Lapsen ope on aivan liian lepsu. Tuntuu että minun pitäisi kertoa se hänelle
Toki hänellä on koulutus ja kokemusta mutta antaa häiriköiden pompottaa aivan 5-0. Tyttöni valittaa että opiskelu luokassa on vaikeaa. Mitä sinä tekisit jos lapsesi luokassa olisi tuollainen tilanne?
Kommentit (14)
mutta en syyttelevästi tai niin että "minä tässä tiedän parhaiten" ehkä ykskantaan vaan toteaisin tilanteen
Itse olen oman ihan tutun luokkani kanssa tällä hetkellä todella tiukilla. Työrauhan kanssa on vaikeaa tiukoista väännöistä huolimatta. jos nyt joku jonkun kiltin tyttöopp äiti tulisi kertomaan että mua viedään kuin pässiä narussa niin jaa-a olisinkohan kovin avoin palautteelle. kyllä se ope ihan varmana itsekin tietää siis mikä ongelma on. Aina se ongelmien ratkonta ei vaan ole kovin helppoa kun jotkut tenavat elää kotona pellossa eivätkä sitten koulussa osaa pitää suutaan kiinni vaan sirkus pyörii.
t. ope
Siis ei "kun siellä on semmoinen kamala tilanne" vaan "millainen työrauha luokassa on?". Antaa paremman alun, ja saatat saada vastauksia jotka valaisevat tilannetta enemmän. Siitä voi keskustelua jatkaa.
t:toinen ope, jolta kyllä saa tulla kyselemään :)
Minulla on luokalla pari poikaa, joiden kanssa väännämme jatkuvasti, yhdessä kaikkien mahdollisten instanssien ym, toiselle odotamme pienryhmäpaikkaa jne. Kun meillä on tuolla koulussa läpileikkaus koko yhteiskunnasta, ja myös ne ihan pihalla olevat, niin ei se ihan noin vain onnistu se ruotuun laittaminen. Ja resursseja on liian vähän, että kaikki pienryhmään kuuluvat saataisiin sinne nopeasti.
Lisäksi tyttäresi ei varmasti tiedä näistä toimenpiteistä mitään, koska ne ovat täysin luottamuksellisia, eli ei niitä luokassa huudella. Olen pahoillasi tyttäresi puolesta, mutta kyllä me yleensä parhaamme yritämme näiden asioiden kanssa.
Todellakaan ei työrauhan ylläpito nykypäivinä ole enää niin helppoa kuin äkkiä luulisi. Kunpa olisikin...
Käyttäydy kohteliaasti elä liian nöyrästi mutta vaatimattomasti ja esitä asiasi ikäänkuin kirje oven alta. Jos opettaja pillastuu niin kerro että kyse on väärinkäsityksestä.
mikset viettäisi muutamaa tuntia parina päivänä lapsesi luokassa, voisit itse todeta miten asia on. Eikä ne häiriköt jaksa olla yli 10 min. hölisemättä, ni näkisit itse millaista luokassa on.
Vai luulet, että SINUN pitäisi se kertoa hänelle. Mikä sinun koulutuksesi ja opettajakokemuksesi on,että katsot olevasi pätevä ohjeistamaan opettajaa työssään?
Ei ne opetkaan mitään pönttöjä ole, joten tietää varmasti tilanteen ja yrittää parhaansa, jotta tilanne saataisiin rauhoitettua. Ei valitettavasti nykyään aina onnistu kun tosiaan osa lapsista on kasvatettu kuin pellossa ja nykyään kun integroidaan kaikki samaan luokkaan kaikenmaailman diagnoosein. Hyvät ja kiltit valitettavasti joutuvat kärsimään. Näin se vaan menee.
sinusta on epäreilua että ope saa kesällä palkkaa, vaikkei ole lomalla... ;D
menetetty sen myötä. Kuinka monta oppilasta lapsesi luokassa on? Erityisryhmäpaikkoja saattaa myös olla liian vähän teidänkin kunnassanne. Opettaja voi olla sinua tietoisempikin rauhattomuudesta. Toisaalta, eräs oppilaani piti opetuskeskustelua ja huumoria työrauhan puutteena, vaikka luokka eteni hienosti. Tekeekö lapsesi mieluiten hiljaista yksilötyötä? Kolmas vaihtoehto on se, että opettaja on liian lepsu eikä pidä kuria, koska pääsee nyt mielestään helpommalla. Voit keskustella työrauhasta ja antaa lapsesi puolesta palautetta, mutta älä sentään kerro opettajalle, mitä hänen luokassaan tapahtuu. Vaikuttaisit itse melko oudolta. -ope
Minulla on kokemusta vastaavasta tilanteesta opettajana: tyttö valittaa, että luokan pojat häiriköi eikä hän saa opiskeltua. Usein tilanne olla kuitenkin sellainen, että tyttö häiriintyy pienimmästäkin "vinkauksesta" (jos joku vaikkapa kiusoitellen sanoo, että tyttö on pihkassa johonkin). Syy voi olla tosi pieni, mutta koska tytön ärsyyntymiskynnys ja häiriöherkkyys on hyvin matala, hän häiriintyy jokseenkin kaikesta. Totuus voi olla luokassa myös hiukan erilainen, mitä tyttö kertoo kotona. Luokkaan voi mennä seuraamaan opetusta ihan vapaasti, ehkä se auttaisi äitiä ymmärtämään koko luokan tilannetta?
Muutama poika häiriköi tunnilla jatkuvasti ja nyt on ollut lähes päivittäin erityisope mukana tunneilla kun ne pojat ei tottele yhtään mitään.Ope on siis miesope.Tällä vkolla on tullut tietoon myös koulukiusaamista ja nämä pojat osallisina siinä(nimittelyä ja potkimista).Olin tänään vanhempainvartissa ja täytyy sanoa että ihan tyhjän kanssa.Puhuin myös tuosta häiriköinnistä ja kiusaamisesta niin tuli kyllä tunne että ei niihin poikiin saada mitään otetta.Kyse 10v.Pikku hiljaa alkaa kiehua yli.
mutta en syyttelevästi tai niin että "minä tässä tiedän parhaiten"
ehkä ykskantaan vaan toteaisin tilanteen