Heinäkuun helteiden odottajat 2010...
Jaahas... Se oli taas potku takalistoon tänään tuolta kesäkuun pinosta joten heinäkuulle mätkähdettiin...
Tervetuloa vaan taas seuraavalle kuulle jos ei kutsu käynyt odottajiin vielä.
Sovitaanko nyt vihdoin oikeen kättä päälle että kaikki pomppaa tästä pinosta suoraan odottajiin eikä perusteta enää seuraavan kuun pinoa ainakaan samalla kokoonpanolla ;)
Yrittäjä kp 1 yk 6 (hui!!!)
Kommentit (354)
onnea eveys! Kyllä siihen plussaan nyt varmaan on jo uskominen, näyttää hyvin vahvalle :) . . .
Kunpa tämä viikko menisi nopeaa ja sitten pääsisi sinne neuvolaan ja vähän jo kurkkaa mitä massussa näkyy... vai näkyykö mitään ... hui. Thelman ke ultraa jännitän minäkin kyllä hurjasti, vaikka kyllä kaikki sinulla hyvin vaikuttaisi olevan kun on tuo pahoinvointi ja kaikki noin voimakkaita. Mutta innolla odotan sitten ultraviestiäsi.
Meillä pidetään nyt sit sairastupaa - vesirokko on tosiasia. Ja siis näissä merkeissä käynnistellään sitten tätä päivää.... pikkupakkastakin näyttäisi ilmassa olevan, muutoin ei kyllä talvesta mitään merkkejä. Mukavan maukasta maanantaipäivää kaikille Inna
Täällä vielä yksi jännäilijä joukkoonne. Vielä ei ole testiä tehty, mutta oireet kyllä viittaisivat vahvasti raskautumiseen. Oikeastaan kuuluisin kait tuonne elokuisiin, mutta olen jo pidempään seurannut teidän jutusteluanne ja kun täältä löytyy kohtalotovereita (Inna & Thelma), tulisin mieluusti tänne.. Itselläni myös takana km (rv11+) noin kuukausi sitten ja nyt näyttäisi vahvasti siltä, että olisin myös raskaana suoraan km jälkeen. Viidettä pikkuista kaipaillaan, joten sikälikin löytyy yhteistä täällä turiseviin (eli Innaan siis).
Jos nyt oon raskaana, niin LA ois elokuun alussa ja viikkoja kasassa 4+ jotain. Km:n alusta laskettuna on menossa kp 35/26-28. Hedelm. on kuitenkin tapahtunut aikaisintaan kp19, joten tiedä nyt sitten noista viikoista + päivistä ihan tarkkaan.
Oireista osa voisi sopia menkkoihinkin, kuten paha olo, vatsan juilinta, rintojen arkuus ja turvotus, iho-oireet, mielen herkkyys ja makean/ruoan himo. Näitä multa siis löytyy enempi vähempi normikierroistakin. Vaan sitten tullaan kohtaan mutta.. kaamea närästys, hirveä ummetus, järkky palelu, lämmöt koholla, nenä tukossa aamuisin ja aaltoilevasti tulevat inhat nännikivut eivät kuulu normaali repertuaariin.. ;o) Kovasti myös janottaa ja väsyttää. Tänä aamuna tuli eka repäisykipukin. Eli vahvasti oireillaan raskauden suuntaan. Jos taas en olisikaan raskaana, niin sitten kyllä jotain peräti kummaa tapahtuu mun kehossani.
Tänään oon iltasella menossa kaupungille, jotain uskaltautuisikohan sitä jo ostelemaan testiä.. Ja jos raskaus vahvistuu, niin en mitenkään uskalla siirtyä pitkään aikaan odotuspalstoille. Tästähän täällä tekin ootte jutelleet. Kyllä se km-pelko vaan niin peikkona tuolla päässä pyörii.
Kyllä sen plussa täytyy olla, kun testi niin näyttää. Onnea Eveys! :)
Pilvilinna, mukava kun liityit joukkoon. Saatiin vielä jännättävää, kun odotellaan, että joku testaa. ;) Kyllä se KM vaan sen teki, ettei todellakaan tullut mieleenkään hypätä odottavien puolelle heti, kun kohta kolme viikkoa sitten sen plussan tein. Katsotaan, uskaltaudunko sinne edes keskiviikon ultran jälkeen...
On se hyvä, Inna, että jännäät mun puolesta. :) Kyllä muakin vähän jännittää. Ja oon myös miettinyt, että mitä jos oon kärsinyt tästä pahoinvoinnista ihan turhaan. Viime yönä nukuin peräti 6,5 tuntia yhteen putkeen, mut olo olikin aika karmea herätessä, kun en ollut syönyt yöpalaa. Puolet aamupalasta tuli ylös ja toista puolta nieleskelin uudelleen bussissa työmatkalla. Kivaa. Selvisin onneksi työpäivästä aika kunnialla, nyt on vaan tunnin kotimatka täydessä bussissa edessä. Mua kyl vähän hirvitti tää työpäivä, kun opetustehtävissä ei niin vaan rynnätä huomaamatta vessaan oksentamaan.
Innalle tsemppiä sairastupaan.
Thelma
... mukaan Pilvilinna :) . Oikein kiva. Ja samaa taustaa tuntuu tosiaan löytyvän. Täällä on hyvä tursista tuntemuksista. Ja käyhän ostaa testi - hyvälle oireet vaikuttaa ;) .
Oletko Thelma sinä muuten tuntenut noita repäisykipuja - mulla ei ainakaa ole ollut kun ihan muutamia koko aikana. Raasu sua oikeesti tuon pahoinvoinnin kanssa kun se on noin järkyttävää!
Mulla on pahoinvointi hiipinyt salakavalasti pienenä aaltona luokse (ei onneksi paha kuitenkaan) - ja aina kun tuntemus tullut niin jotain oon joutunut suuhun laittaamaan ... mandariini on hyvä ja raikas :) . Haluaisin tältä pöydältä hypätä ultrapöydälle kattoo mitä siellä massussa näkyy :) - ja toivoa että kaikki on hyvin. Kunpa aika kuluisi nopeasti "turvallisille" viikoille.....
Kiitos Thelma jaksujen toivottamisesta - aika helposti tää päivä vielä mennyt, kun tauti sen verran alussa. Kun mies tulee tuossa kotiin lähden käväsee töissä pikapikaa tekee yhden pakollisen jutun ja sit yritän päästä saleilee jos vaan jaksaisi, kun tuntuu olevan nyt uupeloa vähän koko ajan....
Inna
Mun pitäis askarrella yhtä opiskelujuttua, joka jäi lauantain oksuolon takia tekemättä, mutta päässä ei kauheasti liiku mitään.
Inna, kysyit niistä repäisykivuista. Ei mulla niitä hirveästi ole ollut (se vielä puuttuisi... ;), mutta jonkin verran kyllä. Tyypillisesti tuntuvat eniten silloin, jos nousen kumarasta tai esim. istumasta melko nopeasti ylös. Tai siis enhän mä tiedä, mikä on paljon ja vähän, mut yhteensä on ehkä 10 kertaa tullut sellainen repäisykipu, pari kertaa kovempi muuten lievempi.
Joo, mandariinit on pop, mulla menee varmaan kilo päivässä...
Thelma
Siellä se testi nyt vikisee kaapissa yrittäen saada mua kiusaukseen.. ;o)Päätin kuitenkin olla kovana ja tehdä sen vasta aamulla. Huih.
Hetki sitten syömäni iltapuuro maistui niin valjulta kuin olisi paperia lusikoinut. Ja ihan "samaa" puuroa aamulla pistelin tyytyväisenä. Tällaista tämä on.
Tsemppiä Thelmalle ke ultran jännäilyyn. Tiedän, miten hermoja raastavaa se on.
Pilvilinna
Kuinkas kävi Pilvilinna, mitä testi kertoo ?
Onpas täällä taas varsin ankea keli! Joulukuun 1. päivä ja vettä tulee kun aisaa ! Y-ö-k!
Odotusrintamalle ei uutta - Paitsi tänään voisi olla se päivä kun siirrytään uudelle viikolle eli rv 7 (tai sitten mennään vasta siinä 6+5 ja uusi viikko vasta to ) - mene ja tiedä ? Jos eläisi tuon myöhemmän mukaan niin "ei tulisi pettymyksiä" ;) ... jänskää. Olo on malttamaton odottamiseen. Inna
Mitä testi näytti?
Huominen ultra lähestyy. Nyt kyllä jo jännittää aika lailla ja vähän kyllä pelottaakin. olo on samanlainen kuin tässä viime päivinä, ei siis kaksinen.
Mulla on keskenmenovuodosta laskettuna nyt viikkoja 6+5 ja ei niitä paljon vähempää voi olla, kun huomenna tulee kolme viikkoa plussaamisesta.
Thelma
... kuinka sinä pysyt housuissasi :) . Mihin aikaan sinulla on se ? Ja tulethan sitten heti kertomaan uutiset :) ? Miksihän ne ei laittanut mua kanssa sinne alkuraskauden UÄ:hän suorilla tuolta neuvolasta ... olisi ihana jo tietää jotakin varmuutta tähän :) . No ehkä viikon päästä saatetaan olla viisaampia, mutta pelottaa vaan jos ei sitten siellä vielä kuitenkaan sitä sykettä nää kun on vatsan päältä ja pelottaa ylipäätäänkin mitä sieltä vastaan tulee.
Ällötys olo on ollut taas tänä aamuna mukava seuralainen , kokoajan kun jotain syö niin ei päälle pääse - elikkäs vaaka voi olla kivoissa lukemissa - en ole uskaltanut sille laitteelle kiivetä sitten elokuun kun on oikeastaan koko ajan ollut "epänormaali" olotila - raskaus -km- raskaus.... Turvonnut olo siis koko ajan vain .
Nyt on itsellä alkanut toiveet tästä raskauden jatkumisesta kasvamaan ja ajatukset väkisellä siihen suuntaan menemään että raskaana ollaan - ja pikkuruinen sisällä kasvaa . Niinpä jos nyt jotain epäonnista tapahtuu tai paljastuu, niin tiedän että tulen korkealta ja kovaa ja suuren surun kanssa alas. Pelottaa se siis.
Thelma, kun sitä ihan alavatsaasi sivelet, niin tunnetko siinä kenties sellaisen "kovemman kohdan" ? Kun minä sellaisen olen tuntevinani massussani - mutta voihan ne tosin olla noi mun suuret ja vahvat vatsalihakset ;) tai sitten vain toiveekkaana kuvittelen jotta tästä se alkaa ..... :D :D :D Inna
Kyllä mä ihan hyvin pysyin nahoissani, kun on niin paha olo ja väsyttää, ettei energiaa kauheasti riitä muuhun. Ultra on alkuiltapäivästä ja matkaan sieltä kyllä varmaan aika suoraan kotiin, joten pääsen heti raportoimaan.
Mulla on kyllä jonkin verran kans turvotusta. Siinä keskenmenneessä oli enemmän ja sitä oli joka puolella, nyt lähinnä maha on turvoksissa niin, että tiukemmat housut ahdistavat.
Inna, mä en ole huomannut alavatsassa "kovempaa kohtaa", mut en ole kyl etsinytkään. Nyt kun tässä nopsaan töissä kokeilin, niin seistessä tuntuu kyl jotain. Tiedä sit mikä se on.
