Keksikää syitä ettei tarvitse mennä saunaan!
Meillä on tiedossa juhlat, joihin kuuluu saunomistakin ja joihin haluan mennä, MUTTA... Ongelmana on se, että olen raskaana enkä halua että kukaan vielä siitä tietää. Ilman vaatteita raskaus selvästi kuitenkin jo näkyy (olen tosi hoikka, eli selvä kumpu jo näkyy) eli nyt pitäisi keksiä syitä, miksi en voi mennä saunaan, mutta voin muuten tulla iltaa viettämään mukaan. Sauna on siis varattu hotellista, eli ei olla kenenkään kotona. Alkoholi ei ole ongelma, koska en muutenkaan yleensä juo, eli sitä ei kukaan tule ihmettelemään ja kyselemään. Eli nyt pitäisi vaan keksiä hyvä syy että miksi en voi saunoa, vaikka muuten voinkin osallistua juhliin... Auttakaahan!
Kommentit (43)
Mutta mä itse kyllä sanoisin ihan suoraan että en tule. En ole kova saunomaan ja aina välillä on tullut tilanteita kun ei oo vaan huvittanut mennä saunaan, suoraan olen sen sanonut.
Ei kukaan oo ikinä kieroon katsonut.
Enkä todella ole ainoa. Meillä on oma sauna ja joskus kun on vieraita ollut kylässä ja sauna pistetty lämpiämään, niin ei kaikki ole saunaan halunneet ja se on ihan ok. Ei sinne ketään pakoteta, ne menee jotka haluaa ja toiset tai joku ei.
Mun on pakko tarttua tähän ja kertoa esimerkki miksi sitä raskautta ei halua muille näyttää.
Perhepiirissä on vähänn aikaa sitten saanut eräs tuttu vauvan pikku keskosena, joka sitten kuoli 2 vrk ikäisenä. Nyt tämä tuttava on raskaana uudestaan ja tasan tarkkaan ei halua sitä muille mainostaa vielä pitkään pitkään aikaan.
Jos joku kysyisi että miksi ei huvita, sanoisin sitten että on sellainen olo että saatan olla tulossa kipeäksi ja saunassa varmaan pyörtyisin kun verenpaine laskee.
Ymmärrän myös miksi jotkut haluavat salata raskautensa. Sitä en ymmärrä miksi täällä ei voida kunnioittaa sen verran ihmisten yksityisyyttä, ettei sen kummemmin enää udeltaisi asiasta.
Aina kun tänne jotain ketjua aloittaa on sellainen puolustusfiilis päällä. Se ei ole kyllä kovin kivaa. Kaiken saat juurta jaksaen selittää tai muuten tullaan syyttelemään provoksi. Itse en ainakaan halua kertoa aina kaikkiin tekemisiini todellista syytä. Enkä antaa sellaisia tuntomerkkejä että joku täältä tunnistaisi.
Palatakseni taas aiheeseen, niin menkoilla en alkaisi selitellä. Se paljastuu sitten kun raskaudesta kertoo muille ja on noloa siinä vaiheessa tunnustaa myös tahallaan salanneensa ja valehdelleensa asiasta.