös kieltänyt isää käymästä meillä lasta moikkaamassa viikolla. Asumme siis todella lähekkäin.

Enkä myöskään tiedä mitään tämän vanhemmista, vaikka lapseni viettää siellä vkl ainakin kerran kuukaudessa.. Tähän asti olen ollut sanomatta mitään, mutta nyt ottaa päähän ja lujaa kun sain tietää että siellä on koira ja mies vain totesi että oli sanonut lapselle asiasta...

Lasta ja koiraa kun ei jätetä keskenään varsinkaan kun ei koirista ole paljoa kokemusta lapsella!!!

ap

Vierailija
4/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli koiran omistaja on AINA vastuussa koiran puremista ja jos on vihainen niin omistaja on velvollinen pitämään pois lapsen läheltä.

ex-miehesi on juntti jos kuvittelee että kissan raapimaa voi verrata tuohon. Kuinkahan monta kissaa on oikeuden päätöksellä määrätty lopetettavaksi ja kuinka monta koiraa.

koira tekee huomattavasti pahempaa jälkeä.

sinulla on oikeus vaatia että koira ei enää pääse lapsesi lähelle ja heillä on velvollisuus asiasta pitää huolta.

olisin raivoissani ja kysyisin myös lastenvalvojalta neuvoa miten asian voi hoitaa oikealla tavalla.

Asia olisi lievempi jos isä edes osoittaisi jotain katumusta tai pahaa mieltä tapahtuneesta, mutta moinen välinpitämättömyys ja se että syyttää 3 vuotiasta lasta tapahtuneesta kertoo jo siitä että tapaus voi uusiakin.

Itse en koira ihmisenä voi sietää tuollaista käytöstä, ei sitten ihme että koria pelätään ja vihataan.

Vierailija
5/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta opettavainen! Lapsesi varmasti muistaa vastaisuudessa, että nukkuvaa koiraa ei saa häiritä ja toivottavasti myös koiran omistajat vahtivat tilannetta paremmin.

Vierailija
6/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt,mutta eniten juuri exän asenne sai veren kiehumaan päässäni.. Ei katsonut aiheelliseksi kertoa ennenkuin palautti lapsen, ei kuulu minulle missä aikansa viettävät jne...

En todellakaan halua olla se hankala ex-nainen mutta mieleni todellakin tekisi mieli kieltää noita viikonlopun viettoja siellä.. Kun lapsi on joskus miehen äidillä hän laittaa AINA kissan eri huoneeseen vkl ajaksi, koska ei voi olla varma kissan käytöksestä lapsia kohtaan.

Juu koiraa ei voi lukita, mutta jotenkin pitää turvata lapseni olo jos sinne pitää raahata lapseni koko viikonlopuksi!!

ap

Vierailija
7/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sanomattakin selväksi, että et ole koiraihmisiä! Kyllä se on vanhempien tehtävä opettaa lapsille, että nukkuvaa eläintä ei häiritä! Ja 3-vuotias ymmärtää kyllä jo puhetta.

Vierailija
8/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy silmän rähmimiseen?

Ja oikeassa olet miehesi olisi pitänyt sekä lasta että koiraa valvoa. Ikävä tilanne.

Vierailija
9/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(onneksi ei tullut naarmuja pahempaa) mutta silmä oli alkanut rähmimään pian tapahtuneen jälkeen ja huomenna vien tytön lääkäriin. Ties mitä pöpöjä on päässyt koiran suusta silmään.

Ja en vihaa koiria millään tapaa, mutta ärsyttää kun lapsen syyksi laitetaan melkein koko tilanne. Ei lapsi ekasta sanomisesta vielä muista kun tosiaan ei ole koirien kanssa ennen ollut tekemisissä. Kyllä se on AIKUISEN tehtävä valvoa, oli sitten kissa tai koira kyseessä!!

Ja painotan vielä, että on ihanaa kun lapsi tulee toimeen uuden naisen vanhempien kanssa jne mutta silti mielessä pyörii etten päästä lasta enää sinne isän asenteen takia

Sanoi vielä ettei minulla ole oikeus puuttua mitä he tekevät ja en voi kieltää käymästä siellä ja sanoi että tietenkin voi uudestaankin tapahtua kun ei lasta voi valvoa joka hetki!!

Jumankekka, kun on vieras koira kyseessä niin täytyy pystyä valvomaan tai sitten siellä ei käydä!!

ap

Vierailija
10/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos näkee lasta vain joka toinen viikonloppu, miksi vie siksikin vähäksi ajaksi hoitoon muualle?

En ymmärrä.

