kauhea morkkis kun suutuin/läpsäytin tänään lasta :(
esikoinen on aina ollut villi ja vaikea, hänen kanssaan olen ottanut tuhansia ja taas tuhansia kertoja yhteen, eikä niistä mitään morkkista enää tunne.
Mutta toi meidän pikkuinen on aina ollut yksi aurinko. Nyt jostain syystä on muuttunut hankalammaksi (varmaan uhmaa) ja olen ekoja kertoja vasta nyt joutunut ärähtämään sille. Tänään sitten jo huusin kitarisat ulkona suusta toiselle ja kun se potki mua sägyllä niin läpsäsin sitä mahaan :( (ei siis sattunut, mutta kuitenkin)
Nyt en saa unta kun harmittaa pieleen mennyt päivä. Jotenkin väsymys vaan on vienyt multakin kärsivällisyyden rippeetkin, yöllä en saanut nukuttua kun lapsi itkusti paljon ja sit se ei halunnut nukkua päikkäreitäkään joten jäi minultakin päikkärit väliin ja pinna kiristyi! Huoh.
Ei noin väsyneenä pitäisi lapsia yksin hoitaa!!!
Kommentit (12)
Hei ap! Tiedät tehneesi väärin ja kadut sitä. Ota asia puheeksi myös lapsesi kanssa, pyydä anteeksi. Mutta kerro myös, että jos verta nenästään loputtomasti kaivaa, sitä sieltä myös tulee.
Ja siitä lainsäädännöstä vielä: mikä ei ole oikeus ja kohtuus, ei voi toimia lakipykälänäkään.
Joskus päässä vaan pimahtaa kun lapsi pelleilee, ilkeilee, väittää vastaan, komentelee vanhempiaan, heittelee tavaroita, potkii, rääkyy, herättää pienemmät.... Eikä lopeta jos ei läimäytä peräsimelle :( Yritän kovasti päästä rumasta tavasta eroon. Samoin kovasta äänestä jolla komennan joskus. Onneksi näitä päiviä on todella harvoin, mutta kun on niin sekin tuntuu liialta, ei noin saisi tehdä. Olen todella paljon yksin lasten kanssa ja joskus hermot vain menee.
annan sulle saman vastauksen, minkä itsekin olen täällä palstalla saanut vastaavanlaisesta tilityksestäni:
sinulta pitäisi lapset välittömästi huostaanottaa. Olet hirveä äiti, kamala ihminen. Tuollaisten ei pitäisi syntyäkään eikä tuollaisten lapsia saadakaan. Luovuta välittömästi lapsesi pois. Et ole ansainnut heitä. Lapsen fyysinen pahoinpitely on rikos, ja olet syyllistynyt suomen lain mukaiseen rikokseen, josta sinulle kuuluisi ihan oikeutetusti antaa rangaistus. tekosi kantaa kauas. Olet tuhonnut lapsesi hauraan lapsuuden eikä hän koskaan enää voi samalla tavalla luottaa sinuun.
Mene hoitoon, hakeudu psykiatrille heti maanantaina. Viikonlopun aikana voisti mennä päivystykseen ja kertoa mitä on tapahtunut, mitä olet tehnyt, ja pyytää itsellesi jotain rauhoittavaa lääkettä. Lääkäri toivottavasti tekee teistä poliisikanteen ja lastens.ilmoituksen, ja toivottavasti lapsesi välittömästi viedään lastenkotiin tai sijaisperheeseen, jossa heillä on varamsti parempi ja turvallisempi olla kuin sinun kanssasi. Olet hirviö.
- Tämän tyyppist vastaukset minä tällä palstalla sain, kun kerroin että nyt on raskasta, löin lasta, ja se oli 6 vuoden SIIS KUUDEN VUODEN aikana ensimmäinen kerta.
mistähän opit tuon läpsäyksen? Jokin sisälläsi neuvoi tekemään tuon lapsellesi. Viallinen käsky. Mieti tarkkaan mistä tekosi johtuu.
mistähän opit tuon läpsäyksen? Jokin sisälläsi neuvoi tekemään tuon lapsellesi. Viallinen käsky. Mieti tarkkaan mistä tekosi johtuu.
Minä tästä ihan sivullisena totean, että ap. on saanut lapsena fyysistä kuritusta ja aika isolla kädellä.
Hän on myös masentunut, ahdistunut ja uupunut ja yskinäinen ja tarvitsee heti nyt apua. Ensimmäinen apu on, että lapset viedään pois, koska lapsetkin tarvitsevat apua pahoinpitelevästä äidistään. Paras apu on siis poistaa äiti lasten elämästä.
koita saada unta ja annat itsellesi anteeksi. Tiedostat itse ylireagoineesi, hyvä juttu. Nukut yön yli, huomenna parempi päivä.
Jaksamisia, toivoo 3n väsy äiti..
Minä tästä ihan sivullisena totean, että ap. on saanut lapsena fyysistä kuritusta ja aika isolla kädellä. Hän on myös masentunut, ahdistunut ja uupunut ja yskinäinen ja tarvitsee heti nyt apua. Ensimmäinen apu on, että lapset viedään pois, koska lapsetkin tarvitsevat apua pahoinpitelevästä äidistään. Paras apu on siis poistaa äiti lasten elämästä.
Kyllapa taas on mustavalkoista keittiopsykologiaa. Ei kylla tule mitaan traumoja lapselle yhdesta lapsayksesta, paremminkin osoittaa etta rajat on mita saa tehda ja mita ei. Pieni lapsays tai tukkapolly ei ole mitaan pahoinpitelya.
T. lapsensa aikusiksi saanut ammattikasvattaja.
Minä tästä ihan sivullisena totean, että ap. on saanut lapsena fyysistä kuritusta ja aika isolla kädellä.
Hän on myös masentunut, ahdistunut ja uupunut ja yskinäinen ja tarvitsee heti nyt apua. Ensimmäinen apu on, että lapset viedään pois, koska lapsetkin tarvitsevat apua pahoinpitelevästä äidistään. Paras apu on siis poistaa äiti lasten elämästä.
"poistaa äiti lasten elämästä" ja sitten lapsi ihmettelisi lopun elämäänsä mitä hän teki väärin että äiti hänet hylkäsi ja antoi pois.
PIeni läpsäisy, eka kerta ikinä, ei varmaan ole vielä korjaamaton. Ap on hyvä äiti koska tuntee syyllisyyttä siitä pienestäkin, kokee empatiaa lapsiaan kohtaan.
Eri juttu on monet kirjoittelijat tällä palstalla jotka eivät tunne empatiaa ketään ihmistä kohtaan.
Kyseenalaistat tekosi ja se on kaikkein tarkeita. Ota tapahtuneesta opiksi ja anna itsellesi anteeksi.
naistaankin lyövästä tuntuu!
Ei hyvä ihminen noin tee. Mutta itseään voi aina muuttaa paremmaksi.
Ap, olet hyvä äiti, sillä mietit ja murehdit tekoasi. Olet ilmeisesti väsynyt, toivottavasti sait nukuttua viime yönä ja tänään on parempi päivä!
Tee tänään lasten kanssa jotain kivaa: menkää syysretkelle metsään, leipokaa (jotain helppoa ja yksinkertaista, esim. muffineja mitä ei tarvi muuta kuin sekoittaa taikinaksi, cookieseja ym.),
esittäkää sisällä teatteria y. ym.
Näin saat unohdettua oman pahan mielesi ja teette yhdessä jotain :)
Ja isosiskon villiys on vain uhmaa sitä vastaan, että äidillä on selkeä suosikki.
Sääliksi käy sinun esikoistasi :(