Mulla on kans toiveet kyllä nousussa. Toivottavasti huominen ei romauta niitä.
Thelma
Aamuinen testi huuteli "ei raskaana".. Mitä kummaa täällä oikein tapahtuu? Mua ei edes oikein jänskättänyt testin teko, niin varma olin plussasta tämän oirevuoren keskellä! Voiko keho olla km:n jälkeen jossain superhormonipyörteessä vai mitä tää on..
La olis jouluiset glögijuhlat. Luotankohan testiin vai kehoni jekkuiluun eli uskaltaakohan "glögitellä"? No, onhan tässä vielä päiviä siihen ja ehtii ihmetellä tahi tapahtua.
Nyt vaan Thelmalle valtavasti tsemppiä huomiselle ja tulen taatusti kurkkimaan iltapäivällä sun kuulumisiasi. Ja kiva Inna, että luottavaisuuskäyrä raskauden suhteen nousussa ;o)
Pöllämystynyt Pilvilinna
sentään Pilvilinna. Aikas outoa. Mutta voiko olla että hedelmöittyminen onkin tapahtunut vielä odotettua myöhemmin. Minä nimittäin tiesin (siinä keskenmenneessä) että olen raskaana vaikka testi näytti vielä negaa ja sanoinkin miehelle, etten usko tuohon testiin, kun tiiän että olen raskaana ja sittenpä se siitä muutaman päivän kuluttua näyttikin jo plussaa. Elikkäs testaa vaan vielä ennen lauantaita jos sitä ennen ei mitään kuulu.
Voi hitsi kuulkaa sitä luottavaisuutta kun se näyttää pomppivan ja jojottavan. Äääääk!
Inna , jolla menee heeeeemot :)
Toivotaan, Pilvilinna, että olis juurikin noin kuten Inna tuossa mainitsi, että olis hedelmöittyminen tapahtunut oletettua myöhemmin.
Nyt mua alkaa todellakin jännittämään huominen. Hui kamalaa. Olen onneks aika onnistuneesti sulkenut mielestäni sen, että uutiset voivat olla huonojakin. En varmaan saa nukuttua ens yönä, kun jännään tota ultraa.
Suosittelen Inna lämpimästi tällaista aika totaalista pahoinvointia, niin ei jaksa keskittyä sen miettimiseen, onko raskaana vai ei ja jatkuuko tää vai ei... ;)
Thelma
hyvällä mallilla Thelma :D . Kyllä kuule kaikki hyvin on - eikö nuo voimakkaat oireet kerro siitä myös - ja tosiaan tuo sitä kaivattua varmuutta asiaan. Tsemppiä huomiseen - odotamme innolla sun uutisia.
Minä jatkan täällä ainakin huomisen vielä sairastuvan pitoa... sit voisi olla jo vuoronvaihto edessä. Tää kotona olo tekee sen, että on liikaa aikaa miettiä asioita.
Ja sitten tämän päivän "saavutuksiin ja sähellyksiin" - varasin yksityiselle varauä:n ja samoille tulille melkein sen peruin :D. Ekka tuli että nyt on pakko päästä katsomaan mitä massussa näkyy , mutta sitten kuitenkin ajattelin että on jo niin lähellä maanantai ja sitten kuitenkin näkee onko raskaus oikeassa paikassa jne. ja jos sit ei oo kaikki hyvin pääsee kunnan kautta sitten eteenpäin. Ja sitten mietin, että jos nyt kävisin kattoo mitä näkyy ja kaikki olisi vaikka hyvin - niin luuletteko että mun murehtiminen siihen jäisi :D - EI - kun näyttää nyt kaikki "murehduttavan" ja mietittyvän. Seuraava ajatus sit olisi varmaan jo seuraavana päivänä, että onkohan vielä kaikki hyvin:) , ja sitten entäs mitä näkyy rakenne ultrassa ja entäs miten ne seulat ja entäs entäs entäs - eli päätin (taas kerran) niin, että nyt mennään ihan perinteisten neuvoloiden mukaan ja niissä tarkastuksissa - ja toivotaan että kaikki menee hyvin.
MUTTA jos mulle olisi ultraa tarjottu kuten Thelmalle (eli lähetteen olisin saanut) niin siinä tapauksessa olisin mennyt, mutta kun meidän neuvolassa eivät sitä tarpeelliseksi kokeneet. Voih ja huoh :) . Ja Thelma en ole ihan varma, jotta haluaisinko kuitenkaan tuota pahaa oloa varmistamaan sitä että kaikki on hyvin.
Mutta hyvillä fiiliksillä kuitenkin mennään ihan .... ja kihelmöivästi Thelman huomisia uutisia odotan - oioioi. Inna
Ultrassa on käyty ja siellä näkyi ihan oikeassa paikassa oleva pienen pieni ihmisen alku, jonka sydän sykki. :) Viikkojen kanssa on kyl vähän epäselvää. Ultraaja antoi mitan perusteella kaksi "arvausta" 6+1 ja 6+3 ja sanoi, että voi heittää +/- 2 päivää eli sen mukaan viikot voivat olla 5+6 - 6+5. Laittoi nyt papereihin 6+1, mikä on mun arvauksen mukaan ehkä vähän alakanttiin, mä kuitenkin bongasin oviksen aika selvästi ja tein positiivisen testin jo 3 viikkoa sit digitestillä ja pari päivää myöhemmin ei niin herkällä perustestillä, eli ehkä päiviä on pari enemmän. Jos aloittaa keskenmenovuodosta laskemisen, viikkoja olis tänään 6+6. Ei siis mitään hälyyttävää, viikkoja on vaan papereissa ehkä todellisuutta pari päivää vähemmän. Eipä sillä kai ole mitään merkitystä.
Mua jännitti koko aamun niin, että oli huono olo ihan senkin takia ja ultraa odotellessa sydän hakkas ihan villinä. Kun se näki sykkeen monitorilta ja isäntäkin sen näki, olin niin helpottunut, että helpotuksen kyyneleet tulivat silmiin. Taisin ensimmäisen kerran plussaamisen jälkeen iloita asiasta. :)
Mä olen sellainen, että en usko huolen ja murheen lakkaavan missään vaiheessa, mut nyt sai vähän luottamusta siihen, että asiat voi oikeasti mennä hyvinkin. Kyl mä itseni tunnen sen verran hyvin, että varmaan jo parin päivän päästä mietin, että sykkiiköhän se sydän edelleen.
Mitäs teille muille? Inna, voi sua noiden ultrasotkujen kanssa... :)
Thelma
... olen niin onnellinen puolestasi/puolestanne
pitkän pätkän tuossa aiemmin kirjoittelin, mutta ei anna "julkaista" -eli tökkii.
Mullakin tuli ihan kyyneleet silmiin kun luin tuon sinun jutun Thelma. Niin ihanaa. Voin kuvitella tunteesi. Nyt saat luottavaisin mielin siirtyä tuonne odottavien puolelle - ja esittäytyä myös siellä :) .
Näin viime yönä ikävää unta :( - käsittelee vissiin pelkojaan unissaan. Toivottavasti maanantai tuo jotain helpotusta minun piinaan. Inna
En mä sit malttanu odottaa aamun vaan kävin ostamassa digitaalisen testin, johon ilmeistyi RASKAANA 2-3 viikkoa.
Oiskohan tässä nyt sit käyny siten että ovulaatio oli tosi myöhään ja oon juuri raskautunut, kun tein meinaa digitaalisen testin keskiviikkona niin silloin vielä näytti negaa. Käyn nyt vielä jossain vaiheessa tällä viikolla terveyskeskuksessa.
Nyt pitää mennä nukkumaan..aamulla puoli kuudelta herätys töihin.