Vierailija
11/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä oli ollut siellä myös koko vkl... Viettävät sen jokatoisen viikonlopun aina siellä, miehen äidillä tms ja jos vie miehen äidille niin lähtee lapsen mentyä nukkumaan omille teilleen..

ap

Vierailija
12/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tolle "purevat lopetetaan" -tyypille ihan vaan tiedoksi, että koira ei osaa muutoin puolustautua. Nukkuva koira ei jouda paljon kattomaan, kuka härkkii, vaan puolustautuu herkästi kun on vieraalle haiseva ihminen. Sama juttu kun koira syö - silloin ei härkitä, oli vieraita tai omia. Ei se koira viallinen ole, vaan ne, jotka päästävät vieraan lapsen koiraa härkkimään. Eri juttu, jos koira esim näkee lapsen pihalla ja hyökkää puremaan ihan vaan puremisen vuoksi.

Meillä on myös iso koira ja villinä konttaileva vauva. Koira katsoo aina lasta lempeästi, nuolaisee korkeintaan ja jos alkaa meininki rasittaa, poistuu paikalta ja vetäytyy omaan petiin. Silti ei IKINÄ jätetä koiraa ja lasta kahden samaan tilaan valvomatta. Vaikkei se ihmiselle ole koskaan aggressiota näyttänyt, voi hyvin tulla tilanne, että lapsi vaikka nykii sellaisesta paikasta, mikä ei koiraa miellytä, tai satuttaa tai säikäyttää. Ja mikä tärkeintä, jo vauvalle opetetaan heti, että koiran kuppeihin ei kosketa, koiran annetaan syödä ja juoda rauhassa, ja koiran makuupaikat on sellaisia, mihin ei mennä ollenkaan.

Vierailija
13/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ON vain koira, joka väistää. Toki ruokarauha on tärkeä, mutta koira ei saa murista tmv, jos joku siihen lähelle menee.

Vierailija
14/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä ja kenen seurassa lapsi isätapaamisilla on. Näin se vain menee.

Toisekseen , kyllä 3 v ymmärtää puhetta.

Kolmannekseen, exäsi ei tarvitse tapaamisten aikana raportoida tapahtumia sinulle.

Ikävä asia mutta näitä tapahtuu j aisnun pitää tottua siihen. Kyllä lapselle voi tapahtua sinunkin seurassa jotain.

t. eräs lähiäiti

Vierailija
15/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ajatellaan näin: lapsi ei ole koirien kanssa ollut tekemisissä ja jos sille KERRAN sanoo että anna koiran olla, ilman mitään selityksiä ei kukaan voi olettaa lapsen muistavan tuota, eikä sanomisenkaan jälkeen lasta ja koiraa jätetä vahtimatta!!!

Sekin on totta ettei tarvitse raportoida, sekin ollut tähän asti minulle ok, MUTTA tottakai haluan kuulla näin vakavasta asiasta pitäisi kertoa.

Ja kyllä, jos lapselle minun aikana tapahtuu tapaturma niin isä saa tietää asiasta!!

Kuten sanottu vahinkoja sattuu ja tämä isän hälläväliäeikuulusulle asenne on tässä suurin ongelma!

ap

Vierailija
16/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki lasta opetetaan siinä kuin koiraa, mutta noin pieni lapsie ei voi ymmärtää, sen sijaan koiran täytyy osata. Tee lastensuojeluilmoitus itse, niin asia selvitetään. Koiraa ja lasta ei ikinä saa jättää kahden, molemmat kun ovat arvaamattomia.

Voimia!

Vierailija
17/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedäthän, että isä voi viettää tapaamisajat missä ja kenen kanssa haluaa, "päästät" tai et.

Vierailija
18/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vastuuseen ja heti. Hänen olisi pitänyt valvoa sekä koiraa että lasta. EI OLE KOSKAAN lapsen vika jos koira käy kimppuun. Lapsellesi olisi voinut käydä huonomminkin. Fiksuna äitinä teet rikosilmoituksen.

Vierailija
19/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä lapsen 3 vuotiaan pitää jo ymmärtää että nukkuvaa eläintä ei häiritä 1,5v on ihan eri asia.

Jos koira on purrut siitä on pala pois....yleensä koirat näykkäävät ensin....eli varoittavat.Kyllä syy nyt on lapsen ja lasta valvovien ei KOIRAN.

Vierailija
20/68 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lasta pystytä vahtimaan, jos tuollaista on tapahtunut. Ja koira joka kerran puree, puree uudelleen. Seuraavalla kerralla ette ehkä pääse yhtä vähällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi