Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka teillä päätti lapsen nimen?

02.10.2009 |

Kuka teillä päätti lapsen nimen? Isä, äiti vai vanhemmat yhdessä? Suositteko perinteitä vai valitsitteko nimeksi uutta ja modernia?

Lue lokakuun Vauvasta lisää lapsen nimeämisestä. Kurkista myös Vauva.fi:n Nimet-osioon http://www.vauva.fi/nimet, jossa on lukuisia tarinoita lasten nimistä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen äiti. Syynä se, että vaikka olemme naimisissa, on meillä eri sukunimi ja lapsilla on isän sukunimi. Näin äidille jäi päätösvalta lasten etunimistä. Toki olimme niiden suhteen samalla linjalla ja pidimme kumpikin valinnoista, mutta kun loppumetreille selvisivät yhdessä mietityt Venla ja Aino (nimet keksittyjä tässä yhteydessä), päätti äiti valita lapsen nimeksi Ainon.

Vierailija
22/24 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten toiset nimet tulee suvuista, kiertonimiä siis.. Esikoisen etuinimi oli minun keksintöni heti synnytyksen jälkeen, se vaan oli sen näköinen. Eikä siinä miehellä paljon ollut vastaanlaittamista. Toisen lapsen nimen keksi ja ehdotti kohta kolme viikkoa sitten kuollut pikkuveljeni 15 wee, ja minä sitten ilmoitin miehelleni, että koska ne olivat hänen mielestään hyvät ehdotukset tytölle ja pojalle (lapsi syntyy siis vasta n. viikon päästä) niin nehän silloin otetaan, ihan vaan jo mun oman pikkuveljeni muistoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tein erilaisia nimiehdotuksia, joista yhden vähän pilan päiten. Mies kuitenkin ihastui nimeen niin että ei suostunut enää muusta nimestä edes keskustelemaan.

Kuopuksen nimi kulkee miehen suvussa ja se oli miehellä mielessä jo ennekuin edes tavattiin. Eli mies siis oikeastaan on nimet päättänyt!

Vierailija
24/24 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietimme esikoisellemme nimeä :)

mieheni pyysi minua listaamaan nimet joista pidän tai joita voisin käyttää ja annoin listan sitten hänelle ja hän yliviivasi ne joita ei voinut kuvitellakaan..

muutama nimi on siinä listalla vielä ja pohdimme mikä noista kävisi hyvin.

ei ihan yhden päivän juttu tuo miettiminen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi