Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++KOTILOT Lokakuussa+++

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammatus: me kerrottiin np-ultran jälkeen tytöille (3,5 ja 5v). Esikoinen ihmetteli kovasti kun olin väsynyt ja kävin öisin jääkaapilla :) Esikoinen on toivonut vauvaa vuoden joten ajateltiin kertoa. Nyt neiti kysyy monta kertaa päivässä miten vauva voi. Vaikka sanoin että ei nyt ihan vielä kerrota kaikille, niin eilenkin taas meidän neiti kailotti jumpan jälkeen pukkarissa että meidän äidin masussa on vauva! Eli nyt siis ihan kaikki tietää, naapurit ja tarhan tädit :) Ei olla koskaan kerrottu näin aikaisin.

Me ollaan lähdössä kanarialle pariksi viikoksi marraskuussa ja ilmeisesti käyn ottamassa tuon rokotteen ennen reissua. En ole kyllä vieläkään täysin vakuuttunut asiasta, mutta näyttää siltä että ei kovin moni muukaan.

Oma vointi ollut hyvä, tosin pientä flunssanpoikasta koko perheellä.

t. Tillinaiti rv 13+1

Vierailija
22/24 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä huonoa oloa, iltaa kohden vaan pahenee.. Ennen oli vaan iltapäivisin ja iltaisin, nyt aamusta iltaan öklötystä ja tajutonta väsymystä. Pojat hiukan ihmettelee kun äiti ei jaksa ikinä iltaisin tehdä mitään:( Tunnin välein syötävä jotain, se edes vähän auttaa, varsinkin kaikki suolanen. Oon tosi turvoksissa sen takia, punnarilla edes uskalla käydä. Käytiin ar-ultrassa ja sydän sykki kovasti, oli aivan ihanaa! Auttaa myös jaksamaan tätä oloa. Kerrottiin molempien vanhemmille ja muutama kaveri tietää. Ei olla aiemmilla kerroillakaan salailtu pidemmälle ja halutaan nauttia lähipiirin kanssa. Pojille kerrotaan kyllä varmaan vasta np-ultran jälkeen, jos ei aikasemmin lipsahda:) Läheisten aikuisten tukea tarvitaankin, jos huonosti käy, mutten haluaisi lapsille sitä pettymystä.

Mammahousuja tekee jo mieli käyttää, huono-oloisena kaikki kiristävä ahistaa vielä pahemmin.

Joutuukohan siihen sokerirasitukseen automaattisesti kun kahdella viime kerralla joutunut? Ekalla kerralla jouduin kokeeseen painon vuoksi ja kuopuksen kohdalla siksi kun olin esikoisestakin. Kummallakaan kerralla ei mitään sokereissa ollut.

Mä meinaan ottaa sen rokotuksen, flunssat pitkittyy normaalistikin ja en halua ottaa riskiä siitä. Luotan nyt rokotteen kehittäjiin ja toivon meidän tehneen oikean päätöksen. Pakko myös ajatella omaa henkeä poikien takia, tottakai huoli vauvasta jää varmaan pahaksi loppuraskauden ajaksi.

Tuo on hattara totta, että tämä ketju on kiva, kun saa kuulla samassa tilanteessa olevien kuulumisia, vaikka eri vaiheissa raskautta.

Laskettu aika siirtyi ultrassa pari päivää eteenpäin, nyt sitten rv 6+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kuulumisia kirjoittelen. Mammatus, tiedän tasan tarkaan miltä susta tuntuu! Olen myös elänyt pahoinvoinnin ja ylettömän väsymyksen kanssa. Nyt vk 12 pahoinvointi ei ole enää (ehkä) niin jatkuvaa vaan keskityy selvästi aamuun ja iltaan. Lisäksi pitää muistaa syödä usein ;-) ja nukkua paljon, jos nämä laiminlyö on pahoinvointi jatkuvaa...

Lääkäri- ja np-ultrakuulumisia: sattuivat sitten perättäisille päiville. Tiistaina lääkärissä kuulin ensimmäistä kertaa sydänäänet - oih, on se aina yhtä liikuttavaa! Lääkärin mukaan kohtu hieman iso viikkoihin nähden. On ollut hieman "pelkoa", että josko ne kaksoset nyt osuisi kohdalle, kun suvussa molemmilla puolilla on. No, eilen oli sitten ultra ja yksi sikiö siellä vaan vilkutteli. Täytyy myöntää, että oli helpotus. Kohtu on eteenpäin kallistunut, mistä tuo kätilön mukaan todennäköisesti johtuu. Vaavi vastasi tismalleen viikkoja ja näin ollen la pysyi samassa eli 12.5. Niskaturvotus oli hyvin rajoissa. Käväisin kuitenkin vielä verinäytteessä (seerumiseula), kun näin olin ennalta päättänyt. Parin viikon kuluttua pitäisi tulla tulosten sitten kotiin.

P.s. aikamoinen "linssilude" tuo masukki on - ei millään malttanut kääntyä, jotta olisi saatu niskaturvotus mitattua. Lopulta mahan päältä ultrattuna sekin mitta saatiin.

emali 12+1

Vierailija
24/24 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppistä mammatukselle oloihin, onneksi se yleensä loppuu hiljalleen, tai ainakin vähenee siedettävämmäksi muutamissa viikoissa. on kyllä niin muistissa edelleenkin, itse kärvistelin 24seittemän kuvotuksessa ja väsymyksessä, siihen vielä nupiksi 3-vuorotyö. Vastahan se tässä parin viikon sisään on todella alkanut helpottamaan. Ei siinä oikein jaksanut vauva-ajatuksestakaan nauttia kun väsytti niin hulluna koko ajan. Nyt on alkaneet sitten liitoskivut ym. mukavuudet, mutta en valita, ihanaa kun jaksaa paremmin eikä koko aikaa okseta!

Ihanaa emali, ultrassa kaikki hienosti! Se on uskomattoman helpottava ja ihana tunne, nyt vaan nautitaan keskiraskaudesta, joka sinullakin jo alkaa häämöttää.

Meillä sama juttu, kun olikohan tillinäitillä, koskaan ei näin aikaisin ole kukaan tiennyt, kun tämä on tiedossa ollut jo jotakin viikkoja,lapset ovat aika hyvin tiedotuksesta huolehtineet,ja itsekin olen ollut ihan mielessäni ettei asiaa tartte salailla. Varhaisultran jälkeen sai lähimmät tietää, np ultran jälkeen sana sitten levisi kun kulovalkea :))

Nyt tuntuu uskomattomalta että enää jokunen päivä niin alkaa 15. viikko! Tunnen jo suloista, etenkin iltaisin jatkuvaa ja koko ajan voimistuvaa lingerrystä alavatsalla. Oih, uskomatonta, ja näin aikaisin! Mutta ei kyllä selvästikään ole mitään suolenliikkeitä tms. Rokotepähkäilyn päätin lopettaa,menen sen ottamaan koska pelkään tautia ehkä enemmän ja yritän täten alkaa enemmän nauttia raskaudesta, ja vähemmän murehtia tätä asiaa.Toivottavsti muutkin on johonkin ratkaisuun tulleet.

jaksamisia kaikille, käperryn vielä hetkeksi peittoihin haaveilemaan...