Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen suunnalta nuoria äitejä vol 3.

09.10.2009 |

Aattelin jatkaa tänne kun edellinen ei vaihteeks anna taaskaan kirjoitella pitkiä juttuj=)

Kommentit (228)

Vierailija
161/228 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia! :)

Parsa87: Kaiman sai sinun tyttös. Aleksandra on myös kaunis nimi. :) Onneksi teillä on jo tuo räkätauti helpottanut ja tytöllä ruokahalukin palannut. Ihanaa, kohta teidän tytsy lähtee konttaamaan. Ja kohta saakin mennä peressä, kun kerkiävät joka paikkaan. :)

Marilea: Teillä syödään tosiaan aika paljon, eiköhän ne neuvolasta ala suosittelemaan että aloittaa kiinteet. :) Syökö Iisa yölläkin usein vai saatko nukkua pidempiä jaksoja?

Meillä syödään vielä todella vaihdellen 1-4 tunnin välein. Rintamaidolla mennään, maitoa tulee tosi hyvin (ainakin vielä). Yöllä Sara herää kaksi kertaa syömään. :)

Me oltiin eilen neuvolassa, oli eka lääkärin tapaaminenkin. Painoa ja pituutta tulee tosi hyvin, käyrillä mennään. Mitat oli nyt 4165g/53,5cm. :)

Mitenkäs teillä, nukutaanko teillä omissa sängyissä vai teidän vieressä? Meillä nukutaan omassa sängyssä.

Hyvää viikonloppua! :)

Tyttö87 ja Sara 6vko

Vierailija
162/228 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin neuvolassa, ja Iisa joutuu nyt maidottomalle dietille, ja sen takia kiinteiden alotus sitten taitaa hieman venyä. No, onneks nyt ei ole mennyt enää ihan niin paljoa maitoa kuin sillon, se tais olla semmonen imukausi. edelleen kuitenkin syö vähintään sen 2 tunnin välein.

Yöt Iisa on nukkunut aina hyvin, herännyt kerran yössä oikeestaan ihan alusta saakka. Nyt sekin on jäämässä pois, tytteli jatkaa unia kun saa tutin. Ja omassa sängyssään nukkuu :)

Päiväunien kanssa sitten onkin ongelmia, iisa nukkuu vaan lyhyitä alle tunnin päitkiä sillon tällön. Jos en huomaa väsymyksen merkkejä ajoissa ja ala nukuttaan neitiä, niin se on sitten tunnin verran huutoa ja raivoamista täydellä teholla.

Nyt on kyllä muuttunut hiukan raskaammaksi tämä äitiys, kun iisa vaatii jatkuvaa viihdyttämistä. eikä se viihdy yksin esim leikkimatolla. nytkin heiluttelen toisella kädellä tässä helistintä, mutta pitänee laittaa kone pois ja otaa tyttö syliin, kun kohta alkaa hermostuun :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/228 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania silloin kun oppivat leikkimään ja etenkin kun hokaavat omat varpaansa ja sormensa=) Meillä Sara saattaa puolikin tuntia istua lattialla ja leikkiä itsekseen (sillon on ihanaa tehä hommia) , mutta kyllä niitäkin päiviä löytyy, että roikkuu mun sylissä ja mitään en saa tehä.

Meillä syödään aamulla aamupuuro ja sitten maito. Iltapäivällä 2-3aikaan lämmin ruoka ja sit maito. 6-7 aikaan iltaruoka ja jonkun ajan päästä iltapala (hedelmäsose) ja sitten kun mennään nukkuu 9-10aikaan niin maitoa tai velliä. Yöllä menee yks tai kaks pulloa maitoa. Mutta maidon juominen on meillä vähentynyt.

Sara on nyt ollut monta kertaa konttausasennossa ja tyrkkää itseään eteenpäin. Kohta se on menoa. Joskus kun pimu istuu niin kun katon uudestaan niin se on hilannut itsensä jotenkin vaan eteenpäin istualteen. Kovasti huutelee jo äitiäkin:)

Meillä nukutetaan syliin tai meidän sänkyyn josta nostan sitten likan omaan sänkyynsä. Yöllä jos Sara herää niin ujutan käteni pinnojen välistä ja silitän kättä niin tyttö nukahtaa uudestaan. Joskus 5-6aikaan aamulla nostan likan viereeni nukkumaan.

Mutta nyt on ollut riesana öisin noi ikenet. Saralla on tosi kovat alaikenet ja yölläkin saattaa tulla huutokohtaus kun on niin kipeät ikenet. Puhkeis jo ne hampaatkin=(

Vierailija
164/228 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, Sara on nyt muutaman päivän ollut tukkoisen kuuloinen ja vähän räkänen.. :/ Toivottavasti nyt ei vaan pahenis. Itelläkin on vähän semmoinen olo että flunssaa alkais pukkaamaan. Tosi kiva, ku on enää 2,5 viikkoa häihin.

Sara on tosi paljon alkanu enemmän seuraamaan katseella ja katselee paljon ympärilleen. :)

Meillä vielä vähän harjoitellaan tuota tutin syöntiä..

Marilea: mitäs Iisa nyt syö, kun joutui maidottomalle?

Parsa87:n Sara-neiti lähtee sit kohta konttamaan. :) Ihanaa, mä niin odotan sitä että meijänkin Sara oppii sanomaan "äiti". Siihen nyt vielä on vähän aikaa.. :)

Mitäs teillä on juhannus suunnitelmissa? Me ollaan varmaan ihan kotona, ehkä käydään mummoilla piipahtamassa, kun asuvat molemmat lähellä.

Hyvää juhannusta! :)

Tyttö87 ja Sara 1,5kk

Vierailija
165/228 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisa on ollut nyt muutaman päivän sillä maidottomalla dietillä, elikä siis syötetään sille apteekista saatavaa maidotonta korviketta. musta tuntuu että se ei sovi sille ollenkaan. se ei suostu juomaan sitä maitoa kovin paljoa, ja on jatkuvasti nälissään. viime yönä nukkui todella huonosti ja itki mahavaivoja ja nälkää. annettiin sille sitten nania, ja sehän söi sitä kuin ei olisi koskaan ruokaa nähnytkään. vaikee siis sanoa että onko sitä allergiaa vai ei, ainakin nan sopii paremmin kuin se allergiamaito.

Tyttö87: Onneks häihin on kuitenkin vielä sen verran aikaa, että flunssa kerkiää luultavasti jo siihen mennessä paranemaan, ellei sitten ihan hirveä tauti iske :)

Iisa on lopettanut tutin syönnin kokonaan, ei huoli sitä enää edes väsyneenä niin kuin ennen. siitä taitaa tulla peukalonimijä, kun omat sormet kyllä maistuu :P

Parsa, ompas sara oppimassa nopeasti puhumaan! Jännä juttu :)

meilläkin vaivaa ikenet, mutta ei onneksi vielä pahasti.

Tänään oltiin mun porukkoiden kanssa mökillä. uitiin ja saunottiin. ilma nyt ei ollutkaan mikään loistavin, mutta oli silti kivaa :) iisa nukku mukavasti automatkat niin ei ollut onneksi sellaista kiukkua kuin yleensä. pikkusen se kyllä vierastaa edelleen, mutta tottuu kun vähän aikaa "tutustuu".

Huomenna on ihan koti päivä varmaankin, ei oo suunnitelmissa mitään ihmeempiä.

Mites teidän juhannus sujui? :)

Vierailija
166/228 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus meni multa vähän sivu suun. Oltiin me mökillä ja Sara oppi muutamia konttaus askeleita, mutta ei se kuitenkaan vielä konttaa kunnolla. Tyttö oppi istumaan takaisin konttaus asennosta. Moni ei kuuleman tän ikäisenä tee vielä niin.

Kyllähän me yritettiin grillata ja olla ulkonakin, mutta kun oli ihan pirusti hyttysiä niin jouduttiin kyuhjöttää tytön kanssa sisällä.

Siis Sara matkii aika paljon sanoja ja ilmeitä, mutta en oo ihan varma et tajuaako tyttö vielä äiti ja isä sanan merkityksen. Mammammaa tarkoittaa sitä, että pimu haluaa syötävää. Kielen näyttäminen ja naksuttelu on mielipuuhaa:) Sitten likka pulisee taukoamatta, kun on hyvällä tuulella.

Marilea: On sanottu että Nan-merkki on paras maitotuete. Meillä ollaan alusti käytetty Nannia. Toivottovasti selviää pian mikä Iisaa vaivaa. On niin sääli katsella pikkuisen "kärsivän" ja kun ei itse sitten osaa auttaa mitenkään=(

Tyttö87: Meillä meni nuha viikossa ohitse, että etteköhän häihin kerkiä parantumaan=) Meillä syödään tuttia vain kun harmittaa ja nukuttaa. Muuten ei tehä mitään paitsi joskus pureskellaan:)

Ihania keliä T:Parsa

Vierailija
167/228 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ole kerennyt kirjoittelemaan.. Jos sit nyt vähän paremmin kerkeisi, kun häät ohi.. Nyt olen sitten rouva. :) Häät meni oikein kivasti. Jännitti ihan hirveesti kyllä ja ressiä oli paljon.. kahtena edellisenä yönä ei oikein tullut nukuttua..Mutta nyt on saanu nukuttua ihan hyvin, mitä nyt tuo helle vähän haittaa..

Mitäs teille kuuluu?

Tosiaan flunssa hävis häihin mennessä. :)

Sara on tosi kova heilumaan, kauheasti pitäis päästä jo eteenpäin.. Hermothan sillä sitten menee kun ei eteenpäin pääse.. :) Lattialla ei kauvaa viihdy, sylissä on paljon kivempaa varsinkin olkapäällä, näkee paremmin.. Päätänsä pitää jo tosi hyvin itse.Vähän jo yrittää "jutellakin". Ja ensihymykin ollaan saatu kesäkuun puolella, nyt Sara onkin jo kova tyttö hymyileen. :)

Ihania hellepäiviä!

Tyttö87 ja Sara 2kk

Vierailija
168/228 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saankos liittyä jutteluihin? Eipä ole oikein "oikeaa" seuraa enää kun pojan syntymän vuoksi "ystävät" hävisivät aikas hätäseen.. Minkä ikäisiä lapsia teillä on? Kuinka vanhoja itse olette? Mä olen ite 19v ja pieni poika ens vkolla 11kk. Asustellaan vielä Eurassa mutta ollaan kovaa vauhtia hankkimassa asuntoa Nokialta päin jotta olisi tuo koulu hieman lähempänä niin saa sitte sen viimeisenkin lukuvuoden suoritettua :)

Vierailija
169/228 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Suvi91, kyllähän tänne mukaan mahtuu. Se on ikävää kun ystävät häviät lapsien saamisen jälkeen. :/

Minä täytän tänä vuonna 23v. Meidän pieni Sara-neiti on 2,5kk. :)

Meillä oli semmoinen pieni kirppu auto, joka sitten päätti lauantaina alkaa sekoilemaan.. Luultavastikkin sähkövikaa tms.. No käytiin sit vaihtamassa autoa isompaan, nyt on paljon kätevämpi laittaa tyttö kaukaloineen autoon, kun on neljä ovea. :)

Tyttö87 ja Sara 2,5kk

Vierailija
170/228 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea häitten johdosta tyttö87 :) miten sara pärjäsi häissä? nukkuiko hyvin päiväunia?

Auto olis kätevä kyllä meillekin. ollaan monta kertaa mietitty pitäisikö hankkia, mutta toisaalta sitten taas sitä ei näin kaupunki alueella niin hirveän usein tarvitse.

tervetuloa suvi91. mä oon 21v. ja meillä on 5kk ikäinen iisa tyttö.

Mulle on käynyt hiukan samalla tavalla, vanhat kaverit ovat vähän jääneet. suurin syy sille on varmaankin välimatkat, iisan takia en pääse niin helposti enää matkustamaan niiden luokse, eikä ne ole taas uskaltautuneet tänne meille.

Iisa on nyt saanut kiinteitä muutaman viikon, mutta ei vielä tunnu ymmärtävän niiden ideaa. jossain vaiheessa syöttöä se alkaa itkeä ja haluaa maitoa nälkäänsä :P hedelmäsoseet ei oikein tunnu kiinnostavan, sen sijaan peruna-kukkakaali, ja puuro maistuvat.

Vierailija
171/228 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos marilea! :) Sara pärjäsi hienosti häissä. Tietysti yhtäkkisistä taputuksista vähän säikähti. Päivällä nukkui hyvin joko jonku sylissä tai sitten vaunuissa. Illalla alkoi sitten olemaan vähän yliväsymystä ja vanhempia ikävä, kun oli itkuinen. Mutta kotio päästyä, syömisen jälkeen rauhoittui nukkumaan ja nukkuikin 7tuntia putkeen. :)

Muutenkin Sara on alkanut nukkumaan 5-8 tunnin yöunia. :) Vitsit aika menee niin nopeeta, tyttö kasvaa kyllä vauhdilla. :)

Marilea selvisikö onko Iisalla maitoallergia? Voi toista, lapset on kyllä sulosia kun ne saa maistella kaikkea uutta. :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Tyttö87 ja Sara 2,5kk

Vierailija
172/228 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan kovasti, taidan käydä täällä aikas ahkeraan :) Olisko jollakulla neuvoa kun Miiko (poikani) on nyt viimeisen 2vkoa herännyt yöllä kaksi kertaa jouomaan maitoa ja kerran oikeen kunnolla raivoamaan (siis aivan mielipuolista huutoa) joka kestää puolesta tunnista tuntiin.. Viime vkolla rauhottui sillä kun vei parvekkeelle katselemaan yön valoja mutta enää ei sekään auta.. Viime yönä katseltiin telkkaria melkein puolitoistatuntia.. Tutti ja maito ei kelpaa vaikka olisikin jo hieman rauhoittunut huudon jällkeen.. Ottaa aika koville valvoa lähes koko yö ja lähteä aamulla töihin ja pärhätä muutenkin koko päivä noin 3h yöunilla.. Niin ja ennen tätä kahta vkoa Miiko on nukkunut koko yön herämättä tai sitten herännyt kerran juomaan ja nukahtanut samantien uudelleen.

Vierailija
173/228 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvi91, miten miikolla on hampaita? voisiko ne vaivata tavallista enemmän? tai sitten sillä on vain sellainen vaihe ettei saa nukutuksi.

nyt on ollut myös niin kovat helteet että voihan se huonounisuus johtua kuumuudestakin. En osaa oikein muuta sanoa, kun ei ole ollut iisan kanssa vastaavaa, ainakaan vielä. iisa on nukkunut yöt koko ajan tosi hyvin, ja yöheräämiset loppui kokonaan 3-4kk iässä.

Toivottavasti teidän unet palaa entiselleen pian, kauheeta varmasti mennä töihin noin vähällä nukkumisella.

Iisalla ei sitten todettu maitoallergiaa, koska tavallinen korvike sopi kuitenkin paremmin kuin se allergiakorvike. oli kuitenkin ihan hyvä tarkistaa asia, koska olin huolissani. nyt kiiteiden alotuksen jälkeen mahavaivat on sitten kadonneet kokonaan.

Syömisen kanssa on meillä tosin hiukan ongelmia, mikään ei enää kelpaa ja iisa alkaa itkeä jo pelkän lusikan näkemisestä. kolmesta ateriasta oon saanut syötettyä vain yhden. väkisinkään en halua syöttää, koska silloin syömisestä saattaa muodostua kamala pakko tilanne, vaikka sen pitäisi olla mukavaa. mutta tuskin tässä on huolta, vastahan niihin kiinteisiin totutellaan pikkuhiljaa :)

Vierailija
174/228 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miikolla on ekat neljä hammasta tullu, saattaa olla että tulee lisää kun kuola lentää ja koko ajan on joku suussa, ruokakaan ei oikeen mene alas.. Harvemmin ei oo tarvinnu edes leluja kun syö mutta nyt tuntuu ettei mikään auta.. Saattoi johtua heräily siittä helteestä meinaan viime yönä nukkui koko yön, ite heräsin 4.45 ja jäpikkä köllötteli omassa sängyssään silmät auki muttei herättänyt meita :)

Vierailija
175/228 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin kauheen romaanin tänne eikä tää suostu näyttään puoliakaan siittä.. :(

Vierailija
176/228 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marilea: on se hyvä kuitenkin kun on selvitetty ettei Iisalla sitä maitoallergiaa ole. Eiköhän Iisa niihin kiinteisiin totu pikkuhiljaa. :)

Suvi91: No hyvä juttu että teillä on taas nukuttu paremmin. Noi helteet haittas meilläkin yöunia, Sara heräili useimmin syömään (luultavastikkin janon takia), kun normaalisti.

Ite oon usein kopioinu kirjotukseni, siltä varalta ettei tää suostu näyttään sitä, niin sen voi sitten laittaa uudelleen. :)

Sara on alkanut saamaan melkein joka päivä yhden tai pari kertaa rintaraivarin. Itkee täyttää huutoa vaikka rinta olisi suussa. Tätä tehnyt myös pullolle. Tutilla ollaan sit saatu neiti rauhottuun ja yritetty vähän ajan päästä syömistä uudelleen. Kyllä huomaa että Saralla on nälkä, kun imee tuttiakin siihen malliin.

Muutaman kerran oon joutunu aamulla pumppaan maitoo, kun on rinnat olleet niin täynnä..

Vähän yli viikon päästä meillä oliskin Saran 3kk neuvola. :) Kyllä ne vaan kasvaa niin nopeeta!!

Tyttö87 ja Sara kohta 3kk

Vierailija
177/228 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä olisi myös yksi äiti lisää.

eli itse täytän loppu vuodesta 22, mies on 28 ja meillä on 5½ kk ikäinen Justus poika.

asustellaan tampereen keskustassa/amurissa.

mies käy töissä ja minä sitten pojan kanssa kotosalla.

tampereella ei ole ketään tuttuja joilla olisi pikku vauvoja joten olisi mukava tutustua.

Vierailija
178/228 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan fikir. kiva kun tulee uusia ihmisiä :) meidän iisa on aika saman ikäinen kun teidän justus. pian 6kk.

iisa on oppinut kääntymään mahalleen viimein. Tosin se ei osaa kääntyä siitä vielä pois, joten täytyy koko ajan olla kääntelemässä toista, kun tulee muuten itku. Yölläkin muutaman kerran.

Kiinteiden syöminen on lähtenyt sujumaan jo hiukan paremmin, huomasin että kannattaa syöttää vasta päiväunien jälkeen, koska väsyneenä siitä ei tule mitään.

Eilen tein ison satsin bataatti-peruna-porkkana-parsakaali sosetta. oli yllättävän työläs homma.

Tyttö87, muistan noi rinta- ja pulloraivarit. syömisestä ei tullut mitään vaikka tytöllä oli kamala nälkä. Nykyään iisalla on sellaista vain harvoin väsyneenä, ja ne menee ohi aika nopeasti.

Vierailija
179/228 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis 21-vuotias,puolitoistavuotiaan tyttelin yh-äiti Tampereelta joka niin ikään kaipailisi samanlaista seuraa.. Vanhoja kavereita ei juurikaan näe,ja kun kotona tytön kanssa on päivät pitkät alkaa seura olla jo pikkuhiljaa tervetullutta.. Toisaalta koneellekkin pääsee vaan sillon kun tyttö nukkuu. :D

Vierailija
180/228 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mä imetän tyttöä vieläkin,vaikka halua olis jo lopettaa... ARGH,kaikkee oon kokeillu ja luonnollisesti en oo päässy mihinkään tuulettuun! Koskaan ei tyttö oo suostunu juomaan pullosta maitoa,tosin nyt kun on jo noin iso mukista menee vedet ja mehut mut silti on aina tulossa tissille,varsinkin nukahtaessa.. What to do? Alkaa oleen jo aika epätoivosta meininkiä,neuvolan tädit sanoo että joko se lopettaa ite mistä ei oo kyllä mitään merkkiä,tai sit pitää vaan pysyä lujana ja olla antamatta. Mut helpommin sanottu kun tehty,ei riitä voimat siihen huutoon ja kuten sanoin,kaikkee oon kokeillu. :/ Ne tutut keillä on muksuja ei voi mitenkään tajuta tätä tilannetta,niistä tää on tosi kummallista joten oon jättäny ne ihan omaan arvoonsa. Kaikki on alkanu siis alunperin siitä ettei likka ikinä oo huolinu pullosta mitään,joten oon ollu "imetysloukussa". Nyt ois jo korkee aika loppua,vauva-aikakin on jo takanapäin. Huh,olipas avautuminen heti alkuunsa. :D Oon vaan väsyny niihin kaikkitietäviin mammoihin jotka kummastelee miten en muka pääse mihinkään yörientoihin ja miten tää voi olla näin vaikeeta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi