Keksikää syitä ettei tarvitse mennä saunaan!
Meillä on tiedossa juhlat, joihin kuuluu saunomistakin ja joihin haluan mennä, MUTTA... Ongelmana on se, että olen raskaana enkä halua että kukaan vielä siitä tietää. Ilman vaatteita raskaus selvästi kuitenkin jo näkyy (olen tosi hoikka, eli selvä kumpu jo näkyy) eli nyt pitäisi keksiä syitä, miksi en voi mennä saunaan, mutta voin muuten tulla iltaa viettämään mukaan. Sauna on siis varattu hotellista, eli ei olla kenenkään kotona. Alkoholi ei ole ongelma, koska en muutenkaan yleensä juo, eli sitä ei kukaan tule ihmettelemään ja kyselemään. Eli nyt pitäisi vaan keksiä hyvä syy että miksi en voi saunoa, vaikka muuten voinkin osallistua juhliin... Auttakaahan!
Kommentit (43)
hänellä onkin vain kananpersetukka, jota ei voi mitenkään väittää kampaajalla tehdyksi eli tuo selitys ei käy.
että kampaajasi oli niin varattu, että et saanut aikaa millekään muulle päivälle - ja lisäksi sulla voi olla joku "tärkeä tilaisuus" seuraavana päivänä, jonka takia oli pakko käydä kampaajalla.
riittää kun vain sanoo, ettei huvita saunoa. Jos mukana on inttäviä ääliöitä, on keksittävä jotain muuta, esim. että juuri eilen saunoi ja iho kuivuu liikaa tai tukka ei kestä, epäilee että on joku pikkuflunssa tulossa tms. Mulla on "onneksi" sellainen allergia, etten voi käyttää kuin omia pesuaineitani. Jos en halua saunoa, "unohdan" ne kotiin.
Jos kerran näkyy jo kumpu niin tarkimmat huomaa joka tapauksessa vaatteetkin päällä. "Henk.koht. syyt"... = Haluan pihdata tietoa mahdollisimman pitkään ihan kiusallanikin? Eikö raskaus ole iloinen ja ihana asia, joka on kiva kertoa muillekin?
en näitä syitä tässä viitsi selitellä, mutta en siis halua vielä kertoa, eli niitä tekosyitä jos keksisitte, ettekä puisi sitä, että mitä ne henk.koht. syyt on... :-). ap
Sulla on niin korkea verenpaine että kupsahdat sinne saunaan.
Tai sullahan vois olla jalkasilsa. Tai kihomatoja tai joku sukupuolitauti joka vois tarttua lauteista.
oli sen mahan kanssa koko ajan kuuma muutenkin ja saunassa olo tuli vaan tukalammaksi, joten ihan oikeasti en siinä tilassa välittänyt saunoa.
Ei ehkä auta ap:tä, jos raskaudesta ei halua kertoa, mutta tiedoksi kuitenkin kaikille :)
Muijat ei edes päästä sua saunaan tuon selityksen jälkeen!
ja sit joku haava tms jossa on tulehtumisen vaara.. Päänsärky..
Tätä saunaa on suunniteltu pitkään ja hartaasti,
Saunassa käydään joskus jos huvittaa, mutta en minä ikinä mene saunaan jos ollaan vaikka kavereitten luona syömässä. Minusta se vaan on omituista, että yhtäkkiä vaan pitää mennä porukalla pesulle, etenkin kun ollaan juuri laittauduttu kotona ennen lähtöä.
tai sit teet nuppineulalla pienen reiän kyynärtaipeeseen ja vain SANOT olleesi verenluovutuksessa.
oliko hyvä tekosyy?
on kuukautiset
tai Liimaa sellainen lääkäreiden käyttämä haavalappu lapaluuhun ja sano että luomi poistettiin, ei voi saunoa : D
Päänsärky huono selitys jos muuten haluat rennosti iltaa viettää, millä selität ette nauti alkoholia vai oletko muutenkin absolutisti?
ja sit joku haava tms jossa on tulehtumisen vaara.. Päänsärky..
Haava.. Hmmm? Mulla on kyllä kissa, voisinhan sanoa, että se kävi jalkaan kiinni, ja tuli kamalat naarmut... Sit vaan pitäisi siihen laittaa jotain laastarisysteemiä päälle, jos joku haluaisi nähdä... ap
tai sit teet nuppineulalla pienen reiän kyynärtaipeeseen ja vain SANOT olleesi verenluovutuksessa. oliko hyvä tekosyy?
raskaana ollessa luovuttaa oikeasti verta. Mutta toki sen voi näytellä.
(mulla on niin runsaat että en luota tampooniin) tai just joku kampaus/väri laitettu (pitää sinne olla tietty oikeastikin), ollut pikkaisen lämpöä etkä tunne oloa hyväksi kuumassa, uimahallista saatu jalkasieni ja et halua tartuttaa...
Helpoin ehkä sanoa, että sulla on ollut sitä lämpöä, ei kuumetta mutta melkein, jotain 36,8 ja olo ei parane saunasta. Mutta halusit tulla kumminkin, kun ei oo mitään flunssaa kuitenkaan.
Minulla on sellainen migreenin tapainen sairaus (HOrtonin päänsärky), joka laukeaa helposti saunassa. Sano, että sinulla oli eilen migreeni ja lekuri kielsi liikunnan, saunan ja valvomistakin tulisi välttää.
Entäpä todella runsaat kuukautiset?
Mun mielestäni joku selitys kuulostaa tosi epäuskottavalta, sitten vasta kaikki epäilee, että mikä ton nyt on.
Tai sitten sanot epäileväsi, että sulla on hiiva tai joku muu alapään tulehdus, etkä tahdo sen tarttuvan muille, joten passaat saunomisen. Tai juuri ne kissan naarmut - voithan sä käydä vähän leikittämässä kissaasi niin että tulee ihan oikeatkin naarmut :)
Mä ymmärrän kyllä ettei ap tahdo raskaudesta vielä kertoa, itsekään en tahtonut niistä kovin aikaisin kertoa koska mulla on molemmissa ollut tosi pitkälle iso riski keskenmenoon (sekä kohtukuolemaan). Ei sitä kyselyä, tenttausta, onnittelujen tulvaa jaksa, kun itse ei uskalla koko raskaudesta iloita eikä nauttia, ettei tulisi pettymyksiä - tätä vaan ei monet oikeasti tajua. Siksi on helpompaa pitää suunsa kiinni niin pitkälle kuin mahdollista, eli niin kauan kuin löysät vaatteet peittävät mahan.
Me ollaan valmiita menemään alasti saunomaan ihmisten kanssa, jotka eivät ole niin läheisiä että heille voisi kertoa raskaudesta. Ja sitä saunomattomuutta pitäisi vielä jotenkin selitellä!
Saa pian oikeasti jonkun myyräkuumeen.
Tai juuri ne kissan naarmut - voithan sä käydä vähän leikittämässä kissaasi niin että tulee ihan oikeatkin naarmut.
huono, antibioottikuurilla, et nyt kestä oikein lämpöä, korvat tulehtuneet, tms. Itse en ole käynyt saunassa pariinkymmeneen vuoteen koska seuraavana päivänä on aina kova päänsärky, ja kuumassa alan voida helposti pahoin, ja mua alkaa pyörryttää.