Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤¤NELIAPILOIDEN tammikuu¤¤¤¤

31.12.2008 |

¤¤¤¤Neliapilat¤¤¤¤

14.12.08.....Menninkäinen............................................................Pirkanmaa

13.01.09.....minnikki.............25v.....p03/03, t07/04, p02/07.....Satakunta/SatKs

08.02.09.....Katjalah..............33v.....p01/97, p12/02, t01/05....Pirkanmaa/Tays

14.02.09.....Helmikukka75...33v.....t97,p00,p07.......................Pohjois-Savo, KYS

06.04.09.....adelia..................33v.... p00, t02, p04.....................Hki/Nkl

10.04.09.....-mani-.................26v.....p02, p05, p07....................Pirkanmaa

01.06.09.....tonttis..................31v.....t12/01, t06/04, t09/07......Keski-Suomi/K-S KS

02.07.09.....Miksuliinu...........32v.... p10/00,t03/02, 08/t07......Keski-Suomi/K-S KS

18.07.09.....Joma_................25v.....t02, p04, t07......................Oulun läänin etelä-osa/OAS

31.07.09.....sani-74...............34v.....t01,t03, t07........................Pohjanmaa/Seks

31.07.09.....äitix3...................28v.....p01, t05, p06.....................Pk-seutu/Kätilöopisto

10.08.09.....Nelkku................27v.....p99, t01,p03......................Keski-suomi/K-S KS

Linkki edelliseen

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Tässäpä uusi pino tammikuulle. Saa nähdä onnistummeko ryhdistäytymään aktiivisuudessa x-D Ei oteta paineita kuitenkaan!

Tervetuloa tonttis, Keski-Suomi alkaakin olla hyvin edustettuna :)!

Menninkäiselle paljon supistuksia, että pääsisit luomusti hommiin ennen perjantaita! Tiedän hyvin miten pitkiä ylipäivät ovat, meilläkin lapset syntyneet 42+0, 40+3 ja 41+4, vaikka kaikki konstit on koitettu peräruiskeista lähtien. Viimeksi tehosi vyöhyketerapia ja pensasaidan kitkeminen, en suosittele tähän vuodenaikaan...

Katjalahilta supistukset joutaisivat Menninkäiselle :) Hyville viikoille olet jo päässyt, vaikka vielähän ne lisäpäivät plussaa ovatkin. Olisihan se hienoa tosin synnyttää vuoden vaihtuessa, näkisi omia tähtiä ja ilotulituskin olisi melkein omasta takaa... ehkä vähän väsyneet jutut jo tähän aikaan...

Nelkulle onnittelut hienoista ultranäkymistä =D

Äitix3lle vielä hali tälläkin puolella!

Missäs sani luuraa ;)?

I.I Oma olo on siedettävä pienine vaivoineen, nyt en jaksa enää tähän kellonaikaan valittaa, mutta älkää pelätkö, sekin aika tulee! Liikkeitä olisi kiva alkaa lähiviikkoina tuntemaan, niin ei tarvitsisi arvailla missä mennään. Tosin supistukset alkanevat sitten samoihin aikoihin, jos vanhat merkit paikkansa pitävät, mutta jospa ne eivät mitään ihmeitä tekisi :)

Nyt hyvää yötä!

Miksu 13+6

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa, kuopus touhuaa reippaasti omiaan.

Kiva kuulla sinustakin Oliviaana pitkästä aikaa. Olet jäänyt mieleeni suurperheellisten puolelta, kun odotuksemme on suunnilleen samoissa ja sektiosynnyttäjiä olemme molemmat. Sinä jo tiedät milloin vauvelinne syntyy. Minulla on 19.1. äitipolikäynti, jolloin leikkauspäivä päätetään.

Itsekin tässä äitiyslomalla 8. päivää. Työt loppu jo joululta, mutta virallisen ä-loman aloitin 1.1. Kaappeja olen siivoillut, ihan kivasti on vaatetta Spr:lle lähdössä. Vauvan vaatteet kaivettu esille ja muutamia pieniä ostin uusiakin. Sisustamistakin olen vähän harrastanut, mm. uusia mattoja.

Alan jo kyllästyä tähän odottamiseen vaikka mitään erityisen hankalia vaivoja ei ole ollutkaan. Liikkuminen on raskasta ja kömpelöä ja paikkoja juilii. Yöt menee huonohkosti. Tosin turvotusta on suht vähän ja närästyskin on pysynyt ihmeen hyvin aisoissa. Painoa tullut semmoinen 10kg, mutta ennestään on kyllä liikaa. Haluaisin jo vauvan syliini. Toisaalta pyrin muistuttamaan itseäni, että tämä on viimeinen raskauteni ja siitä tietysti nautinkin. Ja eihän tässä nyt varmaan enää ole kuin noin kuukausi jäljellä.

Nyt tuo pikkumies on jo jossain missä ei pitäisi eli on mentävä...

Helmikukka rv 34+5

Vierailija
22/60 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo kerinny/viittiny kirjoittaa vaikka oonki käyny lukemassa, no nyt ryhdistäydyn. Eilen olin kyllä niin poikki kun vaihdettiin tytölle oma huone ja pojat on nyt kaksin. ihan kiva muutos tuli ja hauska sisustaa. olo on parantunut huimasti niin että oikein pelottaa että onkohan kaikki hyvin, kun tissien turvotus ja mahan juiliminen on nykyään oireet vaan. Mutta ihan mukavaa kun voi taas touhuta normaaleja asioita ja myös jaksaa, leivoin äsken jopa lihapiirakkaa. Niin no tuo nälkä on kai se yksi oire myös,ja se tuntuu olevan jatkuvaa..=)

kiva kun tänne tulee porukkaa =) saadaan pino pysymään hengissä=)

maanantaina neuvola sitä odotan jo kovasti, sitten kaikki on niin paljon enemmän totta=)

nelkku rv 9+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostetaanpa vähän tätä pinoa, taitaa kyllä olla kuollut koko pino kun ei ketään näy?

yksinpuheluksi menee...linjoille nyt sieltä!

nelkku rv 9+6

Vierailija
24/60 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis asu keski-suomessa ja odottelen neljättä muksua syntyvän toukokuussa.

nopeeasti laitan tietoja että saatte päivittää mukaan ja käyn kirjaamassa myöhemmin asiaakin kun nyt oon töis ni kiirus tulee muuten =)

korasa

laskettu aika 23.5.09

ikää 29v (voi jo sanoo ton kun kk päästä sen täytän)

lapsikatras t 10/00, t 05/04, p 07/07

synnyttää menen k-sks

Vierailija
25/60 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

masu täynnä kirjotteleen, tänään oli siis eka neuvola otettiin tietoja ja ym verenpaine ja hemppa oli ihan hyvät, keskiviikkona ultra joka on kuulemma ainoa=(kyllä olin pettynyt, mutta menen sitten 4d ultraan yksityiselle. 3 viikon päästä lääkärineuvola sitten.

missä kaikki on?????????????????

tervetuloa mukaan karisa! meniköhän oikein=)

täydelliset naiset alkaa kohta...

nelkku rv 9+6

Vierailija
26/60 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Keski-Suomesta tietty minäkin =). Toivottavasti tää viesti tulee oikein lähetettyä kun on vähän aikaa siitä kun oon täällä pyörinyt. Oma nimimerkki ja salasanakin oli unohtunut joten jouduin laittamaan ihan uutta kehiin.

Meillä lapset p03, p04, t07 ja nyt toivottavasti tuolla joku ihmisen alku mahassa luuraa. Itse oon 37 ja mies 39 ja luonnollisesti K-S KS synnytyspaikkana (ja voi elämä kun se ilokaasu on lopetettu...grr...). Viikkoja on tänään siis 7+6 tai 7+5 ite laskin vähemmän mut terkka puhelimessa sanoi 7+6 eli la. 25/26.8.

Olo on ollut ihan siedettävä, vähän kuvotusaaltoja ja nyt väsymystäkin. Kaiken maailman mielitekojakin on valtaisasti ja onneksi suurin osa kohdistuu kasviksiin ja hedelmiin...ikävä kyllä hieman myös suklaaseen. Oon menossa ke neuvolaan ja sain vongattua ylimääräisen ultran siihen samaan syssyyn: mulla on ollut kolme keskenmenoo ennen tota viimestä tyttöä ja se tekee vähän neuroottiseksi.

Tulipa sitten kirjoitettua ihan enmmänkin tätä alkuesittelyä, toivottavasti saan pysyä listalla =)

Maantiekiitäjä 7+5(7+6)

Vierailija
27/60 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille odottajille! Ja vähitellen saa alkaa jo toivotella tervemenoa minulle.... Nimittäin olen tässä kääntämässä uutta lehteä, kun tähän asti mielessä on ollut se, että vauva saisi vielä pysyä sisällä niin pikkuhiljaa alkaa olla toinen ääni kellossa... Sen verran alkaa ottaa pattiin öinen valvominen ja supistusten kourissa kärvistely viikosta toiseen, että alkaa vähitellen jo toivoa, että jotain oikeasti alkaisi tapahtuakin.

Tuossa pari yötä nukuin paremmin ja olin jo ihan varma, että ei ipanalla enää ole kiirettä, kun viikkoja alkaa olla niin hyvin kasassa niin tekee tuonne vain pesän ja tilanne rauhoittuu toistaiseksi. Mutta nyt tässä ollaan taas oltu kahdesta asti ihmeissään - kuitenkaan ambulanssia ei näidenkään supistusten takia viitsi soitella... jospa pysyisin kasassa muutaman tunnin - neuvola olisi klo 9.30...

Jossain vaiheessa taisin kiehua välttyneeni pahoinvoinnilta tässä raskaudessa, mutta se viholainen säästeli itseään tänne loppusuoralle - nyt on pari viikkoa pytyn kanssa seurustelua jo takana.

Menipä taas omanapaiseksi ruikutukseksi.... anteeksi, mutta jossain se on ruikutettava kun ei tuolle miehellekään aina kehtaa valittaa (ei pian suostu edes harkitsemaan perheen kasvattamista...)

Katjalah&nelonen rv36+2

Vierailija
28/60 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kun mua ei täälläkään ole näkynyt,olen nykyään NIIN laiska ja aikaansaamaton ettei tosikaan,nyt päätin että otan itteä niskasta kiinni ja kirjoitan tänne.

Alkuraskauden ultrahan mulla siis oli 29.12,kaikki siellä oli niinkuin pitikin ja se kaksiosainen kysta jonka yksityinen lääkäri sillon syksyllä löyti oli nyt tipotiessään,hyvä niin. Vauvan mittojen mukaan ultrapäivänä oisi ollut 11+5 menkkojen mukaan 11+3,laskettuaika pysyi 17.7 kun heittoa on noin vähän.

Kovasti pieni masussa pyöri ja kaksi ihanaa kuvaa sain mukaan,kiva niin kun mies ei sinne mukaan päässyt.

Olo on välillä IHAN kauhea,oksentaa on pitänyt pari kertaa,mikä jännä kun alkuraskaudessa en oksentanut,mutta luulen että tällä kauhealla närästyksellä on osansa asiaan.Välillä sitten taas olo on suht normaali.

Masu on vähän turvonnut ja normaali housut painaa jonkin verran.

Mutta nyt on mentävä kun pienin tuossa haluaa aamupalaa.Lupaan kirjoitella useammin tänne.:)

Joma ja öttiäinen rv 13+5

Vierailija
29/60 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva omppu ja joma, että tekin olette uskaltautuneet tänne puolelle meidän iloks! :)

Tervetuloa myös muille uusille!

Keski-Suomi on kyllä tosi hyvin edustettuna.. :)

Jokohan uusi neliapila on syntynyt maailmaan? bd

ON: Ens viikolla neuvola ja myös ultra. Kovasti odottelen niitä, että sais varmuuden, että pieni sielä porskuttaa! Masu on kyllä kans jo kovasti kasvanut. Suurin osa normaaleista housuista kyllä vielä mahtuu päälle. Olo on myös välillä kovasti "täysi". Pahoinvointia ei onneks enää pahemmin ole ollut.

sani rv 11+6

30/60 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pitkästä aikaa linjoille lueskelemaan ja ajattelin nyt samalla muutaman sanasen kirjoittaa. Mieli on ollut aivan lamassa viimeisen viikon, kun suruviesti saapui. Rakkaimman ystäväni mies on kuollut, ja vain puoli vuotta häiden jälkeen... Mä oon itkenyt varmaan saavillisen, eikä asiaa paranna se, että oma ukko lähti eilen työreissuun, tulee ehkä huomenna tai viimeistään perjantaina! Ollaan puhuttu tuntikausia puhelimessa ystäväni kanssa, itketty ja naurettu. Tuntuu niin väärältä ja epäoikeudenmukaiselta, kun niin pitkän mustanpuhuvan jakson jälkeen viimein onni ja rakkaus astuu elämään, niin sitten näin...

Omaan napaan ei mitään ihmeitä, kipuiluja ja selän kanssa olen pulassa jo nyt! Neuvolaan en ole soittanut, enkä kellekään muutenkaan vielä kertonut. Kirjottelen enemmän kun mieli vähän parempi.

Maantiekiitäjälle tervetulotoivotukset erikseen! Ollaan samoilla viikoilla liki päivälleen menossa, mulla tuo la näyttää ainakin vielä 25.8...

-maalaisomppu ja pieni sieni 8+1-

Vierailija
31/60 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

¤¤¤¤Neliapilat¤¤¤¤

14.12.08.....Menninkäinen............................................................Pirkanmaa

13.01.09.....minnikki.............25v......p03/03, t07/04, p02/07....Satakunta/SatKs

08.02.09.....Katjalah..............33v.....p01/97, p12/02, t01/05....Pirkanmaa/Tays

12.02.09.....oliviaana.............38v.....p96, p98, t03.....................Keski-Suomi

14.02.09.....Helmikukka75...33v.....t97,p00,p07.......................Pohjois-Savo, KYS

06.04.09.....adelia..................33v.... p00, t02, p04.....................Hki/Nkl

10.04.09.....-mani-.................26v.....p02, p05, p07....................Pirkanmaa

23.05.09.....korasa................29v.....t10/00, t05/04, p07/07......Keski-Suomi/K-S KS

30.05.09.....heltsu-tytöt.........28v.....t 06/04, t 10/05, t 02/07....Päijät-Hämeen ks

01.06.09.....tonttis..................31v.....t12/01, t06/04, t09/07......Keski-Suomi/K-S KS

02.07.09.....Miksuliinu...........32v.... p10/00,t03/02, 08/t07......Keski-Suomi/K-S KS

18.07.09.....Joma_................25v.....t02, p04, t07......................Oulun läänin etelä-osa/OAS

31.07.09.....sani-74...............34v.....t01,t03, t07........................Pohjanmaa/Seks

31.07.09.....äitix3...................28v.....p01, t05, p06.....................Pk-seutu/Kätilöopisto

10.08.09.....Nelkku................27v.....p99, t01,p03......................Keski-suomi/K-S KS

25. 8.09......maalaisomppu 32v.....p99, p02, t04.....................K-S KS

25. 8. 09.....maantiekiitäjä...37v.....p03, p04, t07 ....................K-S-KS

Toivottavasti tuli kaikki oikein, kertokaa jos olen ollut puusilmä! Tulen myöhemmin kirjoittamaan lisää, nyt pakko mennä ruokkimaan kuopus, että ehditään kävellen hakemaan eskarilainen.

Miksu 17+0

Vierailija
32/60 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun alkaa väki lisääntymään, kun ei meitä liiasta aktiivisuudesta voi syyttää :-) Itsekin käyn usein lukemassa, mutta siinäpä se hetki aina sitten meneekin ja kirjoittamaan ei enää ehdi. Ja työpäivinä on niin poikki, että turha kuvitellakaan jaksavansa aukaista konetta. En syö kahden edestä, mutta unta kyllä tarvitsisin...

Minnikkiä vakoilin toisessa pinossa, oikein paljon onnea parhaasta palkinnosta!!!!

Katjalah on kai vielä yhdessä kasassa?!?

Mites nelkun ultra meni? Harmi kun keskussairaalassa on marraskuuhun asti tuo 30v ultraikäraja, sittenhän sinne pääsee kaikki kahdesti. Itsellä on kyseenalainen kunnia olla tarpeeksi vanha :-P

Tervetulotoivotukset Maantiekiitäjällekin!! Kirjoita ihan niin paljon kuin sielu sietää, liikaa ei voi kirjoitella, jospa me muutkin sitten...!

Maalaisompulle jaksamista iso hali ja ystävälle kanssa! Noiden tilanteiden vuoksi ystävät ovat korvaamattomia, on joku kannattelemassa kun ei itse jaksa.

Sanille onnea sinne ensi viikon ultraan, jos ja kun en kuitenkaan tässä välissä ehdi kirjoittaa! Onkos se nyt ihan eka vai kävitkö alussa missään, en muista? Jos et, niin ihmeen kärsivällinen olet ollut sen kesäisen jäljiltä, itse venyin juuri ja juuri sinne 8 viikkoon.

(.) Hauskaa kun on maha ja kohtuu hyvin kestän sen, että ihmetellään sen kokoa tässä vaiheessa ja kysytään onko tulossa kaksi... No itse tiedän, että tuo maha eli läski on tiukassa sitten puolen vuoden päästä... Tunnen vauvan liikkeet jo välillä liikkeessäkin ja unen seasta, toivottavasti olen vain oppinut herkemmäksi, eikä vauva ole ihan mahdottoman ylivilkas. Aikaisemmin kun koko liikkeet on alkaneet tuntua vasta näinä päivinä, niin vähän ihmetyttää.

Joma saa täydet sympatiani pahoinvoinnista! Itse kuvittelin reilu kuukausi sitten, että homma helpottaa ja loppuu kokonaan, mutta edelleen ällöttää. Ei enää koko vuorokauden pahoinvointia, mutta suurimman osan päivästä ja välillä kovastikin. Aina syömisen jälkeen tulee tympeä olo, närästys sitten tietysti erikseen. Tuntuu ettei tähän voi syömiselläkään kovin vaikuttaa, paitsi tietysti tyhjä maha on mahdottomuus :( En muista tarkaan aikaisempia raskauksia, milloin pahoinvointi loppui, mutta ei sitä kyllä enää tässä vaiheessa ollut! Taitaa luontoäiti pitää hauskaa, kun tietää että tämä on meidän viimeinen... Mutta meinaa kyllä hermo mennä jo...

Mitä teidän muiden nikamille kuuluu :) ? Minulla on selässä haitari, joka joustaa joka suuntaan, ja rutisee ja naksuu, kun vähän liikkuu. Toivottavasi pysyy kasassa vielä jotnkin, kipeä ei onneksi ole, kop kop. Muutkin nivelet tietty hölskyy tyhjää, mutta tuo ranka elää eniten jo nyt.

Nyt täytyy mennä katsomaan illan ohjelmat boxilta!

Miksu 16 tasan eikä 17, kuten päivällä lipsautin =)

Vierailija
33/60 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatelin tulla nyt aamusta raapustamaan. elikkäs ultrassa kävin keskiviikkona,kaikki oli niin kuin pitääkin pituutta pikku kirpulla 3,5 cm vkott siis 10+1 silloin. Kovasti oli liikkuvaista sorttia kädet heilui ja jalat ja taisi hikotellakin kun pomppi niin hassusti, isäntä sanoi että sehän näyttää kuin riippukeinussa olis ja ottais rennosti=) on se niin ihmeellistä tuo ihmisen alun kehitys. Luulin että väsymys helpottaa jo mutta ei edelleen tarvin päikkärit ja jos yhtään teen jotain ekstraa niin johan on olo poikki. Kuntoilua oon myös yrittäny harrastaa, kun tuo kuntopyörä tuli taloon. takkaa lämmittelen on niin pirun kylmä -17 astetta.

Miksuliinu: Milloin menet sinne rakenneultraan?kyllä harmittaa kunen itse pääse siihen,aion kyllä mennä yksityiselle 4d ultraan ,koska halutaan tietää kumpi tulee=)

maalaisomppu: osanottoni , nuo suruuutiset on aina kamalia..meillä nnoin tapahtui tuossa naapurissa ihan vieressä..mies joutui elvytämään naapuriamme joka sitten kuoli. nainen löysi kuitenkin uuden ja heillä on nyt vauva joten kyllä se elämä varmasti siitä lähtee taas käyntiin kunhan suurin suru helpottaa..

Tervetuloa uudet nimiä en muista, tää raskaus on pehmittänyt mun aivot täysin..

Niin ja sitä piti vielä kysyä! onko muilla tullut mitään IHOTTUMIA raskauden aikaan? mulla ilmestyi toissapäivänä kamalia kutisevia patteja rintoihin ja käsivarteen muutama, neuvolassa sanoivat että allerginen reaktio kai? en kyllä mielestäni ole syönyt mitään sen kummempaa kuin ennenkään. kortisoni vähän helpottaa kutinaa..allergia lääkkeitä en ole ottanut vaikka ois saanutkin.

nelkku rv 10+3

Vierailija
34/60 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs täällä olisi yksi neljättä lastaan odottava lisää. .

Asun Pohjanmaalla eli SEKS on synnytys sairaala. Kolme ensimmäistä lasta ovat syntyneet tyttö 02/04, tyttö 12/05 ja poika 08/08 ja nyt laskettu aika olisi 09/09.

Päivää en vielä tiedä tarkasti. Vähän reipas vuosi tulee ikäeroa nuorimmille.

Itse olen 27 ja mieheni on 28.

Mut joo..nyt laittamaan ruokaa nuorimmalle.

KK82

Vierailija
35/60 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo aiemmin kirjottelemassa mutta ärsyttävästi katkos täällä palstoilla kadotti tekstin bittiavaruuteen...ja sitten ei enää ollutkaan aikaa kirjottaa uudelleen. Aina pitäis kopsata teksti.

Maalaisompulle kiitos toivotuksista ja osanotto ystäväsi ja samalla sinunkin suruun. Se on niin lopullinen asia tuo kuolema, että siinä kyllä tuntee ittensä ihan paljaaksi. Ihanaa että teillä on ollut huumoria surussa, se auttaa vaikka niin kummalliselta tuntuukin joskus että se liittyy suruun.

Omaa napaa: neuvolan ultrassa kävin ja kaippa minä nyt sit täällä saan pysytellä, siellä se sydän pompotteli =). Muutenkin kaikki kunnossa. Joudun kyllä käyttämään aivan valtavasti astmalääkkeitä ja mittailemaan noita verensokereita, kun mulla on sellanen jo murrosiässä todettu heikentynyt sokerinsieto joka sit aina on raskaana ollessa raskausdiabetes. Mutta painot ja paineet ok. Seuraava ultra onkin sitten joskus myöhemmin. Niskapoimu-ultraan en osallistu ja rakenneultraan vain siinä tapauksessa et se tehdään 24 viikolla tai jälkeen, mutta enköhän mä jossain vaiheessa äitipolilla ole niin sitten taas näen pikkuisen. En jokatapauksessa pysty synnyttämään lasta ennenaikaisesti niin joudun jättämään nuo seulat väliin.

Kaikille muillekin kiitoksia tervetulotoivotuksista. Se on muuten totta että tässä ryhmässä se varmaan näkyy että lapsia jo on enemmän. Ei ole aikaa kirjoitella niin usein. Mut laatuhan täällä korvaa määrän, eikös :)

Nyt nukkumaan (taas kerran liian myöhään)

Maantiekiitäjä 8+3 ;)

Vierailija
36/60 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tiistaina sairaalan "tarjoamassa" rakenneultrassa" ja johan jäi paska maku suuhun. Olen käyny aiemmissa raskauksissa ko. ultrassa yksityisellä, mutta aattelin nyt "köyhistellä" ja ottaa vastaan tilaisuuden halvemmasta ultrasta. (en ole ikäni puolesta rakenneultraa aiemmin sairaalasta saanut, se kun ei ole kuulunut tän alueen sairaalan perustarjontaan)

Ultraaja oli kätilö ja kaikkihan oli sit päin sitä ihteensä. Vauvalla kysta päässä, ei kuulemma sikiö liikkunu tarpeeksi->kertoo keskushermostoviasta, oli hankalassa asennossa eikä siksi voinut syynätä esim. napanuoran lähtökohtaa (sikiö kuulemma pieni viikkoihin nähden, epäili kalvokiinnitteistä napanuoraa) toinen käsi ei liikkunu, vanha sektiohaava aiheutti pahan varjon ja kuva epäselvä... jne jne...ultrauksen edetessä en enää uskaltanu ees kysellä mitään, olin jo ihan kauhusta jäykkänä. Kyyneliä nieleskellen marssin ulos (lääkäri ei ehtinyt kuulemma kysta-asiaa tarkastamaan) ja seuraavana aamuna tilasin ultran vanhalle tutulle lekurille.

Hän totesi kystan vaarattomaksi, vauvan keskimääräistä hieman suuremmaksi ja kaik oli muutoinkin täysin normaalisti. Vauveli potkutteli ahkerasti ja hän totesi että kehityksen myötä alati tarkentuvat laitteet antavat paljon "turhaa" tietoa, eli niin pikkutarkkaa tietoa, että tulkitsemiseen vaaditaan enemmän kuin kätilön koulutus. Johan helpotti.... ei oikeesti harmittanu yhtään vaikka tiukan taloustilanteen puitteissa joutuikin maksamaan 110 euroa rauhallisesta mielestä. Ja saahan kelalta joskus jotain takaisinkin.

Ehkä hieman sekava selostus mutta naputtelinpa tätä tässä aamuhäsäkän ohessa kuopus sylissä, vähän ajatus pätkii :o)

t. tonttis ja papu 20+6 (ai niin ja neljäs tyttö vissiinkin tulossa, puhtaan sarjan puolesta iloinen tuuletus ;o)

Vierailija
37/60 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin jo aikaisemmin ilmoittautuuja jos nyt sais vähänitsestään kerrottua.

paljon vierailen tuolla toukokuisten pinossa, mutta mukava tulla tännekin.

keski-suomessa siis asun jyväskylässä ja moni muukin odottaja näkyi täältä olevan =) hyvin edustettu!

raskausviikko jotain 23 ? en niin tarkka enää viikoista ole.

muuten olen voinut hyvin, kiloja tippunu eikä ruoka ole maistunu kuin normaalisti, mutta paino vaan tippuu. ultrassa vuoden avihteessa kuitenkin vauva kasanu hyvin joten ei hätää vaikka 8kg on alusta tippunu. tosin on kyl varaakin mistä tipppua.

joulun tienoilla olin melkein kolme vkoa saikulla ennenaikaisten supistusten vuoksi. jotka oli kyl aika kivuliaat ja jopa vähän tehneet työt' eteenpäin, joten sain luvan levätä kotona ja onneksi rauhoittui.

mulla vähän jänskättää kun nyt tämän ja tuon aikaisemman ikäeroksi tulee 1v 10kk, kun kaikilla näillä kolmella on se 3v ja reilut väliä ja minusta ollut kivat välit, niin nyt sit on kaks vaippaikäistä eli uutta minulle. säpin ' toki varmaan riittää. no tytöt on kavereina paljon jo nytkin ja heitä arvostan ja kiitän monesti siitä että ovat apuna ja hoitavat yhdessä pientä poikaamme. tai pientä jo, onhan se jo 1,5v.

äippälomalle jään 16.4 jos jaksan siihen asti olla ja tehdä seistä töissä päivät.

mutta tässä jotain nyt musta, palaan taas asiaan.

korasa

Vierailija
38/60 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi siis TYTTÖ 12.1.09 klo 06.59. Jotenkin ton sukupuolen kyllä "tiesin", kannattaa luottaa äidinvaistoon. Tyttö yllätti koollaan - 4560g ja 52cm! Huh, esikoinen oli 4110g, toka 3610g, kolmas 3860g, joten odotin jotain max. 4kg vauvelia. No, mitäpä tuosta, koska kaikki sujui kuitenkin oikein hyvin, eikä jouduttu laittamaan edes tikin tikkiä! Peräpukamat kyllä pullahti ihan järkyttäviksi ja kipeiksi, mutta alkaa jo helpottaa. Mua siis supisteli jo 11.1. koko aamun ja aamupäivän kipeestikin, mutta ei säännöllisesti, ja iltaa kohden ne loppui kokonaan. No, sit heräsin 12.1. klo 03.30 ja kipeät supistelut alkoi säännöllisinä 5-10min. välein. Mummo tuli lapsenvahdiksi ja sairaalassa olimme klo 05 - auki 6cm. Kuuma kauratyyny oli hyvä kipeälle alaselälle, jossa supistukset tuntui eniten. Klo 06.45 kipu ja supistukset kävivät lähes sietämättömiksi (eivät enää loppuneet/kestivät tosi pitkään), ja olin 8cm auki, pyysin kohdunkaulan puudutuksen (jonka olen kaikissa aiemmissakin synnytyksissä saanut). Tuossa puudutuksessa muuten puhkaistaan kalvot, joten tässä vaiheessa meni vedet. Se vei pahimmat kivut, mutta siinä samassa tunsinkin jo ponnistuksen tarpeen, ja 2min. ponnistusten jälkeen oli tytteli jo sylissä. Ponnistusvaihe teli tietysti kipeää, mutta kätilö opasti hyvin, ja muistelin jostain ohjelmasta joskus nähneeni, kuinka synnyttävää äitiä opastettiin, että ei kannata huutaa, vaan keskittää nekin voimat vaan ponnistamiseen, niin yritin minäkin olla huutamatta ja tehdä työtä käskettyä, koska niinhän se koko touhukin on sitten nopeasti ohi, hoidettu pois alta siis. =)

Osastolla tytön sokeriarvoja seurattiin (niin tehdään kuulemma kaikille yli 4,5kg painoisille), ja alkuun ne olivatkin alakanttiin (2,6), mutta lähtivät sitten onneksi nousuun. Kotiin pääsimme jo 14.1.09 ja pikkuhiljaa lähtee arki rullaamaan. Kuopus (2v) on vissiin vähän mustis, koska alkaa kitisemään lähes kaikesta. Tykkää kyllä vauvasta, välillä silittelee hiuksia ja taputtelee pyllyä, sekä seuraa mielenkiinnolla vaipan vaihtoa. Kaks isompaa (6v ja 4,5v) ovat innokkaita hoitajia.

Kaikinpuolin siis hyvin menee, onneksi on mies ainakin ens viikon vielä kotona, niin ei tarvii vielä paljoa olla yksin kaikkien neljän kanssa.

Minnikki ♥ tutteri 6vrk ♥ (on muuten tytöllä paksu tumma tukka)

Vierailija
39/60 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnikille ja koko perheelle tyttövauvasta, ihan mukavan kokoisen prinsessan pyöräytit.

Minulla huomenna äitipolikäynti, päätetään leikkauspäivä. Voisin luopua tästä kummusta vaikka justiinsa, mutta antaahan pienen vielä kasvaa.

Helmikukka rv 36+1

40/60 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaisat onnittelut Minnikille! Hyvän kokoinen käärylehän sieltä tuli, mutta onneksi kaikki meni mainiosti! Kovasti jaksamista sinne arkeen, kun teillä nuo aikaisemmatkin lapsoset vielä aika pikkuisia :-)

Ja Helmikukkakin saa tietää tänään "purkupäivän"! Tosi jännittävää, kun sit ihan oikeasti tietää milloin on pienokainen kainalossa.

Tosi hätäisesti tuli taas viestit selattua, mutta terkkuja muillekin apilapeltolaisille!

( . ) Viime yönä näin unta, että mulla oli kauheita supistuksia, ja heräsinkin sitten siihen, että mahaa poltti oikein kunnolla. Meni sit ohi ku vähän aikaa kävelin, mut kyllä tää sellasta ihme aaltoilua on. Katoin illalla filmiä, ku ei muka nukuttanu ja vetäsin ohimennen vähän nameja naamaan... No sen verran varmaan sokeripöllyä tuli, etten ole tänään vielä syönyt mitään, ja nyt vasta alkaa huono olo hiipiä. Oli kyllä niin vihoviimenen kerta, ku moisen tempauksen teen! Neuvolaan ajattelin soittaa vasta ens viikolla. Tällä viikolla on niin paljon kaikkee, hautajaiset ja muuta, ja sit ollaan kaikista suurimman keskenmenoriskin viikolla 9, niin antaapahan vielä olla. Kerkii sinne sen tätin haukuttavaks myöhemminkin.

Ukko tuli kotiin lauantai-iltana ja lähti viime yönä, että johan sitäkin tuli nähtyä ihan kyllästymiseen asti :-) Mä näin mun pienen siskon lauantaina, ja höh, eihän se edes ole enää mikään pieni, osaa jo kontatakin! Kovasti jutteli mulle, eikä yhtään vierastanu ku otin syliin. Kai se kattoo, että jotakin tuttua tässä pallinaamassa on!

Täytynee lähteä pikkuhiljaa valumaan pankkiin ja muksuja noutamaan. Tänään on pakko käydä esikoisen kanssa kenkäostoksilla, ku kumppareissa kulkee koulussa... Hyvä äiti-pojot taas mulle!

-maalaisomppu ja pieni-sieni 8+6-