Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Langanpujotus Singer Tempo- ompelukoneeseen?

Vierailija
03.10.2009 |

Hei!

Tietäisikö joku kertoa, miten laittaa oikein ylälangan Singer Tempo-kotikoneeseen? KOne on vanha, oisko 80-90-luvulta. Ohjekirjaa ei ole, kun ostin sen huutiksesta. Myyjästä ei apua. Soitin paikalliseen ompelutarvikeliikkeeseen, josta ei saa apua oman koneen käyttöön, koska yrittävät tietenkin saada omia, käytettyjä koneita myytyä :)

Voin laittaa kuvan linkitettynä (aijaa.comin kautta) jos joku osaisi vastata..?

Osaako joku auttaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkkejä:

Vierailija
2/7 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/7 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjän näyttää sinulle ja sitten " lähdet kotiin miettimään" ostosta.

Luulisin että se on aika standardi kaikissa koneissa; yleensä lankarullasta koneen takaosan ohjaimeen, sitten alaspäin ja kierretään joku tappi, sitten takaisin yläsuuntaan siihen ohjaimeen, joka liikkuu ylös ja alas ja sitten takaisin alas kohti neulaa; yleensä matkalla on yksi ohjain.

Voisit varmaan soittaa myös Singerille/ Singerin maahantuojalle, jos heiltä löytyisi kopioita vanhoista ohjekirjoista.

Vierailija
5/7 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä edes itse.

Vierailija
6/7 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lankaa ehkä sata kertaa, mutta se ei vain onnistu. Joku on joko rikki tai sitten en vain hoksaa oikeaa tapaa. Nuolet on juu, mutta niistä ei apua. Kerrottakoon että olen ammattiompelija, mutta koska työskentelen yleensä teollisuuskoneilla, niin nämä kotikoneet on minulle vähän outoja kapistuksia :)

ap

Vierailija
7/7 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin lankarullasta ( joka tulee vaakatasoon päällä olevaan tappiin) , siitä valkoiseen "haarukkaan", sitten raon kautta numeropyörylän ali ja toista rakoa ylös ohjaimeen (Ilmeisesti piilossa tuossa ulkonevassa osassa) ja sieltä neulan etureunaan.