mitä oot mieltä tällaisesta parista?
ystäväpariskuntani meni naimisiin viime kesänä; ovat hieman alle 30-vuotiaita. Oletimme muutaman muun kaveripiirimme ihmisen kanssa, että hekin tekevät niinkuin me, eli alkavat elämään oikeaa elämää. Meillä muilla on talot ja autot ja koirat ja melkein kaikilla lapsia.
Noh, näin tänään parin naispuolista henkilöä kahvilla ja hän kertoi heidän lähtevän keväällä "ainakin vuodeksi tai pidemmäksikin aikaa" Aasiaan. Siis ilmeisesti se mies menee sinne töihin ja nainen lähtee mukaan. Aikoi aloitella jotain väikkäriä tms siellä.
Siis onko vähän lapsellista? Musta on! Miten ihmiset on vielä tossa iässä niin itsekkäitä että ajattelevat vain itseään? Eikö ois jo aika aikuistua???
Kommentit (34)
Oletimme muutaman muun kaveripiirimme ihmisen kanssa, että hekin tekevät niinkuin me, eli alkavat elämään oikeaa elämää. Meillä muilla on talot ja autot ja koirat ja melkein kaikilla lapsia.
lause oli kyl aika hyvä provo. muuten surkee yritys
Jos se sua ap niin kovasti ärsyttää, niin älä ole yhteydessä kyseisiin ihmisiin. Mun mielestä kuulostaa tosi mukavalta, että lähtevät aasiaan.
Taidat ap olla hiukka kade. Ja ihan oikeasti lapsettomia ihmisiä ei aina kiinnosta kuunnella "lapsellisten" hehkutuksia omasta jälkikasvustaan.
Mulla on oma lapsi ja osaan jutella muustakin, kuin omasta kullannupustani :)
Jos se sua ap niin kovasti ärsyttää, niin älä ole yhteydessä kyseisiin ihmisiin. Mun mielestä kuulostaa tosi mukavalta, että lähtevät aasiaan.
Taidat ap olla hiukka kade. Ja ihan oikeasti lapsettomia ihmisiä ei aina kiinnosta kuunnella "lapsellisten" hehkutuksia omasta jälkikasvustaan.Mulla on oma lapsi ja osaan jutella muustakin, kuin omasta kullannupustani :)
miehellä on työkokemusta, naisella väitöskirja ja sen tuomat uudet suunnitelmat ja mahdollisuudet ja molemmilla kokemusta arkielämästä vieraassa kulttuurissa. Sinulla ja miehelläsi on omistusasunto, lapset ja koira. Toinen ei ole toista huonompi tai parempi, helpompi tai vaikeampi. Ne ovat vain erilaisia tapoja elää tätä elämää.
Meille kenellekään ei jää muuta, kuin muistot ja niitä oman tiensä kulkijoilla riittää. On varmaan todella nättiä jos on elänyt elämänsä kokaisen päivän samalla tavalla 25-vuotiaasta alkaen. Eläkeiässä se omaisuus ei paljon lämmitä jos joutuu katumaan tylsää elämäänsä ja iloitsemaan vain lapsille kerätystä perinnöstä, jota he eivät edes halua - ainakaan taloasi ja velaksi ostettua vuoden 2001 volvoa.
Se nainen ehtii halutessaan väittelemään tohtoriksi ja tekemään pari tenavaakin ennen kolmenkymmen vuoden ikää!! Ilman muuta kannattaa lähteä sinne Aasiaan! Tuohan on hyvältä kuulostava ratkaisu.
mies 29 ja nainen 26
arvasin että joku sanoo näin. Vituttaa vaan jo etukäteen, ksoka sitten kun nämä matkailijat palaavat, joutuu kuuntelemaan heidän tarinoitaan maailmalta ja hei eivät ole kiinnostuneita lasteni kuulumisista.
Varmaan teillä lapset, koirat ja talot hakkineilla on riittävästi seuraa toisillenne, ettei tarvitse kuunnella erilaisia valintoja tehneiden elämästä.
Mä olen kyllä hurjan kiinnostuneena kuunnellut siskoni kertomuksia Afrikasta ja monesta muustakin paikasta missä hän on asunut, ja ollut iloinen että lapsenikin saavat kuulla vieraista kulttuureista ja elämästä häneltä. Ja osaan edelleen seurustella lapsettomien ystävieni kanssa, vaikka omia onkin - koko maailma ei pyöri mun lasten ympärillä:)
jotenkin NIIIIN tavallinen ihminen että voi hyvä ihme, tajuatko että SINÄ olet TYLSÄ ja sinulla on tylsä elämä.
ku matkamuistot! Mulla on lapset ja talo eli OMAISUUTTA! Heille ei jää mitään eikä kukaan vieraile vanhainkodissa
että kun olet siellä vanhainkodissa ne pykäämäsi lapset eivät haluakaan sinua siellä käydä katsomassa vaan matkustelevat, muuttavat ulkomaille asumaan tms. Ei elämää voi ennustaa etukäteen. Sinullekin voi tulla vaikka avioero. Vaikutat aika kaavamaiselta ihmiseltä ja jopa hieman pelottavalta, koska haluaisit pakottaa kaikki samaan muottiin, jotta voisit hyväksyä heidät.
tämän aloituksen aitouteen, mutta jos joku todella ajattelee näin, sitäkin säälittävämpää...
Se kokemus, minkä muutama vuosi ulkomailla, uudessa kulttuurissa tuo, on vähän laimeasti latistettu 'matkamuistoiksi'. Ymmärrän kyllä, että yhteistä kontaktipintaa ei löydy, jos ystäväksi oletettu henkilö niputtaa pariskunnan kohdalle osuneen ainutlaatuisen tilaisuuden samaan sarjaan kuin simpukkatuhkis tai mauton t-paita.
Itselläni on se auto ja talo kotimaassa, ja nyt otin silti pestin vastaan ulkomailta. Täällä huomasin olevani raskaana, ja mies tulee perästä jotta saadaan edes loppuraskaus olla yhdessä. Lapsi syntyy uudessa maassa, ja paljon on kysymysmerkkejä ilmassa, mutta uskomme, että kokemus on meille arvokas ja antoisa - vaikka matkamuistona ei väikkäriä olisikaan. Taloudellisesti otamme turpaan, mutta CV:ssä ja sydämessä/sielussa missä lie on varmaan suurin ja tärkein muutos palattuamme.
Toivota onnea tuttavapariskunnallesi ja lataa skype!
MITÄ?????!!!!
EIHÄN kukaan ajattele nion niiku toi ap kirjottaa??
EIHÄN kukaan voi olla noi tyhmä? Noin itsekeskeinen? Noin ahdasmielinen? Noin stanan...jääkööt sanomatta.
kyllä näkee mnkä ikäsiä ihmisä täällä on kun kattelee tollasia ap:n kaltasia kirjotuksia.
M-I-T-Ä helvettiä ap:lle kuuluu mitä ihmiset tekee? Onko ap:n tapa ainoa oikea elää? Ne jotka poikkee ap: tavasta on outoja tai lapsellisia tai muuten kummallisia?
Ap:ko ton matkan rahottaa?? Jollei, niin keskity vähän olennaisempiin asioihin elämässäs!!!!
Aika moni lapseton (siis oikeasti jos ei voi saada lapsia) että ei ole ajankohtaista tai me ei haluta. Kokemusta on omasta takaa. 7-vuotta yritystä jonka jälkeen onnistui. Revippä siitä huumoria.
Ja talonrakennus vaan ei ole kaikkien juttu. Paljonkohan oikeasti ihmisiä ja isojakin perheitä asuu kerros-ja rivitaloissa vuokralla?
että he ovat alle 30-vuotiaita. Molemmat menossa Aasiaan töihin, mies komennukselle ja nainen tekemään väitöskirjaa. Aikuisuuteen kuuluu mielestäni kyky tehdä itsenäisiä valintoja ja kyky luottaa itseensä. Eli tuntuvat aika aikuisilta ihmisiltä. Ellei naisella olisi omaa työtä miehen komennusmaassa, elämä voisi olla aika rankkaa ja/ tai ankeaa. Mutta provohan tämän tätyy olla.