Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

häät ilman lapsia. Mitä mieltä?Onko kovin yleistä?

Vierailija
06.10.2009 |

Saatiin jokin aika sitten kutsu miehen sukulaisen häihin (tuli ja meni jo), joihin hääpari oli ilmoittanut, että kutsu on vain aikuisille. Ymmärrän toki, etteivät halua sinne lapsia juoksentelemaan ja riehumaan, mutta en uskonut, että kanta on ehdoton ei.

Olimme saaneet jo lapsenvahdin sovittua hyvissä ajoin, mutta joutuikin yllättäen sairastapauksen vuoksi perumaan muutama päivä ennen häitä.

Kouluikäisen lapsen olisin saanut kaverille yökylään, mutta 1-vuotiaalle en saanut ketään hoitamaan. Tehtiin sitten niin, että minä jäin kotiin ja mies meni häihin.

Morsian oli nimittäin päättänyt, että hän ei halua ollenkaan lapsia häihinsä. Ei kuulemma edes veljensä lapsia kutsunut eikä sukulaisen 4kk vauvaa. No, saipahan haluamansa. Minä en vain ymmärrä sellasta touhua. Mun mielestä häät on perhejuhla.

Kukin tyylillään... Ymmärrän, että esim. illalla juodaan boolia ja silloin lapset kotiin nukkumaan, mutta se, että kielletään kokonaan lapset...

Onko tällainen kovin yleistä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ovat sinun mielestäsi perhejuhla, tämä morsian halusi lapsettomat häät; kumman juhlat ne olivatkaan?

Vierailija
2/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas vaan, kun saatte kutsun heidän vauvan ristäisiin/nimijuhliin: EI muita lapsia koska ne pilaa herkä juhlan!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes menisi häihin joihin ei saa koko perheenä lähteä. Mitä ideaa? Saan vapaahetkiä mieheni kanssa muutenkin mutta yhteisiä perheenä tapahtuvia juhlia on vähemmän. Lapsille tekee hyvää tutustua suomalaiseen juhlakulttuuriin.

Vierailija
4/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunniottaa hääparin toivetta.Jos he haluavat juhlat jossa aikuiset saavat myös rentoutua ja olla vapaasti ilman lapsia niin sehän on vaan hieno juttu.Ja jos kutsuttu sitä ymmärrä niin sitten on kohteliasta olla menemättä juhliin..Eiköhän ne lapsetkin ehdi häissä olla?!

Vierailija
5/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan yleisempää.

Ja täällä riittää koko ajan enemmän ap:n kaltaisia vinkujia, jotka eivät hyväksy sitä että hääparilla on oikeus omanlaisiinsa juhliin.

Jos tekee liian tiukkaa olla lapsista erossa pari tuntia niin voi voi - sitten vaan juhlat jää teiltä väliin. As simple as that!

Vierailija
6/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen kuin itse haluaa, missä itse kokee viihtyvänsä parhaiten.

Me päätettiin pitää kaverihäät, ei sukua, ei edes omaa lasta mukana(paitsi maistraatissa).

Ja tyytyväisiä me ainakin päätöksestä olemme, suku ehkä ei, mutta kenenkäs juhlat ne taas olikaan..

Vierailija
7/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääparin häät, he maksavat laskun, he saavat päättää miten homma menee.

Lisäksi nykyään enemmän hääpari maksaa laskun, vrt perhe 2 + 2 kutsutaan, mutta jos kutsutaankin vanhemmat, voidaan kutsua 2 lisää ja paikatkin ovat rajalliset.

Itse omista häistä muistan lapsien osalta sen, että valtaosa lapsista käyttäytyi hienosti, mutta vaikka olin yhdelle äidille sanonut jos lapsesi alkaa itkemään kirkossa, voitteko viedä hänet pois = itsestään selvyys. Niin ei, kirkossa yksi alkoi huutamaan ja sitten toinen ja kolmas. Valtaosa vieraista ei kuullut mitään mistään, kun kirkko raikui kolmen lapsen huudosta ja itkusta. Onneksi oli reipas ystäväni paikalla, joka meni jokaisen huutavan lapsen vanhemmille sanomaan nyt pois ja ylläri ylläri, jokainen lähti.

Puheitten aikana sama homma, oltiin laitettu vielä vauvalapset ihan perälle istumaan, meillä oli erikseen lasten leikkihuone, jossa oli paljon kaikenlaista viihdettä + hoitaja, mutta yksikin äiti päätti että puheiden aikaan lapset tulevat kuuntelemaan puheita, oppivat käyttäytymään. No, kyllähän sen tietää.

Häitten jälkeen sain kuulla valitusta just lapsiperheiden äideiltä miten heille oli näin sanottu, kun kyllä lapset saavat ääntä häissä pitää.

Mieti sitä kun vielä ihmettelet miksi häihin ei lapsia kutsuta.

Vierailija
8/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siltä osin, etä heidät uskaltaa kyllä juhliin kutsua. Viimeksi oli rippijuhlat, eikä kenenkään vauva kirkunut kirkossa, eikä kenenkään taapero rieuhunut pitkin käytäviä.

Ei edes muiden kirkossa olijoiden jälkikasvu.

hääparin häät, he maksavat laskun, he saavat päättää miten homma menee.

Lisäksi nykyään enemmän hääpari maksaa laskun, vrt perhe 2 + 2 kutsutaan, mutta jos kutsutaankin vanhemmat, voidaan kutsua 2 lisää ja paikatkin ovat rajalliset.

Itse omista häistä muistan lapsien osalta sen, että valtaosa lapsista käyttäytyi hienosti, mutta vaikka olin yhdelle äidille sanonut jos lapsesi alkaa itkemään kirkossa, voitteko viedä hänet pois = itsestään selvyys. Niin ei, kirkossa yksi alkoi huutamaan ja sitten toinen ja kolmas. Valtaosa vieraista ei kuullut mitään mistään, kun kirkko raikui kolmen lapsen huudosta ja itkusta. Onneksi oli reipas ystäväni paikalla, joka meni jokaisen huutavan lapsen vanhemmille sanomaan nyt pois ja ylläri ylläri, jokainen lähti.

Puheitten aikana sama homma, oltiin laitettu vielä vauvalapset ihan perälle istumaan, meillä oli erikseen lasten leikkihuone, jossa oli paljon kaikenlaista viihdettä + hoitaja, mutta yksikin äiti päätti että puheiden aikaan lapset tulevat kuuntelemaan puheita, oppivat käyttäytymään. No, kyllähän sen tietää.

Häitten jälkeen sain kuulla valitusta just lapsiperheiden äideiltä miten heille oli näin sanottu, kun kyllä lapset saavat ääntä häissä pitää.

Mieti sitä kun vielä ihmettelet miksi häihin ei lapsia kutsuta.

Vierailija
9/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se syy miksi ei haluta lapsia. Niille pitäisi järjestää omaa ohjelmaa ja oma leikkitila, eikä monenkaan pätäkkä tähän riitä. Sitten selitellään että ei sen takia haluta, että aikuiset voi juhlia rauhassa. Kun ne silloinkin vois juhlia rauhassa jos ne lapset olis häissä toisessa huonessa (ok, äidit ihan pienten kanssa siellä tietysti, mutta muilla palkattu lastenhoitaja).

Ei kukaan morsian kehtaa sanoa, että ei ole varaa järjestää lapsivieraille ohjelmaa ja hoitajaa, vaikka se lienee se totuus, miksi lapsia ei kutsuta: morsiusparin rahat on tiukalla.

Vierailija
10/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme menneet kavereiden häihin; lapset olisivat kyllä heidän puolestaan olleet tervetulleita. Päästään niin harvoin kaksin mihinkään, että päätettiin kerrankin viettää hauska ilta ilman lapsia.

Vierailija
11/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla häät ovat edelleen juhlat, joissa kaksi sukua yhdistyy ja joukkoon mahtuvat ystävätkin. Jos on halua, homma järjestyy niin, että kaikilla on hauskaa ja tilaa häissä. Jos ei tila riitä tai rahat, miksi pitää sitten hääjuhlia laisinkaan?

Kaiken huippu on, jos hääparilla on lapset jo valmiina ja heidät blokataan pois vanhempiensa hääjuhlasta.

Vierailija
12/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästää vähän pidempään, ei lasten leikkinurkkaus ja leikittäjä sinne maailmoja maksa.

Se on se syy miksi ei haluta lapsia. Niille pitäisi järjestää omaa ohjelmaa ja oma leikkitila, eikä monenkaan pätäkkä tähän riitä. Sitten selitellään että ei sen takia haluta, että aikuiset voi juhlia rauhassa. Kun ne silloinkin vois juhlia rauhassa jos ne lapset olis häissä toisessa huonessa (ok, äidit ihan pienten kanssa siellä tietysti, mutta muilla palkattu lastenhoitaja).

Ei kukaan morsian kehtaa sanoa, että ei ole varaa järjestää lapsivieraille ohjelmaa ja hoitajaa, vaikka se lienee se totuus, miksi lapsia ei kutsuta: morsiusparin rahat on tiukalla.

Vierailija
13/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummemmin yhdistyneet vaikka naimisiin mentiinkin.

Vierailija
14/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

inistään, että voi kun ei ole hoitoapua, kun suku on kaukana ja etäistä...

Me päätettiin pitää kaverihäät, ei sukua, ei edes omaa lasta mukana(paitsi maistraatissa).

Ja tyytyväisiä me ainakin päätöksestä olemme, suku ehkä ei, mutta kenenkäs juhlat ne taas olikaan..

Vierailija
15/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan halu järjestää aikuisten juhlat. Kunnioitan heidän päätöstään. Hauskaa on ollut joka kerta. Kun lähtee ennakkoluulottomalla mielellä, voi huomata että oman puolison kanssa onkin mukavaa mennä juhliin joskus kahdestaan. ei hullumpi juttu prisuhteenkaan kannalta...

Ei tulisi mieleenkään vinkua toisten ratkaisuista täällä.

Se, jonka mielestä häihin pitää ehdottomasti saada lapset mukaan, järjestää sellaiset häät. Ei ole pakko mennä muunlaisiin juhliin jos ei voi olla hetkeä lapsistaan erossa. Ihmettelen tätä ainaista valitusta samasta asiasta.

Se on se syy miksi ei haluta lapsia. Niille pitäisi järjestää omaa ohjelmaa ja oma leikkitila, eikä monenkaan pätäkkä tähän riitä. Sitten selitellään että ei sen takia haluta, että aikuiset voi juhlia rauhassa. Kun ne silloinkin vois juhlia rauhassa jos ne lapset olis häissä toisessa huonessa (ok, äidit ihan pienten kanssa siellä tietysti, mutta muilla palkattu lastenhoitaja). Ei kukaan morsian kehtaa sanoa, että ei ole varaa järjestää lapsivieraille ohjelmaa ja hoitajaa, vaikka se lienee se totuus, miksi lapsia ei kutsuta: morsiusparin rahat on tiukalla.

Vierailija
17/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nähnyt viimeksi 10v sitten ja syöttää ja juottaa niitä? Ei kutsuttu kuin ne, jotka todellakin ovat elämässämme mukana.

Vierailija
18/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin voi tekstistä päätellä. Ja juhlien ajan lapsi hoidossa mummulla&papalla. Muu suku ei ole koskaan läheistä ollutkaan ja tuskin tulee olemaan.

Terv. 8

Vierailija
19/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut, että hääjuhlat täytyy olla myös lapsille. Sanoin, että mun mielestä. Eli mun mielipide.

Ja olisin minä mennyt häihin, jos olisin saanut lapsenvahdin, mutta kun en saanut.

Kummastelin vain touhua, kun en ollut aiemmiun törmännyt tällaiseen. Ei sen kummempaa. Kukin tyylilään. Heillä ei ole lapsia ja ikää on alle 30 niin viettäkööt heidän näköiset juhlat.

Anteeks nyt vaan jos tökkäsin herneen jonkun nenään, ei ollut tarkoitus.

Muutama ihminen, jolle olen kummastellut asiaa, kommentoi tyyliin: "Ei taida morsian pitää lapsista" tai "Miten hän sietää koskaan omia lapsia?"

Itse kyllä loukkaantuisin, jos siskoni päättäisi pitää lapsettomat häät.

Vierailija
20/41 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät siedä elämässään mitään mikä ei heille itselleen sovi.