Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muuttanut pk-seudulta maalle paremman elämän toivossa??!

Vierailija
05.10.2009 |

Meillä on Espoossa rivarin pätkä (2 seinänaapuria)ja ollaan lopen kyllästyneitä asumaan "yhteisössä". Haluamme omakotitalon ja ison pihan. Meillä kaksi leikki-ikäistä poikaa. Kannattaako muuttaa esim Lahteen tai Mäntsälään josta sais kivan kokoisen uuden kämpän ja tontin pk-seudun rivarin hinnalla?

t. citimami

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ollaan päätetty jäädä tänne. Asutaan sitten vähän ahtaammin, mutta lähellä palveluja ja sukua.

Vierailija
2/26 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päivääkään en vaihtaisi pois. Muutimme 75km Helsingistä Turkuun päin ja todella loistava vaihtoehto.

Koulujutut kannattaa tsekata kylläkin ja koulukulejtus jos niitä tarvii.

Meillä mies on vain töissä tällä hetkellä ja itse kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätiin vaan opiskelujen jälkeen tänne.

ap

Vierailija
4/26 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaihdettiin ne vähemmän hohdokkaisiin ja muutettiin Etelä-Pirkanmaalle. Tämä on maaseutukaupunki, jossa on peruspalvelut, mutta eipä juuri muuta. Lapsille ei ole taitoluistelukerhoa tms, mutta baletti, jääkiekko, jalkapallo, judo yms.yms. löytyy.

Päivääkään ei ole kaduttu! Joskus oma ura mietityttää, mutta oikeasti tärkeintä on tämä koti ja sen ympäristö. Lapset kävelee kouluun js harrastuksiin, tunnemme heidän kavereidensa äidit, harrastusten vetäjät jne.

Ja siis aivan mahtavaa on se, että kaupassakäynti kestää max puoli tuntia! Kuka oikeasti tarvitsee arjessaan sinisimpukoita?!?

Vierailija
5/26 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehä III ulkopuolelta on lottovoitto saada työpaikka. Muuten ihan jees mutta kun se ihana maaseutuasuntokin pitäisi saada maksettua. Vapaat työpaikat menee yleensä niille, jotka ovat jo siellä sijaistaneet ja lisää sijaisiakaan ei juuri tarvita. Uusia työpaikkoja ei perusteta. Jos pystyt itsesi yrittäjyydellä elättämään, niin sitten ehkä.

Vierailija
6/26 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran isoon kumminkin että täällä on Stockmann. Elämänlaatu koheni todella paljon! Kävellen pääsee joka paikkaan, töistä ruokatunnilla ehtii hoitaa minkä tahansa virasto- tai kauppa-asian. Palkat pienenivät mutta niin kustannuksetkin.

Vierailija
7/26 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työmatkaan menee sama 1.15h kun et asuimme Hesassa ja töihin linnuntietä 15min..ruuhka

Vierailija
8/26 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun alalla on aina töitä paikkakunnasta riippumatta.

ap

Vierailija
9/26 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tosi yllättynyt kuinka negatiivinen suhtautuminen pikkupaikkakuntalaisilla on. Kaikesta sanotaan ja kaikesta valitetaan heti. Ei yhtään erilaisuuden sietokykyä ja joustavuutta. Paikkakuntamme ystävällisimmät ihmiset ovat tänne muualta muuttaneet ja parasta palvelua kaupoissa ja virastoissa saa toispaikkakuntalaisten taholta.

Muuallakin Suomessa asuneena tiedän, että tämä ei ole onneksi kaikkien pikkupaikkojen ongelma. Vaan joissakin pikkukaupungeissa ja kunnissa asuu hyvin mukavaa väkeä pääsääntöisesti.

Ei ole kokemusta Mäntsälästä eikä Lahdesta mutta esim. Hyvinkäätä ja Riihimäkeä en voi suositella. Hämeenlinnassa sen sijaan joku voi viihtyä hyvinkin.

Vierailija
10/26 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla on vielä opinnot vähän kesken. Sen verran kuitenkin pitää sanoa, että eräältä maaseutupaikkakunnalta katsomani omakotitalot ovat maksaneet alle 100.000, joten sellaisen maksamiseen ei kummoista työtä tarvitse, jos nyt lainkaan.

Vierailija
11/26 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyin Helsingissä, vaikka en syntyperäinen ollutkaan. Muutimme muutamia vuosia sitten ja haikailen takaisin. Ilmapiiri voi olla toinen maaseutukaupungeissa, juuri tuota mainittua ynseyttä, ja takapajuisuutta. Hyviä puolia on kuitenkin paljon, arki sujuu ja kiire väheni.

Vierailija
12/26 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkasin kamani ja muutin 400km pohjoisempaan. opettelin maatalouteen liittyvän ammatin ja töitä piisaa. omakotitalossa asun ja kuukausipalkka on käteen noin pari tonnia, riippuu siitä kuinka paljon oon töitä tehnyt. lapset käyvät pientä koulua, ja harrastavat erilaisia kerhoja.

en enää muuttaisi täältä pois.

Vierailija
13/26 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaanko edes ajatella asuvamme muualla kuin pk-seudulla?!

ap

Vierailija
14/26 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä paljasjalkainen stadilainen on asunut jo toistakymmentä vuotta Kirkkonummella. On iso okt ja kunnollinen pala maata:) Silti kaikki palvelut mitä tarvitaan n 3 km säteellä. Takaisin en palaa!

Vierailija
15/26 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tosi yllättynyt kuinka negatiivinen suhtautuminen pikkupaikkakuntalaisilla on. Kaikesta sanotaan ja kaikesta valitetaan heti. Ei yhtään erilaisuuden sietokykyä ja joustavuutta. Paikkakuntamme ystävällisimmät ihmiset ovat tänne muualta muuttaneet ja parasta palvelua kaupoissa ja virastoissa saa toispaikkakuntalaisten taholta.

Muuallakin Suomessa asuneena tiedän, että tämä ei ole onneksi kaikkien pikkupaikkojen ongelma. Vaan joissakin pikkukaupungeissa ja kunnissa asuu hyvin mukavaa väkeä pääsääntöisesti.

Ei ole kokemusta Mäntsälästä eikä Lahdesta mutta esim. Hyvinkäätä ja Riihimäkeä en voi suositella. Hämeenlinnassa sen sijaan joku voi viihtyä hyvinkin.

eivätkä valita mistään :D

Vierailija
16/26 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaalaiselle en suosittele kovin kauas etelä-suomesta lähtöä. toisaalta nykyään taitaa olla niin että asuntojen hinnat ovat aika kalliita koko etelä-suomessa. mitään alle sadan tonnin omakotitaloja tuskin jostain Lahdesta löytyy tai ainakin on sit joku homepommi.

itse muutin aikoinaan perheeni kanssa helsingistä itäsuomeen koska olen täältä kotoisin. sellaiselle joka ei täältä ole alunperin kotoisin en kyl suosittele. talvi on pitkä ja ankea. ihmiset todella sisäänpäin kääntyneitä ja kuppikuntaisia. piireihin on vaikea päästä, uusiin ihmisiin ei juuri tutustu.

pääkaupunkiseudun kehyskunnista mulla ei ole kokemusta, mut oon kuullut monia kertomuksia niistä jotka ovat siellä kyllästyneet äkkiä. en kyl tiedä sitäkään millaista espoossa on, kun en sielläkään oo asunut... itse en olis koskaan muuttanut pois helsingistä jos ei olis lapsia. mutta toisaalta en olis voinu kasvattaa lapsia helsingissä, oma lapsuus pikkukaupungissa tuntui ainoalta oikealta vaihtoehdolta omillekin lapsille.

Vierailija
17/26 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta nyt ei ole kovin kummoinen, mutta esim. Martti on omakotitaloaluetta ja rauhallista. Koulut ja pkoti vieressä. Tosin tonttien hinnat on meidän budjetille liian kovat.

Vierailija
18/26 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinne Helsinkiin pääsee 30min junalla. On kaikki palvelut lähellä, kauppaan 1,5km, koulu on vieressä, tarhaan 900m ja junalle 2km. Suosittelen

Vierailija
19/26 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta nyt ei ole kovin kummoinen, mutta esim. Martti on omakotitaloaluetta ja rauhallista. Koulut ja pkoti vieressä. Tosin tonttien hinnat on meidän budjetille liian kovat.

Anteeksi nyt vaan mutta hyvinkääläinen liikennekulttuurikin on semmonen, että henkensä kaupalla siellä saa liikkua ja siellä jos missä ihmiset ovat sisäänpäinlämpiäviä ja kuppikuntaisia. Eli jos et ole sieltäpäin alunperin niin pitää olla kyllä tosi pitkäpinnainen ja joustava jos aikoo sinne pystyä asettumaan.

Vierailija
20/26 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tätä minään maaseutuna pidä, kuten en Järvenpäätäkään. Sipoo on sitten pohjoisosiltaan jo jonkinlaista maaseutua mutta hinnat ovat kovat.

Jos lähtee maalle, ymmärrän sen ihan toisin kuin nämä vastaajat, jotka minun laillani asuvat kehyskunnissa.