Tampereen suunnalta nuoria äitejä vol 3.
Aattelin jatkaa tänne kun edellinen ei vaihteeks anna taaskaan kirjoitella pitkiä juttuj=)
Kommentit (228)
En oo kokeillu tuossa asennossa imettämistä, täytyykin kokeilla. :)
Sara on ollut muutaman kerran mummulassa hoidossa muutaman tunnin, et ollaan käyty miehen kanssa syömässä. Yökylässä ei ole ollut vielä, siksipä hierveästi mietityttääkin. Kovasti kyllä minäkin kaipaan päästä tuulettumaan ja tanssimaan! :)
Meillä on valitettavasti ensi viikko tosi täynnä, pitää kolmena päivänä pankissa käydä, kun ostetaan oma asunto.. Sitä seuraavana viikkona kävis melkein paremmin meille. :)
Tyttö87 ja Sara huomenna 4kk
mulle ainakin sopii jos katsellaan sitten seuraavalla viikolla.
ja onnea omaan kotiin.
mekin etsiskellään uutta, hieman isompaa vuokra asuntoa.
ja todellakin jos vaan on hyvä hoitaja niin kyllä mun mielestä vauvan voi jättää tuonikäisenä yökylään. riippuuhan se vähän minkä luontoinen vauva on, vaikka kaikki varmaan vähän itkee ja ihmettelee mutta kyllähän ne aina pärjää.
itse myös hieman stressasin sitä kun jude(justuksen lempinimi) oli yön poissa. mutta se kun sitten seuraavana päivänä tultiin takas ja se näki meidät niin voi sitä innostusta ja hymyä mikä pojan kasvoille nousi. tuli niin hyvä mieli, että kyllähän se meidät vielä muistaa:)
Mulle sopii myös ensviikko hyvin, ei taida olla vielä millekään päivälle suunnitelmia, joten olen ihan vapaa.
Mitkä päivät teille kävis? Ja missä nähtäisiin?
Oma asunto olisi ihana. me muutettiin tähän nykyiseen vasta hiljattain, joten ei ihan vielä olla muuttamassa, tai ostamassa asutoa, muutta ehkä joskus.
Iisa ei oo innostunut vieläkään hedelmäsoseista, mutta puuro on sentään alkanut kelpaamaan, ja liha myös jotenkuten.
Meilläkään ei taida olla mitään sovittuna vielä ensi viikolle.. Mitä nyt remontoidaan tota uutta asuntoa.. :)
Eilen oli Saran 4kk neuvola, mittaa oli neidille tullut hyvin 6585g/60,6cm. Hienosti kasvaa ja on kirinyt painoa ja pituutta kiinni alku painosta. :) Yleensä Sara alkaa itkeen neuvolassa, ei tykkää yhtään kun katotaan pituutta, mutta tälä kertaa ei tullut itkua. Sara vain kauheasti naureskeli ja jutteli neuvolan tädille ja lääkärille. :)
Meillä aloiteltiin tänään soseiden maistelu. Sai ensimmäisen kerran maissia, tais meidän neiti tykätä siitä, ei sylkenyt pois. :)
Meillä Sara taitaa hieman vierastaa..
Sit Sara taitaa tehdä hampaita, luulisin.. Kuolaa ainakin valuu niin paljon ja kaikki menee suuhun mitä käteen saa, jos ei muuta saa niin sormet on suussa.
Nyt muutamana päivänä Sara on saanut kauheat raivo-itku kohtaukset autossa, en tiedä johtuuko hampaista vai vierastamisesta.. :( Mikään muu ei auta, kun päästä äitin syliin..
Sara kuitenkin nukkuu tosi hyvin yöt ja päikkäreilläkin nukkuu 1-3 tuntia.
Tyttö87 ja Sara 4kk
eli mulle sopis tällä viikolla tapaamiset joko torstaina n.2 jälkeen tai perjantaina mihin aikaan vaan.
ja paikasta mulle tuli ekana mieleen tuo siperiassa/finlaysonilla sijaitseva wayne´s coffe. sinne pääsee ja mahtuu hyvin rattailla.
mulle ainakin kävis kumpi vaan päivä, ja tuo paikkakin vaikuttais hyvältä.
Mulle kävis paremmin tuo torstai, perjantaina on menoa aika paljon.. Torstainakin ollaan menossa remontoimaan tota uutta asuntoa, mutta uskon että miehelle käy, että mennään vasta sitten kun olen tullut kahvittelemasta. :)
Paikkakin käy. :)
hyvähyvä.
eli jos sovitaan että nähdään torstaina.
ja paikka olis se wayne´s coffee.
sitten vielä aika.
miten olis klo 15?
jos joku muu aika on parempi niin laittakaa.. :)
mulle käy huominen ja klo 15. eli mun puolesta voitais nähdä silloin :)
Käviskö mitenkään klo: 15.30, kerkeisin heittään miehen tonne asunnolle remontoimaan..? :)
kiitos mukavasta kahviseurasta.
mun puolesta ainakin voisi ottaa joskus uusiksi.
ja me käydään edelleen maanantaisin siel laivapuistos niin nyt siel on ainakin yksi tuttu :)
Munkin puolesta kiitos kahvi seurasta! Ja munkin puolesta vois ottaa joskus uusiksi. :)
oli tosi kiva nähdä. mulle jäi vähän semmonen olo että puhuin miten sattuu ja sekosin sanoissani, vaikkei edes jännittänyt :P
mutta joo, olis mukava nähdä toisenkin kerran :)
pakko nyt tänne hieman purkautuu.
jude on edelleen ollu tosi väsynyt ja itkuinen. heti kun kun lähtee huoneesta tai esim nousee lattialta sohvalle istumaan niin se rupeaa itkemään/kitisemään. vaikka olis syönyt, nukkunut ja kuiva vaippa. johtuukohan se edelleen hampaasta, joka ei vieläkään ole puhjennut kokonaan? vai onko tää vaan joku vaihe? öisi herää 4-6 kertaa, eikä rauhoitu muuten kun tissiin. harmittaa kun ei varmaksi tiedä mistä se johtuu eikä osaa auttaa. eikä itse saa mitään tehtyä kun koko ajan pitää olla vieressä. ja öisin kun joutuu niin monesti heräämään niin ei saa tarpeeksi unta ja sitten on alati väsynyt. ja vaikka päivällä nukun samaan aikaan kun justus, tuntuu että väsyttää vaan enemmän...
eli jos on jotain hyviä vinkkejä niin kertokaahan:)
tämmöstä meillä. mitäs teille?
Fikir: tosi ikävää kyllä, kai se voi hampaistakin johtua. Ookko kokeillu Justukselle semmosta purulelua minkä voi laittaa jääkaappiin, se vois helpottaa ikeniä..? Ja voihan särkylääkettäkin kokeilla..
On varmasti rankkaa, ku yöt on noin katkonaisia. :( Toivottavasti pian rauhottuis.
Me saatiin eilen onneks neuvolan lääkärille 10 minuutin aika, Saralla on nyt ensimmäinen silmätulehdus. Säälittää niin toinen. Sara niin inhoo ku silmiä putsataan ja nyt niitä pitää vielä useemmin putsata ja laittaa silmätippoja 2 tunnin välein 8 kertaa päivässä.. :/ Onneks on tulehdus jo parempaan päin..
Tänään yritin hirveesti pakkailla yms, mut ei paljoo pystyny yksin tekeen, ku Sara on ollu niin seurankipee ny pari päivää.
Paremmin Sara viihtyy jo lattialla, hermot meinaa vaan neidillä mennä ku ei pääse vielä itse kääntymään mahalleen. :)
fikir: on varmasti aika raskasta tommonen heräily. toivottavasti kohta helpottaa. saattaa tosiaan johtua niistä hampaista vielä, ties vaikka niitä olisi tullossa enemmänkin.. särkylääke ainakin auttaa vähän jos se johtuu kivusta.
tyttö87: voi sara parkaa, silmätulehdus on kamala :/
eiköhän sara kohta käänny, sitten sitä joutuu ehkä kääntelemään joka välissä mahalta selälleen, kun ei itse pääse takaisin. meillä ainakin oli niin, mutta onneksi sitä ei kestänyt hirveän kauaa :)
meillä ei ole tapahtunut mitään erityistä. iisa on kans ollut aika seurankipeä, ei saisi kadota näkyvistä hetkeksikään. ruoka menee jo paremmin, ja hedelmätkin kelpaa. tosin nyt huomasin että muksun soseet ei kelpaa niin hyvin kuin muut, ja ruuan on tultava vasta-avatusta purkista, jääkaapissa ollut ei käy :D
iisa on myös alkanut pikkusen harjoittelemaan konttaus asentoa. yksi päivä se yritti nostaa itseään, mutta kaatui. se on myös ruvennut nukkumaan mahallaan peppu pystyssä :)
Mitäs teille kuuluupi?
Mulla on aika tylsää ja ajattelin jos piipahtaisin siellä vauva kerhossa taas. jos vaikka menisi tällä kertaa paremmin kuin viimeksi.
Oletteko te käyneet sielä vielä? voisi ehkä nähdä taas :)
joko iisalle on hedelmä soseet ruvennut maistumaan? toivottavasti.
tyttö87: oletko kokeillut imettämistä niin että itse makaat selälläsi muutama tyyny niskan/selän allaa ja sitten vauveli siihen päälle mahalleen. silloin ei ainakaan pitäisi tulla liikaa vaan vauva saa imeä sitä tahtia mitä itselleen on hyvä.
meillä justus söi alkuun noin koska muuten maitoa tuli niin paljon että se vaan hotki ja sitten pulautti kaikki.
sara rupeaa olemaan myös juuri sen ikäinen että kiinnostaa kaikki mitä ympärillä tapahtuu :D
mä olin ekaa kertaa baarissa kun justus oli 3kk. ja sen jälkeen vielä 2kertaa, toisella kerralla mieheni kanssa. justus nyt 6,5kk.
vähän vaa harmittaa kun nyt justus ei oikeen enää suostu syömään tuttipullosta. pelleilee vaan ja rupee jutteleen. harmittaa, koska kaipaan sitä että pääsen silloin tällöin tuulettumaan ja tanssimaan :) sitten jaksaa taas huomattavasti paremmin.:)
niin ja saralle onnea uusien makujen kanssa:)
mitenkäs sen tapaamisen kanssa?
milloin teille sopis tai ei sopis. alkavasta viikosta meille kävis esim tiistai, torstai tai perjantai? millainen teidän viikko?