Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen suunnalta nuoria äitejä vol 3.

09.10.2009 |

Aattelin jatkaa tänne kun edellinen ei vaihteeks anna taaskaan kirjoitella pitkiä juttuj=)

Kommentit (228)

Vierailija
121/228 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on kyllä tosi ihana. ihan uskomatonta että tommonen pieni ihminen tuli mun mahastani. Eilen meillä oli eka neuvola :) vauvalla on hiukan tulehtuneet nivuset, ja saatiin niihin onneks hoito-ohjeita. paljon tuli neuvolassa ilmi sellasia asioita, mistä ei oltu sairaalassa puhuttu ollenkaan.

Olin auki jonkun 2cm kun mentiin sairaalaan. alkoi melkein jo kaduttaan että ylipäätään lähdettiin sinne, kun tosiaan jouduttiin odotteleen aika kauan ennen kun päästiin synnytyssaliin. Toisaalta, siinä oli yö välissä, joten odottelu ei tuntunut niin pitkältä kun pääsin nukkumaan. vaikka unta nyt en hirveesti saanutkaan. mulle laitettiin joku piikki lihakseen josta tuli ihan hirveän paha olo, ja oksensin sitten koko aamun.

supistukset oli koko ajan aika epäsäännöllisiä, niitä tuli vaan sillon kun liikuin. jos makasin vaan paikallani niin väli saattoi olla tosi pitkä.

Kätilöt oli tosi mukavia onneks, ja osas ottaa huomioon mun piikkikammoni :)

Imetys lähti käyntiin ihan hyvin, tosin nyt ollaan jouduttu antaan tuttipullostakin, koska imetykseen menee joskus kolmekin tuntia aikaa, kun vauva nukahtelee välissä jne. imeminen on vissiin niin työlästä vielä. yöllä se ei ole kauhean mukavaa. hommasin sen rintapumpun, niin ei tarvitse korviketta antaa niin usein kuitenkaan.

Nää ekat päivät ollaan oltu kyllä tosi väsyneitä, mutta tänään saatiin nukkua onneks hiukan pidempään niin on hiukan selväjärkisempi olo :P

Vierailija
122/228 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi kun oli pieni tyttö, ihana! :) On ne kyllä niin ihmeellisiä ja sitä miettii vielä pitkään että miten onkin saanu niin täydellisen ilmestyksen aikaseks :)

Minähän olin tosiaan kanssa sillon kun menin sairaalaan niin "vaan" 2 cm auki ja eivät edes yrittäneet laittaa enää kotiin. Oliko muuten miten ruuhkaista sairaalassa, vai saitko olla synnytyssalissa ja huoneessa ihan rauhassa? Meillä kanssa Kristian oli alkuun vähän "laiska" imemään tissiä ja mun nännit meni sitten haavoille ja se kävi aluks tosi kipeetä! Mutta se rasva autto.

Nyt sitten vaan marilea kun jaksat ja vauva on parin viikon ikänen niin voitais suunnitella niitä kahvitreffejä?

Me muutes käytiin siellä srk:n kerhossa nytten viime keskiviikkona ja suosittelen kyllä! Se on semmosta vähän omaan tahtiin tehtävää ja ei siinä ollut kun lyhyt hartaushetki..ja Kristian ainakin tykkäsi kun siellä lauleskeltiin. Ja mikä parasta itselle, että näki muitakin äitejä, vaikka vielä niin paljon juteltua tullukaan. Meidän oma nettimodeemi posahti sitten oikein kipinöiden viime maanantaina. Onneks ei osunu kipinät Kristianiin! Uus pitäis saada tällä viikolla sitten..varmaan keskiviikkona olis paluu takasin Tampereelle, kun siellä meidän isukilla on jo ikävä poikaa ja ehkä vähän minnuukin ;D

Niin joko parsa olitte siellä viihteellä? Mites meni ilta ja maltoitko olla ym ym.? :) Huh tulipas taas kirjotettua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/228 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kasvaa ihan silmissä, ja tuntuu olevan jo ihan eri näköinenkin kuin pari viikkoa sitten :) Oon taas pari päivää kulkenut ihan horroksessa, kun vaaveli päätti valvoa pari yötä lähes kokonaan. päivisin se sitten nukkuu senkin eestä. yövalvomisia lukuunottamatta vaikuttaa aika rauhalliselta ja helpolta vauvalta, leppyy helposti ja itkee harvoin :)

Tänään ajateltiin mennä käymään ekaa kertaa pihalla vauvan kanssa, on niin kaunis ilmakin. Kohta tässä alkaa onneksi jo pääsemään kiinni arki rytmistä, nää pari viikkoo oon lähinnä vaan istunu sisällä tai nukkunu tms. ja muutamia vieraita on käynyt.

Täytyy tosiaan katsoa että koska olis sopiva aika nähdä :)

Yöllä kun mentiin sairaalaan, niin siellä ei ollut kuin ihan muutama ihminen meidän lisäks. aamulla oli sitten jo ihan kunnon ruuhka. ihan hyvä siis oli mennä yöllä.

osastolla olin kahden hengen huoneessa aluks yksin, mutta sitten sinne tuli toinenkin. aika täyttä siellä osastolla näytti olevan, osa joutu olemaan käytävällä.

Vierailija
124/228 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tytteli pitänyt mua taas vähä kiireisenä etten oo kerinnyt kirjoittelee, mutta lukenut oon kyllä teidän kirjoituksianne=)

Sara kääntyi tänään selältä mahalleen ja vähnkös me oltiin innoissamme. Tyttö toisti sen uudestaan ja ihan kepeästi. Ekalla kerralla pimu kamppaili monta minuuttia ennne kuin onnistui.

Kiinteä ruoka (soseet) me aloitettiin viime viikolla kun maitoa on alkanut menee ihan mielettömästi, jopa yölläkin. Aika sotkusta hommaa on ollut syömiset=) Velliä pitäisi varmaankin kohta kokeilla niin jäisi nuo yö heräämiset ja syötöt pois.

Marilea: Meillä päivärytmi tasaantui kuukauden sisällä ja kun heti alussa vaan jaksaa lähteä vetämään jonkinlaista rytmiä niin kyllä se siitä. Pian vauva huomaa, että millonkas on päivä ja millon yö. Paljon voimia vain teille

Vierailija
125/228 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti pistää että ei me olla käyty viihteellä kun Sara on oppinut vierastamaan ja hyväksyy vain meidät. Tänäänkin huomattiin se kun oltiin mun porukoille. Oli koko ajan levoton, mutta kun kotiin päästiin niin nauru vain raikusi=)

Me jätetään varmaan noi seurakunnan vauvakerhot väliin kun en oikein tykkää saarna ja rukous kohdista kun en kuulu itse kirkkoon niin tulee jotenkin kiusallinen olo. Mutta teistä mä olin aatellu saavani kavereita=) Eli tapaaminen kiinostaisi oikeasti=) Tuo kuva oli otettu eilen Sarasta.

Vierailija
126/228 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Saralle ekasta kääntymisestä..siitä se lähtee :) Ai nyt jo ruvennu vierastamaan :O No voihan höh..mutta onneks sekin on vaan vaihe ja menee ohi. Meillä Kristian ei oikeastaan vierasta että miehiä se kattoo vähän pitempään ja kovat äänet saa säikähtämään, mutta ei muuta :)

Kyllä se rytmi kehittyy Marilea kun jaksat vaan..ei meilläkään sellasta ihan tarkkaa tuntiaikataulua ole, mutta tietty säännöllisyys päiväunissa ja yökkärin vaihossa ym :)

Mekin alotettiin mummola reissulla soseet ja voi että kun ne onkin namia :) Krisu on kieli pitkällä oottamassa ruokaa..pitää vaan olla malttia senkin touhun kanssa, ettei liian montaa makua liian nopeasti :)Vaavelin nassu on niin söpö kun se on soseessa :D

Jaahas..taas se on mamman mentävä kun toinen roikkuu nettipiuhassa ja isukille pitäis alkaa tekemään ruokaa. Ah, miehellä alkaa vihdoin isyysloma huomenna..ehtii siivota kunnolla täällä ja ehkä vähän omaakin aikaa kun voi viedä vaunuilla ulos ym. :)Sitä on ootettu!

Vierailija
127/228 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hieman epäröitti pistää haku menemään kun tyttö ei oo ees vuottakaan, jos pääsen istuu koulun penkille. Mutta kela maksaa ihan sika huonosti perheille joilla on lapsia niin opintotukea. Hieman pisti mietityttämään Suomen hyvinvointi valtion summat. Jotenkin se on niin väärin se raha määrä.

Hyvä jos Krisulle maistuu soseet=) meillä irvistellään vielä ruokasoseille, mutta makeat soseet uppoavat=) Aikas touhukkaalta teijän poika kuulostaa. Mäkin ootan innollani että Sara pääsis liikkuu=) Nyt se vaan junnaa ja pyörii paikoillaan.

Kuinkas on isyysloma alkanunut teillä? Ovatko miehet olleen avuliaita lasten hoidossa?

Meillä on tänään ollu hieman kiukuttelu päivä. Yöllä kitistiin kuumuutta ja nyt kitistään vaan. Tuntuu, että oon iha poikki. En nukkunut kunnolla yölläkään=/ nooh, eiköhän se tästä.

Vierailija
128/228 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit teit sen mitä oon suunitellu jo pari vuotta, mutt vieläkään en saanu aikaseks hakea. Mitä alaa hait opiskelee? Joo just tossa tänään itekseen mietiskelin, että ei toi kodinhoitotukikaan ole kummonen, niin kesäkuussa pitäis saada töitä..mutta sitten tulee semmonen ongelma että päiväkodit ei ota kesäks uusia hoidokkeja! Ei hirveesti ajatella näitä lapsiperheitä näissä asioissa!

Kyllä ne makeet soseet on selvästi enemmän suosiossa täälläki (enkä kyllä ihmettele) mutta tähän mennessä on kyllä kaikki uponnu! Isyysloma on alkanut ihan hyvin..käyty muutaman kerran ulkona ja sitten tosiaan siivottiin koko huusholli kunnolla ja oli se mukavaa kun oli ihan puhdasta (mutta yllättäen nuo kaksi kissaa on jo tehnyt temppunsa täällä) :D Ja porukat on taas tulossa lauantaina tänne suunnalle ku on rippijuhlat niin olis lapsenvahtia taas :D

On kyllä touhukas poika, mutta se rupee vaikuttaa vähän öihinkin..yrittää öisinkin kääntyä massulleen, muuten nukkuis hyvinkin omassa sängyssä, mutta kun kääntyy aina massulleen niin sitten äiti ei jaksa..pitäis jotain keksiä! Sama väsymys se täälläkin painaa, mutta eiköhän se tästä! Käytiin viime yönä Acutassa, kun Kristian oksenti ja rohina ja yskä pahentunu, mutta ei siellä mitään kuulunu lääkärin mukaan, mutta tulipahan tarkistettua! :)

Heittäkääs muuten ehotuksia sille kahvittelulle? Tämä ainakin kaipais jo näkemisseuraa :)

Vierailija
129/228 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain tavallaan jo viime vuonna, mutta olin raskaana jo sillon kun sain kutsun pääsykokeisiin niin siksi en mennyt edes paikalle. Hain tänä vuonna samaan kouluun eli tampereen ammattiopistoon lähihoitaja linjalle yo-pohjaselle.

Ootteko miettinyt yksityistä sit? Me ollaan pistämässä likka yksityiselle päivähoitajalle (joka sattuu olemaan miehen äiti).

Tuohon kääntyilemiseen niin me ollaan pistetty tyynyjä tueksi, mutta onneksi Sara nukkuu vielä vieressä niin pystyn samalla vähän vahtimaan.

No hyvä että pojulla on kaikki hyvin. Mäkin kaipailisin kahvittelu jamuutenkin näkemistä=) Mulle sopis jo ens viikolla. Äippäraha tulee keskiviikkona niin sen jälkeen sopii mainiosti=)

Vierailija
130/228 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpäs vihdoin kirjotteleen tänne. Tyttö on alkanut syömään ihan hirveästi, ja tuntuu että kaikki aika menee vaan syöttämiseen. imettäminen tuntuu hiukan takkuavan, ja oon joutunut antamaan pullosta useemmin kun ehkä pitäis. Maitoa tulee rinnoista vaikka muille jakaa, mutta vauva ei tule koskaan oikein täyteen siitä, vaan hetken päästä on taas nälkä. Päiväunetkin on nyt jääneet aika vähiin sen takia. sitten on vielä ilmavaivat, joiden takia ei oikein mikään ei onnistu.

Kuinkahan liikkuvainen meidän tyttelistä tulee, kun se ei nytkään oikein tahdo pysyä paikallaan. unissaakin se aina onnistuuu hilaamaan itsensä sängyn jalkopäähän kippuraan, ja pitää aina välillä käydä katsomassa ettei se vaan tukehdu peittoon tms.

miehen isyysloma loppui tänään. menipäs se nopeasti. mies on kyllä tosi innokas hoitaan vauvaa. pihallakin se haluaa aina työntää vaunuja, enkä mä meinaa saada ollenkaan. heh :)

Opiskelu olis kyllä mukavaa. mä oon aatellu hakea sitten ens keväänä, tosin en vielä ihan tiedä että mihin. oon pari kertaa hakenut sosionomiks, mutta ne ovet ei oikeen tunnu aukeavan, joten pitäisi ehkä keksiä tilalle jotain muuta.

mullekin sopis kyllä toi näkeminen :) jännää.

Vierailija
131/228 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään tuli tissi hirmu kipeeks ja sitten nyt nous kuumetta, mutta kyllä se tästä, kun on ennenkin sairastettu! Ja kristianin rohina paheni ja sitten lauantaiaamuna käytettiin taas Acutassa nin oli menny vähän keuhkoihin ja saatiin resepti babyhaleriin eli vähän niinkun astmalääke..kyllä se rohinakin saisi jo pikku hiljaa paranemaan kun käy niin sääliksi :(

Joo ollaan mietitty yksityistä kun veljen tyttöystävä (Kristianin kummi myös) on lastenhoitaja ja jää sitten itsekin kesäksi työttömäksi..se olisi tuttu ja turvallinen kunhan vain saisi sitä tukea Kelalta!

Voi nauti siitä Marilea kun mies työntää vaunuja, niitä kyllä saa työnnellä ihan riittämiin kun mies töissä ;D Meilläkin Jani aina työntelee! Kyllä se rytmi teidänkin tytölle rupeaa muodostumaan ja syöttövälit tasaantumaan! Meillä oli neuvola ja painoa oli tullu vaan 400 grammaa lisää kun nyt alettu liikkumaan niin hirveästi ja sitten otettu soseet käyttöön! Mutta palataan taas..meen parantelemaan tissiäni :D

Vierailija
132/228 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännää kun vauvatt kasvavat ihan silmissä ja ei mee kuin hetki niin ne ovatkin jo taaperoita joiden perässä pitää juosta ja olla kieltämässä=)

Kyllä vauvan ruokailu onneksi tasaantuu. Meneehän siinä aikaa, mutta pian huomaatkin, että tyttö rupee syömään tietyn välein. Mä muistan kun meidän likka kakkas aina heti syötön jälkeen. Nykyään kakkaa tulee jokatoinen päivä ja ne on muuttunut todella haiseviks. Eivät ole enää ns. vauvan kakkoja ;D On mullakin hyvät puheen aiheet.

Tuohon mahavaivaan kannattaa kokeilla rela-tippoja. Meillä ne on ainakin auttanut ja rotarokotteiden myötä myös vähentynyt. Toki niitä ilmenee silloin tällöin, mutta ei kauhean usein enää. Sitten sekin saattaa auttaa jos pitää vauvaa mahallaan siis sylissä. Pääsee ilma kulkemaan paremmin. Ootteko marilea ostanut noita koliikki tuttupulloja? Sellanen missä on ilmaventtiili pohjassa? Niitten tuttipullojen pitäisi kuuleman estää ilman pääsyä masuun imemisen yhteydessä.

Rintatulehdus on kyllä tosi ikävää. Onneksi podin sen silloin kun Ville oli isyyslomalla. Antibioottikuurilla se hävis ja pumppaamalla ylimäärästä maitoa pos.

Saako muuten udella, että minkäs ikäsiä miekkosia teillä on? =)

Vierailija
133/228 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä oli Cuplatonia masuvaivoihin ja sekin tuntui auttavan :) Eli periaatteessa relatippojen tapasta! Masuvaivoihin voi auttaa myös iltajumppa ja varpaiden ja jalkapohjien hierominen! Ottaa polvien päälle hieman istuvaan asentoon ja varpaita hieroo!

Joo mullaki tää oli jo toinen tulehdus, mutta näin päivässä alko jo helpottaa ku otin pari tulehduskipulääkettä! Että ihan kotikonstein selvittiin tällä kertaa..tuli varmaan sen takia ku Krisu ollu kipeenä ja sitten ei oo imeny niin innokkaasti!

PAkko kysyä olitko "parsa" tänään koskikeskuksen Arnoldsissa kahvilla? Vaunuissa oli rekkari jossa luki Sara!? :D Istuin itte siinä heti ekassa pöydässä vaunujen ja blondin naisen kanssa :) MEidän "isukki" on jo vanhus :D 28 vuotta ja toukokuussa tulee ikää jo 29 vee..mutta siinä huomaa sen pojat pysyy aina poikina, ainaki täällä meillä! :D

Vierailija
134/228 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, aattelin ihan samaa susta Minskuliini ja sanoin siitä mun kaverillekin et: Onkohan toi se likka, mutta en viittinyt sitten kysyä kun en ollut ihan varma asiasta. Huomasin sut nimittäin jo keskustorilla. Tarvii varmaan ens kerralla moikata jos törmätään vahingossa=)

Joskus on vaan kiva lähteä vaikka kaksistaan Saran kanssa kaupungille, kun tuntuu et seinät kaatuu päälle kotona=)

No ei miekkoses nyt niin vanha oo. Meillä ukko täytti tässä kuussa 27=) Ja mullakin lähestyy kesällä 23 taulukkoon. Heh.

Vierailija
135/228 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en itekään viittiny tuppautua kysymään että terve, ookkohan sie se ja se :D Joo on sitä iteki tullu "karattua" kotoa kaupungille, vaikka mitään asiaa olekaan. Onneks toi bussilla kulkeminen on ilmasta :)

Nyt on onneks ollu parempia öitä Kristianin kanssa niin rupee vähän tulee voimiakin taas lisää ja kummasti se kahvilla käynti piristää. Joten kysympä nyt että mitäs suunnitelmia teillä on vaikkapa torstaille? Eli huomiselle..tai sitten ens viikolle?

Vierailija
136/228 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkuu parvekkeella onnellisena. en meinannu saada sitä nukkumaan ensin millään, mutta kun puin sille ulkovaatteet niin sehän simahti ihan täysin :)

Ollaan kokeiltukin tota jumppaa noihin mahaaivoihin, ja erilaisia asentoja. vauva tuntuu tykkäävän siitä kun sitä "roikottaa" mahallaan. Täytyy seuraavaks ostaa noita tippoja, jos ei muuten helpota. neuvolassa sanottiin että ne mahavaivat voi johtua siitäkin, kun mulla tulee maitoa niin paljon, vauva ei ehdi niellä kunnolla sitä kaikkea. imetys onkin yleensä aika kitinää, eikä siitä tahdo tulla mitään. Oon huomannu myös että vauvan olo on parempi jos antaa maidon pullosta, ja oon sen takia pumppaillu nyt aika ahkerasti. Meillä on semmonen koliikki tuttipullo. Toisaalta tulee jotenkin huono omatunto kun antaa pullosta eikä imetä.

Tyttelille on onneks nyt muodostunu ainakin yöksi jonkinlainen rytmi, se herää aika säännöllisesti kahdeltatoista, neljältä, ja seitsemältä. sen jälkeen kaikki meneekin sitten aika miten sattuu, mutta oon yrittäny jotenkin pitää kiinni tosta kolmen-neljän tunnin välein syömisestä.

Heh, te ootte jo törmänneetkin toisiinne :) miten ihmeessä tunnistitte toisenne?

Mä oon matkustanu vasta kerran bussilla vauvan kanssa, en osannu laittaa vanuja ensin oikein päin ja tein kauheen tukoksen siihen keskelle, onneks ei ollut paljoa porukkaa :P

Mun mies on nyt 25, täyttää 26. meillä on siis viis vuotta ikä eroo.

Vierailija
137/228 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin omat oikeat tietoni marilean mailiin ja olisin pistänyt minskuliinillekin, mutta sun tietoja ei ollut näkyvillä.

Muistan kun meillä oli sama tilanne Saran kanssa. Maitoa tuli ihan pirusti ja jos likka oli tosi nälkänen niin eihän siitä tullu mitään. Huutoa vaan. Vuoroteltiin tissillä ja pullolla, mutta 2kk iän jälkeen tyttö otti pullon omakseen. Mutta aina välillä kuitenkin haki lohtua sylissä hieromalla päätänsä rinnukselle tai tunkemalla mun kainalon väliin=)

Siitä se rytmin muodostaminen alkaa. Pikku hiljaa niin hyvä tulee.

No mä sillo keskustorilla huomasin myös rekkarin missä luki Kristian. Ja muistin jotenkin et misku oli itse jokseenkin mun pituinen ja hoikka. Mutta en kuitenkaan ollu asiasta ihan varma=)

Vierailija
138/228 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mie pistän sulle parsa sähköpostiin kanssa ja vois tutkia jos facebookista löytysitte, niin olis ittelle ainaki helpompaa höpöttää, ku siellä tulee käytyä vähän väliä!?

Me lähdetään huomenna mummolakierrokselle..käydään yllättäen mun porukoilla tuolla maalla ja sitten käydään myös Janin porukoilla Ylivieskassa, kun sinne on sieltä mun porukoitten luota puolet lyhyempi matka, niin helpompi lähteä sitten :) Mutta sitä seuraavalla viikolla olis kiva nähdä..mutta mietin tosiaan että jos pistettäis vaikka facessa sitä yksityispostiviestiketju meininkiä niin sehän toimis melkein samalla lailla :) JOs nyt siellä ootte :)

Vierailija
139/228 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs ajattelin tännekin kirjotella nyt kertas kuulun kyseiseen kastiin =P

Elikkä oon 19vuotias uusi äippä Ylöjärveltä! :)

''Pikku''tyttömme syntyi 26.2. Mitoin 4045g ja 49,5cm. Synnytyssalissakin vielä sanottiin että maximissaan 3300g painaa tyttö, mutta ihana rakkauspakkaus sieltä sitten tuli ! :)

Nyt ollaan kohta kuukausi reenailtu tätä yhdessä oloa ja hyvin on sujunut, tyttö syö ja nukkuu ihan kohtalaisen hyvin. Pikkuhiljaa varmasti pitempiä unia koko ajan ja äitikin on jo tottunut rytmiin. Olis kiva vaihdella kuulumisia muiden samalla alueella asuvien mammojen kanssa!

Vierailija
140/228 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi minkä prinsessan te saitte llotta-tinja=) Ottiko synnytys koville? Onko toipuminen lähtenyt hyvin käyntiin? Meillekin sanottiin että vauva on alle kolmi kilonen ja yllättyivät kun arvelut osuivat vääriksi. Jokos teillä on nimi tiedossa?

Meillä oli maanantaina neuvola ja hieman järkytyin kun siellä sanottiin, että meidän neiti kulkee todella alhaalla käyrissä ja, että maidon määrää pitää lisätä. Ei Sara kuitenkaan määräänsä enempää jaksa juoda. Meinasin sanoa sille lääkärille, että katos itse vanhempia. Me kun ei olla mitenkään isoja niin voiko ne muka odottaa että vauvasta tulee valtava. Mun mielest Sara on pituutensa nähden ihan normaalin kokoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme