Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen suunnalta nuoria äitejä vol 3.

09.10.2009 |

Aattelin jatkaa tänne kun edellinen ei vaihteeks anna taaskaan kirjoitella pitkiä juttuj=)

Kommentit (228)

Vierailija
181/228 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jotka olette ollu täällä jo pitempään niin oletteko tavannu ihan kasvotusten?

itse en oikeen menaa jaksaa kirjoitella täällä netissä niiiin paljoo,(paitsi toivottavasti nyt täälä) mitänyt FB.ssa tulee käytyyn..:)

mä ajattelin ruveta käymään maanantaisin Laivapuistonperhetalossa, vauvakerhossa syyskausi alkaa 16.8. onks kukaan muu käyny silellä? tai kiinnoistaisko lähtee?

justus on kyllä tosi nopesti oppinu "liikkumaan", kääntyilee ja aikaisemmin sitten kieri paikasta toiseen, nyt se osaa ryömii. ja ihan muutaman kerran on ottanut semmoisen konttaus asennon ja siinä sit hytkyy.

emppa:kuulostaa kyllä aika raskaalta ja todellakin sun pitäis päästä ottamaan omaa aikaa. valitettavsti mulla ei mitään suurii neuvoja ole mutta ehkä pitää vaan huudon kanssa jos ei muuten.

meillä oli tos joku aika sitten pojan opettaminen nukahtamaan omaan sänkyyn. olin valmistautunut siihen että se huuttaa koko yön aamuun asti ja että mulla menee totallisesti hermot.(mies yleensä illat töis) mutta ei se sitten ollutkaan niin kauheeta. edelleen tosin vähän aina itkee ja pitää sit silitellä yms. mutta parempi kun sylissä hytkyttely. :)

eli jos mitenkään jaksaa sitä huutamista niin kyl se kannattaa, pitemmän päälle..

:)

Vierailija
182/228 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kuullutkaan tosta Laivapuiston perhetalosta.. Tai olen mä siitä kuullu,mutta en siis siitä "ohjelmasta" mitä siä milloinkin on.. :) Juu kyllä tää aika rankkaa on,oon tehny senkin "virheen" että oon nukuttanu tyttöä aina viereen. (imetystä illalla/yöllä ja oon aina itekkin nukahtanu enkä oo jaksanu myöhemmin siirtää omaan sänkyyn että sais ite ees nukuttua kunnolla ja tässä ollaan..) Yrittäny oon myöskin omaan sänkyyn nukuttaa,mutta ilman rintaa ei nukahda ja jos joskus onnistun siirtään tytön sänkyynsä se herää aamuyöstä rinnalle. Tiedän että oikeestaan ainut keino olis kestää sitä vierotushuutoo,mutta saa nyt nähdä.Yksin kun tässä on niin tuntuu sillain aika hurjalta kestää se.. Tai sitten menetän hermoni "helpommalla" tavalla ja kestän imetystä tällä menolla niin kauan kunnes tyttö alottaa koulun. xD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/228 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo meilla se oli jossai vaiheessa niin että tunnin sai kävellä ja hytkytellä ja sitten nukku sylissä ja kun nosti sänkyyn niin useinmiten heräs.siihen meni hermo aika nopeesti.mut nykyisin sit sänkyyn miten tossa aikaisemmin kirjoitinkin.vielä herää öisin parikertaa maidolle ja yleensä sit viimeisellä kerralla jää meidän kanssa sänkyyn. mut sekin hieman vaihtelee.

ja onhan se kahdestaan helpompaa ja jaksaa paremmin(vaikka jos mies on paljon töissä niin kyllä siin jokainen välillä vasyy:) mut just tommoisissa tapojenmuutos huuto jutuissa olis aina parempi et olis joku jeesimässä..

toi maanantain vauvakerho tais ollaa alle 1-v. mutta tiistaisin on perhekahvila jonne on ei sit oo mitään ikärajoja... tos viel linnkki sinne http://www.mll-tre.fi/

Vierailija
184/228 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ikinä ennen kuullu tosta Laivapuistonperhetalossa...

Tervetuloa joukkoon Emppa! Tilanteesi kuulostaa aika rankalta, toivottavasti saat voimia vierotukseen. Ite en osaa mitään neuvoja antaa. :/

Meillä oli eilen 3kk neuvola. Sara kasvaa tosi hyvin, 5890g/58,5cm. Täysimetyksellä mennään. Vatsa vaivoja on vielä ja vatsa toimii vähän miten sattuu 3-5 päivän välein.. Neuvolan tätsky sano et voi kokeilla luumusosetta muutaman teelusikallisen, jos vatsa ei meinaa toimia.

Sara ei yhtään tykännyt ensimmäisestä pistosrokotteesta, loukkaantui, rauhoittui kyllä aika pian.

Tyttö87 ja Sara 3kk

Vierailija
185/228 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerrottiin tuosta laivapuistonperhetalosta neuvolassa, ja mietinkin että uskaltaisiko sitä lähteä. viikot on kyllä aika yksitoikkoisia muuten, joten olishan se kiva jos olisi jotain muutakin toimintaa kuin se ainainen sama vaunulenkki kerran päivässä. näkisi samalla muita äitejä ja vauvoja :) Täytyy vissiin ihan vakavasti harkita jos alkaisin siellä käymään. Pitikö sinne ilmottautua, vai voiko vain mennä? en nähnyt tuossa linkissä semmosta.

Me ollaan tavattu parsa87 ja minskuliinin kanssa, mutta ne ei taida enää kirjoitella täällä kovin aktiivisesti.

Mullakaan ei ole empalle mitään ihmeempiä neuvoja, mutta juoko tyttö maitoa mukista? Joskus oon kuullut sellaisen neuvon, että laittaa rinnanpäähän jotain pahanmakuista, niin lapsi ei enää halua.. mutta en tiedä onko se oikeasti toimiva keino. Mutta, kyllä se rinta varmasti jää jossain kohtaa pois. tytteli tajuaa itsekin olevansa jo niin iso tms. Varmasti kuitenkin aika raskasta tuo.

Musta tuntuu että kaikki muut vauvat osaa tähän ikään mennessä jo lähes kontata ja vaikka mitä muuta. Iisa tulee ilmeisesti hieman jäljessä, kun vasta nyt on tosiaan kääntynyt.

No, se tule sitten perässä, hitaasti mutta varmasti :)

Vierailija
186/228 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö juo mukista kaikkee muuta paitsi maitoa.. :D Eli kyse ei oo siitä etteikö sitä mukista juomista osais,tosin kaikista mieluiten juo ihan lasista kuten minäkin,mutta silti on sen verran vauva että vaikka kaikki muut "ison tytön" toiminnot on hanskassa tissiä pitää vielä saada.. :D Ja juu,oon kokeillu kaikkee mahollista,myös sitä että laittaa rinnan päähän kaikkee pahanmakusta. No,likka nuolee ne pois ja jatkaa pokkana imemistä. :D Mä kävin eilen kattomassa tuolla sivuilla sitä Laivapuiston perhetalon toimintaa ja vaikuttaa aika mukavalta. Vauvakerhoon meillä ollaan jo liian isoja,mutta toi perhekahvila juttu vois olla ihan mukava. Tää puolitoistavuotta mulla meni jotenkin niin,että kun tyttö oli vauva ei oikein edes huvittanut käydä missään,mutta nyt huomaa kun muksukin tykkää muiden lasten seurasta että voishan se samankaltanen seura olla tervetullutta myös mulle. :) Tosiaan kun noita "vanhoja" kavereita ei juurikaan näe..

Vierailija
187/228 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole maininnut,meidän pikkulikan nimi on siis Ella,ja ikää tulee tässä kuussa vuosi ja viisi kuukautta. :) Ei siis iiiihan vielä tasan sitä puoltatoistavuotta,mutta kumminkin. :D

Vierailija
188/228 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin vauvakerhoo ja perhekahvilaan ei tavii ilmoittautuu. senkun menee.

kävin siel tutustumassa(perhekahvila päivänä) kun poika oli n1kk mutta silloin jotenkin tuntu ettei siitä oikeen ollut kummallekkaan mitään iloo, Justus oli niin pieni ettei se oikeen tajunnut muista vauvoista mitään, ja suurin osa oli jo vahempii ja itselle kaikki vauva jutut oli vielä niin uutta ettei sitä jotenkin osannu edes puhuu mistään. ja se oli viel eka kerta kun oltiin uudessa paikassa

rokotukset on kyllä aina tosi kurjii. meilla ainakin joka kerta sai 5kk asti mutta seuraava vasta 1v neuvolassa. onneks.

Vierailija
189/228 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se imetys pitäis sitten vaan raa’asti lopettaa. tai sitten tosiaan ootat että haluaa aikanaan itse lopettaa. kyllä sekin päivä vielä joskus koittaa. ja nätti nimi muuten tytöllä :)

meillä on ens viikolla 6kk neuvola, ja taas laitetaan rokotuksia. onneksi iisalle ei ole tullut niistä kuumetta tai muuta vastaavaa. jalat on olleet vaan hiukan kipeät, joten on pitänyt laittaa suppoja.

nyt iisa osaa jo kääntyä mahalta selälleen, mutta ei tunnu haluavan tai uskaltavan kääntyä itse.

olen jo miettinyt että se on joku sen juoni kerjätä huomiota tms :P

vierastaminen on alkanut ehkä hieman hälvenemään. käytiin eilen mun vanhemmilla, eikä iisa enää pelästynyt sillä tavalla kuin ennen.

Vierailija
190/228 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli tänään 6kk neuvola ja aloitettiin myös lihan syöminen, hieman se mutristi naamaa mutta eiköhän se siitä ala maistumaan.

ja todellakin voi olla vaan semmoista huomion hakemista, haluaa että joku näkee kun sitten kääntyykin :)

viimeviikonloppuna justus oli ekaa kertaa yön mummolassa ja me sit miehen kaa saatiin eka vapaa ilta. mukavaa oli. hieman oli tullu tietty itkuu mutta periaatteessa kaikki oli mennyt hyvin.

ps. minne kaikki on hävinnyt täältä?

Vierailija
191/228 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on alkanut olemaan vähän hiljaisempaa...

Meillä noi rintaraivarit vaan jatkuu.. Tänäänkin sai niin hirveet raivarit, tutilla rauhottu, aina kun yritti tarjota rintaa uudelleen, niin kauhea huuto alkoi.. Pullosta suostui sitten loppujen lopuksi syömään.. Vasta illalla nukkumaan mennessä huoli taas rintaa..

En tiedä.. Oon miettiny jos ei tuo äidinmaito enää riitäkkään. Vaikka maitoa tulee kyllä hyvin. Jos se on sit vain liian "laimeaa", ettei täytä tytön vatsaa kunnolla tai jotain..

Kiinteitä ajattelin alkaa antamaan joskus 4kk iässä.. Minkä ikäsinä te ootte alottanu kiinteet?

Fikir: ihanaa kun ootte saanu vähän omaa aikaa! :)

Tyttö87 ja Sara 3,5kk

Vierailija
192/228 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosiaan taas näköjään hiljentynyt. pitäis vissiin itse käydä useammin :)

Eilen oli 6kk neuvola meilläkin, ja annoin lihaa ekan kerran. ilme oli kyllä hieman epäileväinen, mutta suostui kumminkin syömään ihan kiltisti.

iisa oli taas kasvanut hirveästi viime kerrasta. nyt mitat oli 67cm ja 7550g.

Kiva jos ootte saaneet hiukan omaa aikaa. mä en ole vielä edes ajatellut yö kyläilyä, mutta iisa on ollut kyllä muutamana iltana mummolassa hoidossa, niin me ollaan menty syömään tms.

tyttö 87: rintaraivarit on kyllä ikäviä. meillä ne johtui usein siitä, että maitoa tuli ihan liikaa kerralla, eikä iisa kerinnyt nielemään kaikkea. toisinaan sitä sitten tuli taas liian vähän.

meillä aloitettiin kiinetät vähän päälle 4kk ikäisenä. neuvolassa sanottiin nyt pitäisi antaa jo neljä ateriaa päivässä, mutta välillä on vaikea saada syötettyä edes kolmea, hyvä kun yksi menee kunnolla.

Vierailija
193/228 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö87: valitettavasti ei ole mitään hyviä neuvija. toivottavasti joku apukeino löytyy.

meillä alotettiin kiinteet 4kk iässä. nyt syyään 5 ateriaa, aikaisemmin ei aamupuuroo, koska yritän aamusta venyttää heräämistä. :) meillä poika meinaan syö hyvällä ruokahalulla on sen verran isokokoisempi että tarvii energiaa. 6kk mitat 70cm ja 9,3kg. eli ei ole ollut ruuasta pulaa:) multa on kai tullu jotai super maitoo kun sille rupes heti vauhdilla tuleen painoo. ollaan kyllä saatu kuulla sitä "että onpas se tuhti ja iso ja plaaplaa. nyt rupee hieman tasaantumaan tuo paino kun liikkuu niin paljon.

se on kyllä mukava että saa hieman aikaa puolison kaa ja varsinkin jos mummolat on lähellä.

meil ei ole tampereel ketään kelle viel vois viedä hoitoon, se on vähän harmi.

Vierailija
194/228 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisa on nyt syönyt tosi huonosti, ja ollut itkuinen. Saattaa tulla hampaita, ien oli ainakin hiukan koholla,. tai sitten sillä on jälleen mahavaivoja.

Oon nyt yrittänyt antaa lihaa pikkusen, mutta iisalla on mennyt siitä maha ihan sekaisin vielä.

Vauvathan on yleensä aika pulleita, ja sitten tosiaan kun alkaa liikkumaan enemmän, niin paino tasottuu. Kommentit lapsen ulkonäöstä tuntuu kyllä välillä vähän ikäviltä. Iisa on kuulema hirveän laiha ja pitkulainen, mutta kiinteiden myötä paino on kyllä noussut.

Oletteko muuten käyneet sielä laivapuiston perhetalossa? Mulla oli aikomus mennä, mutta nyt on ollut joka maanantai jotakin muuta. voiskohan sinne enää mennä katsomaan, vaikka ei oo aikaisemmin ollut..

Vierailija
195/228 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me oltii siellä vauvakerhossa silloin ensimmäisellä kerralla. oli kyllä aikamoinen hulina, oikeesti varmaan joku 40-50 äitiä vauvoineen :) tällä viikolla ei menty kun mä olin kipeenä, nyt rupee jo helpottamaan mutta valitettavasti sitten Justukseen tietty tarttui ja nyt sillä on sitten ollu nenä tukossa ja aika itkuinen ja väsynyt, yöllä se tietysti eniten aiheuttaa harmia kun ei saa kunnolla nukuttua ja syöminen on hankalaa. kävin ostaa nasolin tippoja jos niistä olis sitten hieman apua.

toivottavasti ens maanataina päästäis taas.

niin ja voi sinne siis mennä "kesken kaikenkin" vaikkei joka kerta käviskään.

ilmoitin muuten meidät ahjolan kansalaisopiston vauvamuskariin, alkaa ens kuussa. ootteko muut käyny, siellä tai muualla ?

niin ja onneksi ite ainakin olen osannu ottaa muitten kommentit ihan rennosti, välittämättä liikaa. se että lapsi on terve ja viihtyy on tärkeitä. ja itse sitä parhaiten tuntee ja tietää ja osaa hoitaa omaa lastaan. silloin myös kyllä itse huomaa jos jokin on hullusti. :)

Vierailija
196/228 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään sielä vauvakerhossa. siellä oli tosiaan aika paljon ihmisiä. kaikki vain olivat omissa ryhmissään, joten mulle siitä ei ollut mitään iloa kun en tuntenut ketään. olen vielä sen verran ujo, että tuntuisi omituiselta vain tuppautua johonkin porukkaan. Lähdin sitten aika pian pois :P

En oo käynyt noissa vauva jutuissa. raskausaikana kyllä suunnittelin, että mennään sitten vauvauinteihin sun muihin. kesällä olisinkin ollut vähän innokkaampi aloittamaan, mutta sillon kaikki oli tietysti kesätauolla.

iisa on ollut tähän mennessä vaan kerran flunssassa, ja sekin sai sen tietysti multa silloin.

tukkoinen vauva on kyllä niin säälittävä, voi toista :)

Vierailija
197/228 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ei tänään tultukkaan koska vähän oli semmoinen olo ettei sitten vaan tartuta ketään vaikka ollaan jo aikas terveinä.

voi harmi, mutta todella tiiän millaista on kun ei tunne ketään.ja isossa porukassa itekkin oon aika ujo. mä onneks yhtä äitiä olin nähny aikaisemminkin niin sen kaa juttelin silloin kun ekaa kertaa oltiin ja sit siinnä oli pari muuta samanikäisine vauvoineen joten oli helppu jutella.

pitäs vaan uskaltaa. :) helppo sanoo

mutta kiinostaisiko ketään teitä palstalaisia tavata "meidän kesken", ei meitä kai ole edes kovin montaa niin sekin on ihan jees.?? vaikka kahville tms? mitä sanotte?

Vierailija
198/228 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olishan se kyllä ihan kiva nähdä, mulle ainakin soipisi :) Mun sähköpostiosoite on tuolla profiilissa, kun klikkaa nimimerkkiä. sinne voi laittaa viestiä, niin voidaan sopia jotain. ( ketä meitä nyt on ? :P )

Tommoset isot porukat on kyllä kamalia. mulla kestää muutenkin aina vähän aikaa sopeutua uuteen tilanteeseen, kun en oo semmonen höpöttäjä tyyppi, vaan hiukan hiljaisempi.

Iisa on vaihteeksi lakannut syömästä hedelmäsoseita, ja puurokaan ei ole uponnut moneen päivään. kasvissoseet on herkkua, ja se voisi syödä niitä pelkästään.

jollain keinolla pitäis kyllä saada noi muutkin menemään. yleensä se ongelma taitaa olla juuri toisinpäin, hedelmät kelpais mutta muu ei..

Vierailija
199/228 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kyllä kiva nähä. Mä oon kans niin huono meneen mihkään, oon myös vähän hiljasempi, kunnes tutustuu.

Meillä on rintaraivarit ehkä hivenen vähentyny. Usein Sara alkaa huutamaan jo siinä vaiheessa, kun hänet ottaa syliin selälleen syömään. Hän kun haluaisi olla melkein koko aika pystyssä. Joskus saattaa johtua siitä, että maitoa vaan tulee ja tulee..

Sara ei viihdy sylissä enää makuu asennossa, "vauva asento", Pystyssä on tosiaan paljon kivempi olla, kun näkee paremmin ympärilleen. Sitteristäkin välillä Sara yrittää punkea itseään ylös. :)

Meillä on viikon päästä Saran 4kk neuvola. Ajattelin ensi viikolla aloittaa Saralle kiinteitten maistelun, saas nähä mitä neiti tykkää. :)

Missä vaiheessa te ootte lähteneet ensimmäisen kerran baariin lapsen syntymän jälkeen? Ite haluisin kovasti lähteä kuukauden päästä juhlistamaan syntymäpäiviäni.. Sillon Sara on muutaman päivän vajaa 5kk..

Toivottavasti Iisa suostuu taas alkamaan syömään muitakin ruokia. :)

Tyttö87 ja Sara kohta 4kk

Vierailija
200/228 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että ne rintaraivarit on jo laantumassa, kyllä ne siitä sitten loppuu joskus kokonaan. Iisa ei oo kans oikein koskaan tykännyt tuosta “vauva-asennosta” vaan haluaa uleensä olla sylissä “maha-asennossa” :P Nyt se osaa jo istua jotenkuten tukea vasten, ja on oppinut hiukan ryömimäänkin.

iisa oli ekan kerran hoidossa muistaakseni joskus tossa 4kk iässä. käytiin sillä välin syömässä ja kierreltiin kaupungilla. yön yli iisa ei ole vielä ollut hoidossa, eikä sille ole oikeastaan ihan hirveää tarvettakaan, kun mä en oikeestaan käy baareissa.

kyllä 5kk. ikäisen voi ihan hyvin viedä hoitoon, kun on vaan tuttu hoitaja eikä lapsi vierasta. on hyvä päästä välillä hengähtämään ja tekemään jotain ihan muuta.

olisi tosiaan ihan kiva tavata, pitäisi sitten vaan sopia jotain :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi