Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan järkyttävä vauvauutinen

Vierailija
08.10.2009 |

Tuttuun perheeseen tulee neljäs lapsi... lasten isä on työtön alkoholisti ja perheestä on tehty jo lukuisia lastensuojeluilmoituksia. Lapset ovat likaisia ja melko huonosti hoidettuja ja tämä uusinkin oli täysi vahinko. Vanhempia juttu jaksaa naurattaa mutta minusta tämä on ihan kammottavaa. Kyseessä on uusi,elävä ihminen, jonka tulevaisuus ei todellakaan tule olemaan hyvä...

Mitä ootte mieltä? Tunteeko joku vastaavia tapauksia?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa näitä lapsia perheistä sijoitukseen esim. muihin perheisiin. Sijaisvanhemmista on pulaa. Yritetään niin pitkälle tukea perheen omia voimavaroja ja sitä että asiat hoituisivat edes jotenkin siellä omassa kodissa ja vanhemmat jaksaisivat kantaa vastuun. Todellisuudessa perheen vanhimmat lapset kantavat vastuun koko perheestä!

Alkoholisti.. on ihminen jolle pienikin määrä alkoholia on tärkeämpää kuin muista ympärillä olevista normaali elämään kuuluvista perustarpeista huolehtiminen, koti, ruoka, lapset, hyvinvointi..Tapahtuipa tätä sitten kerran viikossa tai joka päivä. Se miten se alkoholi vie sitä ihmistä on se mittari minun mielestäni sille alkoholismille. Jos ihmisellä on terve suhde alkoholiin niin kaikki muu perustarve tapahtuu ensin ja sitten vasta otetaan se olut tai lasi viiniä tai käydään jopa kunnolla tuulettumassa kaveriporukalla.

Joku voi jopa ottaa joka päivä ruoan kanssa lasin viiniä olematta alkoholisti, huolehtii perheestään hyvin eikä omassa terveydessäkään ole mitään moittimista.

Vierailija
2/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetyöntekijät ja tukiperheet kokeiltiin ja myös avohuollon sijoituksia välillä tehtiin. Joku jakso koko perheelle tarkoitetussa päihdehoitolassakin oli. Nyt vanhemmat ovat eronneet ja kaksi lasta asuu isän ja tämän uuden vaimon kanssa toisella paikkakunnalla(en tiedä miten hellä menee), yksi lapsi on huostaanotettu ja yksi (16v.) asuu sossun tukiasunnossa.

Äidille tehtiin sterilisaatio viimeisen lapsen syntymän jälkeen, mutta se purettiin kun äiti löysi uuden miehen. Nyt yrittävät lasta ja vaikka kuinka onkin rumasti ajateltu kaverista, niin toivon, ettei hän enää lapsia saisi. Ei kaikista vaan ole vastuulliseen vanhemmuuteen. Surullista, mutta totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantai- ja lauantaikännejä. Jos sinun on pakko saada se perjantaipullo, niin silloinhan olet alkoholisti. Enkä pullolla suinkaan tarkoita pientä siideripulloa.

Oleellista on myös määrät.

Vierailija
4/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eduskunnassa ovat suuressa viisaudessaan päättäneet niin. Avohuollon tukitoimet on kahlattava läpi jos ollaan kiikunkaakun huostaanoton partaalla.

Vierailija
5/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat ovat kyvyttömiä hoitamaan? ap suurentelee varmasti juttua. sun mielestä mies on alkoholisti jos juo perjantaina sekä lauantaina mäyräkoiran.

Ihme puolustelua täällä, ei taida olla minkään valtakunnan käsitystä millaista voi joidenkin ihmisten elämä olla. Terveisin alkoholistiperheessä kasvanut. On muuten kiva kuunella juoppojen örinää kaikki viikonloput koko lapsuuden ajan ja yrittää nukkua ja vältellä isän humalaisten kavereiden kähmintää. Mietippä sitä.

Vierailija
6/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks läheinen perhe saa neljännen lapsensa helmikuussa. Taloudellisesti erittäin hyvin toimeentulevia, mutta..

Äiti on ollut ihan poikki jo kahden lapsen kanssa. Lapset on pienillä ikäeroilla syntyneet. Huutaa, raivoaa, tukistaa.. Isä tekee työtä 18/6 ja lisäksi hänelle maistuu loma-aikoina kuningas alkoholi liiaksi asti. Siellä on ihan jokapäiväistä, että äiti huutaa 2-vuotiaalle "perkele nyt turpa kiinni" tai 3-vuotiaalle "saatanan idiootti, et mee sinne"

Kerran heistä on lastensuojeluun ilmoitus laitettu, sieltä olivat käyneet ennalta ilmoitettuna ajankohtana ja todenneet, että kaikki (siis kulissit) on kunnossa.

Jokainen vanhempi väsyy ja hermostuu JOSKUS, mutta tuo on siis IHAN jokapäiväistä ja äiti itsekin on sanonut useita kertoja, että on ihan poikki eikä jaksas enää yhtään lasta. Mutta kun taas kävi "vahinko" niin on onnensa kukkuloilla tulevasta lapsesta, vaikkakin ei jaksa 2-vuotiaan uhmassa tehdä muuta kuin vetästä tukasta omaan huoneenseen jäähylle....

Vierailija
7/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on työtön alkoholisti ja nainen kuin seinästä reväisty ja kiroilee lapsilleen. Asuvat järkyttävässä, lähinnä kaatopaikkaa muistuttavassa talossa.

Itse olen 38 v. raitis ja terve nainen. Olen ollut jo yli 12 vuotta naimisissa fikusun ja ihanan miehen kanssa, asunto on oma ja tilava, kummallakin hyväpalkkainen työ....mutta: Meille ei suoda lasta.

Kuulostankohan jo hiukan katkeroituneelta?

Vierailija
8/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taidan olla sellanen pska äiti; yh, mt-ongelmia ja neljäs laps tuloillaan. En asu miesystäväni kanssa. Yks läheinen totes aiemmin et 'eikös se kolme ois riittäny?' kun kerroin raskaudestani. Olen aiemmin ryypänny (myös lasten ollessa kotona, mutta nukkumassa), käytän psyykelääkettä joka saa minut illalla (lasten jo nukkuessa) nuokahtelemaan ennen nukkumaanmenoa ja nukkumaan sikeästi. Sekä myös hiukan sammaltamaan ennen nukahtamista.

Nyt tosin on lääkityksen purku menossa, jotta tuleva vauva ei kärsisi vierotusoireista synnytyksen jälkeen.

Meillä on sotkuista ja välillä haisee pahalle. On kissaa, koiraa ja muita lemmikeitä. Ruokaa on ja yleensä ihan terveellistä ja monipuolista, vaatteiden pesun kanssa on välillä ja niin ja näin, muttei nuo lapset koskaan kouluun mene likasissa kamppeissa eivätkä muutenkaan sotkuisina/pesemättöminä/pahanhajuisina. Eikä yhdelläkään ole käytösongelmia.

Mutta mä olen ihan selkeesti sellanen huono äiti tän palstan mielipidekeskiarvon mukaan. Hitto. Ja köyhäkin oon. Ja koulut kesken.

Vierailija
9/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan kaikissa isommissa perheissä ei ole suinkaan ongelmia!

t. ison perheen äiti

P.S Palautetta on tullut että lapsemme ovat ystävällisiä ja fiksustikäyttäytyviä.

Vierailija
10/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ison perheen äiti

P.S Palautetta on tullut että lapsemme ovat ystävällisiä ja fiksustikäyttäytyviä.

mutta täytyy minunkin kompata tuota ketjun alkupään opea. Vaikka KAIKKI isolapsiset perheet eivät ole ongelmaperheitä, valitettavan moni on. Olen työni puolesta tekemisissä sellaisten perheiden kanssa, joissa on isoja ongelmia päihteistä ja työttömyydestä lähtien kaikenlaisiin mt-ongelmiin. Harmittavan monessa perheessä, jossa tarvitaan viranomaisen apua ja tukea, on lapsia 4+. Välillä olen asiaa pohdiskellutkin työkavereiden kanssa ja saanut vastaukseksi esim. sen, että kun ei jaksa/pysty/osaa tehdä mitään palkkatyötä, pystyy "pätemään" edes lapsien lukumäärällä. Välinpitämätön ehkäisypolitiikka on kanssa osasyy.

Tarkoitukseni ei ole mollata isolapsisia perheitä, sillä monella motiivi lasten hankkimiseen on ollut ihan muu. Silti se ei poista sitä tosiasiaa, että turhan moni hankkii liikaa lapsia omiin resursseihinsa nähden. Yhdyn siihen kirjoittajaan, joka suri, että monille fiksuille perheille ei synny lapsia luonnollisesti ja monille sellaisille, jotka eivät ansaitsisi ainuttakaan, syntyy niitä ihan liikaa.

Vierailija
11/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on sen lapsen oikeus turvalliseen perhe-elämään, joka ei vaaranna lapsen kasvua ja kehitystä? Jos ei ole rahkeita, henkisiä ja/tai aineellisia, huolehtia jo olemassa olevista lapsista niin miksi siitä ehkäisystä ei voi huolehtia? Pelkästään iso perhe ei tee kenestäkään huonoa vanhempaa ja ongelmaperhettä, mutta jos elämänhallinta on hukassa, kuten usein pelkästään tukien varassa elävillä on puhumattakaan alkoholisteista, niin lähtökohdat elämään ei lapsella ole kummoiset. Onhan niitä postiivisiakin esimerkkejä olemassa, mutta tämäkin maa on väärällään niitä toisiakin tapauksia.

Vierailija
12/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattilaiset, sosiaalityöntekijät ja opettajat (ainakin omien sanojensa mukaan). Olen itse kasvanut myös suuressa uusperheessä. Meistä lapsista on tullut osasta menestyjiä, osa on muuten hyvissä ammateissa, menestyimme koulussa hyvin, meitä kehuttiin fiksuiksi ja hyväkäytöksisiksi, meistä ne, joilla on omat perheet ovat erittäin hyviä äitejä ja isiä. Minusta kaikenlainen yleistäminen ja ennakkoasenteet perhesuhteiden tms. perusteella ovat aivan turhia, ja olen suorastaan vihainen välillä kuullessani tämän tapaista yleistystä.

t. ison perheen äiti

mutta täytyy minunkin kompata tuota ketjun alkupään opea. Vaikka KAIKKI isolapsiset perheet eivät ole ongelmaperheitä, valitettavan moni on. Olen työni puolesta tekemisissä sellaisten perheiden kanssa, joissa on isoja ongelmia päihteistä ja työttömyydestä lähtien kaikenlaisiin mt-ongelmiin. Harmittavan monessa perheessä, jossa tarvitaan viranomaisen apua ja tukea, on lapsia 4+. Välillä olen asiaa pohdiskellutkin työkavereiden kanssa ja saanut vastaukseksi esim. sen, että kun ei jaksa/pysty/osaa tehdä mitään palkkatyötä, pystyy "pätemään" edes lapsien lukumäärällä. Välinpitämätön ehkäisypolitiikka on kanssa osasyy.

Tarkoitukseni ei ole mollata isolapsisia perheitä, sillä monella motiivi lasten hankkimiseen on ollut ihan muu. Silti se ei poista sitä tosiasiaa, että turhan moni hankkii liikaa lapsia omiin resursseihinsa nähden. Yhdyn siihen kirjoittajaan, joka suri, että monille fiksuille perheille ei synny lapsia luonnollisesti ja monille sellaisille, jotka eivät ansaitsisi ainuttakaan, syntyy niitä ihan liikaa.

Vierailija
13/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmainen ph maksu noilla tuloilla

asumistuki

äitiysovraha on mini, mutta t'llä hetkellä varmaa ainakin 2 x350 e kodinhoittuki

-----------

yht ainakin 1000 e tulonsiirto/ kk

+

miehen ansiisodonnainen/ tyai peruspvraha

Vierailija
14/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattilaiset, sosiaalityöntekijät ja opettajat (ainakin omien sanojensa mukaan). Olen itse kasvanut myös suuressa uusperheessä. Meistä lapsista on tullut osasta menestyjiä, osa on muuten hyvissä ammateissa, menestyimme koulussa hyvin, meitä kehuttiin fiksuiksi ja hyväkäytöksisiksi, meistä ne, joilla on omat perheet ovat erittäin hyviä äitejä ja isiä. Minusta kaikenlainen yleistäminen ja ennakkoasenteet perhesuhteiden tms. perusteella ovat aivan turhia, ja olen suorastaan vihainen välillä kuullessani tämän tapaista yleistystä.

t. ison perheen äiti

Vierailija
15/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmainen päivähoitomaksu

kotihoidontuki x alle 3 v lasten määrä

lapsilisä x 4 lasta

asumistuki

Vierailija
16/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tekevät lapsia. Ettekö ole lukeneet, etä köyhät ja syrjäytyneet äidit tuntevat itsensä ensisijaisesti äideiksi eivätkä työttömiksi.

Lapsia tehdään siis elämänsisällöksi ja tulojen ja hyvinvoinnin tuojiksi. Eli lasten avulla saadaan kaikkea mukavaa elämään.

Eräs tuttu on 5 lapsen yh, ei harmainta haluakaan opiskella edes yhtä ammattia itselleen (ikää 35+)...Ei ole rahasta pulaa, juuri osti 7 hengen tila-auton itelleen...Lapset kulkee kierrätetyissä rytkyissä, aina naukuu kaiken tuttavilta ilmaiseksi, syövät jatkuvasti halpaa kalapuikko-einestä ja puuroa. Kyllä tälle naiselle toimeentulon tuo juuri nämä lapset; elämä on rakennettu täysin erilaisten sosiaalietuuksien varaan.

Vierailija
17/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pitäisi pystyä kohtaamaan ilman ennakkoasenteita, tai on ainakin hyvä tunnistaa, että ne omat ajatukset ovat asenteellisia ja pyrkiä pääsemään niistä eroon. Ainakin jos kyse on nimenomaan ammattilaisista, minusta se on osa ammattietiikkaa, että kohtaa ihmiset yksilöinä.

Vierailija
18/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka niitä ilmoituksia lie tehnyt? Tyhmät naapurit vai? Maallistamannonaa ei tartte olla kunhan muuten "lämmin"koti

Vierailija
19/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä se auto on hankittu velaksi ja sen osamaksuihin uppoavat sitten lasten ruokarahat eikä vaatteitakaan saa ostettua.

Vierailija
20/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi nimeämäsi "kahjo" suurperheellinen, jonka kouluikäisillä lapsilla on monta pikkusisarusta. Olemmeko työkavereita, kun satun itsekin olemaan opettaja?

Sille, joka mainitsi noista tuista, asumistuista, kotihoidontuista ja kaikenlaisista tulonsiirroista, voin kertoa, että ainakaan meidän suurperheessä ei olla koskaan saatu mitään muita tukia yhteiskunnalta, mitä pienempi perhe ei olisi saanut, kuin lapsilisä, ja sillä nyt tuskin kukaan rikastuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi