Tampereen suunnalta nuoria äitejä vol 3.
Aattelin jatkaa tänne kun edellinen ei vaihteeks anna taaskaan kirjoitella pitkiä juttuj=)
Kommentit (228)
Harmi kun en ole tänne huomannut aikaisemmin tulla,välillä olisi niin kiva keskustella muiden äippien kanssa! tutuilla kun juuri kellään ei vielä lapsia ole.. ;)
Eli olen kesällä 20 v täyttävä kotiäiti tampereelta,mies vielä opiskelee. Saimme 22.12 ihanan pienen prinsessan 3335 g ja 50 cm. Eli jouluvauva (vaikka piti olla uuden vuoden vauva :)) Nimekseen sai Noora.
Vauva-arki on lähtenyt ohan kivasti sujumaan,välillä vaan tuntuu yksinäiseltä ja on ollut vaikea tottua tähän kotona olemiseen mutta on se totta ettei maailmassa voi olla mitään ihanampaa kuin oma lapsi :)
tervetuloa vaan kaikki uudet :) On kyllä tosiaan kiva päästä jutteleen ja vertaileen kokemuksia muiden äitien kanssa. tyttövauvoja suurimmalla osalla näköjään, heh. Meidän neiti ei ole vielä saanut virallisesti nimeä, mutta se on kyllä jo tiedossa, pitäisi tässä pikkuhiljaa opetella käyttämäänkin sitä, ettei jää vain "vauvaksi" :P
Meillä oli tänään lääkäri. vauvelin toinen rinta on turvonnut ja sielä tulee maitoa, se johtuu onneks vaan hormooneista eikä ole vakavaa. mä ehdin jo kotona huolestumaan siitä.
Nyt sain tyttösen nukkumaan vihdoin, ja pääsen syömään! :)
eipä oo täälläkään pitkään aikaan tullu käytyä=)
Voi vitsi, mä tunnen itteni niin vanhaksi kun kahtelee teidän mammojen ikiä..
Jouluvauva on ihana, se on kuin saisi joululahjan
Heippa! Pääseekö mukaan?
Aikaisemmin olen kirjoitellyt tuolla odotuksen puolella. Olen 22 vuotias, mieheni 21 vuotias, Tamperelaisia ollaan.
Meille syntyi pieni tyttö (rv 36+3) 6.5.2010 klo: 03.46, tytön mitat: 2450g, 47cm, pään ympärys 33.5cm. Tyttö on meidän esikoinen.
Tyttö87 ja prinsessa 17vrk
Täällä 18 vuotias nuori äiti joka omistaa ihanan poikavauvan joka on pian 5kk. Mies on 20 vuotias ja asustellaan noin 50 km Tampereelta. :)
Tännehän on tullut viestejä :) Ei ole tullut käytyä aikoihin, mutta jos täällä alkaa olemaan elämää taas, niin mikä ettei.
Mä oon 21v. mies 26v. ja meillä on vähän reilu 3kk. ikäinen tytteli. Tampereella asutaan.
Miten teillä on arki alkanut sujumaan? :)
Meillä on mennyt aika rauhallisesti, tyttö on tainnut tulla vanhempiinsa.. nyt kuitenkin epäilen että pikkusella on jotain allergiaa, ja täytyy koittaa ottaa selvää mistä se vois johtua.
Juu, siis tosiaan et jos täällä rupee olemaan elämää niin mäkin palailen tänne=) Pitkään oli hiljaista niin en viitsinyt kirjoitella mitään kun kukaan ei enää vastannut. Jotkut kirjoittivat kerran ja siihen se sitten jäikin.
Meillä on ruvettu vähän ujostelemaan jos on paljon väkeä ympärillä. Hieman jo ryömitään taaksepäin:) Kova touhuamaan ja Sara on ihan hulluna muihin lapsiin. Nauraa ja kikattaa kun näkee toisen lapsen.
Mitenkäs teidän parisuhde? Onko se parantunut vauvan myötä vai pysynyt samana?
Parsa87 ja Sara 1/2kk
Mä jo mietinkin, et onko täällä elämää ollenkaan, ku vaikutti niin hiljaselta. Mut tosi kiva et on. :)
Meillä on tämä vauva arki alkanut ihan kivasti. Enimmäkseen tyttö nukkuu ja syö, pikkuhiljaa jaksaa olla pidempiä aikoja hereillä. :) Ilmavaivat vaan ovat olleet tytön harmina.
Parisuhteesta: meillä on aika samana pysyny, paitsi et nyt on ollu ehkä vähän riitoja enemmän.. Varmaan johtuu enimmäkseen ressistä ja väsymyksestä, me kun tässä samalla järjestetään häitä ja ristiäisiä..
Ristiäiset on onneksi ensi viikon sunnuntaina. Häät olis sit heinäkuun alussa. Onneksi saadaan aikapaljon apuja järjestelyihin. :)
Tyttö87 ja prinsessa 1kk
Tyttö87:
Ookko kokeillu pitää pimua mahalteen sylissä? Sittenhän on myös noi olikos se nyt Devito-tipat mikkä saattaisivat myös auttaa masuvaivoihin.
Se on just ihanaa aikaa kun lapsi rupee olee enemmän valveilla ja luo katsekontakteja=)
Parisuhde: Meillä on kans ollut aika normia. Kaikki tappelut ja kinat ovat johtuneet kotitöistä. Joskus sitä jaksaa lastehoidon jälkeenkin siivota ja kokata, mutta ei aina. Välillä tuntuu ettei toinen osapuoli sitä ymmärä, että kotonakin olo voi olla raskasta pikkulapsen kanssa.
Voi vitsi, HÄÄT! Me ollaan vaan puhuttu ja puhutty, mutta nyt tuntuu että on pakko toteuttaa. Olisin halunnut kirkkohäät, mutta kai me tyydytään maistraattiin. Vähän epäilyttää, että uskaltaisko sitä pistää ns. "hääpukua" siviilivihkinnässä?
Meijän neidillä oli kolme päivää kuumetta ja nyt siitä jäi nuha. Jotenkin niin raastavan näköstä katsella kun pikkuinen ei saa henkeä kunnolla. Suolatippoja ollaan yritetty antaa, mutta koitappa pistää sellasta puolivuotiaan nenään. Liikkuu ihan hullunlailla.
Nyt neiti on oppinut senkin, että ruualla on kiva leikkiä. Aina kun ruokaa tippuu pöydälle niin sitä pitää molemmin käsin maalata=)
Parsa87: Ollaan kokeiltu pitää tyttöö mahalleen sylissä, joskus se vähän helpottaa. Ollaan myös jalkoja pumppailtu ja masua silitelty/hierottu. Nyt meillä on ollu kohta viikon käytössä Cuplaton-tipat, niistä on kyllä ollu apua, varsinkin öihin. :)
Me niin ootetaan et saatais se ensimmäinen kunnon hymy tytöltä. :)
Musta kans tuntuu välillä, et ei toinen ymmärrä et voi sitä, et kotonakin voi olla raskasta.
Kyllähän sitä voi hääpuvun laittaa ihan siviilivihkimiseenkin. Ihan sen mukaan mitä ite haluat ja mikä susta tuntuu hyvältä. :)
Meillä on kirkko häät, järjestämistä niissä kyllä on.. :)
Toivottavasti Parsa87 teidän tyttö pian paranee nuhasta, on se niin ikävää ku pieni on kipeenä.
Tyttö87 ja prinsessa 1kk
häät! :) meidänkin piti mennä naimisiin nyt kesäkuussa, mutta päädyttiin perumaan ne sitten, kun tuntui että tuli liikaa asioita ydellä kertaa. nyt mulla on sitten ihan hirveä hääkuume, kun pari tuttua on mennyt hiljattain naimisiin.
meillä on parisuhde pysynyt myös aika ennallaan, en oo huomannut mitään erityistä muutosta, vaikka kahdenkeskistä aikaa ei ole ollut pitkään aikaan. olis kyllä ihana käydä vaikka syömässä joku ilta kahdestaan, mutta Iisa on nyt alkanut vierastaa, niin sitä ei oikein uskalla antaa hoitoon.
Noi ilmavaivat on inhottavia, meillä tyttö kans on kärsinyt niistä, mutta onneksi ne ei ole enää niin pahoja kuin silloin alussa.
nyt olisi tarkoitus siivota, ja lähteä kauppaan, mutta koska iisalle ei ole vieläkään muodostunut mitään kunnollista päivä rytmiä, niin on hankala sanoa että koska sitä pääsee lähtemään.
saattaa iskeä väsykiukku.
mutta ei se meidän molempien menoa hidasta. Saralla on onneksi ruokahalukin jo hieman palannut, mutta ei kuitenkaan koko 2dl ruokaa mee alas. Viime yönä pimu nukkui hyvin ilman hengityskohtausta. Itse pärskin ja sain siinä sivussa tajuttoman nuhan. Toivottovasti se laantuisi lauantaiks työkeikalle.
Marilea: Kyllä teillä sitä kahdenkeskistä aikaa tulee heti kun pimu vähän kasvaa ja sitten kun ei enää vierasta niin kyllä mäkin voin hoitaa sitä. Jos vaan uskallat antaa Iisan mun hoitoon=)
Tyttö87: Ettei kyseessä vain olisi sit koliikki? Meillä loppui masukivut kun Sara sai kolmannen rota-annoksensa. Ja loppuvat ne kuuleman muutenkin sillo kun lapsi on kolmen kuukauden ikäinen.
En usko et kyseessä olis koliikki. Tyttö ei kuitenkaan itke paljoa, koliikkiinhan kuuluu että vauva itkee enemmän, eikä siihen auta vaipan vaihto, syöttäminen eikä sylissä pitäminen. Ilmavaivat vaan ovat riesana, ja aiheuttavat kitinää, kun ei saa ilmaa pihalle. Cuplatonen ansiosta tyttö saa ilman helpommin pihalle. Typykkää itkee yleensä vain silloin kun vaippa on märkä tai on nälkä, vaipan vaihdoista ei myös aina tykkää. :) Meijän typy tykkää kyllä sylissä olla. :)
Parsa87: Flunssa on kyllä inhottava vaiva, varsinkin pienillä. Toivottavasti paranette pian. Teekkö paljon keikkaa äitiysloman ohessa?
Marilea: Yhteistä aikaa ei hirveästi ole. Mutta eiköhän sitä sitten tule kun typykkä vähän kasvaa ja alkaa saamaan oman päivärytmin. :)
meikäläiselle kurkku kipu ja yskä, ääh.
Niin juu, koliikki vauvat itkevät kyllä melkein koko ajan. Tarvii vaan jaksaa olla kärsivällinen kun on pikkuisista lapsista kyse.
Tyttö87: Mun äitillä on pitopalvelu toiminta niin teen silloin tällöin niitä keikkoja ihan vain auttaakseni sitä=) Ja kohta muutenkin loppuu multa äitiys vai onkos se nyt se vanhempainvapaa;) niin ois aika palata "arkeen". Koulutulokset tulevat vasta kahen viikon päästä.
Voi että toi flunssa on inhottava! Me ollaan vielä säästytty siltä, ainakin toistaseks.
Kärsivällinen täytyy juu olla. On se vaan niin raastavaa välillä katsoa, kun toisella ei ole hyvä olla ja yrittää kovasti saada ilman ulos. Mutta hyvin tässä on pärjätty ilmavaivoista huolimatta. On se niin ihanaa kun meijänkin neiti jaksaa jo välillä olla pidempiä aikoja hereillä. :)
Parsa87: Tommonen keikkailu on kyllä varmasti kivaa välillä. :) Toivottavasti tulee hyvät tulokset. :)
Nyt täytyy kyllä mennä suihkuun, ni kerkeen käymään ennen ku tyttö herää syömään. :)
Meillä on kans neiti aika itkuinen, tänäänkään en ole taas saanut mitään tehtyä kun on pitänyt vaan kanniskella tyttöä ympäri kämppää. Nyt se viimein nukahti. Epäilen jotain allergiaa, täytyy ottaa asia puheeks neuvolassa ens viikolla.
parsa, se on kiva kun on lastenhoitajia tarjolla :) mun porukat ja miehen porukat oottaa jo malttamattomina että koska saavat neidin hoitoon. olis se kyllä ihan mukava jos pääsis välillä vapautumaan tästä arjesta hetkeks, n.4kk on kuitenkin jo tullut kykittyä pelkissä kotiympyröissä.
Mäkin oon tässä yrittänyt miettiä että mitä tekisin sitten kun äitiysloma on ohi. avoin yliopisto olis tällä hetkellä vahvimpana vaihtoehtona. voisin olla kotona silti iisan kanssa, mutta tulis tehtyä jotain muutakin, ettei ihan passivoidu. niistä opinnoista vois sitten olla hyötyä jatkossakin. täytyy vaan ensin lainata kirjastosta pari kirjaa ja miettiä että kiinnostaako ylipäätään, ja sitten ajatella uudelleen..
Tänään oli sit ristiäiset, ihan kotona pidettiin. Tyttö sai nimekseen Sara Johanna. :) Juhlat meni oikein kivasti, pappi oli todella mukava. Tyttö nukkui koko kastetilaisuuden ajan, ei ollut moksiskaan vaikka päätä vähän kasteltiinkin. :) Sara sai neljä kummia (2 kummitätiä ja 2 kummisetää).
Kyllä nyt on vanhemmat väsyneitä. :)
Tyttö87 ja Sara 5vko
Ja ensteks näin Saralle hurjan paljon. Meijän tyttö sai sitten kaiman:) Johanna on kaunis nimi ja joskus aikasemmin halusin omalle tytölle johonkin kohtaan kyseisen nimen, mutta isäntä ei tykännyt siitä. Meijän pimun nimi on Sara Aleksandra:)
Teillä meni hyvin sit juhlat. Mä muistan kun pimulle tuli nälkä ja kuuma kesken juhlien niin oli se aikamoista huutoa:)
Meillä rupee tuo räkätauti jo hellittämään. Saralle on palautunut ruokahalukin mukavasti. Räkää tulee vielä vähäsen, mutta eiköhän se häviä tällä viikolla.
Pimu on ruvennut ottaa konttaus asentoja. Ryömintää ei ole ollenkaan tapahtunut muutoin kuin taaksepäin vaan. Vahva veikkaus että likka lähtee konttaa ennen kuin ryömii:)
Onnea nimen johdosta! Kaunis nimi :) Meillä ei ollut vauvalle mitään juhlia. Iisan kannalta olis tietysti ollut kiva jos jonkinlaiset juhlat oltais järjestetty, oltaisiin saatu valokuvia joita katsella isompana. kummilusikan se tosin sai lahjaksi sitten myöhemmin :)
Iisa on alkanut nyt syömään ihan hulluja määriä, ja mulla on maidontulokin alkanut hiipumaan taas vaihteeksi. (just kun aattelin että se imetys lähtee sujumaan..)
Korviketta on mennyt vuorokausessa lähes koko laatikollinen! Neiti syö vajaan kahdentunnin välein. Pitää varmaan kohta alottaa kiinteet. Onneks ens viikolla on neuvola, niin pääsen kyseleen asiasta.
Voi että, konttaavat vauvat on niin söpöjä! oon montakertaa kattellu tossa puistossa kun sellasia pieniä konttailee ruohikolla. se on jotenkin tosi suloista.
Parsa, kiva että neiti alkaa tervehtyyn :)
Oi ihanaa kun noita palleroita tulee, kaikki muut vauvat on sitten tyttöjä paitsi meidän Krisu :D Oli kyllä aika kookas, huhhuijaa, mutta tuliko hyvin ulos vai pitikö leikata välilihaa?
Tuohon Parsa voin sanoa samalla lailla kun meidän äiti sanoo "antaa niiden neuvolatätien höpinöiden mennä vähän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos" :D Onhan niillä hyviä neuvoja ja kiva kun voi kysyä, mutta ei kaikkea tarvii ihan kuitenkaan niin tosissaan uskoa :) Niinkuin sanoitki että teidän Sara näyttää ihan normaalin kokoiselta :)