Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan järkyttävä vauvauutinen

Vierailija
08.10.2009 |

Tuttuun perheeseen tulee neljäs lapsi... lasten isä on työtön alkoholisti ja perheestä on tehty jo lukuisia lastensuojeluilmoituksia. Lapset ovat likaisia ja melko huonosti hoidettuja ja tämä uusinkin oli täysi vahinko. Vanhempia juttu jaksaa naurattaa mutta minusta tämä on ihan kammottavaa. Kyseessä on uusi,elävä ihminen, jonka tulevaisuus ei todellakaan tule olemaan hyvä...

Mitä ootte mieltä? Tunteeko joku vastaavia tapauksia?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisen aikuisen pitää ensisijaisesti ajatella lasta, voiko tarjota tälle ihmisarvoisen elämän. Enkä sillä tarkoita niinkään rahaa, vaan sitä henkistä tasapainoa. Onko oikeasti kykyä ja halua huolehtia lapsesta.

Vierailija
42/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joka viikonloppu vetää illassa yhden mäyräkoiran niin taatusti ollaan kaukana kohtuukäytöstä. Ja jos normaalikokoinen mies ei kunnolla humallu 12 kpl oluesta niin se kertoo vain sen, että alkoholin sietokyky on jo reilusti koholla - sekin kaikkea muuta kuin kohtuukäyttäjän tunnusmerkki.

Ihmisillä tosiana tuntuu olevan se harhakäsitys, että alkoholisti on aina kaatokännissä, juo joka päivä jne.

Kaksi kertaa viikossa juominen? Jos se on "pakonomaista" tai tärkeää ja toistuu joka viikko niin eipä sekään enää normaalikäyttöä ole.

terveisin alkoholistin ex-puoliso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään ihan liian myöhään. Varhaisempi puuttuminen olisi lapsen kannalta parempi, mutta lastensuojeluviranomaiset "seuraavat tilannetta" todella kauan, ennen kuin mitään tapahtuu.

Vierailija
44/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsista kasva onnellisia pätkätyöläisenkään perheessä. Lapsi aistii että vanhempi on stressaantunut ja kireä jatkuvassa epävarmuudessa elämisestä ja vuokratyöfirmojen heittopussina olemisesta.

Ehkä sun kermapersettäsi ei työttymyys hetkauta kun kenties elät miehesi rahoilla, mutta lapsenteko on ihmisen perusoikeus.

Itse en saa töitä koska olen nainen ja mahdollisesti tulen vielä lapsia tekemään eli olen taakka työnantajille.

voi avuttomuus. mun "kermaperseeni" on juuri tällä hetkellä yt-neuvotteluiden alaisena, olen aina tienannut joko saman tai enemmän kuin mieheni ja olen nainen, jolla pienet lapset sekä ikääkin vasta 30, eli parhaassa lapsentekoiässä. silti ei yt:t stressaa, koska en epäile hetkeäkään, enkö työllistyisi samantien kun vaan haluan. töitä on pilvin pimein, sen kun vaan lakkaa valittamasta ja tarttuu hommaan. ei se siitä lapsentekoiäsät ole kiinni, vaan omasta osaamisesta, aktiivisuudesta ja koulutuksesta jonka on hankkinut. itse olen hommannut olosuhteet joissa se toimeentulo on turvattu eikä tarvitse toisten rahoilla elellä (ei muiden työssäkäyvien tai mieheni) ennenkuin olen niitä lapsia hankkinut. ei tarvitse muiden minua ja lapsiani elättää. ja lapset ei meilä todellakaan ole leipää taloon tuoneet. se on aikuisten tehtävä. miksi jotkut ovat niin avuttomia??

Vierailija
45/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tulevat tänne elämään verorahoilla ja tehtailevat lapsia liukuhihnalla vaikka ei ole pienintäkään aikomusta sopeutua yhteiskuntaan eikä opetella kieltä ja mennä töihin.

Eilenkin tulin kotiin klo 21.30 ja naapuritalon somalikakarat leikkivät vielä pihalla vaikka ovat ala-asteella.

Vierailija
46/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan kertoa ketjuun oman tarinani. Lyhyesti. Isäni joi joka viikonloppu siihen asti kun olin 15 vuotias. sitten lopetti kun kunto ei kestänyt. Hoiti virkamiestyönsä huolella, mutta pe la su oli humalassa, pelottava, agressiivinen, kavereineen ja ilman. En voi kyllin painottaa tätä. alkoholisti voi olla vaikka joisi vain yhtenä päivänä viikossa. 12 olutta kerralla saa humalan aikaan. joillekin jo 5. käyttäytyminen muuttuu. olen asiantuntija lapsen näkökulmasta. olen nähnyt humalatiloja pienimmistä promilleista suurimpiin 15 vuoden ajan, eikä pelkoa ja pahoinvointiani voinut mitata promilleilla tai avattujen pullojen/juotujen lasien määrällä. Jos joudut hetkeäkään puolustelemaan kenellekään juomiesi määriä, täällä, kotona, itsellesi, kavereillesi, sinulla on ongelma. Jos asut yksin, vedä sielusi kyllyydestä, jos sinulla on lapsia, älä ota heidän läsnäollessaan.

Vierailija
47/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tekevät lapsia. Ettekö ole lukeneet, etä köyhät ja syrjäytyneet äidit tuntevat itsensä ensisijaisesti äideiksi eivätkä työttömiksi.

Lapsia tehdään siis elämänsisällöksi ja tulojen ja hyvinvoinnin tuojiksi. Eli lasten avulla saadaan kaikkea mukavaa elämään.

Vierailija
48/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 päivää, jolloin hän ei juo eli ei ole alkoholisti.

Alkoholisti juo joka päivä. Normaalikokoiselle suomalaiselle miehelle 12 olutta ei tee edes kunnollista känniä, mutta ehkä ap on kimpassa jonkun 50-kiloisen kääpiön kanssa, joka menee ihan sekaisin juotuaan lasillisen viiniä ruuan kanssa.

Eikä todellakaan juonut joka päivä. Ei edes joka viikko. Eikä joka kuukausi. Mutta sitten kun joi, niin kadotti tolkkunsa ja itsensäkin totaalisesti. Että alkoholismia ei voi suoraan mitata juomiskertojen määrällä vaan lähinnä sillä miten voi kontrolloida sitä juomistaan...

Vierailija
49/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kyllä on oikeasti alkoholisti mies, ihan joka päivä juo jnkv ja perjantai-lauantai kunnon kännit. Ei huolehdi hygieniastaan eikä esim. leikkaa kynsiään. Kotona ei ole siivottu ilmeisesti kuukausiin ja kaikki paikat pursuavat törkyä... Lasten äiti vaikuttaa mukavalta ja kiltiltä, mutta ei voi olla ihan kaikki kotona hänellä. Surullista:-(

Vierailija
50/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kovin ruusuinen lapsuus hänellä, mutta nyt hän on tasapainoinen, älykäs, upea, huolehtivainen, rakastava, korkeakoulutettu (yli 4t kuussa tienaava, jos sillä on merkitystä)alansa asiantuntija, jolla on loistava parisuhde, mielettömän hieno suhde poikaansa ja joka muutenkin rakastaa elämäänsä ja elää sitä täysillä. - Enemmän nauttien ja vähemmän valittaen kuin kukaan tuntemani ihminen. Itsestään ja läheisistään huolta pitäen ja jokaista päivää arvostaen...Ja suuri osa hänen elämäniloaan ja -haluaan sekä haluaan ja taitoaan suojella itseään (ei esim. ratkea ryyppäämään, haluaa kunnon toimeentulon, haluaa olla hyvä ja läsnäoleva vanhempi lapselle) on suoraa seurausta siitä, että hän tietää, miten pahalta vanhemman kyvyttömyys ja sairaus voi lapsesta tuntua ja hän on nähnyt, kuinka alkoholi ja masennus voivat viedä ihmisen elämänhalun ja tuhota elämän.

Tietenkään ei ole suotavaa ja "kliffaa", että ongelmaiseen perheeseen syntyy lapsia. Mutta et sinä, ap, voi tietää, mikä on tämän lapsen tulevaisuus. Kuinka onnellinen tai onneton hän tulee elämänsä kaaressa olemaan ja kuinka paljon hän tulee hyödyntämään yhteiskuntaa tai jakamaan rakkautta ympärilleen. Uusi ihminen on syntymässä, ja hänestähän voi tulla vaikka mitä...

Minusta on ainakin hienoa, että mieheni syntyi aikoinaan alkoholisti-masennuspotilas-yh-äidistänsä. Ja eipä hänkään näytä elämäänsä kiroavan, päin vastoin.

Vierailija
51/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa toimeentulotukea perheelle kuin kahdelle yksinäiselle aikuiselle. Aikuiset ja yksinäiset ovat lisäksi usein moniongelmaisia kun ei ole perheen tuomaa sosiaalista elämää. Yksinäisille työttömille alkoholisteille maksat sitten veroina terapiat ja katkaisuhoidot ja sossutakin he saavat suhteessa paljon enemmän rahaa kuin perheelliset.

Yksiöistä on aina kalliimpi neliövuokra kuin perheasunnoista ja siis asumistukea maksetaan yksinäisille enemmän.

Yksinäinen myös ajautuu masentuneena pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle perheellistä helpommin.

Revi siitä ja ole onnellinen että olet työkykyinen, vielä voi tulla päivä ettet sitä olekaan.

Sossun jonossa nähdään.

Vierailija
52/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy sitten niistä lapsistakin maksaa. Siis kaikki tukitoimet ja harrastukset yms. Ja tuommoinen elämäntapa periytyy usein.

Vierailija
53/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule sossulle yhtään kalliimmaksi kuin yksinelävän alkoholistin epäonnistuneet katkaisuhoidot laitoksissa useita kertoja sossun uran aikana. Voin vaikka lyödä siitä toimeentulotukeni vetoa.

Vierailija
54/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suurperhe ja me molemmat vanhemmat olemme kouluttautuneet ja meillä on vakituiset työpaikat. Emme ole kuitenkaan kovin varakkaita, joten automme eivät ole uusia, lastemme vaatteet kiertävät sisarukselta toiselle ja niin edelleen. Alkoholi ei ole perheessämme ongelma. Lapsemme menestyvät koulussa, ovat hyvin käyttäytyviä ja fiksuja, myös opettajien mielestä. On ikävää, kun leimataan lapsiluvun perusteella. Tiedän monta suurperhettä joissa on erittäin fiksut ja kivat lapset ja toisaalta ainokaisia tai pienen perheen lapsia, joiden käytöksessä olisi paljon toivomisen varaa.

Olen opena pienen kunnan alakoulussa. Kun kouluun tulee harvinaisen hankala oppilas, on takuuvarmaa, että samasta perheestä löytyy useampi nurempi sisarus ja lisää tulee koko ajan. Pahimmillaan näissä perheissä on seitsemänkin lasta, ja kaikilla isoja ongelmia koulussa ja kotona vielä isompia. Tuntuu, että kaikkein kahjoimmat (elleivät ole mitään uskovia) hankkivat kaikkein eniten lapsia. Eivätkö osaa ehkäistä? Eivätkö välitä? Saavatko siten enemmän tukea yhteiskunnalta vai mikä? Mutta meidänkin kunnassa lähes kaikki oppilashuoltotapaukset ovat näistä suurilapsista, moniongelmaisista perheistä.

Vierailija
55/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista kapeakatseisimmat ja ahdasmielisimmät tapaukset. Siksi laitankin lapseni Steiner-kouluun.

Vierailija
56/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisesti ajatteleva ja suvaitsevainen ihminen. BBBUUUUUUUUUUUUUAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH.

kaikista kapeakatseisimmat ja ahdasmielisimmät tapaukset. Siksi laitankin lapseni Steiner-kouluun.

Vierailija
57/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesta toiseen opettavat samalla koulusta opitulla kaavalla ja pakottavat lapset Hymypoika- ja tyttömuottiin. Ja hyviä numeroita saavat vain ne opettajan mielestä hyvät tyypit, eli hajuttomat ja äänettömät mielistelijät jotka lahjovat opettajaa parhaiten jouluna ja kevätjuhlassa.

Vierailija
58/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei lapsista kasva onnellisia pätkätyöläisenkään perheessä."

yli kolmasosa synnytäjistä on pätkätöissä, lisäksi vielä opiskelijat jne, niin laskisi kyllä maan lapsiluku melkoisesti jos vain vakityössä käyvät voisivat lapsia hankkia!

Vierailija
59/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuinka hyvin Ap tuntee tämän perheen? Mitä apua ajattelet heille olevan siitä että löpiset heidän asioitaan tänne av:lle?

Vierailija
60/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssasi samaa mieltä. Meillä vain isän sijasta joi äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän